قیمت و دستمزد پرستار کودک در منزل ، عوامل دخیل در آن

زیبایی و سلامتپزشکی و پرستاری

پرستار کودک در منزل می‌تواند برای هر زوج کارمندی که حجم زیادی از روز را خارج از منزل خود می‌گذرانند، یک ایده مناسب باشد. با وجود این نیاز و استفاده از متخصص، در این شرایط شما باید به قیمت پرستار کودک توجه کنید و بودجه موردنیاز را برای آن کنار بگذارید. میزان دستمزد پرستار کودک در منزل، بسته به عوامل زیادی می‌تواند متفاوت باشد تا هر کسی بتواند با توجه به نیازهای خود، یک پرستار کودک را استخدام کند. در این مقاله از مجله آچاره با بررسی بیشتر این موضوع، به شما در انتخاب پرستار بچه کمک خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

قیمت و دستمزد پرستار کودک در منزل با توجه به پارامترهای مختلف

قیمت پرستار کودک در منزل با توجه به عوامل مختلف، می‌تواند متفاوت باشد و می‌توان گفت که قیمت پرستار کودک در منزل را برحسب عوامل مختلفی تعیین می‌کنند. تعیین دستمزد پرستار کودک را هر ساله شورای عالی بیمه و خدمات درمانی ابلاغ می‌کند تا کلیه موسسه‌هایی که در زمینه استخدام پرستار کودک در منزل مشغول به فعالیت هستند، این دستمزد را به همه پرستارها اعلام کرده تا طبق قیمت تعیین‌شده دستمزدشان را دریافت کنند.

اگر بخواهیم به طور کلی در خصوص قیمت پرستار کودک در منزل سخن به میان آوریم، باید اذعان داشت که قیمت و دستمزد پرستار کودک در منزل هزینه کم و ناچیزی نیست و حتی طیف وسیعی از والدین، توان پرداخت این هزینه را ندارند. با این حال برخی از والدین که بضاعت مالی بهتری دارند، این هزینه را پرداخت می‌کنند تا یه فرد متخصص از فرزند خردسال آن‌ها به خوبی مراقبت کند.

حال ممکن است دستمزد پرستار کودک در منزل بسته به عوامل مختلفی برای پدر و مادرهای کارمند متفاوت باشد و حتی کسانی هم که نیاز به پرستار کودک در منزل دارند ولی توان پرداخت آن را ندارند، بتوانند با پرداخت هزینه‌ای کمتر، درخواست پرستار کودک در منزل داشته باشند و دستمزد آن را نیز با توجه به بودجه مناسبش پرداخت نمایند. در ادامه به معرفی این عوامل خواهیم پرداخت.

قیمت پرستار کودک در منزل

 

شاغل بودن والدین و مشکل نگهداری از فرزند آنان

به علت شاغل بودن زن و مرد، بچه دار شدن و نگهداری از آن به یکی از چالش‌های بزرگ زندگی زناشویی تبدیل شده است که زن و شوهر با آن در زندگی خود مواجه خواهند شد. زندگی در شهرهای بزرگی همچون تهران معمولا دشواری‌های بسیار زیادی دارد. به علت هزینه‌های بالایی که زندگی در کلان شهرها برای ساکنین خانوارهای مختلف دارد، زن و شوهر هر دو با هم روزانه مشغول به کارهای مختلف بیرون از منزل هستند.

به همین علت، فرصت کافی برای نگهداری از بچه ندارند و برای مراقبت از فرزند خود پرستار کودک استخدام می‌کنند تا بتواند با توجه به تجربه و تخصص خود به بهترین نحو از کودک آن‌ها مراقبت نماید؛ شاید قیمت پرستار کودک و دستمزد آن از اصلی ترین دغدغه‌ها و سوالاتی باشد که پیش از استخدام پرستار کودک با آن مواجه خواهند شد تا بر اساس بودجه خود بتوانند دستمزد پرستار کودک را پرداخت نمایند؛ چرا که در غیر این صورت بایستی به فکر راه چاره دیگری باشند.

دستمزد و قیمت پرستار کودک در منزل


غذا دادن به کودک از جمله وظایف اصلی پرستار کودک

شاید سپردن کودک دلبند شما به دست هر کسی حتی افراد نزدیک خانواده تان نیز سخت و دشوار باشد، با توجه به وضعیت زندگی‌های امروزی به ناچار گاهی اوقات پیش می‌آید که درخواست پرستار کودک داشته باشید. عمده ترین وظایفی که پرستاران کودک می‌توانند انجام دهند، به نوعی مراقبت و نگهداری از کودک خردسال پدر و مادری کارمند است؛ این پرستاران در غیاب آن‌ها همچون یک مادر مهربان می‌بایست از ایشان مراقبت کرده و تمامی‌کارهای شخصی فرزندشان را اعم از: خوراک و پوشاک، تعویض پوشک بچه، دادن استراحت به آن و لالایی خواندن برای وی، سرگرمی‌ و بازی کردن با کودک و … به طور دقیق و مرتب انجام دهند تا کودک موردنظر در غیاب پدر و مادر خویش هیچ گونه کم و کاستی نداشته باشد.

پرستار کودک معمولا کسی است که دوره‌های مختلف کودک‌یاری را خوانده است و به خوبی می‌داند که کودکان مختلف در شرایط سنی مشخص شده چه نیازهایی دارند و چگونه می‌بایست با آن‌ها برخورد کرد. انجام تمامی‌این کارها را پرستار کودک بایستی به‌خوبی و به نحو احسن انجام دهد و بابت این کارها دستمزد پرستار کودک حساب می‌شود.

دستمزد پرستار کودک در منزل

عوامل دخیل در قیمت پرستار کودک در منزل

عوامل مختلفی هستند که به طور کلی در قیمت پرستار کودک در منزل دخیل هستند تا به این منظور تمامی‌ کسانی که فرزند کوچکی در منزل خویش دارند و کسی را ندارند که از آن مراقبت کند؛ بتوانند بنا به نیاز خود و نیز بودجه خویش قیمت پرستار کودک در منزل را فراهم کرده و بودجه آن را ماهانه، هفتگی یا حتی روزانه کنار بگذارند. از جمله عوامل دخیل بر دستمزد پرستار کودک در منزل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تعداد کودک تاثیر گذار در دستمزد پرستار کودک در منزل

اولین مسئله‌ای که با آن در خصوص قیمت پرستار کودک در منزل مواجه می‌شویم، ذکر این مسئله است که پرستار مورد نظر بایستی از چند کودک مراقبت کند؟ در بعضی مواقع به علت دستمزد بالای پرستار کودک در منزل ممکن است تعدادی از خانواده‌ها، فرزندان خود را به دست یک پرستار کودک در منزل سپرده تا  ایشان از این کودکان به بهترین نحو ممکن مراقبت کند. لازم است بدانید دستمزد پرستار کودک در منزل یک کودک نسبت به دو یا سه کودک متفاوت است.

قیمت پرستار کودک در منزل

  • وظایف سبک و سنگین موثر در قیمت پرستار کودک در منزل

در برخی از مواقع ممکن است خانواده‌ها وظایف سنگینی را از پرستار بخواهند و هر چقدر این وظایف بیشتر باشد، قیمت پرستار کودک در منزل نیز بیشتر خواهد شد. برخی از کودکان هستند که بیماری خاصی داشته و نیاز به مراقبت بیشتری دارند، این دسته از کودکان بایستی حتما در ساعات خاصی از روز قرص و دارو و حتی آمپول‌های خاصی را مصرف کنند که به این منظور پرستار، با دریافت هزینه ای بیشتر می‌تواند این وظیفه را نیز بر عهده بگیرد.

  • مدت زمان نگهداری بچه یکی از عوامل موثر در قیمت پرستار کودک در منزل

مدت زمان نگهداری و پرستاری از بچه نیز از جمله عوامل دخیل در قیمت پرستار کودک در منزل است و  توسط والدین کودکان تعیین می‌شود.


قیمت و دستمزد پرستار کودک با توجه به سلامت جسمی‌ کودک

  • سلامتی جسمی‌کودک و تاثیر آن در دستمزد پرستار کودک در منزل

قیمت پرستار کودک در منزل کودکانی که در سلامت کامل هستند با کودکانی که بیماری خاصی دارند، طبیعتا متفاوت است و این عامل در دستمزد پرستار کودک در منزل نیز تأثیر گذار خواهد بود.

دستمزد و قیمت پرستار کودک در منزل

جمع‌بندی

در این مقاله از مجله آچاره تلاش کردیم تا با بررسی دستمزد و قیمت پرستار کودک در منزل ، اطلاعات کافی به منظور یک تصمیم‌گیری آگاهانه را در اختیار شما قرار دهیم. شما با توجه به این نکات می‌توانید با اطمینان‌خاطر یک پرستار کودک متناسب با نیازهایتان را انتخاب کنید. همچنین شما در طول شبانه‌روز قادر به استفاده از خدمات تخصصی آچاره در این زمینه هستید. امیدواریم که از مطالعه این مقاله بهره برده باشید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا