تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

انواع ارور یخچال دیپوینت و نحوه رفع آن‌ها

یخچال و فریزرلوازم خانگی

نمایش ارور یخچال دیپوینت به معنی وجود مشکل در یخچال است، اما معمولا این مشکل جدی نبوده و می‌توانید با انجام چند مرحله ساده، کد خطا را برطرف کنید. در مواقعی هم نمایش کد خطا می‌تواند به جود مشکلات جدی‌تری در سیستم یخچال و فریزر مربوط باشد که در این صورت نیاز به یک تعمیرکار متخصص دارید.

شناختن ارورهای یخچال و نحوه رفع آن‌ها کمک می‌کند هرچه سریعتر عیب‌یابی کرده و مانع از صدمه دیدن بیشتر یخچال شوید. در این مطلب رایج‌ترین ارورهای یخچال دیپوینت و نحوه رفع آن‌ها را بررسی کرده‌ایم، پس در ادامه با آچاره همراه باشید.

انواع ارورهای یخچال فریزر دیپوینت

ارور 1 یخچال دیپوینت

این ارور یخچال دیپوینت در صورت خرابی سنسور اواپراتور، مشکل در عملکرد کمپرسور، کاهش گاز و یا خراب شدن مین برد یخچال رخ می‌دهد. در واقع سرد نشدن اواپراتور یخچال باعث می‌شود کد خطای 1 نمایش داده شود که این موضوع علت‌های مختلفی دارد.

نحوه رفع ارور 1: 

برای بررسی میزان گاز یخچال کمپرسور را چک کرده و در صورت عدم وجود مشکل باید سیم‌کشی، اواپراتور و سنسور بررسی شوند. با توجه به اینکه کد خطای 1 به ایراد و خرابی قطعات مهمی از یخچال مربوط می‌شود، بهتر است جهت عیب‌یابی و رفع آن با تعمیرکار متخصص تماس بگیرید.

تعمیر یخچال دیپوینت

ارور 2 یخچال دیپوینت

خرابی المنت اصلی‌ترین دلیل رخ دادن ارور 2 است. این ارور همچنین می‌تواند به خرابی سیم‌کشی، نصب اشتباه یا خرابی سنسور دیفراست، خراب بودن ترموفیوز، و در نهایت خرابی و ایراد مین برد مربوط باشد.

تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

نحوه رفع ارور 2:

ابتدا باید قطعات گفته شده را بررسی کنید و در نهایت در صورت عدم وجود مشکل در این اجزا سراغ بررسی مین برد بروید. اگر خودتان تخصص فنی ندارید بهتر است دستگاه را از برق کشیده و جهت رفع این ارور با تعمیرکار مجاز تماس بگیرید.

ارور 3 یخچال دیپوینت

در صورت خرابی فن یخچال و یا فن فریزر، کد خطای 3 نمایش داده می‌شود. این ارور همچنین می‌تواند به خرابی مگنت سوییچ و مین برد نیز مربوط باشد.

نحوه رفع ارور 3:

ابتدا باید هر دو فن از نظر عملکرد و خرابی اجزا (مثل سوکت، سیم کشی و غیره) بررسی شوند. در صورت عدم وجود مشکل در این قسمت، ممکن است مین برد یخچال دچار آسیب شده باشد. برای رفع این مشکل بهتر است با تعمیرکار مجاز تماس بگیرید.

ارور 4 یخچال دیپوینت

اصلی‌ترین دلیل این ارور یخچال دیپوینت، خرابی فن کندانسور یخچال است. خرابی یا کاهش سرعت فن می‌تواند منجر به نمایش ارور شود. در نهایت مثل موارد قبلی، مشکل ممکن است به خرابی مین برد نیز مربوط باشد.

نحوه رفع ارور 4:

جهت بررسی فن ابتدا آن را از نظر وجود شکستگی و آسیب ظاهری بررسی کنید. سرعت فن، سوکت و سیم‌کشی آن را نیز از نظر سالم و استاندارد بودن چک کنید. در صورتی که مشکلی در اجزای اشاره شده وجود نداشت، احتمالا مین برد یخچال خراب شده است و جهت تعمیر آن باید با تعمیرکار متخصص تماس بگیرید.

مشکل یخچال

ارور 5

ارور 5 یخچال دیپوینت معمولا در اثر خرابی سنسور کابین رخ می‌دهد. همچنین، در صورتی که مشکل از این قطعه نباشد ممکن است مین برد دچار خرابی و آسیب شده باشد.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

نحوه رفع ارور 5:

ابتدا باید میزان مقاوت سنسور بررسی شده و در صورت نیاز سنسور تعویض شود. در صورتی که مشکل به سنسور مربوط نباشد، جهت بررسی مین برد یخچال را از برق کشیده و با تعمیرکار متخصص تماس بگیرید.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

ارور 6 یخچال دیپوینت

خرابی یا قطعی سنسور داخل اواپراتور یخچال منجر به نمایش ارور 6 می‌شود. همچنین، در صورتی که مشکل از این قطعه نباشد ممکن است مین برد یخچال دچار خرابی و آسیب شده باشد.

نحوه رفع ارور 6:

جهت بررسی خرابی یا قطعی سنسور باید مقدار اهم سنسور اواپراتور بررسی شود. در صورتی که مشکلی در این قطعه وجود نداشته باشد، جهت بررسی مین برد، یخچال را از برق کشیده و با تعمیرکار متخصص تماس بگیرید.

ارور 7 یخچال دیپوینت

این ارور یخچال دیپوینت زمانی نمایش داده می‌شود که سنسور محیط یخچال دچار اختلال عملکرد شده باشد. همچنین مشابه موارد قبلی، ممکن است مین برد یخچال خراب شده باشد.

نحوه رفع ارور 7:

جهت بررسی و تعمیر سنسور و همچنین مشکل مین برد (در صورت وجود) بهتر است با تعمیرکار متخصص تماس بگیرید.

رفع مشکل سنسور یخچال

ارور 8

در صورتی که ارتباط بین برد اصلی و پنل دیسپلی یخچال دچار قطعی و مشکل شود ارور 8 نمایش داده می‌شود.

نحوه رفع ارور 8:

در صورت مواجهه با کد خطای 8 یخچال را از برق کشیده و با تعمیرکار مجاز یخچال دیپوینت تماس بگیرید.

ارور 9 یخچال دیپوینت

کد خطای 9 یخچال دیپوینت در صورتی رخ می‌دهد که عملکرد کمپرسور دچار اختلال شده باشد.

نحوه رفع ارور 9:

باید اقدام به تعمیر کمپرسور یخچال کنید. در صورتی که خودتان تجربه‌ای در این مورد ندارید بهتر است جهت تعمیر با تعمیرکار مجاز یخچال دیپوینت تماس بگیرید.

علت فعال شدن چراغ چشمک زن یخچال چیست؟

روشن شدن چراغ چشمک زن یخچال دیپوینت معمولا به دلیل هدر رفتن و کم شدن سرمای داخل یخچال است. این کم شدن سرما چند دلیل اصلی دارد:

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

بسته نشدن درب یخچال

در صورتی که درب یخچال باز مانده باشد و یا لاستیک آن خراب شده باشد، چراغ چشمک زن روشن خواهد شد. در این حالت علت اصلی روشن شدن چراغ چشمک زن، خروج سرمای یخچال است. ابتدا بسته بودن درب را چک کنید، سپس در صورت خرابی لاستیک، یخچال را خاموش کرده و مواد غذایی را جهت سرد ماندن در یخچال دیگری بگذارید. بعد از 12 ساعت یخچال را مجددا به برق بزنید.

لولای درب یخچال

 قطع شدن برق

در صورتی که برق منزل شما چندین ساعت قطع شود مشابه مورد قبلی سرمای یخچال هدر رفته و باعث روشن شدن چراغ چشمک زن خواهد شد. در این صورت، یخچال را خاموش کرده و مواد غذایی را جهت سرد ماندن در یخچال دیگری بگذارید. یخچال را تمیز کرده و بعد از 12 الی 24 ساعت یخچال را مجددا به برق بزنید.

 وجود مشکلات فنی مثل نشت گاز یخچال، خراب شدن فن، مشکل در سیستم دیفراست و غیره می‌تواند باعث از بین رفتن سرمای یخچال و در نتیجه روشن شدن چراغ چشمک زن آن شود. در این حالت یخچال را از برق کشیده و جهت بررسی مشکل از تعمیرکار یخچال آچاره کمک بگیرید. برای این کار سه راه ارتباطی پیش روی شماست:

  1. درخواست در وبسایت آچاره
  2. درخواست در اپلیکیشن آچاره
  3. تماس با شماره 1471

4.5/5 - (23 امتیاز)

18 دیدگاه

  1. سلام.
    فریزر بنده(دیپوینت) چند روز هست که ارور شماره ۱۰ میده.
    مشکلش چیه؟
    چطور میتونم رفع کنم؟

    1. سلام
      ارور شماره 10 نداره دیپوینت.
      احتمالا ارور شماره 1 میده
      این ارور یخچال دیپوینت در صورت خرابی سنسور اواپراتور، مشکل در عملکرد کمپرسور، کاهش گاز و یا خراب شدن مین برد یخچال رخ می‌دهه. در واقع سرد نشدن اواپراتور یخچال باعث می‌شه کد خطای ۱ نمایش داده شود که این موضوع علت‌های مختلفی دارد.

    2. سلام وقت بخیر لطفاً نحوه ریست شدن یخچال دیپوینت رو توضیح دهید مدل t7.
      مشکل یخچال من خطا کد ۵ که هر یک ساعت یک بار آلارم میدهد. سنسور دمای داخلی توسط نمایندگی عوض شد ولی همچنان این خطا رفع نشده لطفاً راهنمایی فرمایید؟!!

  2. سلام خسته نباشید من دو روزه یخچال دیپوینت خریدم بعد بوق در باز است میزنه در صورتی که در یخچال و در فریزر کاملا بسته است

    1. ابتدا باید شاسی لای درب رو چک کنید. اگر اون سالم باشه مشکل از برد دستگاه هستش

  3. سلام من امروز یک یخچال دیپوینت خریداری کردم. تمام مراحل نصب رو انجام دادم اما یخچال از دیشب تا صبح امروز خاموش نشده است
    دلیل چه میتونه باشه ممنون از راهنمایی

    1. باید یخچال رو ریست کنید اول. روی دکمه ها غالبا یه دکمه ریست داره یا قاب رو باز کنید و ریست کنید. اگر درست نشد باید برد عوض بشه. البته چک کنید که درب کامل بسته بشه

  4. اینم حمایت از تولید داخلی . یخچال یکماه نیست خریدم لامپ محیط داخل یخچال مرتب خاموش و روشن میشه . نمیدونم دلیلش چیه

  5. سلام وقت بخیر. چند وقتی فریزر ما ناخودآگاه آلارم باز موندن در میده و روی صفحه نشانگر حروف H ظاهر میشه. لطفا راهنمایی کنید که مشکل از کجاست تا برطرف بشه.

    1. سلام
      سنسور لای درب رو باید با آهنربا چک بشه اگر جواب نداد باید برد چک بشه. یعنی گوشه های بالا و پایین درب سنسور داره. اگر بوق از کار افتاد سنسور داره درست کار میکنه

  6. سلام یخچال دیپوینت مدل دیسنت گرفتم بعد از نصب چراغ آلارم دائم درحال چشمک زدنه وفرداش هر یک دقیقه آلارم صدا میده نصاب اومده صدا آلارم قطع شده ولی چراغ همچنان چشمک میزنه آیا بازم مشکلی وجود داره که رفع نشده یا این چشمک زدن همیشگیه؟!
    باتشکر🤚

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید