فرمول 16 ماسک ضد پیری خانگی

پوستزیبایی و سلامت

در اواسط سی سالگی برخی از علائم پیری روی پوست شما ظاهر می‌شوند. در این زمان بسیاری از افراد برای جلوگیری از پیری و چین و چروک صورت از چندین محصول شیمیایی یا روش‌های مثل بوتاکس استفاده می‌کنند. اما برخی از این روش‌ها تاثیر خوشایندی روی پوست نمی‌گذارند. اما ماسک ضد پیری خانگی تاثیر بسیار زیادی روی شادابی، جوانی و درخشندگی پوست دارند. هم‌چنین از خشکی و تیرگی پوست هم جلوگیری می‌کنند. در این مطلب از مجله آچاره قصد داریم در مورد بهترین ماسک‌های ضد پیری که می‌توانید آن‌ها را در خانه آماده کنید، صحبت کنیم. پس همراه ما باشید.

طرز تهیه ماسک‌های ضد پیری فوق‌العاده موثر

معمولا ماسک‌های ضد پیری شادابی، درخشندگی را به پوست شما می‌بخشند. شما با استفاده از این ماسک‌ها می‌توانید پوست جوان‌تری با چین‌و‌چروک کمتری داشته باشید. ۱۵ روش تهیه ماسک ضد پیری را در ادامه توضیح خواهیم داد که می‌توانید بر اساس نیاز خود از آن‌ها استفاده کنید.

1. ماسک صورت روغن نارگیل برای رفع آسیب‌های پوستی

ماسک روغن نارگیل باعث سفت شدن پوست و رفع آسیب‌های پوستی می‌شود. هم‌چنین در برابر آفتاب از پوست شما محافظت می‌کند. برای تهیه این ماسک نیاز است:

۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با ۲/۱ (نصف) قاشق غذاخوری روغن هسته انار مخلوط کنید و روی پوست و گردن خود بمالید. بعد از گذشت ۱ ساعت باید پوست خود را آب‌کشی کنید. از این ماسک ضد پیری می‌توانید به صورت روزانه استفاده کنید.

2. ماسک ضد پیری بنتونیت خاک رس

برای تهیه این ماسک نیاز است ۲ قاشق چایی‌خوری خاک رس بنتونیت را در ظرفی بریزید. سپس چند قطره روغن گل رز و چند قاشق چایی‌خوری آب را به ظرف اضافه کنید و مواد را با همدیگر ترکیب کنید. روی صورت خود بمالید و اجازه دهید ۱۰ تا ۲۰ دقیقه روی پوست صورت بماند. درنهایت برای آب‌کشی صورت خود بهتر است از آب گرم استفاده کنید.

بیشتر بخوانید : مضرات کرم ضد آفتاب

ماسک ضد پیری بتونیت خاک رس را دو بار در هفته به صورت خود بمالید چراکه باعث:

  • ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده پوست
  • شاداب و جوانی پوست
  • کاهش خطوط و چین‌و‌چروک پوست
  • مبارزه با عفونت‌های پوستی

3. ماسک ضد پیری آووکادو

ماسک آووکادو سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که چین‌و‌چروک، افتادگی و خطوط پوست را کاهش می‌دهد. هم‌چنین از پوست شما در برابر اشعه ماورابنفش محافظت می‌کند. برای تهیه این ماسک به نصف آووکادو و یک قاشق غذاخوری جو نیاز دارید. سپس باید مراحل زیر را انجام دهید.

  • نصف آووکادو را درون یک کاسه بریزید و له کنید.
  • جو را به آووکادو له‌شده اضافه کنید و خوب هم بزنید.
  • ماسک را روی تمام نقاط صورت خود بمالید.
  • بعد از گذشت ۱۰ الی ۲۰ دقیقه صورت خود را با آب گرم بشورید.
  • از این ماسک ۲ تا ۳ بار در هفته استفاده کنید تا نتیجه را به چشم خود ببینید.

ماسک ضد پیری

4. ماسک موز

ماسک موز سرشار از ویتامین A و E است که باعث درخشندگی و از بین بردن چند رنگی پوست می‌شود. برای تهیه این ماسک نیاز به ۱ عدد موز و ۱ قاشق چایی‌خوری گلاب دارید. سپس باید به شیوه زیر از این ماسک به صورت روزانه استفاده کنید.

  • یک کاسه بردارید، موز را داخل کاسه بریزید و له کنید.
  • گلاب را به موز له‌شده اضافه کنید.
  • این دو را خوب با هم دیگر مخلوط کنید و سپس ماسک را به صورت و گردن خود بمالید.
  • اجازه دهید ۱۵ الی ۳۰ دقیقه روی پوست بماند و سپس صورت خود را با آب سرد بشورید.

بیشتر بخوانید: آموزش تهیه اسکراب بدن خانگی برای داشتن پوستی درخشان

5. ماسک ضد پیری صورت آب برنج

ترکیبات فلاونوئیدی موجود در این ماسک می‌تواند باعث از بین بردن پیری صورت شود و هم‌چنین پوست صورت را سفت کند. برای تهیه این ماسک به ۱ فنجان آب برنج و ۱ حواله کاغذی دارید. برای استفاده از این ماسک به طریقه زیر عمل کنید.

  • ابتدا نیاز است یک دستمال کاغذی بردارید و سوراخ‌هایی برای چشم، بینی و دهانتان در نظر بگیرید.
  • سپس یک فنجان آب برنج را درون ظرفی بریزید.
  • حوله کاغذی را داخل آب برنج بزنید و بعد از ۱۰ دقیقه خارج کنید.
  • دستمال را کمی بچلانید تا آب اضافه گرفته شود.
  • حوله کاغذی را روی صورت خود قرار دهید.
  • بعد از ۱۵ الی ۳۰ دقیقه صورت خود را بشورید.
  • بهتر است هر روز از این ماسک استفاده کنید.

ماسک ضد پیری

6. ماسک ضد پیری قهوه

ماسک قهوه صورت را صاف، چین‌و‌چروک و خطوط ریز صورت را کم می‌کند. هم‌چنین سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد تا  به صورت کامل پاک‌سازی پوست انجام شود. یک کاسه بردارید و درون آن، ۱ قاشق غذاخوری قهوه و ۱ قاشق چای‌خوری پودر کاکائو بریزید. این دو را با هم مخلوط کنید. سپس ۱ قاشق چای‌خوری روغن نارگیل به مواد ترکیب‌شده اضافه کنید. خمیر را روی صورت و گردن خود بمالید. بعد از خشک شدن و گذشت ۱۵ الی ۳۰ دقیقه باید صورت خود را با آب سرد بشورید. برای اثربخشی بهتر است ۲ تا ۳ بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

بیشتر بخوانید : خواص نعنا برای پوست

7. ماسک جلب دریایی

اگر می‌خواهید پوست صاف، مرطوب داشته باشید و هم‌چنین خاصیت ارتجاعی پوست بهبود پیدا کند، می‌توانید از ماسک جلبک دریایی ۳- ۴ بار در هفته استفاده کنید چراکه سرشار از ویتامین c است. برای تهیه ماسک باید ۱ قاشق غذاخوری پودر جلب درایی را در ۲ قاشق غذاخوری آب ولرم مخلوط کنید. سپس ماسک ضد پیری را روی صورت خود بمالید. صورت خود را بعد از ۱۵ الی ۳۰ دقیقه با آب بشورید و خشک کنید. با انجام مداوم کار می‌توانید نتیجه را مشاهده کنید.

8. ماسک ضد پیری زردچوبه

اگر دنبال یک ماسک ضد التهاب، ضد باکتری و آنتی‌اکسیدان هستید و می‌خواهید پوست شما روشن‌تر شود، می‌توانید از ماسک زردچوبه استفاده کنید. برای تهیه ماسک نیاز به ۱ قاشق غذاخوری پودر زردچوبه و ۳ قاشق چای‌خوری گلاب دارید، سپس باید این مواد را درون کاسه‌ای بریزید و با هم مخلوط کنید. ماسک را روی صورت خود بزنید و بعد از ۲۰ دقیقه با آب سرد بشورید. بهتر است برای داشتن پوست روشن‌تر به صورت روزانه از این ماسک استفاده کنید.

9. ماسک صورت خیار

برای شادابی، جوانی و درخشنده شدن پوست خود می‌توانید از ماسک خیار و آب لیمو استفاده کنید. برای تهیه ماسک نیاز به نصف خیار رنده‌ شده و یک قاشق غذاخوری آب لیمو دارید. بعد از مخلوط این دو نیاز است ماسک را روی صورت خود بمالید. سپس باید بعد از ۱۰ الی ۲۰ دقیقه صورت خود را با آب سرد بشورید. برای اثربخشی بیشتر هر روز از این ماسک استفاده کنید.

10. ماسک ضد پیری سیب‌زمینی و هویج

برای کاهش لکه‌های پوستی روی صورت و سیاهی دور چشم می‌توانید از این ماسک ضد پیری استفاده کنید. هم‌چنین ویتامین A موجود در این ماسک باعث کاهش چین‌و‌چروک صورت می‌شود. ۱ سیب‌زمینی و هویج را رنده کنید. بعد از آن باید ۱ قاشق چای‌خوری گلاب اضافه کنید. حالا ماسک را روی صورت خود بمالید و بعد از گذشت ۲۰ دقیقه بشورید. پیشنهاد می‌کنیم هر روز از این ماسک اضافه کنید تا نتیجه را به چشم خود ببینید.

11. ماسک صورت آلوئه‌ورا

۲ قاشق غذاخوری آلوئه‌ورا را با چند قطره آب‌لیمو مخلوط کنید و روی صورت خود بمالید. تنها ۱۰ دقیقه زمان کافی است تا ماسک روی صورت خشک شود. سپس صورت خود را آب‌کشی کنید تا مواد به صورت کامل از روی صورت شما پاک شوند. اگر دنبال ماسک جوان‌کننده هستند و می‌خواهید جلوی ظاهر شدن چین‌وچروک صورت و آسیب کلاژن را بگیرید؛ پیشنهاد می‌کنیم از این ماسک به صورت روزانه استفاده کنید.

بیشتر بخوانید : روش‌هایی موثر برای مراقبت از پوست دست

12. ماسک خانگی تخم شنبلیله

برای کاهش چین‌وچروک در میانسالی صورت می‌توانید از ماسک شنبلیله استفاده کنید. این ماسک خاصیت لایه‌برداری هم دارد و به درخشندگی پوست شما کمک می‌کند. برای استفاده از این ماسک نیتز است یک فنجان کوچک تخم شنبلیله را یک شب خیس کنید. سپس آن را آسیاب کنید. حالا ۱ قاشق چای‌خوری گلاب را به آن اضافه کنید. سپس روی پوست صورت خود بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه صورت خود را با این ماسک ضد پیری بشورید. برای اثربخشی بیشتر، ۳ تا ۴ بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

13. ماسک صورت پوست پرتقال

ماسک صورت پوست پرتقال را ۲ تا ۳ بار در هفته روی پوست خود بگذارید. چراکه استفاده از این ماسک را به دلایل زیر پیشنهاد می‌کنیم.

  • کاهش استرس اکسیداتیو در سلول‌های پوست
  • کمک به سفت شدن پوست صورت
  • جلوگیری از ایجاد چین‌و‌چروک
  • ترمیم سلول‌های مرده پوست

برای تهیه این ماسک ضد پیری نیاز است ۱ قاشق غذاخوری پودر پوست پرتقال را با ۱ قاشق چای‌خوری پودر چوب صندل، ۱ قاشق غذاخوری گلاب مخلوط کنید تا خمیر به دست آید. این خمیر را روی صورت و گردن خود بمالید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه بماند. بعد از خشک شدن ماسک باید صورت خود را بشورید. برای تاثیر بیشتر بهتر است ۲ تا ۳ بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: ساخت بالم لب در خانه – 11 مدل بالم لب خانگی

14. ماسک صورت پاپایا

ماسک صورت پاپایا پوست را پاک‌سازی و سلول‌های مرده را از بین می‌برد. این ماسک از سلول‌ها در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد پوست محافظت می‌کند و به بهبود خاصیت ارتجاعی پوست کمک می‌کند. اگر قصد دارید از این ماسک استفاده کنید، نیاز به مقدار کمی پاپایا و ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو دارید. برای درست کردن ماسک، باید مراحل زیر را انجام دهید.

  • پاپایا را در یک کاسه بریزید و له کنید.
  • آب لیمو را درون کاسه بریزید و هم بزنید.
  • ماسک را روی صورت و گردن خود بمالید.
  • بعد از ۲۰ دقیقه که ماسک خشک شد، صورت خود را آب‌کشی کنید.
  • هر روز از این ماسک استفاده کنید تا تفاوت را احساس کنید.
از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

15. ماسک ضد پیری گلیسیرین

این ماسک ضد پیری پوست شما را مرطوب می‌کند، منافذ پوست را باز و خطوط ریز روی صورت را کاهش می‌دهد. برای تهیه ماسک نیاز به دو کپسول ویتامین E و گلیسیرین دارید. سپس برای استفاده از ماسک باید کارهای زیر را انجام دهید.

  • ابتدا کپسول‌ها را باز کنید و پودر آن‌ها را درون یک ظرف بریزید.
  • گلیسیرین را به کاسه اضافه کنید و مواد را خوب با هم ترکیب کنید.
  • ماسک آماده‌شده را روی صورت خود بمالید.
  • بعد از ۳۰ دقیقه صورت خود را بشورید.
  • بهتر است به صورت روزانه از این ماسک استفاده کنید.

بله؛ شما در صورتی‌که از این ماسک به صورت مداوم استفاده کنید، می‌توانید تاثیر بسزای آن را مشاهده کنید. اما نمی‌توانید یک شبه شاهد تغییرات آنچنانی باشید بلکه باید صبور باشید.

نتیجه‌گیری

ماسک صورت خانگی مواد مغذی زیادی به پوست می‌رسانند. از طرفی طرز تهیه آن‌ها بسیار ساده است و شما می‌توانید با کمترین مواد درست کنید.   در صورت مداوم استفاده مداوم از ماسک‌ها می‌توانید تاثیر بسزای آن را مشاهده کنید. اما نمی‌توانید یک شبه شاهد تغییرات آنچنانی باشید بلکه باید صبور باشید. در این مطلب درباره ماسک ضد پیری صحبت کردیم. اگر در خصوص این ماسک‌ها اطلاعات کافی ندارید یا نمی‌دانید چه زمان و چطور باید آن را درست کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتما این مطلب را بخوانید. در نهایت مثل همیشه منتظر نظرات شما هستیم.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا