تعمیر پکیج تعمیرپکیج

قطعات و تنظیم فشار پکیج وایلانت

سرمایش و گرمایشپکیجگرمایش

تنظیم فشار پکیج وایلانت مسأله مهمی است که حتما باید به آن توجه کنید. اگر فشار پکیج وایلانت از تنظیم خارج شود ممکن است خسارت زیادی را به دستگاه وارد کند. البته شما می‌توانید خودتان در منزل تنظیم فشار پکیج وایلانت را انجام دهید تا از بروز مشکلات جدی جلوگیری شود. در این مقاله قصد داریم به شما تنظیم فشار پکیج وایلانت را آموزش دهیم تا از ایجاد مشکل و تعمیر پکیج پرهزینه در آینده جلوگیری کنید.

نکات کلید

  • تنظیم فشار پکیج وایلانت باید بین 1 تا 1.8 بار باشد.
  • بالا رفتن فشار پکیج ممکن است به دلیل خرابی مبدل، شیر تخلیه، شیر پرکن، منبع انبساط، پمپ یا برد پکیج باشد.
  • پایین آمدن فشار پکیج ممکن است به دلیل نشتی در رادیاتور یا اتصالات پکیج، خرابی یا باد نداشتن منبع انبساط، هوا گرفتن رادیاتورها یا خرابی شیر پرکن باشد.

تنظیم فشار پکیج وایلانت

پکیج وایلانت یکی از معتبرترین برندهای موجود در بازار است که به خاطر کیفیت و عملکرد فوق العاده فروش خوبی دارد. پکیج وایلانت علاوه بر تامین آب گرم جهت شستشو و حمام کردن، به گرم کردن محیط توسط وسایل گرمایشی از جمله شوفاژ نیز کمک می‌کند.

فشار پکیج وایلانت باید همیشه بین 1 تا 1.8 بار باشد. بالا یا پایین رفتن فشار باعث بروز مشکلاتی در پکیج می‌شود. اگر فشار دستگاه از تنظیم خارج شد، شما به راحتی می‌توانید آن را دوباره تنظیم کنید. اگر فشار پکیج از 1 بار پایین‌تر آمد؛ جهت تنظیم فشار پکیج وایلانت باید شیر پشت دستگاه (شیر پر کن) را به سمت چپ باز کنید.

زمانی که فشار به 1.5 رسید، سریع باید شیر را به سمت راست بچرخانید. در غیر این صورت فشار پکیج بالا رفته و از زیر دستگاه آب بیرون می‌ریزد. هم چنین در صورتی که فشار دستگاه بالای 1.8 بود، جهت تنظیم فشار پکیج وایلانت باید آب یکی از رادیاتورها را خالی کرده تا فشار متعادل شود.

دلایل بالا رفتن فشار پکیج

تنظیم فشار پکیج وایلانت تاثیر بسیاری در عملکرد درست دستگاه دارد. بالا رفتن فشار پکیج دلایل مختلفی دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

1. خراب شدن مبدل پکیج

از دلایل بالا رفتن فشار در پکیج های یک مبدل، سوراخ شدن و خراب شدن مبدل پکیج است. اما اگر از پکیج دو مبدل استفاده می‌کنید، خرابی مبدل ثانویه می‌تواند دلیل بالا رفتن فشار پکیج باشد.

2. خراب بودن شیر تخلیه یا شیر اطمینان

یکی از دلایل بالا رفتن فشار در پکیج، خراب شدن شیر تخلیه یا همان شیر اطمینان است. زمانی که فشار دستگاه بالا برود، شیر تخلیه به صورت خودکار باز شده و با خارج کردن آب، باعث پایین آمدن فشار می‌شود. اما در صورتی که شیر تخلیه خراب شود؛ پکیج نمی‌تواند فشار را کاهش دهد.

3. خرابی شیر پرکن

یکی از علت‌های بالا رفتن فشار پکیج، خرابی قطعه‌ای به نام شیر پرکن است. اگر این قطعه خراب شود، شیر اطمینان چکه کرده و در نتیجه موجب بالا رفتن فشار پکیج می‌شود. البته با تعویض این قطعه، این مشکل رفع می‌گردد.

خرابی شیر پرکن

4. خرابی منبع انبساط

خراب بودن منبع انبساط یکی از دلایل بالا رفتن فشار پکیج است. اگر متوجه شدید از شیر هواگیری مخزن انبساط به جای هوا، آب خارج می‌شود یعنی منبع انبساط خراب شده و باید تعویض شود. توجه داشته باشید زمانی که مخزن انبساط خراب شود، مشکلات دیگری هم ممکن است رخ دهد که می‌توان به گرم نشدن آب پکیج و روشن نشدن دستگاه اشاره کرد.

مطلب پیشنهادی : کدهای خطای پکیج وایلانت

تعمیر پکیج
تعمیرپکیج

5. خراب شدن پمپ یا برد پکیج

خرابی پمپ پکیج هم می‌تواند یکی از دلایل بالا رفتن فشار دستگاه باشد‌. از کجا بفهمیم پمپ خراب است؟ ثابت ماندن و بالا نرفتن دمای دستگاه، نشانه وجود مشکلی در پمپ است.

تنظیم فشار پکیج وایلانت

دلایل پایین آمدن فشار پکیج

برای رفع مشکل پایین آمدن فشار پکیج، باید ابتدا علت آن را شناسایی کرد. اگر علت نشتی باشد، باید نشتی را برطرف کرد. اگر علت خرابی منبع انبساط باشد، باید آن را تعویض کرد. اگر علت هوا گرفتن رادیاتورها باشد، باید هواگیری انجام شود. اگر علت خرابی شیر پرکن باشد، باید تعمیر یا تعویض کرد.

اگر فشار پکیج به طور مداوم پایین می آید، باید از یک متخصص کمک بگیرید. برای جلوگیری از پایین آمدن فشار پکیج، باید به صورت دوره ای پکیج را سرویس کرد.

1. نشتی در رادیاتور یا اتصالات پکیج

اگر با تنظیم فشار پکیج وایلانت متوجه شدید که فشار خیلی زود پایین می‌آید، یکی از دلایل آن می‌تواند نشتی در رادیاتور یا اتصالات پکیج باشد. توجه داشته باشید که نشتی به مقدار خیلی کم هم می‌تواند باعث افت فشار پکیج شود.

2. باد نداشتن منبع انبساط

یکی از دلایل پایین آمدن فشار پکیج، خرابی یا باد نداشتن منبع انبساط است. جهت رفع این مشکل، حتما از تعمیرکار حرفه‌ای پکیج کمک بگیرید.

مشاهده هزینه تعمیر پکیج!

3. هوا گرفتن رادیاتورها

هوا گرفتن رادیاتورها یکی از دلایل افت فشار پکیج است. البته هوا گرفتن رادیاتورها معمولا در ساختمان‌های نوساز اتفاق می‌افتد. برای رفع این مشکل می‌توان یک لیتر ضد یخ اتومبیل را با نصف استکان مایع ظرفشویی مخلوط کرد و آن را در مدار سیستم تزریق کرد تا این مشکل برطرف کرد.هوا گرفتن رادیاتورها

4. خرابی شیر پرکن

اگر تمام موارد بالا را بررسی کردید ولی هنوز با مشکل عدم تنظیم فشار پکیج وایلانت مواجه می‌شوید، سراغ شیر پرکن بروید. خرابی یا نیمه باز بودن این قطعه هم می‌تواند باعث کاهش فشار دستگاه شود.

 راهنمای ‌عیب یابی پکیج وایلانت

ممکن است پکیج شما دچار مشکلاتی شود که عملکرد آن را مختل کند. در این صورت باید در اسرع وقت جهت رفع آن اقدام کنید. توجه داشته باشید برخی از عیب‌ها را می‌توانید خودتان رفع کنید اما در صورتی که از مهارت کافی برخودار نیستند حتما به افراد متخصص و نمایندگی‌ها مراجعه کنید.

1. ایجاد صدای زیاد پکیج وایلانت

اگر پکیج وایلانت در زمان کار کردن، صدای زیادی را تولید می‌کند، ابتدا قطعات داخلی را چک کنید. در صورتی که از سالم بودن قطعات مطمئن شدید، احتمالا این مشکل ناشی از هواگیری پکیج است. جهت هواگیری، باید شیر انتهایی پکیج را باز کرده تا هوا خارج شود. زمانی که هواگیری کامل انجام شد، دوباره شیر را ببندید.

تعمیرات تخصصی پکیج با آچاره

2. نشت کردن پکیج وایلانت

اگر متوجه نشتی پکیج شدید، ممکن است دلیل آن از خرابی پمپ یا شکستگی لوله‌ها باشد که جهت تعمیر پکیج، باید آنها را تعویض کرد.

3. گرم شدن بیش از حد آب

یکی از مشکلات پکیج که ممکن است با آن مواجه شوید؛ گرم شدن بیش از حد آب است. دلیل این مشکل خرابی ترموستات می‌باشد که با تعویض این قطعه برطرف می‌شود.

4. روشن نشدن پکیج وایلانت

از دلایل روشن نشدن پکیج وایلانت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وصل نبودن برق
  • وصل نبودن گاز
  • خراب بودن جرقه پکیج

البته روشن نشدن پکیج ممکن است به دلایل دیگری نیز باشد که جهت تعمیر  و تنظیم فشار پکیج وایلانت آن باید از متخصص کمک بگیرید.

5. روشن شدن پکیج به صورت انفجاری

اگر پکیج شما به صورت انفجاری روشن می‌شود، یکی از دلایل اصلی این مشکل، فاصله افتادن بین شعله و جرقه پکیج است. این مشکل با تعویض جرقه پکیج رفع می‌شود. این روش یکی از کارهایی است که می‌توان برای نحوه تنظیم فشار پکیج انجام دهید.

تنظیم فشار پکیج وایلانت

کلام آخر تنظیم فشار پکیج وایلانت

در این مقاله به آموزش تنظیم فشار پکیج وایلانت پرداخته و سعی کردیم شما را با دلایل بالا و پایین آمدن فشار پکیج آشنا کنیم. همانطور که مطالعه کردید در صورت بروز مشکل در پکیج می‌توانید برخی از ایرادات را خودتان برطرف کنید اما تعمیر و تعویض برخی از قطعات نیاز به تخصص دارد. جهت رفع مشکل پکیج خود به صورت اصولی حتما از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر پکیج

درخواست تعمیر پکیج!

 

کلیک کنید