تعمیر کولر گازی تعمیر کولر گازی

علت خاموش شدن ناگهانی کولر گازی چیست؟

سرمایش و گرمایشسرمایشکولر گازی و داکت اسپلیت

آیا تابه‌حال برایتان پیش‌آمده در یک روز گرم تابستان به خانه بیائید و بلافاصله کولر را روشن کنید تا از هوای خنک لذت ببرید و وقتی در حال استراحت هستید یک‌مرتبه متوجه شوید کولر گازی شما قبل اینکه خانه را تا دمای دلخواه خنک کند خاموش می‌شود؟ در این نوشتار تخصصی از مجله آچاره می‌خواهیم علت خاموش شدن ناگهانی کولر گازی را بررسی کنیم و برای حل آن راهکار ارائه دهیم.

آیا خاموش شدن ناگهانی کولر گازی طبیعی است؟

می‌دانیم که وظیفه کولر گازی این است که خانه را تا دمایی که شما مشخص کرده‌اید خنک کند و بعد به‌طور خودکار خاموش شود، تا اینجای کار همه چیز خوب است. مشکل زمانی به وجود می‌آید که هوای خانه به دمای مطلوب نرسیده اما کولر ناگهان خاموش می‌شود!

قرار گرفتن در چنین وضعیتی اعصاب خورد کن است به‌جای اینکه چشمانتان را ببندید و از خنکی خانه لذت ببرید باید نگران این مسئله باشید که چه مشکلی برای کولرتان پیش آماده که خودبه‌خود خاموش و روشن می‌شود.
پیدا کردن علت خاموش شدن ناگهانی کولر گازی ساده نیست چون مشکلات زیادی می‌تواند باعث بروز آن شوند و تشخیص آن برای تعمیرکارهای تازه‌کار و بی‌تجربه مشکل است. البته جای نگرانی نیست چون در ادامه دلایل احتمالی بروز چنین مشکلی را از قول تعمیرکاران کولر گازی آچاره برای شما بیان می‌کنیم و راهکارهایی برای رفع آن ارائه می‌کنیم.

پیدا کردن علت خاموش شدن ناگهانی کولر گازی

در این مقاله درباره مجموعه عواملی که ممکن است علت خاموش و روشن شدن خودکار اسپلیت باشند صحبت خواهیم کرد.

تعمیر کولر گازی
تعمیر کولر گازی

مشکلات کندانسور کولر گازی

کندانسور حکم قلب کولر گازی را دارد و جزء ضروری آن است که طی فرآیند خنک‌سازی دمای بخار گاز مبرد را کاهش میدهد. با گذشت زمان، گرد و غبارزیادی اطراف کندانسور جمع می‌شود که باعث تضعف جریان هوا می‌شود. این امر بر روند تبادل حرارت کندانسور تأثیر منفی گذاشته و باعث کاهش بازده فرآیند خنک‌سازی می‌شود. کندانسور برای جبران این مشکل مجبور است بیشتر کار کند و در طولانی مدت آسیب خواهد دید.

برای رفع این مشکل، باید کندانسور را مثل کویل و پره‌ها کاملاً تمیز کنید. به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم به سرویس و تعمیر کولر گازی اهمیت دهید تا با چنین مشکلاتی مواجه نشوید. برای سرویس و نگهداری کولر گازی می‌توانید از متخصصان سرویس کولر گازی آچاره استفاده کنید.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر کولر گازی!

وقتی از فردی که متخصص تعمیر کولر گازی است و هر ساله چند صد کولر گازی تعمیر می‌کند بخواهید کولرتان را سرویس کند به‌خوبی می‌داند که باید اجزای داخلی کولر را کنترل کند و مطمئن شود درست عمل می‌کنند. این اقدام پیشگیرانه در بسیاری از مواقع مانع وارد شدن خسارات بیشتر به شما می‌شود.

ریموت کولر گازی

علت خاموش و روشن شدن خودکار اسپلیت: خرابی کمپرسور

علت خاموش و روشن شدن خودکار اسپلیت می‌تواند ایراد در کمپرسور باشد. جمع شدن گردوغبار در پنل خارجی می‌تواند باعث گرم شدن بیش‌ازحد کمپرسور شود چون گرما درون محفظه محبوس می‌شود و دما مدام افزایش می‌یابد. این امر در نهایت باعث می‌شود کولر گازی به‌طور خودکار خاموش شود.

علت خاموش شدن ناگهانی کولر گازی حفاظت و جلوگیری از آسیب دیدن اجزای داخلی آن است. با سرویس کولر گازی این عامل مزاحم که روند کار را مختل کرده بود از بین می‌رود و از گرم شدن بیش‌ازحد اجزا جلوگیری می‌شود. بنابراین سیستم امنیتی کولر گازی دیگر برای حفاظت از آن دستور خاموش شدن صادر نمی‌کند.
حل نشدن مشکل ممکن است باعث شود کمپرسورتان بسوزد. بنابراین اگر کولر گازی شما با مشکل بالا روبرو شده است، می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن خدمات منزل آچاره یا لینک ثبت سفارش (در انتهای صفحه) تعمیرکار کولر گازی خودتان را انتخاب کنید و از او بخواهید مشکل را مرتفع کند.

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر گازی

قطعات الکترونیکی معیوب

کولر گازی هم مثل تلویزیون و ماشین لباسشویی سایر وسایل برقی خانگی ممکن است خراب شود و نیاز به تعمیر و تعویض قطعات داشته باشد. با پیشرفت تکنولوژی ساخت کولرهای گازی قطعاتی در آنها تعبیه شده است که هدفشان انجام اقدامات محافظتی است. این قطعات الکترونیکی در صورت بروز مشکل سریعاً برای جلوگیری از وخیم شدن مشکل سیستم تهویه مطبوع را خاموش می‌کنند.

اگر یکی از قطعات درست کار نکند کولر گازی خاموش می‌شود. لذا علت خاموش شدن ناگهانی کولر گازی می‌تواند خرابی یکی از قطعات آن باشد. به دلیل پیچیدگی سیستم الکترونیکی اسپیلت نمی‌توان دقیق گفت علت خاموش و روشن شدن خودکار اسپلیت از خرابی کدام قطعه است و باید شرایط دستگاه بررسی شود چون قسمت‌های زیادی وجود دارد که احتمالاً می‌توانند مشکل ایجاد کرده باشند.

به‌عنوان مثال، قطع و وصل شدن مدار برد الکترونیکی یکی از دلایل رایج است. البته ممکن است ایراد در سیم‌کشی برق خانه باشد و نه اسپیلت. گاهی نیز ترموستات کولر ایراد فنی دارد. همانطور که می‌دانید وظیفه ترموستات خاموش و روشن کردن کولر در دمای مشخص‌شده است. درصورتی‌که این قطعه خراب شده باشد می‌تواند باعث خاموش شدن ناگهانی کولر شود.
پیشنهاد می‌کنیم برای بررسی موضوع حتماً از تعمیرکاری کمک بخواهید که تجربه و دانش کافی دارد. چون ممکن است مشکل کولر گازی با تعمیر قطعه حل شود و نیازی به تعویض آن نباشد. تیم تعمیر کولر گازی آچاره از متخصصانی تشکیل شده است که تجربه و توانمندی بالایی در تعمیر قطعات مکانیکی و الکترونیکی دارند و دستگاه را بدون آسیب به سایر اجزای آن تعمیر می‌کنند.

نتیجه‌گیری

موارد زیادی به‌عنوان علت خاموش شدن ناگهانی کولر گازی قبل از رساندن دمای اتاق به مقدار مطلوب ذکر شد. عمده‌ترین علت این مسئله جمع شدن مواد زائد و گردوغبار در کندانسور یا کمپرسور است.

اگر چنین مشکلی را تجربه کرده باشید می‌دانید که روشن و خاموش شدن خودکار بسیار آزاردهنده است و در اکثر موارد تنها با کمک یک متخصص حل می‌شود. در این شرایط می‌توانید از ما بخواهید تا کولرتان را به حالت عادی برگردانیم. روند ثبت و دریافت خدمات در آچاره ساده و سریع است. با کلیک روی لینک زیر به صفحه ثبت سفارش هدایت خواهید شد.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر کولر گازی
خدمات تخصصی تعمیر کولر گازی با آچاره

 

کلیک کنید