آیا ماشین ظرفشویی می‌تواند در کنار اجاق گاز قرار بگیرد؟

لوازم خانگیماشین ظرفشویی

وقتی می‌خواهید یک آشپزخانه جدید طراحی کنید یا آشپزخانه قدیمی خود را بازسازی کنید، جانمایی و نصب وسایل ضروری اولین قدم است. ماشین ظرفشویی و اجاق گاز شما اغلب محورهایی هستند که بقیه وسایل را در اطراف آن قرار خواهید داد؛ اما ممکن است به دلیل محدودیت فضا یا دلایل دیگر، این سؤال برای شما پیش بیاید که آیا ماشین ظرفشویی می‌تواند در کنار اجاق گاز قرار بگیرد؟ ما در این مقاله به سؤال شما پاسخ خواهیم داد.

بهترین مکان برای نصب ماشین ظرفشویی و گاز بستگی به نوع گاز دارد. می‌توانید یک ماشین ظرفشویی را در کنار یک اجاق گاز مستقل با فاصله کمتر از 5 سانتی‌متر نصب کنید. با این حال، اگر قصد استفاده از فر توکار را دارید، به فضایی در حدود 60 سانتی‌متر نیاز دارید. این فاصله باعث می‌شود تا گرما از فر شما بدون اینکه بر ماشین ظرفشویی شما تأثیر بگذارد از آن خارج شود.

چقدر فاصله بین اجاق گاز و ماشین ظرفشویی نیاز دارید؟

ماشین ظرفشویی و گاز می‌توانند فضای مشترکی داشته باشند به شرطی که هر دو فضای کافی برای انجام وظایف خود در اختیار داشته باشند. زمانی که گاز و ماشین ظرفشویی خیلی به هم نزدیک باشند، ناخواسته انتقال گرما و رطوبت صورت می‌گیرد. اگر فضای مناسب و عایق بندی کافی در نظر گرفته شود، هر دو دستگاه باید به خوبی کار کنند.

دلیل اینکه اجاق‌ گاز می‌تواند نزدیک‌تر به ماشین ظرفشویی قرار گیرد افزایش میزان عایق موجود در آن‌ها است. در مورد رطوبت ماشین ظرفشویی نیز در اکثر مدل‌ها رطوبت از قسمت جلویی دستگاه خارج می‌شود. پشت و کناره‌های ماشین ظرفشویی مهر و موم شده است و هیچ مشکلی برای مجاورت گاز ایجاد نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: حداقل فاصله بین یخچال و گاز چقدر است؟ | فاصله استاندارد گاز و یخچال

نصب جداکننده بین گاز و ماشین ظرفشویی

راهکاری که به مشکل گرما و رطوبت کمک می‌کند نصب یک جداکننده بین آن‌ها است. می‌توانید از یک ورق ام دی اف هماهنگ با کابینت‌ها و یا هر جنس دیگری به عنوان یک دیوار و جدا کننده بین ماشین ظرفشویی و گاز استفاده کنید. با این کار استحکام پیشخوان شما بیشتر می‌شود و تخته به‌عنوان حائل بین گاز و ماشین ظرفشویی شما عمل می‌کند.

آیا می‌توانید فر دیواری را بالای ماشین ظرفشویی قرار دهید؟

اجاق دیواری نمونه‌ای از اجاق‌هایی است که باید فاصله 60 سانتی بین آن و ماشین ظرفشویی را رعایت کرد. دلایل اصلی برای قرار ندادن اجاق دیواری بالای ماشین ظرفشویی، مسائل مربوط به همان بحث انتقال حرارت و رطوبت است که در بخش قبل توضیح دادیم. در کنار فر دیواری که زیر پیشخوان نصب شده است نیز نباید ماشین ظرفشویی نصب کنید.

نتیجه‌گیری

وقتی صحبت از نصب ماشین ظرفشویی در کنار گاز می‌شود، در نهایت بهترین توصیه‌ای که می‌توانیم ارائه دهیم این است که تصمیم‌گیری به مدل هر دو دستگاه  بستگی دارد. با این حال، یک قانون خوب این است که اگر یک اجاق گاز مستقل دارید، نصب ماشین ظرفشویی در کنار آن مشکلی ایجاد نمی‌کند. اما اگر فر تو کار دارید، باید آن‌ها را حداقل 60 سانتی‌متر از هم فاصله دهید.

امیدواریم این توضیحات درباره نصب ماشین ظرفشویی و اجاق گاز مفید بوده باشد. اگر به مباحث طراحی آشپزخانه به سبک اصولی علاقمندید بازسازی کابینت آشپزخانه: اصول طراحی کابینت مثلث کار آشپزخانه را از دست ندهید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا