تعمیر کولر گازی تعمیر کولر گازی

خرابی‌های کولر گازی بعد از نوسانات برق

+ آموزش تعویض کمپرسور کولر گازی

سرمایشسرمایش و گرمایشکولر گازی و داکت اسپلیت

هر زمان که برق نوسان می‌کند، نگران خراب شدن وسایل برقی مانند کولر گازی، یخچال و فریزر و دیگر وسایلی می‌شویم که به شبکه برق متصل هستند. این نگرانی کاملا به‌جاست چون ثابت نماندن ولتاژ برق و مدام قطع و وصل شدن آن می‌تواند به سلامت وسایل، که این روزها بسیار گران‌قیمت هستند، آسیب بزند. در این مقاله می‌خواهیم درباره خرابی‌های کولر گازی بعد از نوسانات برق صحبت کنیم که در صورت بروز چنین مشکلی، بتوانید کولرهای گازی منزلتان را عیب‌یابی کنید و اقدامات لازم را انجام دهید. تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

تاثیر نوسانات برق بر جعبه فیوز

یکی از خرابی‌های کولر گازی بعد از نوسانات برق به جعبه فیوز آن برمی‌گردد. نوسانات برق اول از همه به سراغ فیوز می‌رود و باعث سوختن آن می‌شود. فیوز که بسوزد جان بقیه وسایل برقی هم در خطر است. در صورت بروز این مشکل، پیش از هر چیزی به وضعیت فیوز رسیدگی کنید.

خرابی های کولر گازی بعد از نوسانات برق

تعمیر یا تعویض فیوز؟

اگر فیوز فقط پریده باشد، یعنی آسیب خاصی ندیده و با گذاشتن آن روی وضعیت on دوباره می‌توانید فعالش کنید. اما اگر سوخته، باید فیوزی جدید تهیه کنید.
تعمیر کولر گازی
تعمیر کولر گازی

خرابی‌های کولر گازی بعد از نوسانات برق

آب ریزی پنل داخلی کولر گازی

یکی از مشکلات کولر گازی، آب ریزی پنل داخلی خواهد بود. این مشکل باعث می‌شود کولر نتواند دیگر کار کند. یکی از دلایلی که منجر به بروز این مشکل می‌شود، نوسانات برق است. از دیگر دلایل آن می‌شود به شکستن سینی تخلیه، نامناسب بودن لوله کشی، و بسته شدن فیلترهای هوا اشاره کرد. 

آب ریزی داخلی پنل کولر گازی

مشکلات کمپرسور

کمپرسور کهنه باعث مصرف بالای برق و در نهایت نوسانات آن می‌شود. نوسانات برق همچنین در این قطعه می‌توانند باعث آتش سوزی شوند. بنابراین اگر کمپرسور کولرتان کهنه شده، حتما آن را عوض کنید.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر کولر گازی!

آموزش تعویض کمپرسور کولر گازی

در ابتدا لازم است کمپرسور جدیدی تهیه کنید. بهتر است خوب بگردید و دقیقا کمپرسوری مدل کمپرسور قبلی خود پیدا کنید. اما اگر نبود یا دیگر تولید نمی‌شد یا قیمت آن خیلی بالا بود، می توانید از کمپرسور برندهای دیگر که با کولر گازی شما همخوانی دارد استفاده کنید. برای تعویض کمپرسور به این ابزار نیاز دارید:

  • هوا گاز
  • سیم جوش
  • سمباده
  • دستمال
  • آچار تخت یا آچار بکس به شماره های ۱۲، ۱۳، ۱۴
  • کپسول ازت به منظور شستن سیستم
  • گاز کولر گازی
  • پمپ وکیوم

مطلب پیشنهادی:نحوه تعویض فیوز برق

تعویض کمپرسور

تعویض کمپرسور: حال که متوجه شدیم خرابی‌های کولر گازی بعد از نوسانات برق می‌تواند به کمپرسور هم برگردد، بد نیست بدانیم که چطور می‌توان یک کمپرسور قدیمی را عوض کرد تا از بروز چنین مشکلی پیش گیری شود. در ابتدا، برق کمپرسور را قطع کنید تا سانحه‌ای رخ ندهد. هرچه گاز در سیستم باقی مانده را خالی کنید. برای این که مطمئن شوید کل گاز خالی شده، مسیر رفت و برگشتی آن را بررسی کنید. 

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر گازی

کندانسور را باز کنید تا در حین کار مانعی برایتان ایجاد نکند. برای این کار کلیه‌ی قاب‌های اطراف کمپرسور را باز کنید و سیم‌ها و سوکت کمپرسور را هم جدا کنید.  حواستان به سیم‌ها باشد که آسیب نبینند. قاب را که موفق شدید باز کنید، به وسیله دستمال یا حوله خیس، عایق‌های اطراف کندانسور را به خوبی بپوشانید.

پیچ‌های کمپرسور را باز کنید. احتمالا برای این کار نیاز باشد از آچار بکس کمک بگیرید. پس از درآوردن کمپرسور قبلی، نوبت به گذاشتن کمپرسور جدید می‌شود اما قبل از آن لاستیک لرزه‌گیر نصب کنید چون این کار باعث می‌شود لوله‌های اطراف آن آسیب نبینند. حال سوکت برق را وصل کنید و سلامت کمپرسور را بررسی کنید.

وقتی از سالم بودن آن مطمئن شدید، سیکل کولر را با ازت بشویید. با این کار، اگر مشکلی در کمپرسور وجود داشته باشد متوجه خواهید شد. علاوه بر گاز ازت، از گاز r22 هم می‌توانید استفاده کنید اما این ماده برای محیط زیست و سلامت خود شما مضر است و به خوبی گاز ازت قدرت پاک‌کنندگی ندارد. همچنین، هزینه‌ی بالای آن به هیچ‌وجه به‌صرفه نیست. 

پایان

حال که با تمامی خرابی‌های کولر گازی بعد از نوسانات برق آشنا شدید، بهتر می‌توانید مشکلات کولر را بررسی کنید. برای کارهایی چون تعویض کمپرسور، پیشنهاد ما به شما این است که از متخصصین کمک بگیرید. بدین ترتیب کارها سریعتر پیش می‌روند و مشکلات به‌خوبی رفع می‌شوند. برای ثبت سفارش جهت رسیدگی به مشکلات کولر گازی، کافی است که به وبسایت آچاره مراجعه کنید و سفارش خود را در روز و ساعت دلخواه به رایگان ثبت کنید. علاوه بر سایت آچاره، می‌توانید از روش آفلاین، و با شماره‌گیری ۱۴۷۱ نیز سفارش خود را به ثبت برسانید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر کولر گازی
خدمات تخصصی تعمیر کولر گازی با آچاره

 

کلیک کنید