ترفند‌های تمیز کردن سینک ظرفشویی با مواد طبیعی

نظافت و شستشوخانه‌داری

از آن‌جا که سینک ظرفشویی مدام با ظرف‌های چرک و چرب در تماس است، خیلی زود کثیف می‌شود و لازم است زود به زود تمیزش کنید. اما اگر وسواسی باشید و مدام بخواهید با محصولات شیمیایی تمیزش کنید، پوست و مجاری تنفسیتان آسیب می‌بیند. همچنین، با توجه به قیمت‌های زیاد مواد شوینده، بهتر است راه‌های دیگری را هم بلد باشید تا در مواقع نیاز، به‌کار ببرید. به‌جز مواد شیمیایی راه‌های دیگری هم هستند که کمکتان می‌کنند بتوانید سینک را برق بیاندازید بدون این‌که به سلامت خودتان آسیب بزنید. در ادامه می‌خواهیم ترفندهای تمیز کردن سینک ظرفشویی با مواد طبیعی را به شما بگوییم و ۴ دستورالعمل برای ساخت تمیزکننده‌های طبیعی آموزش دهیم. 

تمیز کردن سینک ظرفشویی با ترکیب نمک دریایی و بوراکس

برای ساخت این ترکیب معجزه‌آسا، نیاز به بیکینگ سودا، بوراکس، نمک دریا و چند قطره عصاره گیاه دارید. این ترکیب قوی، پودری می‌سازد که هر وقت نیاز به تمیزکاری عمیق داشتید می‌توانید استفاده کنید. این ترکیب را در سینک بپاشید و چند دقیقه به آن زمان دهید. سپس با یک فرچه تمام کثیفی‌ها را اسکراب کنید. کارتان که تمام شد، شیر آب گرم را باز کنید و آن‌جا را بشویید.

روش تمیز کردن سینک ظرفشویی استیل

از این ترکیب نه فقط برای تمیز کردن سینک، بلکه برای پاک کردن روشویی توالت و دستشویی فرنگی هم می‌توانید استفاده کنید. 

مواد لازم برای ساخت این تمیزکننده سینک ظرفشویی با مواد طبیعی

  • ۱/۲ پیمانه بیکینگ سودا
  • ۱/۲ پیمانه بوراکس
  • ۱/۲ پیمانه نمک دریا
  • ۱۵ قطره عصاره گیاهی مانند روغن گریپ‌فروت، لیمو یا هر چیز دیگری
  • درپوش پلاستیکی سوراخ‌دار

وقتی این محلول را ساختید، در ظرفی نگه داری کنید که در تماس با هوا نباشد و فقط موقعی که خواستید استفاده کنید سراغ درپوش سوراخ‌دار بروید.

تمیز کردن سینک ظرفشویی با اسکراب لیمو

ساخت این تمیزکننده و جرم گیر بسیار ساده و کم‌دردسر است. تنها دو چیز نیاز دارید تا این ماده پاک‌کننده و طبیعی را بسازید! یک لیمو و نمک دریا.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

اسکراب تمیز کننده سینک با لیمو و نمک

هر زمان نیاز بود خیلی سریع و عجله‌ای سینک را تمیز کنید، این اسکراب در چشم برهم زدن آماده می‌شود و می‌توانید استفاده کنید. لیمو همیشه در خانه‌ها پیدا می‌شود. کمی نمک روی لیمو‌ی برش خورده بریزید و خود لیمو را روی سطح بکشید. در حالی که لیمو را روی سینک می‌کشید کمی فشار دهید تا عصاره لیمو خارج شود.

ترکیب لیمو و نمک، باعث کنده شدن چربی‌ها از روی سینک می‌شود و خاصیت بو زدایی هم دارد. در صورتی که لیمو نداشتید، می‌توانید کمی آب لیمو را با نمک ترکیب کنید و با یک فرچه روی سینک بکشید.

مواد لازم برای ساخت این تمیزکننده سینک ظرفشویی 

  • ۱ لیموی نصف شده
  • یک سوم پیمانه نمک دریا

تمیز کردن سینک ظرفشویی با اسکراب سفیدکننده

این اسکراب، خیلی قوی است و خاصیت سفیدکنندگی هم دارد بنابراین هر زمان خواستید سینک بدرخشد، انتخاب خوبی است. هر زمان که مواد شیمیایی در دسترس نبود و خواستید جایگزینی طبیعی برای آن انتخاب کنید، این اسکراب جاگزین خوبی است و می‌توانید از آن برای تمیز کردن حمام، توالت و روشویی هم استفاده کنید. 

اسکراب سفید کننده برای تمیز کردن سینک کثیف - پاک کننده قوی

مواد لازم برای ساخت این تمیزکننده سینک ظرفشویی

  • ۱ پیمانه بیکینگ سودا
  • یک چهارم پیمانه صابون کاستیل
  • ۱ قاشق چای خوری هیدروژن پروکسید
  • ۱ پارچ بزرگ با درپوش

در یک ظرف با سایز متوسط بیکینگ سودا، صابون کاستیل و هیدروژن پروکسید را ترکیب کنید. آن قدر هم بزنید تا ظاهر ترکیب، شبیه چسب شود. سپس با قاشق این ترکیب را جمع کنید و در پارچ بریزید. در پارچ را ببندید تا در معرض هوا نباشد وگرنه سفت می‌شود.

این ترکیب را بهتر است پس از اماده سازی استفاده کنید اما اگر خواستید از آن نگهداری کنید، در دمای محیط تا چندین ماه ماندگاری دارد. برای استفاده نیز، کافی است که این ماده را روی فرچه یا پارچه‌ای بریزید و سپس روی سطح کثیف را اسکراب کنید. چند دقیقه که گذشت، با کهنه‌ای تمیز آن را پاک کنید.

نکته: بهتر است چند اینچ بین سطح ماده‌ای که ساخته‌اید با در پارچ فاصله باشد چون بعد از یک شبانه‌روز، کمی به حجم محصول اضافه میشود.


خدمات پیشنهادی آچاره:نظافت منزل با نظافتچی خانم


تمیز کردن سینک ظرفشویی با اسپری چند منظوره

و در آخرین دستورالعملی که برایتان قرار می‌دهیم، سراغ محصولی رفتیم که وقتی نمی‌خواهید خیلی عمیق سینک را تمیز کنید اما به چیزی بیشتر از صرفا کهنه کشیدن و آب نیاز دارید، به دردتان می‌خورد. 

ترفند‌های تمیز کردن سینک ظرفشویی با مواد طبیعی - تمیز کردن سینک با اسپری طبیعی

برای درست کردن این اسپری، هم می‌توانید از سرکه استفاده کنید و هم صابون کاستیل. هر دو این مواد تاثیرگذار و جرم‌گیر هستند و اگر یکی را در دسترس نداشتید، دومی را جایگزین کنید.

مواد لازم برای ساخت این تمیزکننده (با کاستیل)

  • ۲ پیمانه آب
  • ۲ قاشق چای خوری صابون مایع کاستیل
  • ۱۵ قطره عصاره گیاهی
  • ۱ بطری اسپری

مواد لازم برای ساخت این تمیزکننده (با سرکه)

  • ۱ پیمانه آب
  • ۱ پیمانه سرکه سفید
  • نصف یک لیمو یا آب لیمو
  • ۱۵ قطره عصاره گیاهی
  • ۱ بطری اسپری

برای ساخت این ترکیب با صابون کاستیل، آب را داخل بطری بریزید، صابون و روغن را هم اضافه کنید. ترکیب را در دمای محیط نگه دارید. اگر هم خواستید از سرکه استفاده کنید، کل مواد مورد نیاز را در بطری ترکیب کنید، کمی هم بزنید، و در یخچال نگه داری کنید.

هنگامی که خواستید استفاده کنید، بطری را تکان دهید، و پس از اسپری کردن روی سطح مورد نظر، با کهنه‌ی نمدار پاک کنید. حواستان باشد که از ترکیب سرکه‌ای روی سطوح مرمر یا گرانیتی استفاده نکنید اما برای ترکیب صابونی ممانعتی وجود ندارد.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

نکاتی طلایی مراقبت از سینک و خودتان!

  1. از  سیم ظرفشویی روی سینک استیل استفاده نکنید. این کار باعث زنگ زدگی آهن می‌شود. 
  2. وسایل چدنی را مدت طولانی در سینک نگه ندارید.
  3. حتما با دستکش ظرف بشویید.
  4. تمیزکننده ها را با هم ترکیب نکنید. 
  5. بعد از تمیز کردن سینک با مواد شیمیایی، حتما آن را با آب بشویید تا سینک آسیب نبیند.
  6. سینک را خشک کنید تا لکه‌های آب روی آن نماند.

مطلب پیشنهادی :آموزش اتصال ماشین ظرفشویی به آب گرم

پایان

بهداشت سینک، در منزل بسیار مهم است. اما همیشه تمیز کردن آن با مواد شیمیایی می‌تواند به سلامتتان آسیب بزند. روش ضدعفونی کردن سینک ظرفشویی با مواد طبیعی گزینه مناسب‌تری است و در صورتی که مواد تمیزکننده شیمیایی در دسترستان نبود، می‌توانید استفاده کنید. برای تکمیل اطلاعات این مطلب پیشنهاد می‌کنیم 7 راهکار برای برق انداختن سینک ظرفشویی و فرمول ساخت 16 ماده شوینده دست‌ ساز خانگی را مطالعه کنید.

شما روش‌های دیگری برای تمیز کردن سینک ظرفشویی با مواد طبیعی می‌شناسید؟‌ با ما در میان بگذارید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا