تعمیر لباسشویی تعمیر ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی راندمان بالا چیست و عملکرد آن چگونه است؟

لوازم خانگیماشین لباسشویی

اگر دوست دارید هم از محیط زیست حفاظت کنید و هم از سایش لباس‌هایتان جلوگیری کنید، ماشین لباسشویی راندمان بالا بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. این مدل‌های ماشین‌ لباسشویی به سرعت در بازار به ‌فروش می‌رسند. اگرچه برای خرید آنها باید هزینه بیشتری بپردازید اما پرداخت این هزینه اضافی ارزشش را دارد؛ زیرا مقدار کمتری آب و برق مصرف می‌شود و تاثیر چشمگیری در کاهش مبلغ قبوض‌ شما دارد.

عملکرد ماشین لباسشویی راندمان بالا

ماشین‌های لباسشویی راندمان بالا لباس‌ها را تمیزتر از ماشین‌های لباسشویی معمولی می‌شویند. حدود 15 درصد از خانواده‌های آمریکایی تا سال 2005 به استفاده از ماشین‌های لباسشویی کم‌مصرف روی آورده بودند.

جالب است بدانید به طور متوسط 80 درصد از انرژی مصرفی در ماشین لباسشویی برای گرم کردن آب صرف می‌شود؛ بنابراین منطقی است که مدل‌های با بازدهی بالاتر، آب کمتری مصرف کنند. البته این ماشین‌های لباسشویی به مواد شوینده خاصی نیاز دارند که نسبت به مواد شوینده معمولی کف کمتری تولید کند و اثری از آن روی لباس‌ها باقی نماند.

عملکرد ماشین لباسشویی راندمان بالا

بر اساس استانداردهای جدید راندمان ماشین لباسشویی به مقدار برقی که برای عملکرد دستگاه و مقدار انرژی که برای گرم کردن آب و خشک کردن لباس‌ها مورد نیاز است بستگی دارد. هر چه ماشین لباسشویی آب کمتری استفاده کند و هر چه لباس‌ها را در خشک‌کن بیشتر خشک‌تر کند، امتیاز بیشتری می‌گیرد.

به دلیل وجود آب کمتر، ماشین‌های لباسشویی جدید نسبت به انواع سنتی کف بیشتری تولید می‌کنند. اگر از مواد شوینده معمولی در یک ماشین لباسشویی راندمان بالا استفاده کنید، کف زیادی ایجاد می‌شود و حتی ممکن است کل ماشین از کف پر شود. سازندگان مواد شوینده برای ماشین‌های لباسشویی با بازدهی بالا انواع خاصی از شوینده طراحی کرده‌اند که اغلب با برچسب HE مشخص شده است. برای آشنایی با چگونگی عملکرد ماشین لباسشویی راندمان بالا و ساختار تا انتهای این مقاله از مجله آچاره با ما همراه باشید.

تعمیر لباسشویی
تعمیر ماشین لباسشویی

ساختار ماشین لباسشویی راندمان بالا

ماشین‌های لباسشویی راندمان بالا همزن ندارند. همزن برآمدگی بزرگی است که به شکل ستون در مرکز حوضچه ماشین لباسشویی قرار می‌گیرد. زمانی که ماشین لباسشویی سنتی با آب پر می‌شود، همزن می‌چرخد و محتویات ماشین را به صورت دورانی روی یکدیگر حرکت می‌دهد تا کف ایجاد کند و لباس‌ها تمیز شوند.

در ماشین لباسشویی با بازدهی بالا به جای استفاده از همزن، محتویات ماشین لباسشویی هم در جهت عقربه‌های ساعت و هم در خلاف جهت آن و با سرعت‌های بالا و پایین چرخانده می‌شود، به‌گونه‌ای که لباس‌ها به یکدیگر ساییده ‌شوند. در بسیاری از ماشین‌های لباسشویی که بارگیری آنها از جلو انجام می‌شود، چرخش گریز از مرکز وان ماشین لباسشویی، لباس‌ها را از سطح آب بالاتر می‌آورد و سپس مجدداً آنها را درون آب می‌اندازد.

اغلب ماشین‌های لباسشویی راندمان بالا برای چرخه آبکشی نیازی به پر شدن محفظه از آب ندارند و با استفاده از آبپاش‌های فشار بالا پارچه را شستشو می‌دهند که منجر به صرفه‌جویی بیشتر در مصرف آب نیز می‌شود. زمانی که ماشین‌های لباسشویی کم‌مصرف در اواسط دهه 1990 به بازار عرضه شدند، همه آنها از جلو بارگیری می‌شدند، بدین معنی که مانند یک ماشین خشک‌کن استاندارد روی یک محور افقی کار می‌کردند. امروزه بسیاری از تولیدکنندگان ماشین‌های لباسشویی راندمان بالا این ماشین‌ها را برای هر دو حالت بارگیری از جلو و بالا تولید کرده‌اند. اغلب ماشین‌های لباسشویی که از بالا بارگیری می‌شوند از ترکیبی از چرخه‌های اسپینی به همراه یک صفحه شستشو در زیر وان یا یک همزن کوچک برای ایجاد اصطکاک و تمیز کردن لباس‌ها استفاده می‌کنند.

ساختار ماشین لباسشویی راندمان بالا

بسیاری از مدل‌های جدیدتر این ماشین‌های لباسشویی هوشمند هستند. به کمک این فناوری، ماشین‌ لباسشویی اندازه لباس‌ها و جنس پارچه را تشخیص می‌دهد تا بتواند از بهترین دما و میزان آب برای شستن لباس‌ها استفاده کند.

مزایای ماشین لباسشویی راندمان بالا

عملکرد بی‌نقص مهم‌ترین پارامتر انتخاب ماشین لباسشویی است. بیشتر متخصصان بر این موضوع اتفاق نظر دارند که یک ماشین‌ لباسشویی کم‌مصرف لباس‌ها را به اندازه ماشین لباسشویی سنتی یا حتی بیشتر از آن تمیز می‌کند. یکی از مزایای قابل توجه ماشین‌ لباسشویی راندمان بالا، این است که فرسایش کمتری روی پارچه ایجاد می‌کند؛ زیرا چرخه‌های شستشو در آن ملایم‌تر هستند.

بر خلاف ماشین‌های لباسشویی سبک همزن‌دار، ماشین‌های لباسشویی راندمان بالا لباس‌ها را تا زمانی که تمیز شوند، می‌چرخانند. نبود همزن در وان ماشین لباسشویی فضای بیشتری برای قرارگیری لباس ایجاد می‌کند که به نوبه خود منجر به صرفه‌جویی در مصرف انرژی و آب می‌شود.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر لباسشویی!

ماشین‌های لباسشویی کم مصرف با درب جلو، نه تنها فضای داخلی بیشتری برای شستشو در اختیار کاربر قرار می‌دهند بلکه  این امکان را فراهم می‌کنند که یک دستگاه خشک‌کن روی آنها تعبیه شود و چندین سانتی‌متر فضا در کف ماشین لباسشویی ذخیره شود. مصرف‌کنندگان می‌توانند برنامه‌های شستشوی مختلفی را متناسب با نوع لباس‌هایی که درون ماشین لباسشویی می‌گذارند انتخاب کنند.

مزایای ماشین لباسشویی راندمان بالا

چرخه شستشو در ماشین‌های با راندمان بالا مدت زمان بیشتری طول می‌کشد. به همین دلیل چرخه‌های اسپینی، آب بیشتری را از لباس‌ها خارج می‌کنند که موجب می‌شود زمان خشک شدن لباس‌ها کوتاه‌تر شود. ماشین‌های فعلی در حدود 30 درصد انرژی کمتری نسبت به مدل‌های سنتی مصرف می‌کنند. اغلب ماشین‌های لباسشویی راندمان بالا حداقل 50 درصد آب کمتری نسبت به نمونه‌های سنتی مصرف می‌کنند. در برخی موارد سطح آب به حدی پایین است که با چشم دیده نمی‌شود.

معایب ماشین لباسشویی راندمان بالا

اگر چه این ماشین‌های لباسشویی طی دهه گذشته توانستند محبوبیت زیادی به‌دست آورند، باز هم مصرف‌کنندگان شکایت‌هایی از آنها دارند. سال‌های زیادی است که مصرف‌کنندگان از سر و صدای این دستگاه‌ها به هنگام کار کردن، بوی داخل آنها، کپک زدنشان و حتی تمیز نشدن لباس‌ها گله دارند. در ادامه به توضیح بیشتر خواهیم پرداخت.

معایب ماشین لباسشویی راندمان بالا

تشکیل کپک

در بین شکایت‌هایی که از ماشین‌های لباسشویی مطرح شده است، کپک‌ها یکی از رایج‌ترین آنها هستند. این کپک‌ها در اطراف درب ماشین رشد می‌کنند. گزارش‌ها حاکی از این است که شکایات مصرف‌کنندگان از کپک‌های روی ماشین لباسشویی به حدی زیاد بوده است که حتی کار به شکایت‌های دسته جمعی رسیده است.

اغلب پس از اتمام شستشو مقداری آب در وان ماشین باقی می‌ماند که به عنوان عامل ایجاد کپک شناخته شده است. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی بهتر است درب ماشین لباسشویی را بعد از شستشو باز نگه دارید تا آب موجود در آن تبخیر شود. باز نگه داشتن درب ماشین لباسشویی کمک زیادی به جلوگیری از رشد و تکثیر قارچ‌ها می‌کند.

تعمیرات تخصصی لباسشویی با آچاره

یک راهکار دیگر برای پیشگیری از رشد کپک‌ در ماشین لباسشویی این است که بعد از کامل شدن چرخه شستشو بلافاصله لباس‌ها را بیرون بیاورید. توجه داشته باشید که باید دفترچه راهنمای دستگاه خود را به‌خوبی مطالعه کنید و مطمئن شوید که از ماده شوینده مناسب دستگاه خود استفاده می‌کنید. برای تمیز کردن این ماشین‌ها گاهی اوقات چرخه شستشو را با یک فنجان سفیدکننده و بدون لباس اجرا کنید تا تمیز شده و عاری از هر گونه کپک شود.

قیمت ماشین لباسشویی راندمان بالا

سر و صدا

مورد بعدی که در لیست شکایات مشتریان بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده است، سر و صدای این ماشین‌های لباسشویی است. چرخه شستشو در ماشین‌های راندمان بالا طولانی‌تر بوده و سرعت چرخش آن نیز بیشتر است. بسته به مدل ماشین لباسشویی با بازدهی بالا ممکن است چرخش‌ها صدای بلندی ایجاد کند. هیچ راه تضمین‌شده‌ای نیست که از این نویز جلوگیری کند اما قرار دادن یک کفپوش لاستیکی ضخیم زیر ماشین لباسشویی به گرفتن بخشی از ارتعاشات کمک کرده و موجب کاهش صدای دستگاه می‌شود.

ماشین لباسشویی راندمان بالا

خرابی قطعات

این ماشین‌های لباسشویی پیشرفته‌تر هستند از این رو تعداد قطعات بیشتری نیز دارند و بنابراین احتمال خراب شدن قطعات در آنها بیشتر است. اگر چه برخی قطعات دستگاه از جمله دیگ یا موتور تحت پوشش ضمانت طولانی مدت قرار دارند دیگر قطعات الکترونیکی ماشین لباسشویی که قیمت بالایی دارند اغلب این گونه نیستند.

ماشین لباسشویی راندمان بالا چیست

قیمت ماشین لباسشویی راندمان بالا

قیمت ماشین‌های لباسشویی بازدهی بالا از ماشین‌های سنتی بالاتر است، اما از آنجا که باعث صرفه‌جویی در مصرف آب و انرژی می‌شوند، در درازمدت از نظر اقتصادی به نفع شما هستند. گزارش‌ها نشان می‌دهند که میانگین عمر یک ماشین لباسشویی 12 تا 13 سال است. کاهش چشمگیر مصرف انرژی در طی این مدت در مقایسه با هزینه اولیه خرید آنها بصرفه است.

قیمت ماشین لباسشویی با توجه به مدل، جنس و کیفیت ساختش متفاوت است. همچنین قیمت آن به تنظیمات دستگاه و میزان انعطاف‌پذیری آن برای سفارشی‌سازی در شرایط مختلف بستگی دارد. مانند بسیاری از دستگاه‌ها، ماشین‌های لباسشویی بازدهی بالا نیز هزینه‌هایی پنهان در قالب تعمیرات دارند. اگر مدل‌هایی را انتخاب کنید که ضمانت ندارند، ممکن است در هزینه اولیه خرید بتوانید صرفه‌جویی کنید، اما در دراز مدت هزینه‌های تعمیرات زیادی را متحمل خواهید شد.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر لباسشویی
تعمیر لباسشویی خود را به متخصصین ما بسپارید!

 

کلیک کنید