کفاره اپیلاسیون

زیبایی و سلامتاپیلاسیون

کفاره اپیلاسیون و احکام شرعی درباره آن یکی از موارد بحث برانگیز درباره اپیلاسیون است. شاید بسیاری از کسانی که از خدمات اپیلاسیون آچاره یا سایرین استفاده می کنند ندانند که در این مورد هم احکام فقهی وجود دارد و بسیاری از هموطنان ما در این باره از مراجع تقلید سوال کرده اند. از این رو ممکن است از حکم اپیلاسیون در فقه ناآگاه باشند.

 برای اینکه کلیت کار دستمان بیاید اجازه بدهید مرحله به مرحله پیش برویم.

حکم شرعی اپیلاسیون چیست؟

بنا به نظر اکثریت قریب به اتفاق مراجع اپیلاسیون به ذات اشکالی ندارد. اپیلاسیون به معنی عمومی خویش یعنی موزدایی و از بین بردن موهای زاید بدن. این امر در فقه اسلامی هیچ مشکلی ندارد. و حتی برخی از مراجع با استناد به برخی احادیث این امر را مستحب هم دانسته اند. شاید شگفت آور باشد که مثلا درباره اپیلاسیون چه حدیثی موضوعیت پیدا می کند؟ مثلا:

از امام علی علیه‌السّلام نقل است که: «دوست دارم که هر فرد با‌ایمان در هر پانزده روز یک‌بار، با نوره (پودر موبر یا واجبی) موزُدایی کند.» حرّ عاملی ، وسائل الشیعه ، ج 1، باب آداب حمام و تنظیف، ص387.

یا از امام صادق علیه‌السّلام حدیث داریم که:« زدودن موها با تیغ در هر هفت روز و با نوره (پودر موبر طبیعی) در هر پانزده روز، پسندیده است. » محمد بن یعقوب کلینی ، کافی ، ج ‏6 ، ص 505.

روایت های دیگری از این دست هم موجود است. در اینجا بحث ما تخصص فقه نیست و کاری به اعتبار و توالی این احادیث درباره کفاره اپیلاسیون نداریم. آنچه مد نظر است این است که اپیلاسیون چون زیر مجموعه بهداشت و نظافت بدن قرار می گیرد – و در اسلام هم نظافت و بهداشت همواره توصیه و تشویق شده است- از نظر احکام شرعی مشکلی ندارد و حتی می توان به آن توصیه کرد.

برای اپیلاسیون از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

 تحریر محل نزاع: اپیلاسیون ناحیه تناسلی

پس موضوع بحث چیست؟ ما یک حکم شرعی کلی بسیار محکم دیگر هم داریم: هیچ کس بجز همسر انسان مجاز نیست که به شرمگاه (عورت، ناحیه تناسلی) انسان نگاه کند یا آن را لمس کند. این حکم مستقل از اپیلاسیون بیان شده و دامنه شمول بسیار کلی تری دارد.

لذا اگر برای اپپیلاسیون بیکینی یا اپیلاسیون ناحیه تناسلی ناگزیر باشیم که کسی جز همسر انسان عورت انسان را لمس کند این امر از نظر فقهی پسندیده نیست و حرمت دارد. این نکته ای است که بسیاری از علاقه مندان و پایبندان به احکام شرع از آن بی اطلاعاند.

حکم اپیلاسیون سایر اعضای بدن

بجز این مورد خاص که ذکر کردیم اپیلاسیون سایر اعضای بدن و اندام ها هیچ ایرادی ندارد. بلکه گاها مستحب هم هست که چرا که به رعایت بهداشت بدن کمک می کند. مثلا اپیلاسیون زیربغل به رفع بوی بد بدن کمک می کند و از این نظر بسیار مفید است.

احکام شرعی اپیلاسیون

انجام اپیلاسیون توسط خانم یا اقا؟

تقریبا هر کس که در کشور ما بزرگ شده باشد می‌داند که لمس بدن انسان توسط نامحرم حرام است. لازم نیست خیلی بامطالعه یا اهل فقه باشیم تا این موضوع را بدانیم. همان طور که در مورد اپیلاسیون بیکینی دیدیم، احکام کلی فقه مقدم بر حکم یا کفاره اپیلاسیون هستند و می توانند جایز بودن اپیلاسیون را نقض کنند. یعنی چه؟ یعنی اینکه زن یا مرد نامحرم نباید بدن انسان را لمس کند در مقایل اینکه اپیلاسیون شرعا اشکالی ندارد در اولویت قرار می گیرد. نتیجه:

اپیلاسیون توسط نامحرم جایز نیست. اپیلاسیون تنها در صورتی مجاز است که توسط زن یا مرد همجنس انجام شود. البته که فرد محرمی مثل همسر هم می تواند این کار را انجام دهد. در غیر این صورت اپیلاسیون باید توسط همجنس صورت گیرد.

باید از فرصت استفاده کنیم و یادآور شویم که اگر خواستید برای اپیلاسیون و برخورداری از فواید آن مانند تاثیر اپلاسیون بر رشد موهای زاید از خدمات اپیلاسیون آچاره استفاده کنید، این موارد حتما رعایت می شود.

نکته آخر: اپیلاسیون در زمان احرام

یک مورد مهم استثنای دیگر را هم باید در اینجا ذکر کنیم تا مرورمان بر احکام فقهی درباره اپیلاسیون کامل باشد:

در زمان احرام (محرم شدن برای حج واجب یا عمره) بسیاری از اموری که در حالت عادی برای انسان مباح است بر انسان حرام می شود. اصلا وجه تسمیه کلمه “احرام” همین است. اپیلاسیون هم یکی از این امور است. یعنی اپیلاسیون و موزدایی در زمانی که انسان محرم شده است، چه توسط همسر چه هر فرد همجنس، چه اپیلاسیون بیکینی یا هر اندام دیگری از بدن جایز نیست و حرام است.

امیدواریم با رعایت این نکات و استفاده از خدمات مطمئن اپیلاسیون آچاره در خانه بدنی پاکیزه و سالم داشته باشید.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.
4.4/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا