مراحل پاک کردن لاک ژلیش در خانه به سبک سالن‌های آرایشی

زیبایی و سلامتکاور و ژلیش ناخنناخن

همه ما ترجیح می‌دهیم که همیشه ناخن‌های مرتب و مانیکور شده‌ای داشته باشیم و بهترین روش‌ داشتن ناخن‌های مرتب، ژلیش کردن ناخن‌ها است؛ اما یکی از مشکلاتی که این روش دارد پاک کردن آن از روی ناخن‌ها است. در این مقاله از مجله آچاره مراحل پاک کردن لاک ژلیش در خانه را برای شما توضیح می‌دهیم.

این آموزش برای این است که شما دیگر برای پاک کردن لاک خود به سالن‌های آرایشی مراجعه نکنید و بدون پرداخت هزینه، پاک کردن لاک ژلیش در خانه را انجام دهید. ما در ادامه تمام مراحل برداشتن لاک ژلیش از روی ناخن را برایتان توضیح خواهیم داد. فقط کافی است که چند ابزار اصلی که در ادامه خواهیم گفت داشته باشید و کمی صبر و حوصله به خرج دهید تا ناخن‌هایی تمیز و عاری از لاک ژل داشته باشید.

بیشتر بخوانید: انواع مانیکور ناخن

مراحل پاک کردن لاک ژلیش در خانه

مرحله اول: از کوتیکول ناخن‌های خود به‌خوبی محافظت کنید

شما برای برداشتن لاک ژلیش از روی ناخن‌هایتان به استون نیاز دارید که می‌تواند به‌راحتی به پوست اطراف ناخن‌های شما آسیب وارد کند. پس زمانی که تصمیم به پاک کردن لاک ژلیش در خانه می‌گیرید بهتر است که اول به فکر محافظت از کوتیکول ناخن باشید. قبل از شروع کار تمام پوست اطراف ناخن را با استفاده از روغن کوتیکول یا یک کرم مناسب دست بپوشانید. این کار مانع رسیدن استون به پوست دستتان می‌شود.

برداشتن لایه لاک ژلی در خانه

مرحله دوم: خراشیدن لایه رویی ناخن

لاک ژل یک لایه تقریباً نفوذناپذیر سخت است که رنگ را در محل خود ثابت نگه می‌دارد و به همین دلیل است که بعد از مانیکور، لاک بدون پاک شدن و پریدگی تا چند هفته روی ناخن شما باقی می‌ماند. شما برای از بین بردن این لایه سخت باید با استفاده از یک سوهان سطح آن را خراش دهید تا استون توانایی نفوذ به مواد روی ناخن را داشته باشد. ایجاد کردن خراش روی سطح ناخن را به آرامی و ملایمت انجام دهید. این کار از آسیب رساندن به صفحه ناخن جلوگیری می‌کند.

پوشاندن ناخن با پنبه آغشته به استون و فویل

مرحله سوم: پوشاندن ناخن با پنبه آغشته به استون و فویل

استون صد درصد، دقیقاً همان چیزی است که برای پاک کردن لاک ژل در خانه به آن نیاز دارید. به تعداد ناخن‌هایی که قصد برداشتن لاک ژلیش از روی آن‌ها را دارید گلوله‌های پنبه آماده کنید و آن‌ها را کاملاً به استون آغشته کنید. همین‌طور تعدادی فویل آلومینیوم را به اندازه‌های مناسب به‌صورت مستطیل شکل ببرید و آماده کنید. روی هر ناخن یک پنبه قرار دهید و بعد با استفاده از فویل کاملاً آن را محکم کنید و طوری ببندید که هیچ هوایی به آن نفوذ نکند. این کار باعث می‌شود تا گرمای بیشتری ایجاد شود و روند برداشتن لاک ژل را سریع‌تر کنید. بسته به نوع جنس لاک ژل باید بین 10 تا 20 دقیقه صبر کنید.

پاک کردن لاک ژلی

مرحله چهارم: برداشتن لاک ژل

بعد از اینکه یک ربع تا 20 دقیقه صبر کردید که استون به لاک ژل نفوذ کند، فویل‌ها را باز کنید و پنبه‌ها را بردارید و به‌آرامی سعی کنید لاک را از روی ناخن بردارید. اگر احساس کردید که لاک هنوز محکم است و خیلی سخت از صفحه ناخن جدا می‌شود مرحله سوم را دوباره تکرار کنید و دوباره شروع کنید به برداشتن لاک ژل.

مرحله پنجم: شستن و مرطوب کردن ناخن‌ها

بعد از اینکه موفق به برداشتن لاک ژل از روی ناخن‌هایتان شدید، دست‌هایتان را به‌خوبی بشویید و تا چند روز به‌طور مرتب دست‌هایتان را با استفاده از روغن کوتیکول و یا هر کرم مناسب دیگری مرطوب و چرب کنید. اگر تمام مراحل گفته شده را به‌درستی طی کنید به‌راحتی موفق به پاک کردن لاک ژلیش در خانه می‌شوید.

بیشتر بخوانید: مانیکور روسی چیست؟ | با این مانیکور زیبا آشنا شوید!

پاسخ به سوالات شما:

  1. بهترین روش برای برداشتن لاک ژل چیست؟

با استفاده از استون صد درصد و روش فویل و پنبه می‌توانید به‌راحتی لاک ژل را از روی ناخن‌ها پاک‌کنید.

  1. آیا با استفاده از پولیش و سوهان می‌توانم لاک ژل را از روی ناخن‌ها پاک‌کنم؟

خیر. اگر می‌خواهید که به‌طور کامل لاک ژل را از روی ناخن‌هایتان بردارید حتماً باید از استون صد درصد برای این کار استفاده کنید.

  1. چگونه می‌توانم لاک ژل را از روی پوستم پاک‌کنم؟

اگر لاک ژل به کوتیکول و پوست‌های اضافی دور ناخن شما چسبیده است می‌توانید ابتدا با روغن کوتیکول یا کرم، آن را چرب کنید و با قیچی کوتیکول آن را بردارید؛ اما اگر به قسمت‌های دیگر پوست چسبیده است با استفاده از یک پنبه آغشته به استون صد درصد و یا الکل ایزوپروپیل به‌آرامی لاک ژل را از روی پوست خود پاک‌کنید.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

1 دیدگاه

  1. تا جایی که میتونید مانیکور و ژلیش نکنید. من چند سال پشت سر عم انجام دادم ناخن‌هام داغون شده!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا