تعمیر پمپ آب تعمیر پمپ آب

خرابی شناور منبع آب و نکات نصب آن

ساختمانپمپ

شناور منبع آب یا فلوتر، نقش مهمی در مخازن آبی دارد. این قطعه به‌ظاهر ساده، سطح آب را اندازه‌گیری می‌کند و از سرریز شدن آب و زیاد پر شدن منبع جلوگیری می‌کند. در صورت خرابی شناور منبع آب، منبع به‌طور کامل پر می‌شود و آب زیادی هدر می‌رود. ما در ادامه شما را با فلوتر و نشانه‌های خرابی آن آشنا می‌کنیم تا در صورت بروز هر مشکلی برای فلوتر، بتوانید آن را به‌راحتی تشخیص دهید.

شناور منبع آب چیست؟ کاربرد آن در کجاست؟

فلوتر نه ساختار پیچیده‌ای دارد و نه عملکرد خاصی. این وسیله در حقیقت کلیدی است که کارش بررسی و اندازه‌گیری سطح آبِ درون مخزن است. هر زمان که آب به حد مشخصی برسد، فلوتر به پمپ آب دستور می‌دهد که آب را قطع کند تا از سرریز شدن آن جلوگیری شود. 

تعمیر پمپ آب
تعمیر پمپ آب

شناور چیست - خرابی شناور منبع آب

سیستم‌های تصفیه آب که مدام پر و خالی می‌شوند، مجهز به شناور هستند تا سطح آب را اطلاع دهند. همچنین، سیفون‌های توالت‌ها هم فلوتر دارند تا سطح آب درون مخزن را اندازه‌گیری کنند.

مشاهده رایگان هزینه نصب و تعمیر پمپ آب!

دلایل خرابی شناور منبع آب

  1. درست بسته نشدن فلوتر: فلوتر باید طبق قائده‌ای که برای آن تعریف شده، در خطی صاف و عمود بر کف مخزن بسته شود. در صورتی که این قطعه کج بسته شود، فشار به درستی به آن وارد نمی‌شود و نمی‌گذارد که شیر آب درست بسته شود. در نتیجه آب به‌راحتی سرریز می‌شود.
  2. ریگلاژ نبودن: طول شناور باید با نوع کارایی آن هماهنگی داشته باشد و در صورتی که آن را رگلاژ نکنید، نمی‌تواند کار خود را به‌خوبی انجام دهد. اگر فلوتری تهیه کردید که اندازه مناسب مخزن را نداشت، باید بدانید که می‌توانید آن را رگلاژ کنید تا کارایی بهتری پیدا کند و خراب نشود. با رگلاژ کردن شناور منبع آب، طول آن بیشتر می‌شود و قدرت توپک شناور هم افزایش پیدا می‌کند. بدین ترتیب، غلبه‌ی این قطعه به آب هم بیشتر می‌شود و بهتر جلوی سرریز شدن آب را می‌گیرد.
  3. مسدود شدن مسیر شیر شناور: اگر در ناحیه‌ای زندگی می‌کنید که آب سخت دارد، احتمال این که مسیر شیر شناور رسوب بگیرد وجود دارد. رفع این مشکل کار سختی نیست و کافی است که مسیر انسداد را باز کنید.
  4. خراب شدن توپی شناور: توپی به شکل‌های مختلفی خراب می‌شود. ممکن است این قطعه سوراخ شده باشد و به همین علت نتواند روی آب شناور بماند. تنها کاری که در این زمان می‌توانید انجام دهید تعویض توپی است. 
  5. خراب شدن واشر فلوتر: هر زمان که واشر شناور منبع آب یا دیگر اجزای لاستیکی آن خراب شد، باید حتما آن قطعه یا کل شناور را عوض کنید.

نکات مورد نیاز هنگام نصب شناور منبع آب

حال که با نشانه‌های خرابی شناور منبع آب آشنا شدید، بد نیست که نکات مهم هنگام نصب آن را هم بدانید تا اگر نیاز شد، بتوانید دست به کار شوید و درست عمل کنید.

  1. حواستان باشد که فلوتر را کج نبندید. همانطور که قبل‌تر گفته شد، کج بودن فلوتر منجر به خرابی آن می‌شود پس لازم است که حواستان را جمع کنید و آن را کاملا صاف و عمود بر کف ببندید. 
  2. دور رزوه‌ها را نوار تفلون ببندید که راحت آب‌بندی شود.
  3. موقعی که خواستید فلوتر را به فیتینگ ببندید، مطمئن شوید که توپی آن رو به پایین است.

نکات مهم پس از نصب شناور

  1. هر چند وقت یکبار فلوتر را باز کنید و داخل لوله ورودی را تمیز کنید که رسوبات جمع نشوند وگرنه مسیر آب مسدود می‌شود.
  2. اگر متوجه نشتی در مخزن شدید، برای رسیدگی به آن اول از همه مخزن را از آب خالی، و سپس اتصالات را محکم کنید.
  3. برای این که فیتینگ را سوراخ کنید از قطعه‌ی داغ استفاده نکنید. این کار به سطح مخزن آسیب می‌زند.

تعمیرات انواع پمپ آب با تیم آچاره

نحوه نصب فیتینگ شناور مخزن آب به چه صورت است؟

اول باید ببینیم که فیتینگ چیست؟ فیتینگ همان اتصالات منبع آب است. این اتصالات، از نشتی آب جلوگیری می‌کنند و انواع مختلفی هم دارند.

برای نصب فیتینگ، اول از همه به یک ماژیک نیاز دارید که محل اتصال ورودی را با آن علامت بزنید. محل اتصال ورودی را دست کم ۵ سانت پایین‌تر از درب مخزن علامت بزنید. محل خروجی را هم ۵ سانت بالاتر از کف مخزن.

در مرحله بعد، محلی که علامت زده‌اید را سوراخ کنید. سوراخی ایجاد کنید که کمی بزرگتر از فیتینگ باشد. 

در آخرین مرحله، واشر فیتینگ را دور آن بگذارید و فیتینگ را از سوراخ رد کنید. سپس مهره‌ها را محکم کنید که آب‌بندی بشوند.

مطلب پیشنهادی: آموزش تصویری تعویض و تنظیم شناور کولر آبی

3.9/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

نصب و تعمیر پمپ آب

درخواست تعمیر و عیب یابی انواع پمپ آب!

 

کلیک کنید