۶ مرحله درزگیری و آب بندی سینک با چسب آکواریوم

ساختمانسینک ظرفشوییلوله کشی و تاسیسات

گاهی اوقات بی‌توجهی‌های کوچک هزینه‌های زیادی در پی دارد. اگر درزهای سینک باز شده و آب به داخل کابینت نفوذ کند باعث می‌شود کابینت‌ها طبله کنند و دچار زنگ‌زدگی شوند. اگر بموقع مشکل را حل نکنید مجبور به تعویض کابینت خواهید شد. برای جلوگیری از پوسیدگی و آسیب به کابینت‌ها بهتر است آب‌ بندی و درزگیری سینک را به‌درستی انجام دهید. در این مطلب از وبلاگ آچاره قصد داریم در خصوص مراحل درزگیری و آب بندی سینک با چسب آکواریوم یا چسب درزگیر سیلیکونی صحبت کنیم؛ پس همراه ما باشید.

آب بندی سینک یعنی چه و چه زمانی باید انجام شود؟

آب بندی درزها را به‌خوبی محکم می‌کند و جلوی نفوذ آب به زیر سینک ظرف‌شویی و کابینت‌ها را می‌گیرد. درزگیر اطراف سینک به مرور زمان ترک می‌خورد پس باید این کار را برای جلوگیری از آسیب دیدن کابینت هر چند وقت یک بار انجام دهید.درزگیری و آب بندی سینک با چسب آکواریوم

معمولا از آب بندی برای قسمت‌های زیر سینک نو یا کارکرده استفاده می‌شود. البته اگر سینک کارکرده است باید زمان استفاده از درزگیر به نکاتی توجه کنید که در ادامه در خصوص آن صحبت می‌کنیم.

درزگیر سیلیکونی به درزگیرهایی گفته می‌شود که به شکل لاستیک سخت هستند و جلوی درز آب به داخل کابینت را می‌گیرد و‌اب را مسدود می‌کند. معمولا این نوع آب‌ بندی را برای اطراف وان، سقف، شیشه و‌ آکواریوم انجام می‌دهند.

مطالعه بیشتر: علت نشتی سینک ظرفشویی و سیفون ظرفشویی

چرا آب بندی سینک با چسب آکواریوم مفید است؟

چسب آکواریوم بهترین نوع چسب برای درزگیری و آب بندی سینک است. این نوع چسب از سیلیکون ساخته شده و بی‌رنگ و شفاف است. هم‌چنین نسبت به آب و دما مقاومت خوبی دارد. برای جلوگیری از نفوذ آب به درز سینک شما استفاده می‌شود. چون به مرور زمان خشک می‌شود و ترک می‌خورد بهتر است هر چند وقت یک‌بار این کار را در برنامه خود قرار دهید تا از باد کردن کابینت و نفوذ آب به درزها جلوگیری کنید.. از مهم‌ترین ویژگی‌های آن می‌توانید به لیست زیر اشاره کنیم:

  • قدرت چسبندگی بالا دارد.
  • در برابر تغییرات دما مقاوم است.
  • رنگ آن به مرور زمان تغییر پیدا نمی‌کند.
  • نسبت به آب مقاوم است.
  • جلوی رشد باکتری‌ها را می‌گیرد.
  • در مقابل اشعه زیاد نور خورشید مقاوم است.

از چسب آکواریوم تنها برای بستن درز سینک استفاده نمی‌شود. بلکه برای بستن شکاف حمام، دوش، پنجره، سرویس بهداشتی و حتی آب بندی سقف و لوله‌های خروجی آب نیز استفاده می‌شود.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

آماده‌سازی درزگیری و آب بندی سینک با چسب آکواریوم

برای درزگیری و آب بندی سینک با چسب آکواریوم نیاز به فرد متخصص ندارید بلکه با تهیه وسایل زیر می‌توانید این کار را خودتان انجام دهید.

  • تفنگ چسب
  • یک تیغ یا چاقوی تیز برای تمیز کردن لبه‌ها
  • پارچه تمیز
  • کارتریج چسب آکواریوم

بعد از آماده‌سازی ابزار بالا نوبت این است به سراغ انجام مراحل برویم. پس این قسمت را با دقت مطالعه کنید.

1. از تمیز بودن اطراف سینک اطمینان حاصل کنید

ابتدا نیاز است محیط اطراف سینک را با آب و مایع بشورید تا از شر آلودگی خاک یا روغن خلاص شوید. برای آشنایی با ترفند‌های تمیز کردن سینک ظرفشویی با مواد طبیعی کلیک کنید.

تمیز بودن سینک ظرفشویی

2. از کاتر برای جدا کردن چسب سیلیکونی استفاده کنید

برای اینکه بتوانید به بهترین شکل از چسب آکواریوم استفاده کنید نیاز است ابتدا چسب‌های قبلی را که در اطراف سینک زده بودید و خشک شدند، بکنید. برای این ‌کار می‌توانید از یک چاقو یا تیغ تیز استفاده کنید.

اگر چسب‌ها به راحتی از محل جدا نمی‌شوند؛ می‌توانید از پاک‌کننده مخصوص درزگیر سیلیکونی استفاده کنید.تمیز کردن با کاتر

3. از دستمال و الکل برای تمیز‌کاری اطراف سینک استفاده کنید

یک از حوله آغشته به الکل برای تمیز کردن بخش‌های کوچک باقی‌مانده درزگیر قدیمی استفاده کنید. حالا برای درزگیری و آب بندی سینک با چسب آکواریوم اقدام کنید. سپس محیط را با حوله خشک کنید تا اثری آب یا خیسی روی سطح باقی نماند.تمیز کردن سینک با دستمال

۵ مرحله درزگیری و آب بندی سینک با چسب آکواریوم

1. پوشش محل چسب

از چسب نواری برای پوشاندن کنار لبه سینک استفاده کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا بتوانید خروجی تمیزتر و زیباتری از کار خود را داشته باشید.چسب آکواریوم

2. آماده کردن کارتریج چسب آکواریوم

یک چسب آکواریوم که از قبل تهیه کرده بودید را بردارید و سر لوله چسب را با چاقو یا کاتر با زاویه ۴۵ درجه برش بزنید. سوراخ چسب را بیش از اندازه نبرید؛ چراکه می‌تواند باعث شود چسب با فشار بیشتری خارج شود و بعدا کار شما را زیاد می‌کند.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.
از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

3. برش نوک چسب و گذاشتن در داخل تفنگ چسب

بعد از برش نوک چسب نیاز است آن را داخل تفنگ یا دستگاه چسب قرار دهید. سپس پیستون تفنگ را به عقب فشار دهید. چند بار دستگیره را فشار دهید تا درزگیر به نوک تفنگ برسد. حالا نیاز است نوک تفنگ چسب را روی لبه سینک قرار دهید.برش نوک چسب آکواریم

4. شروع آب بندی سینک با چسب آکواریوم

ماشه را به آرامی فشار دهید تا یک خط نازک از چسب آکواریوم در اطراف سینک کشیده شود. حالا نوک تفنگ را روی لبه نگه دارید سپس به آرامی شروع به حرکت کنید تا به انتهای لبه سینک برسید.آب‌بندی با چسب آکواریوم

5. جداسازی چسب نواری از اطراف سینک

بهتر است پیش از خشک شدن درزگیر، نوار چسب را از اطراف سینک جدا کنید. همان‌طور که می‌بینید توانستید مراحل درزگیری و آب بندی سینک با چسب آکواریوم را به درستی انجام دهید.

6. پاک کردن درزگیر اضافه از لبه سینک

در مرحله آخر نیاز است از یک کاردک، چوب بستنی یا حتی انگشت دست خود برای هموار کردن چسب سیلیکونی استفاده کنید. اگر در اطراف لبه سینک چسب بیشتری ریخته‌اید، می‌توانید آن را صاف کنید تا کل شکاف را چسب بپوشاند. سپس باید از دستمال یا حوله مرطوب برای پاک کردن درزگیر اضافه از سینک استفاده کنید.

حداقل ۲۴ ساعت منتظر بمانید تا لبه سینک به صورت کامل خشک شود. بهتر است در این مدت در تماس با آب و رطوبت قرار نگیرد.

همان‌طور که می‌بینید شما توانستید این کار را بدون نیاز به متخصص حرفه‌ای به ساده‌ترین شکل انجام دهید. در نهایت مثل همیشه منتظر نظرات شما هستیم.

4/5 - (31 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا