تعمیر کولر گازی تعمیر کولر گازی

دلیل روشن شدن چراغ کولر گازی دایکین (Daikin)

سرمایش و گرمایشسرمایشکولر گازی و داکت اسپلیت

چگونه می‌توان مشکل روشن شدن چراغ کولر گازی دایکین را حل کرد؟ بسیار ناراحت‌کننده است که متوجه شوید یکی از لوازم خانگی شما کار نمی‌کند به خصوص زمانی که نمی‌دانید مشکل چیست یا چگونه می‌توانید آن را برطرف کنید. گاهی فکر می‌کنید برای تعمیر لوازم خانگی ضروری خانه خود به مدرک کارشناسی ارشد مهندسی نیاز دارید اما در واقع این‌طور نیست.

مشکلی که بسیاری از مردم با آن مواجه هستند روشن شدن چراغ کولر گازی دایکین آن‌هاست. نور چشمک زن کولر گازی Daikin ممکن است نشان دهنده بسیاری از مشکلات دستگاه شما باشد. برای بهبود کیفیت و عملکرد کلی واحد کولر گازی خود باید مشکلات آن را به خوبی بشناسید. در این مقاله شما را با این مشکل و چگونگی رفع آن آشنا می‌کنیم.

بررسی دلایل روشن شدن چراغ کولر گازی دایکین

در ادامه به بررسی مشکلات احتمالی پیش آمده برای سیستم که به چشمک زدن کولر گازی Daikin منتهی می‌شود می‌پردازیم:

بررسی دلایل روشن شدن چراغ کولر گازی دایکین

1. سیم برق آسیب دیده

این یک مشکل رایج است که ممکن است در کولر گازی Daikin شما رخ دهد. این مشکل باعث می‌شود دستگاه شما عملکرد خوبی نداشته باشد. شما می‌توانید این مشکل را با تعویض سیم برق با سیم جدید حل کنید. می‌توانید با نمایندگی Daikin تماس بگیرید تا در مورد قطعه جایگزین آن شما را راهنمایی کنند.

تعمیر کولر گازی
تعمیر کولر گازی

توصیه می‌شود این قطعه را فوراً تعویض کنید تا در آینده دچار مشکلات جدی‌تر نشوید. زمانی که این مشکل به سرعت حل نشود، می‌تواند به سوختن کل واحد کولر گازی شما منتهی شود. این وضعیت می‌تواند دلیل روشن شدن چراغ کولر گازی دایکین شما باشد. باید فوراً با تعمیرکار کولر گازی دایکین تماس بگیرید.

2. وجود نشتی در کولر گازی دایکین

بعضی از کولرهای گازی این مشکل را دارند. واحد دارای نشتی باید فوراً تعمیر شود. چکیدن آب از کولر گازی شما علامت این مشکل است. باید قبل از شروع به کار برای حل این مشکل دستگاه را خاموش کنید. می‌توانید واحد کولر گازی خود را باز کنید و به بررسی سیستم گردش آب آن بپردازید.

نشتی کولر گازی معمولاً به دلیل سیستم گردش نامناسب آب در سیستم ایجاد می‌شود. این مشکل به راحتی برطرف می‌شود بنابراین نگران این مسئله نباشید. اگر قصد دارید این مشکل را برطرف کنید نکات ایمنی را مورد توجه قرار دهید.

3. مشکل برق واحد کولر گازی

عدم اتصال به برق یکی دیگر از مشکلات جدی کولر گازی Daikin محسوب می‌شود. زمانی که دستگاه شما نور چشمک زن را نشان می‌دهد متوجه این مشکل می‌شوید. عوامل زیادی می‌توانند باعث ایجاد این وضعیت شوند. ممکن است مشکل مربوط به سیستم سیم برق کولر شما باشد. می‌توانید واحدهای شکسته داخل کولر خود را تعویض کنید.

برای حل مشکل روشن شدن چراغ کولر گازی دایکین باید با یک شرکت خدمات حرفه‌ای تماس بگیرید. این شرکت می‌تواند به شما کمک کند تا هر گونه مشکلی که در دستگاه کولر گازی شما وجود دارد را به طور کامل حل کنید. چراغ چشمک زن می‌تواند این وضعیت را در کولر گازی دایکین شما نشان دهد. ممکن است مربوط به سیستم سیم برق واحد شما باشد. می‌توانید واحدهای شکسته داخل واحد تهویه مطبوع خود را به طور مرتب تعویض کنید.

4. باتری ریموت کنترل کولر گازی شما رو به اتمام است

این وضعیت باعث رنج خاطر اکثر افراد می‌شود. وقتی متوجه می‌شوید که باتری کنترل از راه دور کولر شما در حال اتمام شدن است ممکن است متوجه چراغ چشمک زن در واحد کولر گازی خود شوید. این مشکل بلافاصله قابل حل است. کافی است باتری ریموت کنترل را تعویض کنید تا بتوانید به سرعت این مشکل را حل کنید.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر کولر گازی!

با این حال قبل بهتر است از تعویض باتری ریموت دستگاه خود باید دفترچه راهنما را مطالعه کنید. این دفترچه راهنما معمولاً دارای دستورالعمل‌های عالی در مورد نحوه تعویض آسان و سریع باتری بدون هیچ مشکل جدی است.

5. کثیف شدن فیلتر‌ها

زمانی که متوجه روشن شدن چراغ کولر گازی دایکین خود شدید می‌توانید علت را در فیلترهای هوا پیدا کنید. فیلترهای کثیف در داخل دستگاه می‌توانند مشکلات زیادی را در آینده ایجاد کند. فیلتر هوای کثیف می‌تواند باعث ایجاد بوی بد از دستگاه شما شود. توصیه می‌کنیم فیلترهای هوای کولر گازی دایکین خود را به طور مرتب تمیز کنید.

می‌توانید از اسپری پاک کننده برای تمیز کردن فیلترها استفاده کنید. با این حال باید روش تمیز کردن را با دقت انجام دهید تا هر گونه ناخالصی از جمله خاک، گرد و غبار، ماسه و سنگ را از فیلتر هوای کولر گازی خود پاک کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر فیلم آموزش نحوه شستشوی پنل خارجی کولر گازی (کندانسور) و فیلم آموزش تعویض فیلتر کولر گازی | شستشوی فیلتر کولر گازی را مشاهده کنید.

کدهای خطای کولر گازی دایکین

چرا کولر گازی دایکین چشمک می‌زند؟ اولین کاری که باید انجام دهید توجه به کد خطای Daikin است که در ریموت کولر گازی نشان داده می‌شود و سپس مشکل را برطرف کنید. روشن شدن چراغ کولر گازی دایکین علامتی است که به شما می‌گوید مشکلی در کولر گازی دایکین شما وجود دارد و باید فوراً به آن توجه کنید.

عیب یابی سیستم کولر گازی دایکین کار سختی نیست زیرا در اکثر مواقع از طریق ریموت کنترل کولر گازی دایکین از مشکلات آن باخبر می‌شوید. اگر کولر گازی شما خاموش باشد و چراغ سبز چشمک زن روشن شود باید مشکل را عیب یابی کنید. قبل از اینکه به عیب یابی این کولر گازی بپردازید باید کدهای خطای کولر گازی Daikin که در ریموت کنترل نشان داده می‌شود را بشناسید.

چگونه کد خطای کولر گازی دایکین را بررسی کنیم؟

ابتدا باید پوشش ریموت را بردارید. حالا باید کلید لغو را پیدا کرده و آن را به مدت 5 تا 10 ثانیه فشار دهید. وقتی دما از نمایشگر ناپدید شد باید دکمه لغو را رها کنید. اکنون بخش دشوار کار فرا می‌رسد.

وقتی صفرها شروع به چشمک زدن می‌کنند، باید کلید لغو را به موقع فشار دهید و چراغ ac دایکین شروع به چشمک زدن کند. با فشار دادن کلید، اعداد 2 رقمی جدید ظاهر می‌شوند. این‌ها خطاهای احتمالی است که کولر گازی شما با آن مواجه است.

اگر سیستم کولر گازی Daikin 2 بار روی یک عدد بوق بزند یکی از 2 عدد درست است و اگر یک بوق طولانی و بدون وقفه بزند به این معناست که هر دو اعداد درست هستند. اکنون که کد خطای صحیح Daikin را متوجه شدید می‌توانید دلیل روشن شدن چراغ کولر گازی دایکین را پیدا کنید.

مشکل کولر گازی دایکین شما چیست؟

یکی از دلایل مهمی که کولر گازی شما شروع به نمایش چراغ سبز چشمک زن می‌کند این است که مشکلی در سیستم خارجی آن وجود دارد. اگر چیزی در فن کولر گازی گیر کرده باشد که از چرخش آن جلوگیری کند سیستم وارد حالت خطا می‌شود.

سیستم داخلی سعی می‌کند قبل از خاموش شدن کامل، با علامت روشن شدن چراغ کولر گازی دایکین، مشکل را حل کند. کد خرابی مربوط به این مشکل E7 است به این معنی که چیزی در فن مسدود شده و موتور کولر گازی بیش از حد کار می‌کند.

روشن شدن چراغ کولر گازی دایکین

چگونه مشکل چشمک زدن کولر گازی دایکین را حل کنیم؟

اکنون که مشکل کولر گازی خود را پیدا کردید قدم بعدی حل آن است. به عنوان مثال، با کد خطای daikin e7، راه حل آسان و ساده این است که سیستم بیرونی را بررسی کنید و هر چیزی را که مانع فن کولر می‌شود را برطرف کنید.

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر گازی

چراغ سبز چشمک زن کولر گازی دایکین

توصیه می‌کنیم در صورت چشمک زدن چراغ سبز دایکین ابتدا یونیت خارجی را بررسی کنید. چراغ سبز چشمک زن کولر گازی دایکین معمولاً نشانه گیر کردن چیزی در فن است. پس از اینکه مطمئن شدید واحد خارجی مسدود نیست سعی کنید دستگاه را مجدداً تنظیم کنید. یکی دیگر از دلایل احتمالی چشمک زدن چراغ سبز دایکین کثیف بودن فیلتر است. پس از تمیز کردن آن، دوباره کلید برق را روشن کنید.

مشکل کولر گازی دایکین شما چیست؟

چراغ زرد چشمک زن کولر گازی دایکین

چشمک زدن چراغ زرد دایکین معمولاً نشان دهنده مشکل سنسور سیم پیچ یا نشت گاز است. لطفاً بلافاصله با تعمیرکار کولرگازی تماس بگیرید.

علت روشن شدن چراغ قرمز چشمک زن چراغ کولر گازی دایکین

چشمک زدن چراغ قرمز کولر گازی دایکین نشان می‌دهد که واحد کولر گازی شما دچار مشکل شده است. به عنوان مثال، سنسورها از کار افتاده‌اند، کلید دمای بالا یا پایین روشن است یا زمان تمیز کردن فیلتر هوا فرا رسیده است.

چراغ نارنجی چشمک زن کولر گازی دایکین

چشمک زدن نور نارنجی دایکین معمولاً به واحد استریمر اشاره دارد. شما باید واحد استریمر را در اسرع وقت تمیز کنید.
روشن شدن چراغ کولر گازی دایکین

جمع‌بندی

آنچه ذکر شد برخی از مشکلاتی است که ممکن است در کولر گازی Daikin رخ دهد. این مشکلات باید به درستی حل شوند تا هیچ مشکل جدی دیگری برای واحد کولر گازی دایکین شما در آینده ایجاد نکنند. روشن شدن چراغ کولر گازی دایکین می‌تواند نشان دهنده چندین مشکل در سیستم کولر گازی شما باشد. این مشکلات شامل کثیف شدن فیلترها، نشتی آب، تمام شدن باتری ریموت و آسیب دیدگی سیم برق می‌شود.

به طور کلی، روشن شدن چراغ کولر گازی دایکین یک علامت هشدار دهنده است. اکثر برندهای کولر گازی دستگاه‌های خود را به چشمک زدن چراغ مجهز کرده‌اند تا نشان دهد که یک خطای داخلی وجود دارد و کولر گازی باید تعمیر شود. برای تشخیص به موقع وحل این مشکلات با شرکت حرفه‌ای تعمیرات کولر گازی دایکین تماس بگیرید. متخصصان با تجربه می‌توانند هر مشکلی را که ممکن است برای واحد کولر گازی شما پیش بیاید حل کنند.

3.8/5 - (10 امتیاز)

1 دیدگاه

  1. سلام کولر اسپیلت دایکین ما تا دیروز یهو خودش کامل خاموش میشد و بعد از چند دقیقه دوباره روشن میشد ولی از امروز دیگه پنل داخلی خاموش نمیشه و رو صفحه میزنه 10.حالا این 10 چه اروریه نمیدونم لطفا راهنماییم کنین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر کولر گازی
خدمات تخصصی تعمیر کولر گازی با آچاره

 

کلیک کنید