تعمیر پکیج تعمیرپکیج

کدهای خطای پکیج روکا و راه حل رفع آنها

سرمایش و گرمایشپکیجگرمایش

پکیج روکا یکی از بهترین پکیج‌های موجود در بازار است. این پکیج دارای طراحی فشرده (با پمپ داخلی و مخزن انبساط)، عملکرد بالا، راندمان سوخت خوب، سبک و ظرفیت حرارتی بالا است. در این مقاله از مجله آچاره با کدهای خطای پکیج روکا مدل ویکتوریا آشنا خواهیم شد و به شما خواهیم گفت هر کد خطا به چه مشکلی اشاره می‌کند تا روند عیب یابی و تعمیر پکیج بوتان و انواع برندهایی مانند روکا و سایر به درستی انجام شود.

کدهای خطای پکیج روکا

مواردی که در ادامه به عنوان کدهای خطای پکیج روکا معرفی خواهیم کرد را باید همیشه در دسترس داشته باشید. با دانستن این نکات، پکیج شما همواره به‌خوبی کار خواهد کرد.

پنل کنترل پکیج روکا که در نزدیکی چراغ خطا قرار دارد، دارای یک سری اشکال در موقعیت‌های افقی یا عمودی است که دماهای مختلف را از 40 درجه سانتی‌گراد تا 90 درجه سانتی‌گراد نشان می‌دهد. همین کدهایی که دما را نشان می‌دهند، به عنوان کدهای نشان‌دهنده خطاهای مختلف پکیج روکا در نظر گرفته شده‌اند.

زمانی که یک کد خطا وجود داشته باشد، معمولاً نمایشگر LED روشن می‌شود. برای مثال می‌توان کدهای 40-5-60-70-90 و 40-50-70-90 و … را به عنوان کدهای خطای پکیج روکا نام برد. اعداد در کدهای خطا به صورت ترتیبی از کمترین به بیشترین نشان داده می‌شوند.
تعمیر پکیج
تعمیرپکیج

وقتی پنل کنترل پکیج کد خطا را نشان می‌دهد، باید به دفترچه راهنمای پکیج روکا مراجعه کنید تا متوجه شوید که کد نشان داده شده به چه نوع خطایی اشاره می‌کند و راه حل‌های ممکن چه هستند. به عنوان مثال در یک پکیج روکا ویکتوریا 20/20f کد خطای 50-90 به این معنی است که پروب گرمایی در جای صحیح قرار نگرفته یا اینکه شکسته شده و یا دچار اتصال کوتاه شده است. در نتیجه برای حذف این کد از کدهای خطای پکیج روکا باید موارد یاد شده را برطرف کنید.

کدهای خطا اغلب کاملاً دقیق هستند. با این وجود، می‌توانند پیچیده نیز باشند. بهتر است کدهای خطای پکیج روکا و کلاً هر پکیچ دیگری توسط متخصصان واجد شرایط تفسیر شوند؛ متخصصانی که قادر هستند تشخیص دهند بهترین راه حل برای برطرف کردن خطا چیست.

در بسیاری از موارد، کدهای خطا تنها با ریست پکیج روکا و راه‌اندازی مجدد آن برطرف می‌شوند. با این حال در همه موارد این موضوع صادق نیست. گاهی اوقات شما نیاز به تمیز کردن، سرویس، نگهداری، تعمیر یا تعویض قطعات معیوب دارید.

 کدهای خطای پکیج روکا

جدول کدهای خطای پکیج روکا

در جدول زیر مجموعه‌ای از کدهای خطای پکیج روکا به همراه راه حل رفع آنها ارائه شده است.

کد خطا راه حل
40-50-60-70-90 سیلندر اگزوز گاز باز است و شعله دارد بررسی کنید که آیا این مورد است؟
40-50-60-90 سیلندر اگزوز گاز باز است و شعله دارد بررسی کنید که آیا این مورد است؟
40-50-70-90 مشعل خاموش و زمان جرقه‌زنی بسیار کوتاه است. بررسی کنید که آیا این مورد است؟
40-50-80-90 فشار ترموستات گاز دودکش یا فشار سوئیچ بیشتر از صفر است بررسی کنید که آیا این مورد است؟
40-50-90 فشار کافی در مدار حرارتی وجود ندارد بررسی کنید که آیا این مورد است؟
40-60-70-90 رله مشکل ایمنی دارد. بررسی کنید که آیا این مورد است؟ در صورت نیاز به تعمیر اقدام کنید
40-60-90 مدار ایمنی ری استارت پکیج مشکل دارد
40-70-90 قطع برق در شیر برقی وجود دارد مشکلات گاز را بررسی کرده و پکیج را ری استارت کنید
40-80-90 سطح گاز ناکافی است یا خطای الکتریکی رخ داده است مشکلات گاز یا الکتریسیته را بررسی کرده و پکیج را ری استارت کنید
40-90 پروب DHW قطع، شکسته یا اتصال کوتاه شده است بررسی کنید که آیا این مورد است؟ در صورت نیاز به تعمیر اقدام کنید
50-60-70-90 سیلندر دمای ایمنی باز است و شعله دارد سیلندر ایمنی و سوئیچ جریان را بررسی کنید. مطمئن شوید که هیچ هوایی در مدار وجود ندارد. پکیج را ری استارت کنید
50-60-90 سیلندر دمای ایمنی باز است، اما شعله دارد سیلندر ایمنی و سوئیچ جریان را بررسی کنید. مطمئن شوید که هیچ هوایی در مدار وجود ندارد. پکیج را ری استارت کنید
50-70-90 مشکلاتی در رله ایمنی وجود دارد، بدین صورت که بعد از درخواست آب بسته نمی‌شود بررسی کنید که آیا این مورد است؟ در صورت نیاز به تعمیر اقدام کنید
50-90 پروب گرمایی قطع شده، شکسته یا اتصال کوتاه شده است بررسی کنید که آیا این مورد است؟ در صورت نیاز به تعمیر اقدام کنید
60-70-90 قفل شدن رخ داده است وجود یا عدم وجود منبع گاز را بررسی کنید. همچنین ببینید جرقه احتراق همچنان وجود دارد یا خیر.
60-80-90 سوئیچ فشار یا ترموستات گاز دودکش فشار مناسبی ندارد بررسی کنید که آیا این مورد است؟
60-90 رله شعله معیوب بوده یا گیر کرده است بررسی کنید که آیا این مورد است؟ در صورت نیاز به تعمیر اقدام کنید
70-90 فیوز ایمنی باز است بررسی کنید که آیا این مورد است؟
80-90 فیوز ایمنی در زمان عملکرد پکیج باز است بررسی کنید که آیا این مورد است؟ پکیج را ری استارت کنید

عیب‌یابی پکیج روکا

برای عیب یابی پکیج روکا و کد‌های خطای باید ابتدا قطعات مختلف آن را بشناسیم. دو نوع قطعه در پکیج وجود دارد: قطعات مکانیکی و قطعات الکترونیکی. قطعات الکترونیکی وظیفه فرمان دادن و کنترل برنامه‌های مختلف پکیج را بر عهده دارند.

قطعات مکانیکی فرمان‌ها را پیاده می‌کنند. برد پکیج روکا کار فرمان دادن را انجام می‌دهد و معمولاً در صورتی که فرمان‌ها به‌درستی ارسال نشوند، مشکل از این قسمت است. در ادامه عیوب مختلفی که ممکن است در پکیج‌های روکا دیده شود را بررسی می‌کنیم.

مشاهده هزینه تعمیر پکیج!

گاهی مشکلاتی مانند علت برق دار شدن بدنه پکیج هم ممکن است برای دستگاه پیش بیاید که ارج از ارورهای سیستمی است که با مطالعه مقاله بلاگ به علت ان پی خواهید برد.

1. گرم نشدن آب پکیج روکا

به حالتی که کاربر شیر آب گرم را باز می‌کند و انتظار بیرون آمدن آب گرم دارد، درخواست گفته می‌شود. در اثر درخواست، پکیج روشن خواهد شد. برای روشن شدن پکیج و گرم شدن آب آن مراحل مختلفی باید طی شوند. اولاً دمای پکیج باید از دمایی که در ترموستات حد نوشته شده کمتر باشد.

در گام بعد باید فشار و آب در پرشر سوئیچ آب مناسب باشد. در صورت مناسب بودن، پرشر سوئیچ فن بررسی خواهد شد. در گام‌های بعدی برد الکترونیک و جرقه زن مورد بررسی قرار می‌گیرند.

ملاحظه می‌کنید که برای عیب‌یابی پکیج روکا در زمینه گرم نشدن آب پکیج عوامل مختلفی باید بررسی شوند. این کار معمولاً از عهده اشخاص عادی بر نمی‌آید و بهتر است برای انجام آن به متخصص مراجعه کنید.

2. روشن نشدن پکیج روکا

اگر در هر یک از قطعات پرشر آب، پرشر فن، جرقه‌زن، شیر گاز و … مشکلی وجود داشته باشد، پکیج روشن نخواهد شد.

3. روشن و خاموش شدن پکیج روکا

در عیب‌یابی پکیج روکا معمولاً اگر پکیج مرتب روشن و خاموش شود، مشکل از برد الکترونیکی آن است. اطلاعات رسیده به برد موجب می‌شود که شعله پایداری به‌وجود نیاید.

تعمیرات تخصصی پکیج با آچاره

4. خاموش شدن پکیج روکا

خاموش شدن ناگهانی پکیج (6 علت روشن نشدن پکیج و راه های رفع آن را بشناسیم) اغلب به علت مشکل در جریان برق ورودی آن اتفاق می‌افتد. گاز ورودی به دستگاه را نیز بررسی کنید که عیب و نقصی نداشته باشد. اگر گاز و برق دستگاه مشکلی نداشتند اما همچنان پکیج به یک باره خاموش می‌شود، از یک تعمیرکار ماهر بخواهید تا مشکل را بررسی کند.

آیا با ریست پکیج روکا می‌توانیم کدهای خطای آن را برطرف کنیم؟

ریست پکیج روکا یکی از راه حل‌های برطرف کردن کدهای خطای پکیج روکا است. البته ریست کردن نمی‌تواند تمام خطاها را برطرف کند اما در مورد برخی خطاها مانند کد خطای 40-70-90، 50-60-90  بعد از برطرف کردن علت اصلی، مؤثر است.

در کنار رفع ارورها بهتر است به نشت آب پکیج هم توجه کنید.

خرابی برد پکیج روکا چه نشانه‌هایی دارد؟

گاهی اوقات با وجودی که دمای آب در مدار گرمایشی بالا است، اما آب مصرفی گرمای لازم را ندارد. در چنین وضعیتی خرابی برد پکیج روکا یکی از علل محتمل است. روشن و خاموش شدن مرتب پکیج نیز ممکن است یکی از نشانه‌های خرابی برد پکیج روکا باشد.

در کل وظیفه برد پکیج روکا دادن فرمان به قطعات مکانیکی مثل پمپ، شیر گاز، فن، جرقه زن است. در صورتی که هر یک از قطعات مکانیکی به‌خوبی عمل نکنند، یک عامل احتمالی بروز مشکل، خرابی برد پکیج روکا است.

سوالات متداول

در زیر برخی سوالات رایج در مورد کدهای خطای پکیج روکا را بررسی کرده‌ایم.

1. دفترچه راهنمای پکیج روکا شامل چه مواردی است؟

دفترچه راهنمای پکیج روکا توضیحاتی در مورد پکیج، نحوه نصب آن، اجزای صفحه کنترل و کاربرد هر جزء، شیوه راه‌اندازی و استفاده از دستگاه، الزامات ایمنی، مشکلات ممکن و شیوه برطرف کردن آنها  ارائه می‌دهد. بنابراین بعد از خرید دستگاه و قبل از استفاده، حتماً دفترچه راهنمای پکیج روکا را بررسی کنید.

2. در عیب‌یابی پکیج روکا چه مواردی باید بررسی شوند؟

برای عیب‌یابی کدهای خطای پکیج روکا و پی بردن به اینکه مشکل در کدام قسمت باعث عملکرد نامناسب پکیج شده است، باید ابتدا به نشانه‌هایی که پکیج از خود بروز می‌دهد توجه کنید. روشن و خاموش شدن‌های پی در پی، خاموش شدن ناگهانی پکیج، گرم نشدن آب، روشن نشدن پکیج و … هر یک علت خاصی دارند که در عیب‌یابی پکیج روکا باید مد نظر قرار گیرند.

عیب یابی در کنار نصب دودکش پکیج به صورت اصولی معنی پیدا می‌کند.

حتی اگر شما سابقه‌ای در تعمیر پکیج روکا نداشته باشید، با کمی دقت و تخصص فنی قادر خواهید بود کدهای خطای پکیج روکا را برطرف کنید. با این وجود در برخی موارد ممکن است نتوانید با عیب‌یابی پکیج روکا تشخیص دهید که مشکل از کدام قسمت پکیج است.

همچنین برخی مشکلات به‌وجود آمده در پکیج نیاز به بررسی‌های دقیق‌تر و تخصصی‌تر دارند. در این گونه موارد بهتر است برای تعمیر پکیج روکا از یک تعمیرکار ماهر کمک بخواهید. تعمیرکاران پکیج آچاره آماده ارائه خدمات به شما هستند.

3.2/5 - (5 امتیاز)

2 دیدگاه

  1. سلام پکیج روکا ویکتوریا دارم اب گرم مصرفی دارم ولی گرمایش روشن نمیشه رله داخل برد هم صدا دارد ولی شعله روشن نمیشه لطفا راهنمایی فرمایید ممنون

    1. درود بر شما، یا برد مشکل دارد و باید بازدید شود و یا فلومتر فرمان صادر نمی‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر پکیج

درخواست تعمیر پکیج!

 

کلیک کنید