نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان

رنگ ‌آمیزی با اسپری و کاربردهای آن |نقاشی ساختمان با پیستوله

ساختمانتعمیرات ساختماننقاشی ساختمان

رنگ ‌آمیزی روش‌های مختلفی دارد که هر یک از آنها مزایا و معایب خود را دارند. رنگ ‌آمیزی با اسپری یکی از تکنیک‌های رنگ ‌آمیزی است که در آن مواد پوششی (رنگ، لاک، جوهر و …) به وسیله یک دستگاه و از طریق هوا روی سطح پاشیده می‌شوند. در این مطلب از مجله آچاره در مورد رنگ ‌آمیزی با اسپری و کاربردهای مختلف آن صحبت خواهیم کرد.

نکات کلیدی

  • مزایای نقاشی با اسپری بیشتر از نقاشی با قلم مو است اما هزینه بیشتری دارد.
  • انتخاب بهترین روش نقاشی به عوامل مختلفی از جمله نوع سطح مورد نظر، هدف از نقاشی، و بودجه شما بستگی دارد.
  • هنگام رنگ ‌آمیزی با اسپری از ماسک و عینک ایمنی استفاده کنید تا از ورود ذرات رنگ به ریه‌ها و چشم‌هایتان جلوگیری کنید.

آموزش رنگ ‌آمیزی و نقاشی ساختمان با پیستوله

رنگ ‌آمیزی با اسپری رنگ کار سختی نیست؛ به‌نحوی که می‌تواند توسط خودتان نیز انجام شود. در این روش رنگ را داخل پیستوله می‌ریزید و بعد با اسپری به دیوار یا سطح مورد نظر می‌پاشید. نقاشی ساختمان با اسپری کمک می‌کند که شدت پاشش رنگ و ضخامت لایه رنگ شده را به دلخواه تنظیم کنید.

بهتر است قبل از اینکه اقدام به رنگ کردن دیوار با پیستوله کنید، در مورد کاربرد درست و مناسب آن و همچنین مزایا و معایب این روش رنگ ‌آمیزی اطلاعات کاملی داشته باشید تا ببینید این روش مناسب محلی که می‌خواهید رنگش کنید هست یا خیر.

در ادامه نکاتی که برای نقاشی ساختمان با اسپری باید رعایت کنید، شرح داده شده‌اند.
نقاشی ساختمان
نقاشی ساختمان

  • ابتدا محل رنگ ‌آمیزی را پاک کنید، به‌گونه‌ای که هیچ اثری از لک یا چربی روی آن نباشد.
  • اگر در فصل سرد قصد رنگ ‌آمیزی دارید، باید قبل از رنگ کردن اسپری را کمی گرم کنید. ماندن رنگ در محفظه اسپری موجب غلیظ شدن آن می‌شود. حالت سکون و همچنین سرمای هوا هر دو در غلیظ شدن رنگ اثرگذارند. قبل از رنگ ‌آمیزی اسپری را تکان دهید تا رنگ به‌آسانی از نازل خارج گردد.رنگ اکریلیک ساختمان

پیشنهاد ما مطالعه مقاله

توجه 1: دقت کنید که قبل از تکان دادن اسپری، نازل را فشار ندهید؛ زیرا این کار ورودی اسپری را خشک می‌کند.

توجه 2: هیچوقت اسپری را روی شعله مستقیم آتش قرار ندهید.

  • در نقاشی ساختمان با اسپری هیچوقت اسپری را به‌صورت افقی روی سطح نپاشید. افقی رنگ کردن به جای رنگ، گاز را وارد لوله می‌کند. توجه داشته باشید که رنگ باید از فاصله 25 سانتی‌متری و با زاویه بین 45 تا 60 درجه روی دیوار پاشیده شود.
  • رنگ را به طور مداوم در یک نقطه نپاشید. این کار باعث تجمع رنگ در نقطه و جاری شدن آن و همچنین دیرتر خشک شدن رنگ می‌شود.
  • قوطی‌های رنگ را در محیط رها نکنید؛ زیرا رنگ‌های اسپری سمی هستند.
  • بهتر است بعد از رنگ کردن با اسپری مایعات زیاد و از جمله شیر بنوشید تا ذرات معلق رنگ موجود در هوا که ممکن است به ریه شما نفوذ کرده باشند، از بین بروند.
  • در رنگ ‌آمیزی با اسپری توجه کنید که رنگ را به صورت ضربدری یا به روش‌های غیر اصولی دیگر روی دیوار نپاشید. رنگ کردن دیوار با پیستوله از روش‌های غیر متعارف ممکن است نتیجه‌ای غیر از آن چه مد نظرتان است، به‌دست دهد.
  • اگر در مرحله اول رنگ ‌آمیزی با اسپری را به صورت خط افقی انجام داده‌اید، در مرحله بعد به صورت عمودی رنگ را اعمال کنید.

استعلام رایگان قیمت نقاشی ساختمان!

رنگ ‌آمیزی با اسپری چه مزایایی دارد؟

در ادامه مزایای رنگ ‌آمیزی با اسپری آورده شده است. اسپری رنگ به دلیل مزایای فراوانی که دارد، در حال حاضر یکی از گزینه‌های محبوب برای رنگ آمیزی است. از جمله مزایای اسپری رنگ می‌توان به سرعت بالای رنگ آمیزی، یکنواختی رنگ آمیزی، و سهولت استفاده اشاره کرد.

سرعت و کیفیت در رنگ کردن با اسپری

گاهی اوقات نیاز است تا رنگ ‌آمیزی ساختمان و دیوارهای آن به سرعت انجام شود. سرعت و کیفیت رنگ ‌آمیزی هر دو جزء معیارهای مهم در انتخاب روش رنگ ‌آمیزی هستند. رنگ ‌آمیزی با اسپری یکی از روش‌های رنگ ‌آمیزی ساختمان است که سرعت و کیفیت را به طور همزمان در خود دارد. از طریق رنگ کردن با اسپری قادر خواهید بود یک دیوار متوسط را تنها در عرض چند دقیقه و به‌خوبی رنگ کنید.

فردی در حال رنگ ‌آمیزی با اسپری

مناسب برای مکان‌های عمومی

رنگ ‌آمیزی با اسپری برای رنگ کردن اماکن عمومی، اداره‌ها و … استفاده زیادی دارد؛ زیرا در این گونه مکان‌ها نیاز است تا رنگ ‌آمیزی در عین انجام به‌ شیوه‌ای صحیح و زیبا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به اتمام برسد تا مشکلی برای مردم ایجاد نشود.

رنگ کاملا یکنواخت در رنگ ‌آمیزی با اسپری

رنگ ‌آمیزی با اسپری، ساختمان را به صورت یکدست نقاشی می‌کند. هیچگونه موج، خط یا ناهماهنگی بر جای نمی‌گذارد. از این رو بین روش‌های رنگ ‌آمیزی ساختمان از مقبولیت خوبی برخوردار است.

امکان انجام صفر تا صد نقاشی توسط خودتان

رنگ کردن دیوار با پیستوله به نسبت دیگر روش‌های رنگ کردن نیاز کمتری به تنظیم زاویه دست دارد؛ لذا بدون نیاز به مهارت، توسط خودتان نیز می‌تواند انجام شود. با خرید تجهیزات مورد نظر قادر به رنگ ‌آمیزی دیوار خانه خود خواهید بود و در هزینه‌ها صرفه‌جویی خواهید کرد.

نکته: اگرچه کار با پیستوله آسان است اما در این نوع رنگ ‌آمیزی توجه به فاصله‌ای که از دیوار دارید و شدت پاشش از اهمیت زیادی برخوردار است. از این رو اگر دقت نکنید ممکن است نتوانید به خوبی از عهده آن بربیاید.

سریع خشک شدن

یکی از مواردی که در نقاشی ساختمان مورد توجه قرار می‌گیرد، سرعت خشک شدن رنگ است. مخصوصاً در شرایطی که نقاشی ساختمان در زمانی انجام گیرد که وسایل خانه درون آن قرار دارد و می‌بایست هر چه سریع‌تر رنگ خشک شود.

در چنین شرایطی رنگ ‌آمیزی با اسپری بهترین گزینه برای انتخاب روش نقاشی ساختمان است. رنگ‌هایی که برای رنگ ‌آمیزی با اسپری طراحی شده‌اند، سریعتر از دیگر انواع رنگ خشک می‌شوند و در نتیجه کار رنگ کردن ساختمان سریع‌تر به اتمام می‌رسد.

راحت تمیز شدن

رنگ اسپری راحت‌تر از دیگر انواع رنگ تمیز می‌شود و  دیرتر کثیف می‌شود و این ویژگی فوق‌العاده است.

بهترین گزینه برای رنگ ‌آمیزی سقف ساختمان

یکی از قسمت‌های دشوار نقاشی ساختمان رنگ ‌آمیزی سقف است. رنگ ‌آمیزی این قسمت با برس ممکن است روی آن موج ایجاد کند که ناخوشایند است. در مورد این قسمت بهترین کار رنگ ‌آمیزی با اسپری است. برای نتیجه بهتر فاصله خود را از سقف افزایش دهید. با افزایش شدت پاشش، رنگ ‌آمیزی بهتر انجام می‌شود.

رنگ ‌آمیزی با اسپری برای رنگ ‌آمیزی سقف

رنگ ‌آمیزی با اسپری چه معایبی دارد؟

در ادامه به معایب رنگ ‌آمیزی با اسپری خواهیم پرداخت.

محدودیت در انتخاب نوع رنگ

یکی از مشکلاتی که در رنگ کردن دیوار با پیستوله وجود دارد، محدود بودن رنگ‌ها است. رنگ‌های اسپری تنوع کمی دارند و مجبور هستید بین تعداد کم انتخاب کنید.

درخواست نقاشی ساختمان

ایجاد مشکلات تنفسی در رنگ ‌آمیزی با اسپری

شاید این مورد را بتوان بدترین عیب نقاشی در بازسازی ساختمان با اسپری دانست. در رنگ ‌آمیزی با اسپری ذرات رنگ در هوا پخش خواهند شد و از طریق نفس کشیدن به بدن راه می‌یابند. این ذرات ممکن است در افراد حساس باعث ایجاد مسمومیت شوند. هر چقدر هم که از ماسک استفاده کنید، باز هم بخشی از ذرات وارد بدن شده و اغلب مشکلات تنفسی برای افراد ایجاد می‌کنند.

ایجاد مشکلات تنفسی در رنگ ‌آمیزی با اسپری

رنگ ‌آمیزی لوازم چوبی با اسپری رنگ

گاهی اوقات می‌خواهید لوازم چوبی مانند میز، صندلی، تخت خواب و … قدیمی را رنگ کنید و جان تازه‌ای به آنها ببخشید. رنگ کردن لوازم چوبی تأثیر زیادی در زیبایی آنها دارد. همچنین استفاده از رنگ‌های مورد علاقه‌تان روحیه شما را تا حد زیادی بهبود می‌دهد.

برای رنگ ‌آمیزی لوازم چوبی با اسپری مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا صندلی را به بالکن ببرید تا فضای داخلی خانه کثیف نشود. اگر بالکن ندارید، پارچه یا نایلون بزرگی پهن کنید و صندلی را روی آن قرار دهید.
  • در گام بعدی شروع به سنباده زدن سطح چوب کنید. سنباده زدن چوب قبل از رنگ ‌آمیزی سطح آن را برای پذیرش رنگ آماده‌تر می‌کند. بعد از اتمام سنباده با پارچه نم‌دار خاک‌های سطح را تمیز کنید.
  • رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که اگر رنگ چوب شما تیره است، ممکن است رنگ انتخابی به آن صورتی که انتظار دارید، روی آن جواب ندهد. در این گونه موارد بهتر است ابتدا یک یا دو دست رنگ سفید به چوب بزنید تا رنگ تیره آن روشن‌تر شده و رنگ انتخابی بهتر خود را روی آن نمایش دهد.
  • بعد از زدن دست اول رنگ به مدت 30 دقیقه صبر کنید و بعد از این مدت، دست‌های بعدی رنگ را با رعایت همین فاصله زمانی اجرا کنید.
  • در آخرین مرحله برای تثبیت رنگ از فیکساتور استفاده کنید.

رنگ ‌آمیزی لوازم چوبی با اسپری

مقایسه نقاشی ساختمان با اسپری و قلم مو

اینکه مبلمان یا وسایل چوبی قدیمی خانه خود را با اسپری رنگ کنید یا قلم مو به خیلی چیزها بستگی دارد. نوع وسیله‌ای که قرار است آن را رنگ کنید و ترکیبی که قصد دارید با رنگ کردن به آن دست پیدا کنید تنها برخی از مواردی هستند که به هنگام انتخاب روش رنگ ‌آمیزی باید مورد توجه قرار گیرند.

نقاشی با اسپری

نقاشانی که کار رنگ کردن لوازم چوبی را انجام می‌دهند برای کسب نتایج حرفه‌ای و ماندگار به رنگ ‌آمیزی با اسپری روی می‌آورند. رنگ کردن با اسپری، روکشی براق و لاکی روی چوب ایجاد می‌کند که ظاهر زیبایی به آن می‌بخشد. در قسمت‌های پیشین در مورد مزایای رنگ کردن با اسپری مطالبی را گفتیم. در این قسمت به طور خلاصه به آن اشاره می‌کنیم:

  • ایجاد پوشش یکنواخت
  • نقاشی سریع‌تر و با کارایی بیشتر
  • دوام بیشتر رنگ‌های اسپری به دلیل پایه روغنی آنها
  • امکان استفاده روی سطوح متفاوت فلزی، چوبی، حصیری، پلاستیک، رزین و …
  • خشک شدن سریعتر رنگ اسپری نسبت به رنگ‌های زده شده با برس
  • آسان‌تر بودن استفاده از رنگ‌های اسپری روی گوشه‌ها و شکاف‌های پیچیده
  • امکان تمیز شدن آسان‌تر بدون نیاز به برس، غلتک، سطل یا سینی رنگ

نقاشی با قلم مو و رول

نقاشی با برس و قلم مو نسبت به رنگ کردن با اسپری وقت گیرتر است. از مزایای آن می‌توان موارد زیر را برشمرد:

  • گزینه‌های رنگ بیشتر و توانایی ترکیب رنگ‌ها با یکدیگر و استفاده از رنگ‌های سفارشی
  • ارزان‌تر بودن و پوشش سطح بیشتر نسبت به رنگ‌های اسپری
  • سمیت کمتر رنگ‌های لاتکس نسبت به رنگ‌های اسپری و ایجاد ذرات معلق کمتر

برای رسیدن به روکش خوب در نقاشی با قلم مو از یک برس زاویه‌دار با کیفیت بالا استفاده کنید. لایه‌های رنگ را به طور یکنواخت و نازک اعمال کنید تا به‌خوبی سطح را بپوشاند. برای پر کردن نواحی بزرگتر و مسطح از یک غلتک فوم با لبه‌های گرد استفاده کنید. لبه‌های گرد از لک شدن غلتک پیشگیری می‌کند.

جمع‌بندی

در این مقاله در مورد رنگ ‌آمیزی با اسپری و مزایا و معایب آن صحبت شد. نقاشی ساختمان با اسپری اگر چه کمی گران است اما مزایای زیادش آن را به گزینه‌ای مطلوب و پرطرفدار تبدیل کرده است. قبل از انتخاب هر نوع روش رنگ ‌آمیزی هدف خود از نقاشی و نتیجه‌ای که می‌خواهید به آن دست یابید را بررسی کنید و بعد از مشورت با متخصصین این امر، بهترین روش را انتخاب کنید.

در صورت نیاز به خدمات نقاشی ساختمان، آچاره با تیمی حرفه‌ای و هزینه مقرون بصرفه در خدمت شما است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این سرویس و استعلام قیمت می‌توانید از سایت، اپلیکیشن و یا خط سراسری آچاره با شماره 1471 استفاده کنید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

نقاشی ساختمان
نقاشی ساختمان با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید