قیمت متری لوله کشی گاز

ساختمانلوله کشی و تاسیساتلوله‌کشی گاز

در ساخت هر ساختمان برخی ملزومات وجود دارد که معمولا یکی از آن‌ها لوله کشی گاز است. فارغ از این که کاربرد یک ساختمان مسکونی باشد و یا صنعتی، شما معمولا باید تدابیر لوله کشی گاز را برای آن در نظر بگیرید. در این روند باید مواردی مثل نوع لوله، مقیاس لوله‌کشی و … مورد بررسی قرار گرفته تا در طول اجرا و پس از پایان روند لوله کشی گاز، احتمال بروز مشکلات احتمالی به حداقل ممکن برسد. یکی از عواملی که در تمامی این مراحل تاثیر مستقیم خواهد گذاشت، قیمت متری لوله کشی گاز است اما این قیمت به چه نحوی تعیین می‌شود؟ در این مقاله از مجله آچاره با بررسی کامل این موضوع، اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

انواع لوله کشی گاز

بسته به این که کاربرد ساختمان و مقیاس آن به چه صورتی است، شما می‌توانید از انواع مختلف لوله و روش‌های لوله‌کشی استفاده کنید. امروزه لوله کشی گاز با استفاده از 2 روش صورت می‌گیرد که عبارتند از:انواع لوله کشی گاز

1. لوله کشی گاز روکار

همان‌طور که از نام این روش متوجه شده‌اید، در این روند لوله‌های گاز در سطح بیرونی نصب شده و توسط شما قابل مشاهده هستند. اگر شما پس از اتمام ساخت ساختمان نسبت به لوله کشی گاز اقدام کنید، استفاده از لوله کشی گاز روکار بهترین گزینه پیش روی شما محسوب می‌شود. از آن جایی که در اجرای این روند نیازی به کندن سطوح و جای‌گذاری لوله‌ها نیست، هزینه آن به صورت قابل‌توجهی کاهش یافته و شما با صرف هزینه کمتری می‌توانید مراحل آن را به اتمام برسانید. البته نباید فراموش کنید که اجرای لوله کشی روکار می‌تواند از لحاظ زیبایی تاثیر منفی داشته باشد و شما قبل از تصمیم‌گیری باید این عامل را نیز مدنظر داشته باشید.

2. لوله کشی گاز توکار

برخلاف لوله کشی روکار، در این روش لوله‌ها در قسمت زیرین سطوح جای‌گذاری شده و پس از اتمام نصب، لوله‌ها قابل مشاهده نخواهند بود. از آنجایی که اکثر افراد در حین ساخت ساختمان نسبت به لوله کشی گاز آن اقدام می‌کنند، استفاده از لوله کشی گاز توکار در بین عموم رایج‌تر است. به عقیده کارشناسان این روش لوله کشی گاز نسبت به روش روکار، نیاز به تخصص بیشتری داشته و شما باید هزینه بیشتری را صرف اجرای آن کنید. اما فارغ از روش نصب لوله‌ها، چه عواملی بر روی قیمت متری لوله کشی گاز موثر است؟

لوله توکار

عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت متری لوله کشی گاز

1. متراژ و مقیاس ساختمان

یکی دیگر از عواملی که بر روی تعیین قیمت متری لوله کشی گاز تاثیرگذار است، متراژ و مقیاس ساختمان است. معمولا هر چه متراژ و مقیاس ساختمان گسترده‌تر باشد، قیمت تمام شده لوله کشی گاز به صورت متری افزایش پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید : لوله کشی گاز توکار بهتر است یا روکار؟

2. جنس و نوع لوله

طبیعتا نوع لوله و جنسی که لوله از آن تهیه شده است، در تعیین قیمت لوله کشی گاز بسیار موثر است. شما باید قبل از آغاز روند لوله کشی، با بررسی انواع مختلف لوله، بسته به نیاز خود بهترین انتخاب را داشته باشید. امروزه لوله‌های گاز به 2 دسته فلزی و پلاستیکی تقسیم می‌شوند که هر کدام از آن‌ها دارای زیرمجموعه مختص به خود هستند. استفاده از نوع پلاستیکی لوله گاز بیشتر در ساختمان‌هایی با کاربرد مسکونی رایج بوده و در موارد معدودی از آن در مصارف صنعتی نیز استفاده می‌شود.جنس و نوع لوله

3. کاربری ساختمان

میزان مصرف گاز نسبت به کاربری ساختمان کاملا متفاوت بوده و شما نمی‌توانید از یک لوله برای تمام کاربری‌ها استفاده کنید. عواملی همچون قطر لوله، جنس لوله و … با توجه به کاربری ساختمان و میزان مصرف روزانه تعیین شده که در نهایت باعث تغییر قیمت متری لوله کشی گاز خواهد شد. هر چه قطر لوله و به طور کلی سایز آن افزایش پیدا کند، هزینه تمام شده لوله‌کشی نیز به تبع آن افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید : روش نشت یابی و رفع نشتی لوله گاز

4. خرده‌کاری لوله کشی گاز

فارغ از روند اصلی لوله کشی گاز و بسته به شرایط هر ساختمان، ممکن است در این روند به میزانی از خرده‌کاری نیز نیاز باشد. به منظور آشنایی بیشتر شما با این مبحث در ادامه برخی از این خرده‌کاری‌ها را ذکر خواهیم کرد.

  • تغییر مسیر لوله‌کشی
  • مسدود و یا کور کردن لوله
  • انشعاب‌گیری و …

در صورت نیاز شما به اجرای هر کدام از این روندها، قیمت تمام شده لوله کشی گاز شما تغییر پیدا خواهد کرد و شما باید قبل از آغاز روند و از لحاظ هزینه‌ای، با متخصص مدنظر خود به تفاهم برسید.

خرده‌کاری لوله کشی گاز

قیمت متری لوله کشی گاز

تا به اینجا با مرور عوامل موثر در تعیین قیمت لوله کشی گاز متوجه شدیم که قیمت نهایی اجرای این روند نسبت به عوامل مختلفی متغیر خواهد بود. در حال حاضر کارشناسان مجرب آچاره به منظور لوله کشی گاز ساختمان و به طور میانگین، دستمزدی برابر با متری 20 تا 35 هزار تومان دریافت می‌کنند که با توجه به تخصص بالای این کارشناسان، قیمتی بسیار منصفانه در نظر گرفته می‌شود. فراموش نکنید که قیمت نهایی لوله کشی گاز باید پس از بررسی شرایط ساختمان و نیازهای کارفرما تعیین شود تا این روند به بهترین شکل ممکن اجرا شود.

برای لوله کشی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

البته امروزه تعیین قیمت لوله کشی گاز صرفا به صورت متری محاسبه نشده و کارفرما می‌تواند هزینه اجرای این روند را به صورت واحدی نیز پرداخت کند. به عنوان مثال برای لوله کشی گاز یک ساختمان 10 واحدی می‌توان قیمت لوله کشی گاز یک واحد را تعیین و در تعداد واحدها ضرب کرد. البته این روش با فرض این که متراژ و نقشه واحدها یکسان و یا با تفاوت جزئی باشند، امکان‌پذیر است و قابلیت اجرا دارد.


سرویس پیشنهادی آچاره : تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه


قیمت لوله کشی

در این مقاله از مجله آچاره تلاش کردیم تا با بررسی عوامل موثر در تعیین قیمت متری لوله کشی گاز، تمامی اطلاعات لازم به این منظور را در اختیار شما قرار دهیم. فراموش نکنید که قبل از انتخاب متخصص، از صلاحیت وی اطمینان حاصل کنید. همچنین توجه داشته باشید که قبل از آغاز این روند باید مجوزهای مربوطه کسب شده و سپس مراحل لوله کشی گاز آغاز شود، در غیر این صورت شما از لحاظ قانونی در آینده با مشکل مواجه خواهید شد. شما می‌توانید سوالات خود را از طریق بخش نظرات با ما در میان گذاشته و پاسخ خود را در سریع‌ترین زمان ممکن از کارشناسان کاربلد آچاره دریافت کنید. امیدواریم که از مطالعه این مقاله بهره برده باشید.

4.2/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا