نحوه چیدمان مبل راحتی ال در خانه‌های کوچک

بازسازی و دکوراسیوندکوراسیون داخلیساختمانلوازم خانگی

یکی از مهم‌ترین مواردی که قبل از چیدمان مبل‌ها باید در نظر بگیرید، متراژ خانه است. در خانه‌های کوچک نحوه چیدن مبل باید به گونه‌ای باشد که علاوه بزرگ‌ نشان دادن خانه، بتوان از تمام پتانسیل‌های فضا به بهترین شکل استفاده کرد. درمیان مدل‌های متنوع مبلمان که در بازار وجود دارند مبل‌های شکل ال در میان افرادی که دارای خانه‌هایی با فضای کوچک هستند از محبوبیت بالایی برخوردار است. در این مقاله از مجله آچاره قصد داریم تا به بررسی 6 مدل نحوه چیدمان مبل راحتی ال در خانه‌های کوچک بپردازیم. تا انتهای این پست با ما همراه باشید.

انواع مدل‌های چیدمان مبل اِل شکل

مبل‌های ال همانطور که از اسم آن‌ها مشخص است، هنگامی که کنار یکدیگر قرار می‌گیرند ظاهری شبیه به حرف L انگلیسی یا زاویه 90 درجه را تشکیل می‌دهند. البته مبلمان ال حتما نباید به شکل 90 درجه قرار بگیرند و نوع گرد آن نیز وجود دارد که دارای طرفداران بسیاری است. سبک‌های مختلفی برای چیدمان مبل راحتی ال در خانه‌های کوچک وجود دارد که در ادامه به شرح هریک می‌پردازیم:

نحوه چیدمان مبل راحتی ال در خانه های کوچک

چیدمان مبل ال با کاناپه دو نفره برای خانه‌های کوچک

قراردادن مبل ال در کنار کاناپه دو نفره، برای سالن‌های مستطیل شکل و کوچک بسیار مناسب و کاربردی است، زیرا باعث می‌شود تا فضای کمتری از خانه اشغال شود. برای این نوع ساختار بهتر است از مبل‌های جلویی به جای میز استفاده کنید. این چیدمان بهتر است برای خانه‌های کم جمعیت مورد استفاده قرار بگیرد.

برای بازسازی و دکوراسیون از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

 چیدمان مبل ال با کاناپه دو نفره برای خانه‌های کوچک

قرار گرفتن مبل ال در کنار کاناپه دونفره قرینه

این نوع چیدمان نسبت به حالت قبل نیاز به فضای بزرگتری دارد. باتوجه به اینکه در این مدل کاناپه‌ها به صورت قرینه کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، برای جلوگیری از یکنواخت شدن فضا می‌توانید از یک جلو مبلی بزرگ استفاده کنید.

نحوه چیدمان مبل راحتی ال در خانه های کوچک

چیدمان مبل راحتی ال با کاناپه سه نفره و ضلع جدا شونده

این چیدمان باید به نحوی انجام شود که بخش بلند مبل در راستای طول و بخش کوچک آن در راستای عرض فضا قرار بگیرد. برای ست کردن این نوع چیدمان بهتر است از میز‌های کوچک عسلی استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی : آموزش نصب سقف کاذب رابیتس

نحوه چیدمان مبل راحتی ال در خانه های کوچک

مبل راحتی ال در کنج دیوار

برای اتاق‌های نشیمن کوچک، بهتر است مبل ال در کنج دیوار به طوری قرار بگیرد که دو دسته آن پشت به دیوار باشد تا فضای کافی برای رفت و آمد وجود داشته باشد. برای روبه‌روی مبل می‌توانید از صندلی‌های راحتی تک نفره استفاده کنید.

مبل ال جدا شونده

این مدل بهترین چیدمان برای مبل‌های ال است. مزیت این مدل این است که قسمت‌های آن به راحتی از یکدیگر جدا می‌شوند، بنابراین هر زمان که به فضای بیشتری نیاز داشتید می‌توانید یک قسمت از آن را بردارید. برای این مدل بهتر است از میز اصلی به‌جای جلو مبلی استفاده کنید. این چیدمان برای خانه‌های کوچ با حمعیت کم بسیار مناسب است و شما را از خرید مبل اضافی برای فضای خانه بی‌نیاز می‌کند.‌

مبل ال گرد

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، چیدمان مبل ال فقط به صورت 90 درجه نیست و می‌توان این نوع مبل‌ها را به صورت گرد نیز خریداری کرد. بهترین محل قرارگیری مبل ال گرد در زیر پنجره‌های منحنی می‌باشد. چیدمان این مدل در خانه‌های کوچک فضای دوستانه‌ای را به وجود می‌اورد


خدمات پیشنهادی آچاره : بازسازی و دکوراسیون ساختمان


نحوه چیدمان مبل راحتی ال در خانه های کوچک

نکاتی برای چیدمان مبل راحتی ال در خانه‌های کوچک

  1. به فاصله قرار گیری دیوار از مبل‌ها توجه کنید. هرچه محل قرار‌گیری مبل‌ها به فضا نزدیک‌تر باشد فضای بیشتری برای استفاده در اختیار خواهید داشت.
  2. سعی کنید که رنگ مبل‌ها با رنگ دیوار‌ها و فضای خانه هم‌خوانی داشته باشد زیرا تنوع رنگی زیادی جلوه ناخوشایندی به خانه می‌بخشد.
  3. هنگام خرید مبل ال موقعیت، مساحت و هماهنگی با دیگر اجزای خانه را در نظر بگیرید.
  4. اگر گوشه‌های سالن شما خالی است، نحوه چیدمان مبلمان ال بهتر است به گونه‌ای باشد که در کنج سالن قرار بگیرند تا از فضای وسط بیشتر بتوانید استفاده کنید. این نوع چیدمان برای خانه‌هایی با فضای کوچک کاربرد بسیاری دارد زیرا از فضای کناری خانه نیز استفاده می‌شود.

سخن پایانی

در نظر گرفتن مساحت خانه از نکات مهمی است که هنگام خرید مبلمان باید مورد توجه قرار گیرد. مبلمان ال به دلیل زیبایی منحصر به‌فرد و ابعاد مناسب خود در میان افرادی که دارای خانه‌های کوچک هستند از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. ما در این مقاله از مجله آچاره به بررسی نحوه چیدمان مبل‌های راحتی ال در خانه‌های کوچک  و ذکر نکات مهمی که قبل و بعد از خرید مبلمان ال باید مد نظر قرار دهید پرداختیم. شما می‌توانید سوالات و دیدگاه‌های خود را با ما درمیان بگذارید تا متخصصین آچاره در کوتاه‌ترین زمان به آن‌ها پاسخ دهند.

3/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا