آسان‌ترین روش‌های جرم‌ گیری چاه حمام

ساختمانتخلیه چاهلوله کشی و تاسیسات

گرفتگی لوله فاضلاب یکی از اتفاقاتی است که ممکن است زیاد با آن روبه‌رو شوید. گاهی اوقات ممکن است با تاخیر زیادی تخلیه شود و یا این‌که در هنگام دوش گرفتن زیر پا‌هایتان پر از آب باشد. علاوه بر این در هنگام گرفتگی لوله فاضلاب بو‌های عجیب و غریبی در حمام، سرویس بهداشتی و آشپزخانه به مشام برسد. همه این موارد علائمی هستند که نشان می‌دهند لوله فاضلاب به زودی گرفته خواهد شد.

برای جلوگیری از این اتفاقات باید به‌طور مداوم لوله‌های فاضلاب را جرم‌ گیری کنید. چرا که با گرفتگی طولانی‌مدت لوله‌ها، آب چاه بالا می‌زند و لوله به‌طور کامل مسدود می‌شود. لوله‌های فاضلاب حمام نسبت به قسمت‌های دیگر بیشتر در معرض گرفتگی قرار دارند؛ زیرا آب در حمام بیشتر استفاده می­‌شود و به همین دلیل جرم‌ گیری چاه حمام بسیار مهم است. در ادامه این مقاله از مجله آچاره درباره روش‌های جرم‌ گیری در چاه حمام صحبت می‌کنیم.

نحوه تشخیص گرفتگی چاه حمام

هنگامی که آب در هنگام دوش گرفتن در حمام به‌راحتی از لوله عبور نکند، به معنای گرفتگی لوله فاضلاب آن است. در هنگام بررسی روش‌های جرم‌ گیری چاه حمام ابتدا باید نوع گرفتگی موجود در لوله را بدانید و تشخیص دهید. پس از آن به‌راحتی می‌توانید این گرفتگی را باز کنید. عوامل مختلفی می‌توانند باعث گرفتگی لوله حمام شوند؛ از جمله مو و موادی که به دلیل دوش گرفتن در حمام وارد چاه فاضلاب می‌شوند.

گاهی اوقات ممکن است هنگام ساخت و ساز و انجام لوله‌کشی چاه حمام، مصالح ساختمانی در این لوله‌ها جا بماند و باعث گرفتگی مسیر آن شود. همچنین استفاده از مواد شوینده که باعث جمع شدن چربی و رسوب موادی از این قبیل در داخل لوله می‌شوند، می‌­تواند از دلایل گرفتگی چاه حمام باشد. گاهی اوقات نیز ‌اشیا مختلف همراه با آب وارد لوله فاضلاب می‌شوند و یا شیب لوله کم است که در نتیجه آن، مسیر لوله مسدود می‌شود. هنگام اقدام برای جرم‌ گیری چاه ابتدا باید علت انسداد را به‌درستی تشخیص داد تا از ابزار مناسب برای رفع گرفتگی آن استفاده شود.

مطلب پیشنهادی: گاز فاضلاب خانگی چیست و چگونه باید آن را از بین برد؟

معرفی روش‌های جرم‌گیری چاه حمام

راحت‌ترین روش برای جرم‌ گیری چاه حمام چیست؟

این مورد بستگی به نوع گرفتگی چاه حمام دارد. چرا که اگر لوله به دلیل تجمع چربی دچار گرفتگی شده باشد، می‌توان با مقداری اسید یا محلول شیمیایی آن را رفع کرد. معمولاً در این شرایط بهتر است مقدار معینی اسید را به چاه فاضلاب بریزید و سپس مدتی منتظر باشید تا اسید واکنش نشان ‌دهد. سپس چند لگن آب به داخل چاه حمام بریزید تا لوله چاه به‌طور کامل جرم‌ گیری شود. در حالت کلی نمی‌توان یک روش مشخص را برای تمام انواع گرفتگی‌ها استفاده کرد و باید براساس نوع گرفتگی از مواد مخصوصی برای جرم‌ گیری چاه استفاده کنید.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

رفع گرفتگی چاه حمام در اثر گیر کردن نخاله

در برخی از موارد برای جرم‌ گیری چاه‌های حمام استفاده از اسید جواب نمی‌دهند و علت گرفتگی با استفاده از اسید لوله بازکنی از بین نمی‌رود. اگر مصالح ساختمانی مثل سیمان یا گچ در مسیر چاه فاضلاب رسوب کرده باشند، دیگر استفاده از اسید در جرم‌ گیری لوله تأثیری ندارد. همچنین گیر کردن دستمال در مسیر لوله حمام نیز باعث می‌شود آب به‌طور کامل بند بیاید.

در این شرایط می‌توان از لوله بازکنی کمک گرفت تا با استفاده از ابزارآلات مخصوص چاه حمام را جرم‌ گیری کنند و فاضلاب دیگر دچار گرفتگی نشود. استفاده از لوله بازکنی معمولاً در رفع انواع گرفتگی‌ها جواب می‌دهد و لازم نیست اقدام به تعویض لوله چاه حمام کنید.

معرفی روش‌های جرم‌گیری چاه حمام

رفع گرفتگی چاه حمام با آب گرم

برای جرم‌ گیری چاه حمام می‌توانید از یک سطل آب گرم استفاده کنید. ریختن آب داغ باید در چند مرحله انجام شود تا به‌خوبی نتیجه دهد. در واقع می‌توان گفت که سریع‌ترین روش برای از بین بردن جرم‌­های چاه حمام، استفاده از آب گرم است. در کنار آب گرم می‌توانید از مواد شوینده برای رفع کامل گرفتگی نیز استفاده کنید که آب داغ در این شرایط بهتر عمل می‌کند.

جرم‌ گیری چاه حمام با سود سوز‌آور

سدیم هیدروکسید یا کاستیک سودا، ترکیب معدنی جامد و سفید رنگی است که می‌تواند سبب سوختگی شیمیایی شود و گرفتگی لوله‌ها را از بین ببرد. تأثیر استفاده از سود سوز‌آور به قدری زیاد است که هنگام جرم‌ گیری چاه حمام، فرد باید از وسایل ایمنی برای حفاظت از چشم و دست‌هایش استفاده کند.

سود سوز‌آور را می‌توانید از ابزارفروشی‌های محلی بخرید. سپس مقداری آب سرد در داخل یک سطح بریزید و مقداری سود به آن اضافه کنید. تأثیر سود سوز‌آور بسیار زیاد است و بهتر است ترکیب را با یک چوب بلند هم بزنید تا کاملاً در آب حل شود. این ترکیب باعث واکنش شیمیایی شدید و ایجاد گرما در چاه حمام می‌شود. پس از این که ترکیب سود سوزآور و آب را در داخل لوله حمام ریختید، با گذشت ۳۰ دقیقه لوله را به‌طور کامل با آب داغ بشویید.

مطلب پیشنهادی: آسان‌ترین راه تمیز کردن کاشی‌های حمام + فرمول جرم‌گیر خانگی

جرم‌ گیری چاه با فنر دستی

یک ابزار دیگر بسیار مناسب برای جرم‌ گیری چاه حمام استفاده از فنر دستی لوله بازکنی است که از یک فنر شبیه سیم برخوردار بوده و دارای دو نوع خشک و انعطاف‌پذیر است. شما می‌توانید یک فنر ۶ متری تهیه کنید و برای باز کردن لوله از این طریق آن را در داخل لوله فاضلاب بگذارید و تا جایی که با گرفتگی موردنظر برخورد کند، آن را فشار دهید. سپس آن را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید و از این طریق گرفتگی لوله را رفع کنید. می‌توانید این کار را چندین بار ادامه دهید تا گرفتگی به‌طور کامل باز شود. در نهایت لوله چاه حمام را با آب گرم بشویید تا تمام قسمت‌های لوله تمیز شوند.

معرفی روش‌های جرم‌گیری چاه حمام

استفاده از نوشابه برای جرم‌ گیری چاه فاضلاب

اکثر افراد از نوشابه به عنوان یک مایع ساده و نوشیدنی معمولی یاد می‌کنند. اما بهتر است بدانید محتویات و ترکیبات نوشابه همراه با گاز، آن را تبدیل به یک جرم‌گیر فوق‌العاده کرده است. شما می‌توانید گرفتگی چاه حمام را با استفاده از نوشابه و به‌سادگی برطرف کنید. برای این کار باید بطری نوشابه را تا زمانی که آب موجود در لوله پایین برود، داخل لوله خالی کنید. سپس ۳۰ دقیقه زمان بدهید تا نوشابه عمل کند. در پایان می‌توانید درون لوله آب گرم بریزید و باز شدن چاه حمام را بررسی کنید. نوشابه نسبت به روش‌های دیگر جرم‌ گیری چاه حمام بهتر عمل می‌کند.

جرم‌ گیری چاه حمام با استفاده از تلمبه

تلمبه‌ها انواع گوناگونی دارند و شکل و ظاهر هر کدام از آن‌ها برای استفاده در لوله خاصی از فاضلاب‌ قابل استفاده است. مثلاً برخی از تلمبه‌ها برای استفاده در توالت بوده و برخی دیگر برای جرم‌ گیری چاه حمام قابل استفاده هستند. برای رفع گرفتگی چاه حمام با استفاده از تلمبه باید آن را بر روی خروجی لوله فاضلاب بگذارید و چند بار تلمبه بزنید تا جایی که گرفتگی لوله رفع شود. درنهایت در داخل لوله آب گرم بریزید تا مواد بالاآمده در لوله شسته شوند.

استفاده از جرم‌گیر‌های مخصوص

در بازار جرم‌گیر‌های مخصوصی برای چاه حمام و توالت وجود دارد که می‌توانید یکی از آن‌‌ها را خریداری کرده و براساس دستورالعمل موجود بر روی ماده از آن استفاده کنید. بهتر است جرم‌گیر را بر روی ورودی چاه حمام بریزید و به مدت نیم ساعت صبر کنید تا عمل کند. درنهایت لوله را به‌طور کامل با آب داغ بشویید تا باقی‌مانده‌های جرم­گیر و گرفتگی‌های موجود در لوله، کاملا شسته شوند.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

بهترین روش برای رفع انسداد لوله حمام چیست؟

با بررسی روش‌­های موجود متوجه شدیم که استفاده از فنر لوله بازکنی برای جرم‌ گیری چاه حمام یک راه‌حل کاملا مناسب است. فنر مدل‌های مختلفی دارد که شامل دستی یا ماشینی و یا برقی می‌شود. شما با استفاده از این موارد، فرایند باز کردن چاه حمام  را به‌آسانی انجام خواهید داد. فنر‌ها می‌توانند رسوبات و مواد باقی‌مانده در راه لوله حمام را از بین ببرند و برای حل مشکل گرفتگی یک روش کاملاً مناسب هستند.

استفاده از برخی روش‌های غلط می‌تواند صدمه‌های زیادی به لوله‌کشی و سیستم فاضلاب خانه وارد کند. به همین دلیل بهتر است در هنگام روبه‌رو شدن با همچین اتفاقاتی عاقلانه عمل کنید و از روش‌های مناسب استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: انواع روش‌های لوله بازکنی و تخلیه چاه

شما می توانید علاوه بر تهران، برای خدمات لوله بازکنی در اصفهان و سایر شهرهای ایران ثبت سفارش نمایید. 


نتیجه‌‌گیری

علائم هشداردهنده برای بالا آمدن و مسدود شدن چاه حمام بسیار زیاد هستند و معمولاً مسیر آب حمام در این شرایط گرفته می‌شود و بو‌های بدی به مشام می‌رسد. به همین دلیل باید فعالیت‌هایی را برای جرم گیری چاه حمام انجام دهید تا این مشکل در سطوح اولیه رفع شود؛ چرا که بالا زدن آب باعث هزینه‌های چند برابری و زحمات زیادی برای شما خواهد شد.

برای رفع مشکلات مربوط به جرم‌ گیری چاه حمام ممکن است روش‌های زیادی را بلد باشید که می‌توانید آن‌ها را انجام دهید. استفاده از روش‌هایی که گفتیم کاملاً تضمینی است و معمولاً بیشتر گرفتگی‌ها با استفاده از این روش‌ها از بین ‌می‌روند.

قبل از اقدام برای هر کاری در هنگام مسدود شدن چاه حمام، ابتدا اطلاعات کافی در این زمینه کسب کنید یا با ثبت درخواست در وب‌سایت یا اپلیکیشن آچاره، از خدمات تخصصی کارشناسان مجرب این مجموعه بهره ببرید. امیدواریم که مطالعه این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا