روش تست دوربین آیفون تصویری

برقکاریآیفون صوتی و تصویریساختمان

روش تست دوربین آیفون تصویری زمانی ضرورت پیدا می‌کند که سیگنال‌های تصویری از پنل بیرونی سیستم به مانیتور داخلی واحدها انتقال پیدا نکند. نداشتن تصویر واضح یکی از مشکلاتی است که اغلب در بیشتر برندهای آیفون تصویری مشاهده می‌شود.

سیستم آیفون تصویری یکی از اجزاء ضروری و کاربردی برای هر ساختمان بوده و نصب آن نیازمند توانایی و همچنین برخی کارهای ساده سیم کشی خواهد بود. تست دوربین آیفون تصویری نیز از جمله کارهایی است که باید همزمان با مراحل نصب آن به‌درستی انجام شود.

قبل از اینکه برای تست دوربین آیفون تصویری واحد مسکونی خود اقدام کنید باید اول مطمئن شوید که همسایگان شما هم در این مشکل تصویر با شما سهیم هستند. پس بهتر است از همسایگان خود بپرسید که آیا تصویر آیفون تصویری منزل آن‌ها هم تار شده یا به رنگ آبی درآمده است.

نکات کلیدی

برای تست دوربین آیفون تصویری، می‌توانید از مراحل زیر استفاده کنید:

  • آیفون تصویری را روشن کنید.
  • دکمه زنگ را فشار دهید.
  • اگر تصویر فردی را روی صفحه نمایش مشاهده کردید، به این معناست که دوربین آیفون تصویری به درستی کار می‌کند.

اگر تصویری روی صفحه نمایش مشاهده نکردید، می‌توانید از مراحل زیر برای عیب‌یابی و روش تست دوربین آیفون تصویری استفاده کنید:

  • اطمینان حاصل کنید که آیفون تصویری به برق متصل است.
  • مطمئن شوید که سیم دوربین به درستی به پنل متصل است.
  • اگر از دوربین مداربسته استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که دوربین مداربسته به درستی کار می‌کند.
  • در صورتی که با انجام مراحل فوق، مشکل دوربین آیفون تصویری برطرف نشد، می‌توانید از تکنسین متخصص  آچاره کمک بگیرید.

نحوه تست دوربین آیفون تصویری

آیفون تصویری داخل آپارتمانی یک دستگاه الکترونیکی است که ارتباط دو طرفه را امکان‌پذیر می‌کند و امکان دسترسی بین افراد داخل و خارج واحد فراهم می‌آورد. آیفون تصویری که در ورودی ساختمان نصب می‌شود شامل بخش‌های میکروفون، بلندگو و گاهی اوقات دوربین می‌شود.

با توجه به امنیت ساختمان‌ها و جلوگیری از اتفاقات ناخوشایند، روش تست دوربین آیفون تصویری از اهمیت خاصی برخوردار است. از آنجایی که بیشتر مدل‌های جدید آیفون تصویری، صدا و تصویر را ضبط می‌کنند افراد خانواده می‌توانند قبل از هر کاری افراد پشت در را ببینند و با آ‌ن‌ها صحبت کنند.

در اینجا چند نکته برای روش تست دوربین آیفون تصویری وجود دارد:

  • در صورت امکان، در نور مناسب دوربین را تست کنید.
  • اگر از دوربین مداربسته استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که مانیتور دوربین مداربسته به درستی کار می‌کند.
  • با رعایت نکات ذکر شده، می‌توانید به راحتی دوربین آیفون تصویری خود را تست کنید.

در اینجا برای اینکه بتوانیم به سادگی تست دوربین آیفون تصویری را مورد بررسی دقیق‌تر قرار دهیم دلیل قطع شدن تصویر یا بی کیفیت بودن آن در صفحه نمایش آیفون تصویری را به دو بخش مجزا تقسیم بندی می‌کنیم:

  1. مشکل تصویر در تمامی واحدهای یک ساختمان
  2. نداشتن تصویر در یک یا چند واحد از یک ساختمان

در ادامه این مقاله با بررسی هر یک از تقسیم بندی‌های بالا با شما همراه هستیم.

تست دوربین آیفون تصویری

محاسبه رایگان هزینه نصب آیفون تصویری!

مشکل تصویر در تمامی واحدهای یک ساختمان

بعد از این که مطمئن شدید تمام واحدهای همسایه شما هم با مشکل تصویر آیفون تصویری واحد خود روبرو هستند می‌توانید با خیال راحت به دنبال تست دوربین آیفون تصویری و رفع ایرادهای احتمالی باشید.

از آنجایی که کیفیت تصویر تمام واحدهای ساختمان با مشکل مواجه شده و رنگ تصاویر سیاه یا آبی شده است این مشکل می‌تواند به پنل بیرونی آیفون تصویری مرتبط باشد. در نتیجه برای عیب یابی مشکل تصویر آیفون تصویری در این مرحله باید به سراغ بخش بیرونی ساختمان بروید.

خرابی پنل اولین دلیل مشکلات مربوط به تصویر آیفون تصویری در کل ساختمان است. پنل بیرونی آیفون تصویری از سه قسمت اصلی تشکیل شده که برای تست دوربین آیفون تصویری باید این سه بخش را مورد بررسی دقیق قرار دهید. این سه قسمت عبارتند از:

  • برد دوربین پنل
  • برد اصلی پنل
  • کیبورد

از آنجایی که تعمیر  و روش تست دوربین آیفون تصویری کاملا تخصصی بوده و نیاز به دانش کافی درباره قطعات الکتریکی دارد بهتر است برای عیب یابی در این مرحله از تکنسین حرفه‌ای کمک بگیرید.

گاهی مشکلات را با آموزش نصب آیفون صوتی تابا + عکس مدار و سیم کشی رفع می‌شود.

نداشتن تصویر در یک یا چند واحد از یک ساختمان

اگر قطعی تصویر به یک یا چند واحد ساختمان مربوط می‌شود برای روش تست دوربین آیفون تصویری باید به دنبال خرابی برد اصلی پنل یا دوربین آیفون تصویری باشید. این مشکل نشان دهنده وجود ایراد در داخل واحدها یا درست نبودن سیم کشی داخلی خواهد بود.

نقطه اشتراک سیم کشی چند واحد یک ساختمان می‌تواند منبع بروز مشکل باشد. زمانی که سیم کشی آیفون تصویری سه واحد مختلف به یک جعبه فیوز وصل شده و هر سه واحد با مشکل تصویر مواجه هستند، می‌توان به آسانی نتیجه گرفت که مشکل از سیم اتصال هر سه واحد خواهد بود.

حال فرض کنیم خرابی یا قطع شدن تصویر فقط مربوط به یک واحد از همسایه‌های شما باشد. برای این شرایط به منظور تست دوربین آیفون تصویری باید آیفون تصویری را با واحد دیگری جابجا کرده و بررسی کنید که آیا خرابی مربوط به سیم کشی است یا نقص در عملکرد خود دستگاه آیفون است. بدین ترتیب روش تست دوربین آیفون تصویری بستگی به همسایگانتان نیز دارد.

در اول راه سیم کشی آیفون تصویری  بسیار مهم است و پیشنهاد می‌شود که توسط متخصصین انجام شود.

گاهی قطع و وصل شدن های موقتی سیم کشی می‌تواند دلیل مشکلات مربوط به تصویر آیفون تصویری باشد. گاهی خرابی کوتاه مدت دوربین پنل نیز در این مشکلات سهم دارد. چاره کار محکم کردن اتصالات لحیم کاری با تعویض کلی دوربین پنل خواهد بود.

مشکلات تصویر به دلیل خراب شدن آیفون تصویری داخلی

اگر شما هم با مشکل نداشتن تصویر از آیفون تصویری منزل خود روبرو شده‌اید می‌دانید که تجربه آزاردهنده ای است که باید به دنبال عیب یابی و روش تست دوربین آیفون تصویری باشید. بعد از انجام مراحلی که در بالا ذکر کردیم و با اطمینان از این که مشکل مربوط به تمام واحدها است یا فقط واحد شما، می‌توانید پروسه تست دوربین آیفون تصویری را شروع کنید.

عملکرد آیفون تصویری به این صورت است که از طریق سیم‌های ورودی، تصویر دریافت شده به برد تصویر منتقل می‌شود تا تماس بین افراد برقرار شود. حال اگر در زمان پروسه انتقال، مشکلاتی به وجود آید به پایین آمدن کیفیت تصویر یا قطع شدن کلی آن منتهی می‌شود.

نصب آیفون تصویری با تیم آچاره

مزایای استفاده از سیستم آیفون تصویری آپارتمانی

  • بهبود امنیت: سیستم آیفون تصویری آپارتمان‌ها، امنیت مستاجران را تضمین می‌کند. این سیستم لایه ای حیاتی از امنیت است که به صاحبان خانه و مستاجرین اجازه می‌دهد تا کنترل کنند که چه کسی وارد ساختمان می‌شود.
  • راحتی مستاجران و ساکنان: با نصب سیستم آیفون تصویری افراد دیگر مجبور نیستند برای باز کردن درب منزل خود به طبقه پایین بروند. معجزه آیفون تصویری امکان دسترسی از راه دور به درب خانه با سیستم تعبیه شده در داخل ساختمان است.
  • آرامش خاطر برای ساکنان: امنیت و راحتی که نصب آیفون تصویری داخل ساختمان برای ساکنین به ارمغان می آورد به ایجاد آرامش بین افراد کمک می کند و دلیلی می شود تا سال به سال قراردادهای اجاره خود را تمدید کنند.

به‌دلیل این مزایا و بسیاری دیگر، روش تست دوربین آیفون تصویری اهمیت پیدا می‌کند.

یکی از مقالاتی که به شما کمک می‌کند نحوه اتصال دو سیم تلفن به هم است.

جمع‌بندی روش تست دوربین آیفون تصویری

اگر سیستم آیفون تصویری شما به درستی کار نمی‌کند ممکن است کمی نگران کننده باشد زیرا به این معنی است که وقتی شخصی زنگ می‌زند نمی‌توانید به درستی او را ببینید.

رفع اکثر این مشکلات و روش تست دوربین آیفون تصویری اغلب ساده است و برای تعمیر آنها فقط به آگاهی اولیه از نحوه عملکرد آن‌ها نیاز دارید. خرابی تصویر آیفون تصویری به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد که اکثر آن‌ها مشکلات الکتریکی هستند و به برد آیفون مربوط می‌شوند. در صورتی که آگاهی کافی درباره سیستم‌های برقی ندارید بهتر است برای تست دوربین آیفون تصویری و رفع مشکلات آن با تکنسین حرفه‌ای تماس بگیرید.

2.5/5 - (29 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا