4 علت اصلی گرم نشدن رادیاتور شوفاژ

رادیاتور شوفاژسرمایش و گرمایشگرمایش

در فصل زمستان برای گرم کردن محیط داخلی ساختمان لازم است که حالت پکیج خود را از تابستان به زمستان تغییر دهید و دمای محیط را مطلوب سازید. اما اگر مشکل گرم نشدن رادیاتور شوفاژ را دارید، بهتر است تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید.

زمانی که شما حالت پکیج را به روی زمستان قرار می‌دهید و صبر می‌کنید تا رادياتورها گرم شوند، ممکن است با گذشت چند دقیقه متوجه ‌شوید با وجود این‌که پکیج روشن است ولی رادیاتور ها سرد هستند و باید به‌دنبال راه چاره باشید.

همواره عدم گرمایش رادياتورها جزو مسائلی است که با فرارسیدن زمستان کاربران با آن مشکل دارند. در ادامه به بررسی این موارد خواهیم پرداخت که:

چرا رادیاتورها گرم نمی‌شوند؟
دلایل اصلی گرم نشدن رادیاتور پکیج چیست؟
چرا پکیج روشن است ولی رادیاتور ها سرد هستند؟
دلیل سرد بودن بخشی از رادیاتور پکیج چیست؟
دلیل سرد بودن کامل رادیاتور شوفاژ چیست؟

نکات کلیدی

  • با استفاده از پیچ تنظیمی تعبیه‌شده در زیر پکیج، فشارِ بار پکیج را روی بهترین حالت تنظیم کنید.
  • گاهی اوقات دلیل گرم نشدن رادياتورها، مناسب نبودن شعله پکیج است. شما می‌توانید به‌طور موقت با زیاد کردن درجه پکیج، مشکل گرم نشدن رادیاتور شوفاژ را حل کنید.
  • رسوب‌زدایی باعث می‌شود آب گرم با فشار مناسب به رادیاتورها برسد.

۴ علت اصلی گرم نشدن رادیاتور شوفاژ

دلایل اصلی گرم نشدن رادیاتور شوفاژ

رادیاتور پکیج برای گرم شدن به عملکرد کامل و بدون نقص کلیه سیستم گرمایش نیاز دارد؛ بنابراین برای یافتن دلایل اصلی گرم نشدن رادیاتور پکیج و شوفاژ، باید تمامی موارد احتمالی را بررسی نمایید.

1. هواگیری نشدن رادیاتورها

در ابتدا و بعد از اطمینان از این که حالت پکیج را به‌درستی روی زمستان قرار داده‌اید، شما باید از باز بودن شیر رادياتورها مطمئن شوید. هر زمانی که متوجه شدید رادياتورها گرم نمی‌شوند، شاید نیاز است آن‌ها را هواگیری کنید.

شما می‌توانید خیلی ساده با استفاده از آچار مخصوص هواگیری رادياتور و در برخی از رادیاتورها با کمک گرفتن از یک پیچ‌گوشتی اقدام به هواگیری شوفاژ نمایید و مشکل گرم نشدن رادیاتور شوفاژ را برطرف کنید.

البته گاهی اوقات هم مشکل از هوا گرفتن پکیج است که این اختلال هم با هواگیری پکیج برطرف خواهد شد.

اگر فکر می‌کنید در انجام این‌کار مهارت کافی ندارید، دست از کار بکشید و با تعمیرکار و متخصص پکیج تماس بگیرید تا با آسودگی خاطر مشکل خود را برطرف کنید.

2. پایین بودن فشار یا بار پکیج

یکی از دلایل اصلی گرم نشدن رادياتور پکیج، پایین بودن فشار آن است. شما بعد از انجام صحیح و کامل هواگیری، پکیج را تست کنید و اگر متوجه شدید باز هم رادياتورها سرد هستند باید به سراغ دلایل دیگری بروید.

اغلب مواقع، افت فشار پکیج است که سبب می‌شود رادیاتورها سرد باشند. اگر فشار پکیج را چک کردید و پایین بود، باید آن را تنظیم کنید و در بهترین حالت خود که عدد 1.5 است، قرار دهید.

برای حل مشکل گرم نشدن رادیاتور شوفاژ و مشکلاتی از این قبیل، در زیر پکیج، پیچ تنظیمی قرار داده شده است تا شما با استفاده از آن، فشارِ بار (Bar) پکیج را روی بهترین حالت تنظیم کنید.

پکیج روشن است ولی رادیاتور ها سرد هستند

3. جمع شدن رسوب در لوله‌ها

اگر با تنظیم فشار و هواگیری، رادياتورها هنوز سرد است، باید لوله‌ها و مبدل‌ها را مورد بررسی قرار دهید. ممکن است لوله‌هایی که به رادياتورها متصل هستند با تجمع آب و گذشت مدت زمانی که از آن‌ها استفاده کردید، دچار گرفتگی شده باشند.

در اینصورت شما باید لوله‌ها را از هرگونه آلودگی که مانع از رسیدن آب به آن‌ها می‌شود پاک کنید. انجام رسوب زدایی رادیاتور، رسوب گیری مبدل اولیه و رسوب زدایی مبدل ثانویه باعث می‌شود آب گرم با فشار مناسب به رادیاتورها برسد و چیزی مانع گرم نشدن رادیاتور شوفاژ نشود.

شما می‌توانید با استفاده از محلول‌های مخصوص جرم‌گیری کار رسوب‌زدایی را برای لوله‌های رادیاتورهای خود انجام دهید. اگر در این کار مهارت دارید، دست‌به‌کار شوید.

در غیر اینصورت ممکن است به‌دلیل عدم‌مهارت در جرم‌گیری و استفاده از مواد نامناسب و بی‌کیفیت، باعث آسیب رساندن به رادیاتورها و اتصالات آن شوید.

سرد بودن کامل رادیاتور شوفاژ

4. کم بودن شعله پکیج

در بعضی مواقع، دلیلِ گرم نشدن رادياتورها، مناسب نبودن شعله پکیج است.

شما می‌توانید به‌طور موقت با زیاد کردن درجه پکیج، مشکل گرم نشدن رادیاتور شوفاژ را حل کنید.

محاسبه رایگان هزینه خدمات رادیاتور و شوفاژ در محل!

غالبا دلیلِ کم بودن شعله پکیج و گرم نشدن رادياتورها به‌علت تجمع گردوغبار و گرفتگی سوراخ‌های شعله است و حتما سرویس و رفع گرفتگی را به یک فرد باتجربه و کاربلد بسپارید. راهکارهایی که در بالا عنوان شد، یکی از مهمترین دلایل شایع سرد بودن رادياتورها بود.

دلایل گرم نشدن رادیاتور پکیج

موارد تخصصی دیگری وجود دارد که اگر با انجام صحیح کارهای گفته‌شده، مشکل گرم نشدن رادیاتور شوفاژ رفع نشد، باید این موارد تخصصی را بررسی کنید:

  1. رسوب گرفتن مبدل‌های حرارتی اصلی و ثانویه
  2. خرابی در ترموستات حد
  3. معیوب بودن پمپ سیرکولاسیون
  4. جرم گرفتن و یا وجود اشکال در فنرسوپاپ
  5. کثیف شدن صافی برگشت
  6. بسته بودن شیر برگشت رادیاتور
  7. کم بودن فشار گاز ساختمان
  8. کم بودن فشار آب ساختمان
  9. معیوب بودن سنسور حرارتی مدار
  10. معیوب بودن فلوسوئیچ

سرد بودن بخشی از رادیاتور شوفاژ

جمع‌بندی

وسایلی مانند پکیج و رادیاتورها را باید به‌صورت دوره‌ای موردبررسی و سرویس قرار دهید. انجام سرویس پکیج و رادیاتور توسط افراد متخصص باعث پیشگیری از خرابی‌های احتمالی، گرم نشدن رادیاتور شوفاژ و جلوگیری از پیش‌آمد هزینه‌های اضافی می‌شود.

شما می‌توانید از متخصص‌های برجسته آچاره برای حل مشکل گرم نشدن رادیاتور شوفاژ و همچنین تعمیر و سرویس رادیاتور و شوفاژ کمک بگیرید. برای مشاوره رایگان با شماره 1471 تماس حاصل فرمایید و درخواست خود را ثبت کنید.

سوالات متداول

دلایل اصلی گرم نشدن رادیاتور پکیج چیست؟

هواگیری نشدن رادیاتورها
پایین بودن فشار یا بار پکیج
رسوب‌گیری لوله‌ها
کم بودن شعله پکیج

چگونه لوله‌های رادیاتور و شوفاژ را رسوب‌زدایی کنیم؟

با استفاده از محلول مخصوص جرم‌گیری می‌توانید به‌راحتی لوله‌ها را رسوب‌زدایی کنید.

عدد مناسب فشار پکیج چند است؟

حالت استانداردی که برای فشار پکیج در نظر گرفته می‌شود، 1.5 است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا