طرز استفاده از ماسک طلا +انواع و عوارض ماسک طلا

زیبایی و سلامتپوست

احتمالا شما هم در این سال‌ها نام ماسک طلا را شنیده‌اید اما آیا این ماسک برای پوست ما مفید است؟ سابقه استفاده از طلا برای مراقبت از پوست به 2500 سال قبل از میلاد باز می‌گردد و شواهد زیادی نشان می‌دهد که در این مدت از طلا به منظور از بین بردن التهابات و چروک‌های پوست استفاده می‌شده است. در حال حاضر نیز برندهای مختلفی ماسک‌های حاوی طلای 24 عیار را روانه بازار می‌کنند و شما به راحتی می‌توانید به این نوع ماسک دسترسی داشته باشید. در این مقاله از مجله آچاره شما را کمی بیشتر با این ماسک آشنا کرده و طرز استفاده از ماسک طلا را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

ماسک طلا برای چیست؟

امروزه عموم مردم برای شاداب و سالم نگه داشتن پوست صورت خود از انواع مختلف ماسک استفاده می‌کنند که یکی از این ماسک‌ها، ماسک طلا است. این ماسک که در اصل حاوی مقادیری طلا است، توسط سازندگان مختلف با ترکیبات گوناگونی تولید می‌شود و شما می‌توانید با در نظر گرفتن شرایط پوستتان یکی از این محصولات را در راستای مراقبت از پوست صورت خود استفاده کنید. شاید بپرسید که چرا طلا؟ براساس باورهای کهن، این عنصر خواص ضدالتهابی داشته و پیری زودرس پوست را به تعویق می‌اندازد.

ماسک طلا برای پوست

فواید ماسک طلا

اگر قصد استفاده از ماسک طلا را دارید، بهتر است کمی بیشتر با مزایای آن آشنا شوید.

این نوع ماسک صرفا حاوی ذرات طلا نبوده و در ترکیبات آن از عناصر دیگری نیز استفاده شده است تا بازدهی ماسک طلا به حداکثر ممکن برسد. ترکیبات موجود در ماسک طلا، خواص مفید این ماسک برای پوست شما را افزایش داده و شما صرفا از مزایای عنصر طلا بهره‌مند نمی‌شوید. به صورت کلی از مزایای ماسک طلا می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • کاهش التهاب و قرمزی پوست
  • افزایش تولید کلاژن در پوست
  • مرطوب کردن پوست
  • کاهش چین و چروک پوست
  • پاک‌سازی منافذ پوست
  • افزایش طراوت پوست
  • مقابله با لکه‌های حاصل از تجمع رنگدانه‌های پوست

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، شما با استفاده از ماسک طلا می‌توانید به یک پوست ایده‌آل دست پیدا کنید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که انتخاب یک محصول باکیفیت، رسیدن به نتیجه دلخواه شما را تضمین می‌کند و اگر شما در روند انتخاب ماسک طلا دقت کافی نداشته باشید، احتمال این که از این مزایا برخوردار نشوید، وجود دارد.

ماسک طلا از چه چیزی درست شده؟

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که ماسک طلا صرفا حاوی ذرات طلای 24 عیار است اما باید گفت که این مسئله حقیقت ندارد. ماسک طلا همچون دیگر ماسک‌ها از ترکیبات مختلفی تشکیل شده تا مصرف‌کنندگان در مدت زمان مناسبی به پوست ایده‌آل خود دست پیدا کنند. البته محصولات هر برند دارای ترکیبات مختلفی است و نمی‌توان یک ترکیب ثابت را به عنوان محتویات ماسک طلا در نظر گرفت. با این وجود در ادامه از ترکیبات میانی ماسک‌های طلا نام خواهیم برد.سلامت پوست

1. پپتید

پپتید و یا پپتایدها در واقع اسیدآمینه‌های طبیعی هستند که پروتئین‌های پوست شما را می‌سازند. براساس تحقیقاتی که در سال 2009 به انجام رسیده، پپتیدها به ترمیم پیری پوست کمک کرده و با آسیب‌های ناشی از اشعه‌های مضر نور خورشید مقابله می‌کنند.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

2. آنتی‌اکسیدان‌ها

آنتی‌اکسیدان‌هایی مثل ویتامین C علاوه بر مقابله با پیری زودرس پوست و آسیب‌های ناشی از اشعه‌های مضر نور خورشید، به رفع التهابات پوستی مثل پسوریازیس نیز کمک خواهند کرد.

3. آلفا هیدروکسید اسید (AHA)

AHAهایی همانند لاکتیک اسید و یا گلیکولیک اسید، به منظور بازسازی و ضخیم کردن پوست استفاده شده و به عنوان یک راهکار درمانی برای از بین بردن آکنه، زخم و لکه‌های تیره پوستی در نظر گرفته می‌شوند.

4. گلیسیرین

مطالعات معتبر نشان می‌دهد که گلیسیرین با افزایش رطوبت پوست، اثری حفاظتی بر روی آن دارد و افراد با استفاده از این ماده می‌توانند پوست شاداب‌تر و مقاوم‌تری داشته باشند.

5. هیالورونیک اسید (Hyaluronic acid)

این ماده که به صورت طبیعی نیز در بدن شما تولید می‌شود، با افزایش رطوبت پوست از ایجاد چین و چروک در این ناحیه جلوگیری می‌کند. همچنین هیالورونیک اسید براساس تحقیقات با تقویت عملکرد دفاعی پوست، برای درمان اگزامای خفیف نیز کاربرد دارد.

6. نانو ذرات طلا

این ذرات فارغ از تاثیراتی که در بخش‌های قبلی به آن‌ها اشاره کردیم، درخشندگی پوست شما را افزایش داده و با انعکاس مناسب نور ظاهر این ناحیه را شاداب‌تر و جوان‌تر خواهند کرد.

ماسک نانو

طرز استفاده از ماسک طلا

رایج‌ترین سوالاتی که راجع به طرز استفاده از ماسک طلا مطرح می‌شوند عبارتند از:

ماسک طلا را چگونه استفاده کنیم؟

به منظور استفاده از ماسک طلا شما باید لایه‌ای از آن را بر روی پوست خود اعمال کنید که ماسک حالت شفاف نداشته باشد. بنابراین ماسک طلا را با دست و دلبازی بر روی پوست خود قرار دهید تا از اثرات مفید آن بهره‌مند شوید.

  • هشدار: هنگام استفاده از ماسک طلا از چشم‌های خود محافظت کنید.

1. ماسک طلا چقدر باید روی صورت بماند؟

پس از این که ماسک طلا را بر روی پوست خود قرار دادید، باید بین 5 تا 10 دقیقه منتظر بمانید. پس از گذشت این مدت زمان با استفاده از آب گرم صورت خود را بشویید.

2. ماسک طلا را چند وقت یکبار استفاده کنیم؟

فاصله زمانی میانگینی که می‌توان برای استفاده از ماسک طلا در نظر گرفت، هر 4 روز یکبار است. البته اگر پوست شما دارای شرایط خاصی است، پیشنهاد می‌کنیم که قبل از استفاده حتما نظر پزشک خود را جویا شوید.

مطلب پیشنهادی:نحوه استفاده از ماسک زغال

3. ماسک طلا چند بار در هفته استفاده شود؟

شما می‌توانید 2 و یا 3 بار در هفته از ماسک طلا استفاده کنید. البته میزان دقیق استفاده از ماسک طلا با شرایط پوستی شما اعم از میزان چربی و … ارتباط مستقیم دارد و بهتر است در این راستا نظر متخصصین پوست را جویا شوید.

  • هشدار مهم: براساس تحقیقات از هر 10 نفر، 1 نفر به طلا حساسیت یا آلرژی دارد، بنابراین اگر از حساسیت‌های پوستی خود مطلع نیستید حتما قبل از استفاده از ماسک طلا از نداشتن آلرژی به فلزاتی مانند طلا اطمینان حاصل کنید.

مدت زمان استفاده از ماسک طلا

عوارض ماسک طلا

همان‌طور که اشاره کردیم، در صورتی که پوست شما دارای شرایط خاصی باشد، شما باید قبل از استفاده از ماسک طلا نظر پزشک خود را جویا شوید تا بر اثر استفاده از این ماسک به پوست شما آسیب وارد نشود.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که شما باید از اعمال این ماسک بر روی نقاطی که پوست نازک دارند (پوست پلک و …)، خودداری کنید چرا که ماسک طلا به دلیل خاصیت لایه‌برداری می‌تواند به این نقاط آسیب وارد کند. همچنین اگر روی پوست شما زخم و یا جراحت وجود دارد، از بکارگیری ماسک طلا بر روی آن‌ها بپرهیزید. در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که اگر ماسک طلا با مژه‌ها و یا ابروهای شما نیز برخورد داشته باشد، جدا کردن آن دشوار شده و این مسئله برای شما دردناک خواهد بود.

مطلب پیشنهادی:ماسک ضد پیری خانگی

ماسک شنی طلا چه خاصیتی دارد؟

اسکراب طلا و یا همان ماسک شنی طلا، در واقع یک نوع ماسک طلای حاوی ذرات شنی بوده که خاصیت لایه‌برداری در آن تقویت شده است. این ذرات شنی با از بین بردن لایه مُرده پوست باعث ایجاد سلول‌های جوان‌تر در این ناحیه شده و شادابی را به پوست شما باز می‌گردانند. از مزایای این نوع ماسک طلا می‌توانیم به کاهش چروک‌های سطحی و از بین بردن جوش‌های سرسفید و سرسیاه اشاره کنیم.

توجه داشته باشید که اگر شما ماسک شنی طلا را به عنوان ماسک صورت خود انتخاب کنید، باید آن را در فواصل زمانی طولانی‌تری نسبت به نوع عادی این ماسک بکار ببرید. این نکته به این دلیل است که استفاده زیاد از ماسک شنی طلا می‌تواند پوست شما را در برابر خطرات احتمالی آسیب‌پذیرتر کند.

در این مقاله از مجله آچاره تلاش کردیم که علاوه بر مرور طرز استفاده از ماسک طلا، شما را با انواع و عوارض ماسک طلا نیز آشنا کنیم. شما با رعایت نکاتی که به آن‌ها اشاره کردیم می‌توانید به پوستی شاداب و درخشان دست پیدا کرده و آسیب دیدن این ناحیه جلوگیری کنید. فراموش نکنید که بخش نظرات پل ارتباطی میان شما و آچاره است و شما می‌توانید نظرات و سوالات خود را از این طریق با ما در میان بگذارید. امیدواریم که مطالعه این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

4.3/5 - (22 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا