روش آسان پاک کردن و براق کردن چوب مبل

چوب و کابینتخانه‌داریساختمانمبلمان

قرار دادن مبلمان در محیط خانه نه‌تنها سبب دلنشینی و جذابیت محیط می‌شود، ‌بلکه جایگاهی مناسب برای استراحت اعضای خانواده به وجود می‌آورد. اما فقط قرار دادن مبلمان در محیط مهم نیست، بلکه باید نظافت آن‌ها نیز به‌خوبی رعایت شود! برای پاکیزگی مبلمان، یا آن‌ها را به‌طور کامل شست‌وشو می‌دهند یا از اسپری‌های مخصوص این کار استفاده می‌کنند. از آنجایی که بیشتر مبل‌ها دارای دسته چوبی هستند و جلوه بیشتر مبلمان به همین قسمت‌ بر‌می‌گردد؛ علاوه بر مبل شویی قسمت‌های چوبی باید به‌خوبی تمیز شوند. با ما همراه باشید تا در این مقاله با نحوه پاک کردن و براق کردن چوب مبل آشنا شوید.

نکات کلیدی

  • هرچه زودتر اقدام به تمیز کردن مبل خود کنید و از انباشته شدن گرد و خاک روی آن جلوگیری کنید بهتر است.
  • گام اول در براق کردن مبل تمیز کردن آن است. در ادامه می‌توانید از انواع روغن براق‌کننده و اسپری فوم براق کننده  چوب استفاده کنید.

مراحل پاک کردن و براق کردن چوب مبل

تمیز کردن قسمت‌های‌ چوبی مبلمان به طی کردن یک‌سری مراحل نیاز دارد که باید به ترتیب و با دقت انجام شوند تا نمای چوب به‌خوبی تمیز و براق شده و جلوه زیباتری داشته باشد. در این قسمت مراحل مربوطه را به ترتیب شرح خواهیم داد:

  • با استفاده از جارو‌برقی گردوغبار را پاک کرده و آشغال‌های موجود را بردارید.
  • با استفاده از یک برس به‌آرامی گرد و خاک ایجادشده بر روی سطوح مبل را پاک کنید.
  • تمیز کردن مو‌ی حیوانات خانگی آسان نیست و در صورتی که به سطح مبل چسبیده باشد، با استفاده از جاروبرقی و پارچه برداشته نمی‌شود. بنابراین در این مواقع باید از پرزگیر استفاده کنید.

مرحله‌ی اول: گردگیری اصولی و با‌ دقت

با توجه به نشست گردوغبار مسلما قسمت‌های مختلف مبلمان کثیف می‌شوند. پس باید هر چند وقت یک‌بار به‌خوبی گردگیری صورت بگیرد. چون هر چقدر زمان ماندن لکه بر روی مبل طولانی‌تر شود، پاک کردن و براق کردن چوب مبل به روندی سخت‌تر تبدیل شده و به مدت زمان بیشتری نیاز دارد.

برای گردگیری در ابتدا باید گرد و خاکی که بر روی دسته‌ چوبی مبلمان قرار گرفته است را پاک کنید. برای این کار می‌توانید از ماهوت گردگیری، پارچه و اسفنج نرم بهره ببرید. در نظر داشته باشید، استفاده از پارچه‌های زبر برای گردگیری مبلمان اصلا پیشنهاد نمی‌شود، چون استفاده از این نوع پارچه‌ها خراش ایجاد کرده و باعث صدمه دیدن مبل خواهد شد.

برای تعمیر مبلمان از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

نحوه پاک کردن چوب مبل

مرحله‌ی دوم: برداشتن چسب یا مواد دیگر

برخی اوقات یک مواد یا چسب به دسته چوبی مبل می‌چسبد که با استفاده از اسفنج و پارچه نمی‌توان آن را به‌راحتی تمیز کرد. بعضی افراد هنگامی‌ که با این مشکل مواجه می‌شوند، از چاقو یا اجسام تیز برای کنده شدن این مواد چسبنده استفاده می‌کنند، که کار غلطی بوده و به مبل شما آسیب زیادی می‌رساند.

بهترین روش برای پاک کردن آدامس، چسب و سایر مواد چسبناک از روی دسته مبل، استفاده از روغن است. در مرحله اول کمی روغن بر روی چسب یا کاغذ بریزید و چند لحظه زمان دهید تا روغن بر روی مواد چسبنده بماند، سپس می‌توانید به‌راحتی آن را از روی سطح چوب بردارید. استفاده از سرکه نیز یک روش مفید و کاربردی بوده که برای طرف کردن این مشکل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مرحله سوم: استفاده از شوینده‌

بعد از اینکه گردگیری و پاک‌ کردن جسم چسبناک از روی مبلمان به‌خوبی انجام شد، افراد می‌توانند با استفاده از پاک‌کننده‌های شیمیایی یا طبیعی لکه‌هایی که بر روی مبل و دسته آن هستند، به‌راحتی تمیز کنند. البته باید بدانید براساس جنس مبل و چوب بکار رفته در آن، از شوینده‌های مناسب و خوب استفاده کنید.

برای تعمیر مبلمان از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

با توجه به این که بیشتر پاک‌کننده‌های شیمیایی گران هستند و خریدن آن‌ها به‌صرفه نیست. شما می‌توانید با استفاده از مواد در دسترس و ترکیب آن‌ها یک شوینده خانگی مناسب تهیه کنند.

اسپری‌های لکه‌بر:

با استفاده از این اسپری به همراه یک پارچه می‌توانید لکه‌هایی که بر روی سطوح چوبی به وجود آمده‌اند را به‌راحتی پاک کنید و یک جلوه زیبا به مبلمان ببخشید. به شما پیشنهاد می‌کنیم برای این که لکه‌ها به‌راحتی و به‌طور کامل پاک شوند، چند دقیقه مواد را بر روی سطح مبل بگذارید و سپس به وسیله پارچه آن را پاک کنید.

ژل لکه‌بر:

این ژل در 2 حالت نیمه مایع و مایع وجود دارد و با استفاده از آن می‌توان به‌راحتی لکه‌های ایجادشده را از بین برد.

مرحله چهارم: استفاده از مواد براق‌کننده

در ادامه کار می‌توانید از انواع روغن براق‌کننده و اسپری فوم براق کننده چوب استفاده کنید تا به یک نتیجه درخشان برسید.

مطلب پیشنهادی: ساختن لکه بر مبل خانگی

نحوه پاک کردن چوب مبل

جمع‌بندی

همان‌طور که ملاحظه کردید، در رابطه با نحوه پاک کردن و براق کردن چوب مبل توضیحات و نکات لازم را شرح دادیم. برای این که بتوانید گرد و خاک و آلودگی ایجادشده بر روی مبلمان را پاک کنید، باید اجازه ندهید تا این آلودگی‌ها روی هم انباشته شوند. چرا که درنهایت، پاک کردن آن‌ها سخت شده و به زمان بیشتری نیاز دارد.

پس باید در طول روز مبلمان خود را گردگیری کرده و به وسیله شوینده‌های مناسب آن‌ها را تمیز کنید. امیدواریم که مطالعه این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا