نکات روتین مراقبت از لب + طرز تهیه 3 اسکراب لب خانگی

زیبایی و سلامتپوست

دلایل زیادی وجود دارد که چرا باید یک روتین مراقبت از لب داشته باشیم. کم آبی بدن و بالا رفتن سن می‌تواند باعث کمرنگ شدن، پوسته شدن و چروک شدن لب‌ها بشود. نگران نباشید، رعایت نکات و داشتن یک روتین مراقبتی و استفاده از اسکراب‌های خانگی که در این مقاله از آچاره به شما آموزش می‌دهیم می‌تواند از این مشکلات جلوگیری کرده و به حفظ سلامت و زیبایی لب‌هایتان کمک کند. استفاده از اسکراب پوسته‌های خشک لب را از بین برده، رنگ لب‌ها را متعادل کرده و باعث می‌شود تا لب‌هایتان پرتر به نظر برسند. همچنین، استفاده روزانه از بالم لب برای داشتن لب‌هایی زیبا و براق ضروری است. همانطور که پوست صورت شما نیاز به انواع مراقبت دارد، لب‌هایتان هم نیاز به مراقبت و لایه برداری دارد تا زیباتر و سالم‌تر به نظر برسند.

نکات روتین مراقبت از لب

برای داشتن یک روتین مراقبت از لب قبل از هرچیز این توصیه را جدی بگیرید: هرگر از لایه برداری که برای پوست استفاده می‌کنید روی لب‌هایتان نزنید. پوست لب‌ها بسیار نازک است و لایه‌برداری که برای پوست صورت‌تان استفاده می‌کنید برای پوست لب بسیار قوی و نامناسب است. به جای آن از لایه‌بردار مخصوص لب استفاده کنید. هرگز از اسکراب‌هایی که حاوی رنگ مصنوعی، عطر و مواد نگه‌ دارنده هستند برای پوست حساس لب‌هایتان استفاده نکنید. این مواد شیمیایی در طولانی مدت به لب‌هایتان آسیب می‌زنند.

روتین مراقبت از لب اسکراب لب + بالم لب

اسکراب و لایه برداری لب به صورت روتین 2 بار در هفته (یا به همان فواصلی که لایه‌برداری پوست‌ صورت‌تان را انجام می‌دهید) روشی آسان و بی دردسر برای درمان خشکی لب و داشتن لب‌های شاداب و سالم است. اسکراب را با نوک انگشت به صورت دایره‌ای روی لب‌هایتان بمالید. سپس اسکراب را با آب گرم شسته و پاک کرده و از بالم لب یا نرم کننده لب خانگی استفاده کنید تا لب‌هایتان نرم و مرطوب بمانند. برای جلوگیری از خشک و پوسته پوسته شدن لب‌ها یادتان باشد همیشه به میزان کافی در طول روز آب بنوشید.

روتین مراقبت از لب اسکراب لب + بالم لب

نحوه مراقبت از لب برای داشتن آرایش لب بی‌نقص

شاید برایتان جالب باشد بدانید، با انجام روتین مراقبت از لب و ترفندهایی که به شما یاد می‌دهیم می‌توانید میزان ماندگاری رژ لب روی لب‌هایتان را بیشتر کنید. آماده سازی لب‌ها قبل از آرایش، درست مثل مراقبت‌های پوستی باعث ماندگاری بیشتر آرایش شده و جلوه رژلب روی لب‌هایتان را چند برابر می‌کند.

اگر تا بحال رژ لب زدن روی لب‌های خشک را امتحان کرده باشید حتما می‌دانید که با چه منظره ناخوشایندی روبرو می‌شوید! مهم نیست که رژ لب شما چقدر خوشرنگ و باکیفیت است، خشکی لب مانع از جلوه‌گر شدن رژ روی لب‌هایتان می‌شود. برای جلوگیری از این مشکل مراحل زیر را انجام بدهید:

  1. لایه برداری. می‌توانید از یکی از اسکراب‌های خانگی که در ادامه این مطلب آموزش دادیم برای لایه‌برداری لب‌هایتان استفاده کنید. اسکراب را با نوک انگشت و به صورت دایره‌ای به مدت یک دقیقه روی لب‌هایتان ماساژ بدهید. هنگام انجام این کار در آینه نگاه کنید و لبخند بزنید، لبخند زدن باعث می‌شود تا لب‌هایتان کشیده شده و اسکراب روی تمام بخش‌های لب زده شود. پس از یک دقیقه مواد اسکراب را با آب گرم شسته و از روی لب‌تان پاک کنید.
  2. پوشش پایه‌ای. از کانسیلر لب برای پوشش زیر رژ لب استفاده کنید. این کار باعث می‌شود رژ شما جلوه بیشتری روی لب‌هایتان داشته باشد. انجام این مرحله ضروری نیست اما می‌تواند ظاهر آرایش‌تان را چندبرابر بهتر کند.
  3. خط کشیدن. کشیدن یک خط لب طبیعی می‌تواند مانع از بی‌رنگ شدن اطراف لب یا بیرون زدن رژ لب بشود. لایه برداری که در مراحل قبل انجام دادید باعث می‌شود تا خط لب به راحتی روی لب‌هایتان کشیده شود.
  4. پر کردن لب با خط لب. از آنجایی که قرار است از رژ لب استفاده کنید این مورد ممکن است کمی عجیب به نظر برسد. اما انجام این کار موجب می‌شود رژ لب بهتر روی لب‌هایتان نشسته و ماندگاری بیشتری پیدا کند.
  5. استفاده از رژ لب. و بالاخره مرحله آخر! رژ لب دلخواهتان را زده و از ظاهر یک دست و زیبای آن روی لب‌ها لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: انواع مانیکور ناخن

مراقبت از لب در زمستان و روزهای سرد سال

همانطور که پوست شما در روزهای سرد پاییز و زمستان نیاز به انواع مراقبت دارد، لب‌هایتان هم برای سالم و شاداب به نظر رسیدن باید روتین مراقبتی خاص خودشان را داشته باشند. باد سرد بیرون از خانه و هوای گرم و خشک سیستم گرمایش داخلی در فصول سرد باعث خشکی و زخم شدن لب‌ها می‌شود. پوست لب‌ها ممکنه ترک خورده و کنده بشود و این مشکل بسیار رایج و آزار دهنده‌ای است. برای مراقبت از لب در زمستان بهتر است همیشه بالم لب به همراه داشته باشید و از آن برای جلوگیری از خشکی و ترک خوردن لب‌ها استفاده کنید. لایه‌برداری پوست لب همچنین به تاثیرگذاری بیشتر بالم لب کمک می‌کند، پس از انجامش غافل نشوید. برای لایه‌برداری و مراقبت از لب در زمستان و فصول دیگر می‌توانید خودتان در خانه اسکراب‌های طبیعی و خلاقانه‌ای درست کنید.

نحوه درست کردن 3 اسکراب لب خانگی ساده

اسکراب شکر

1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با یک قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای ارگانیک مخلوط کنید. می‌توانید برای تاثیرگذاری بیشتر از کره لب هم در این ترکیب استفاده کنید. بعد از استفاده از این اسکراب می‌توانید مجددا برای نرمی بیشتر لب از کره لب یا بالم لب استفاده کنید تا لب‌هایتان ظاهری نرم و درخشان پیدا کنند. با استفاده مرتب از اسکراب شکر در روتین مراقبت از لب می‌توانید تاثیر شگفت‌انگیز آن را ببینید.

روتین مراقبت از لب اسکراب لب + بالم لب

اسکراب جوجوبا

این اسکراب درمان خشکی لب است! برای درست کردن اسکراب جوجوبا 1 ق غ روغن جوجوبا را با یک قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای ترکیب کنید. بسته به میزان غلظتی که می‌خواهید می‌توانید نسبت این دو را کمی تغییر بدهید. از عصاره وانیل یا روغن‌های معطر برای افزودن اسانس و خوشبو شدن اسکراب‌تان استفاده کنید. جوجوبا به داشتن خاصیت مرطوب کنندگی بالا شهرت دارد و می‌تواند خیلی سریع روی پوست لب جذب شود.

مراقبت از لب

اسکراب دارچینی

اگر به دنبال اسکرابی هستید که در عین درمان خشکی لب کمی به لب‌هایتان حجم بدهد از این ترکیب غافل نشوید. یک ق غ روغن زیتون را با یک ق غ شکر قهوه‌ای و یک ق غ پودر دارچین ترکیب کنید. برای افزایش خاصیت حجم دهندگی و تندی این اسکراب می‌توانید به آن مقدار بسیار کمی پودر فلفل قرمز اضافه کنید. دارچین و فلفل باعث افزایش جریان خوش در لب‌ها شده و به طور موقتی باعث حجیم‌تر و قرمزتر به نظر رسیدن لب‌هایتان می‌شوند.

1/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا