تعمیر کولر گازی تعمیر کولر گازی

راهنمای کنترل کولر گازی + آموزش نحوه کار با کنترل کولر

سرمایش و گرمایشسرمایشکولر گازی و داکت اسپلیت

امروزه کولرهای گازی جزو پرفروش‌ترین وسایل برقی هستند که توسط برندهای مختلفی به بازار ارائه می‌شوند. اغلب مدل‌های این دستگاه دارای یک ریموت کنترل هستند که می‌توان با استفاده از آن‌ها، دستگاه را در حالت‌های مختلفی قرار داد. با وجود این‌ که ریموت برای کولر گازی مزایای زیادی به همراه دارد اما کار کردن با آن برای برخی افراد مشکل است. به همین خاطر ما در این مقاله از مجله آچاره قصد داریم تا راهنمای کنترل کولر گازی را به شما عزیزان ارائه دهیم.

لازم است بدانید که عدم آگاهی نسبت به کارایی هریک از این دکمه‌ها، باعث شده تا شما نتوانید آن‌طور که می‌خواهید میزان سرمای دستگاه را تنظیم کنید و آن را در حالات مختلف قرار دهید  و از تمام امکاناتش استفاده کنید. همچنین ممکن است با فشردن دکمه‌ها به صورت اشتباه سبب خراب شدن کولر گازی شوید. بنابراین اگر به‌تازگی یک کولر گازی را خریداری کرده‌اید و نحوه کار با کنترل آن را بلد نیستید، حتما در ادامه با ما همراه باشید.

آچاره با بیش از 7200 تعمیرکار ماهر آماده ارائه خدمات تعمیر وسرویس کولر گازی است. برای استفاده از این خدمات کافی است روی لینک کلیک کنید.

نحوه کار با کنترل کولر گازی تمامی برندها

این فکر کاملا درست است که دکمه‌های کنترل کولر گازی، در مدل‌های مختلف این دستگاه با یکدیگر متفاوت هستند. اما شما با مطالعه راهنمای کنترل کولر گازی می‌توانید به‌راحتی با هر نوع کنترلی کار کنید؛ چراکه در اکثر مدل‌ها محل قرارگیری دکمه‌ها، حالات مختلف کولر و همچنین تنظیمات آن‌عا شباهت‌ زیادی به یکدیگر دارد و تفاوت بسیار جزئی میان آن‌ها موجود است.

در واقع می‌توان گفت که کنترل مدل‌های مختلف کولر گازی تنها از نظر طراحی ظاهری شبیه نیستند. همچنین ممکن است برخی از آن‌ها به صورت دستی بوده و سایر آن‌ها روی دیوار یا خود دستگاه نصب شده باشند.

راهنمای دکمه‌‌ های کنترل کولرگازی

راهنمای کنترل کولر‌ گازی

در کنترل کولر گازی دکمه‌های متعددی وجود دارد که این دکمه‌ها عبارتند از:

تعمیر کولر گازی
تعمیر کولر گازی

1. دکمه خاموش و روشن کردن کولر گازی

به‌طور معمول این دکمه با عنوان‌های power، off/on یا stop/start روی کنترل است و در قسمت بالایی ریموت قرار دارد.

این دکمه جهت خاموش و روشن کردن دستگاه، در نظر گرفته شده و نکته‌ای که در این خصوص باید بدانید، این است که شما پس از انجام هرگونه تنظیماتی که روی کولر‌ انجام می‌دهید، پس از روشن شدن مجدد سیستم همان تنظیمات قبلی باقی خواهند ماند.

دکمه‌های کولر گاز

2. دکمه‌های انتخاب حالت دستگاه

شما باید برای تغییر حالت کار کردن کولر گازی به دنبال دکمه‌ای با عنوان‌های زیر بگردید:

  • Master control
  • Mode
  • Operation mode selection

دکمه‌ای که به تغییر حالت کار کولر مربوط می‌شود، قطعا دارای یکی از عنوان‌های بالا است. معمولا تمامی کولرهای گازی در 5 حالت کار می‌کنند که شما می‌توانید با فشار دادن دکمه مربوطه، سیستم‌ را در هر حالتی که می‌خواهید قرار دهید.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر کولر گازی!

درخصوص راهنمای کنترل کولر گازی باید به شما بگوییم که در اغلب مدل‌های کولر گازی، دکمه تغییر حالت با عنوان Mode در کنترل تعبیه شده‌ است که شما می‌توانید توسط آن دستگاه را در هر کدام از این 5 حالت قرار دهید.

در این شرایط هر بار که شما دکمه mode را فشار می‌دهید، ایکون‌هایی روی صفحه نمایش کنترل ظاهر می‌شوند که بیانگر هر یک از حالات کارکرد دستگاه هستند.

اما برای تنظیم کولر‌ نیاز است تا شما با 5 حالت آن آشنا شوید. این 5 حالت عبارتند از:

  • FAN: اگر دستگاه روی این حالت قرار بگیرد، کمپرسور روشن نمی‌شود و کولر فضا را خنک نمی‌کند. به عبارت دیگر دستگاه در حالت فن تنها وظیفه دارد تا هوا را جا‌به‌جا کند.
  • COOL: اگر با استفاده از دکمه کنترل کولر گازی، دستگاه را در این حالت تنظیم کنید، سیستم به‌خوبی هوای محیط را خنک خواهد کرد.
  • DRY: چنانچه کولر شما روی این حالت قرار بگیرد، رطوبت موجود در فضا را به خود جذب می‌کند. این حالت برای مناطقی که هوای شرجی دارند، ‌مناسب است.
  • HEAT: لازم است بدانید که برای تولید گرمای کولر گازی، باید دستگاه را در حالت HEAT قرار دهید. چنانچه کولر روی این حالت باشد، از آن باد گرم خارج خواهد شد.
  • AUTO: در حقیقت حالت AUTO یا همان اتوماتیک یکی از بهترین حالات کولر گازی است که بسته به شرایط و دمای محیط، سیستم را در یکی از حالات بالا قرار می‌دهد. اگر شما کولر را روی حالت اتوماتیک قرار دهید، دیگر لازم نیست که برای میزان دما و شرایط کارکرد، دستگاه را تنظیم کنید.

3. دکمه مربوط به تنظیم حرارت

آشنایی با دکمه تنظیم حرارت در راهنمای کنترل کولر گازی از اهمیت بسزایی برخوردار است. این دکمه با عنوان‌ TEMP روی کنترل قرار گرفته است که می‌توان با فشردن آن، به‌راحتی حرارت دستگاه را تنظیم کرد.

توجه داشته باشید که دمای مناسب برای کولر گازی حداکثر ۲۵ درجه سانتی‌گراد است. البته تنظیم دمای کولر گازی در تابستان و زمستان نیز با یکدیگر متفاوت هستند.

دکمه مربوط به تنظیم حرارت

4. راهنمای کنترل کولر گازی: دکمه سرعت فن کولر گازی

در کنترل کولر گازی دکمه‌ای وجود دارد که می‌توان با استفاده از آن، میزان خنک‌کنندگی و چرخش فن سیستم را تنظیم کرد. شما می‌توانید با استفاده از این دکمه سرعت فن را در حالت کم، متوسط، زیاد و کوهستانی قرار بدهید. این دکمه با عنوان indoor Fan Speed Selector روی کنترل قرار گرفته است.

5. Swing در کنترل کولر گازی

این دکمه جهت تنظیم پره فن مورد استفاده قرار می‌گیرد. به این صورت که شما با فشردن آن می‌توانید فن را در حالت شناور قرار دهید تا جریان هوا به همه طرف حرکت کند و از این طریق هوای محیط تا حد بسیار زیادی خنک شود.

6. دکمه روشن خاموش کردن زمان‌سنج

این دکمه با در کنترل کولر گازی با عنوان ON/Off Timer مشاهده می‌شود. شما با فشار دادن این دکمه می‌توانید مدت زمانی را تعیین کنید تا دستگاه پس از گذشت آن، خاموش شود.

دکمه Cancel Timer: اگر کولر‌ را در حالت تایمر‌ قرار داده باشید، به وسیله این دکمه می‌توانید سیستم را از حالت تایمر خارج کنید.

دکمه Sleep Mode Auto: این گزینه برای زمانی که خانه نیستید یا خوابیده‌اید، مناسب است. اگر این دکمه را فشار دهید، دستگاه به صورت اتوماتیک پس‌ از مدتی خاموش می‌شود.راهنمای دکمه‌‌های کنترل کولرگازی

دکمه مربوط به دمای اتاق: این دکمه بر روی کنترل کولر گازی با عنوان Room Temperature Checking دیده می‌شود که می‌توان با فشردن آن از دمای اتاق مطلع شد.

دکمه مربوط به دمای اتاق

7. دکمه ریست

مهم‌ترین دکمه در راهنمای کنترل کولر گازی، دکمه RESET است که برای بازیابی مجدد دستگاه استفاده می‌شود. این دکمه برای زمانی که سیستم به عبارتی هنگ کرده و هیچ عملکردی ندارد، بسیار مناسب است و می‌تواند به شما کمک کند.

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر گازی

چگونه کولر گازی را قفل کودک کنیم؟

عده زیادی از کاربران برای این که کودکان نتوانند به دکمه کنترل دست بزنند، به دنبال دکمه قفل کودک آن هستند. شما باید برای قفل کودک کولر گازی، باید دکمه و + را چند دقیقه به صورت همزمان نگهدارید تا این قابلیت فعال شود.

راهنمای دکمه‌‌ های کنترل کولرگازی

جمع‌بندی

کولرهای گازی‌ جزو وسایل برقی بسیار پرطرفداری هستند که در مدل‌های متنوعی تولید می‌شوند. در تمامی مدل‌های این سیستم‌ها، ریموت کنترلی وجود دارد که می‌توان با استفاده از آن کولر را در حالات مختلفی قرار داد.

شما با مطالعه این راهنمای کنترل کولر گازی، می‌توانید سیستم را آن‌طور که می‌خواهید تنظیم کنید. فراموش نکنید که کارشناسان آچاره از طریق بخش نظرات پاسخگوی سوالات وو پیشنهادات شما خواهند بود. امیدواریم که از مطالعه این مقاله از مجله آچاره بهره برده باشید.

4/5 - (4 امتیاز)

1 دیدگاه

  1. سلام اسپیلت دیواری آیووای ۲۴ هزار t3دارم که جدیداً بازدهی باده خنکی ندارد یعنی باده خنکی خوبی ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر کولر گازی
خدمات تخصصی تعمیر کولر گازی با آچاره

 

کلیک کنید