علت یکسره شدن زنگ آیفون صوتی + راهکار

برقکاریآیفون صوتی و تصویریساختمان

یکسره شدن زنگ آیفون صوتی آزاردهنده‌ترین اتفاقی است که ممکن است در هر ساعت از شبانه روز اتفاق بیفتد. خانواده‌ای را در نظر بگیریم که خواب هستند و ناگهان زنگ آیفون صوتی منزلشان به صدا در می‌آید. کمی صبر می‌کنند اما زنگ قطع نمی‌شود. ابتدا فکر می‌کنند اشخاصی قصد شوخی با آن‌ها را دارند اما هیچ کس پشت در نیست!

یکسره شدن زنگ آیفون صوتی اتفاقی است که می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. سیمی یا بی سیم بودن آیفون صوتی تفاوتی ایجاد نمی‌کند و ممکن است زنگ در با سیگنال های بیسیم دیگر تداخل پیدا کند و خود به خود به صدا درآید. آیفون صوتی یکی از معدود وسایل خانه است که نیازی به نگهداری منظم ندارد. اما زمانی که این سیستم خراب می‌شود می‌تواند باعث یکسره شدن زنگ آیفون صوتی شده و زنگ در زمان‌های تصادفی به صدا درآید. این اتفاق مخصوصا در نیمه شب و در ساعات استراحت افراد خانواده ناخوشایندتر خواهد بود.

اصلی‌ترین علت یکسره شدن زنگ آیفون صوتی کلید دکمه آن است. اگر سوئیچ گیر کرده باشد، زنگ بی‌وقفه به صدا در می‌آید. دلایل دیگر شامل خرابی ولتاژ یا پیستون واحد است. تعمیر آیفون تصویری و صوتی یا تعویض قطعات سخت و پرهزینه نیست. تا آخر این مقاله با ما همراه باشید تا با دلایل یکسره شدن زنگ آیفون صوتی و راه حل‌های این مشکل بیشتر آشنا شوید.

آیفون صوتی چگونه کار می‌کند؟

مکانیسم اکثر زنگ‌های آیفون صوتی شبیه به هم است. در ساختار این سیستم‌ها یک ترانسفورماتور وجود دارد که ولتاژ را از 120 ولت به ولتاژ مورد نیاز مدل آیفون تبدیل می‌کند. صدای زنگ هم که برای به صدا درآوردن زنگ در بکار می‌رود و دکمه رنگ نیز با سیم به صدا وصل می‌شود. ترانسفورماتور به زنگ و زنگ به دکمه، سیم‌کشی شده‌اند. سیم‌های مورد استفاده برای اتصال هر یک به دیگری بسیار ظریف و آسیب‌پذیر هستند. بیشتر مشکلات پیش آمده برای زنگ در از جمله  یکسره شدن زنگ آیفون صوتی به ترانسفورماتور، سیم‌ها و حتی دکمه زنگ مربوط می‌شود.

یکسره شدن زنگ آیفون صوتی

مطلب پیشنهادی روش تست دوربین آیفون تصویری

نحوه شناسایی مشکلات آیفون صوتی

زنگ در با یک سیستم الکتریکی ساده کار می‌کند بنابراین وقتی سیستم به هر دلیلی از کار بیفتد، ممکن است منجر به مشکلاتی در واحد شود. مشکلات رایج عبارت‌اند از یکسره شدن زنگ آیفون صوتی و زنگ نخوردن یا آهسته شدن صدای زنگ آیفون صوتی. اگر بتوانید مکانیسم‌ عملکردی زنگ در را شناسایی کرده و به آن دسترسی داشته باشید رفع همه این مشکلات آسان می‌شود. شما می‌توانید با تعویض قطعات خراب، مشکلات مکانیزم زنگ در و سیستم الکتریکی را برطرف کنید. تعویض قطعات آسیب دیده آسان‌تر و ارزان‌تر از تعمیر آن‌ها خواهد بود.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر آیفون تصویری!

چرا زنگ در به خودی خود به صدا در می‌آید؟

چند دلیل مختلف وجود دارد که می‌توان آن‌ها را به یکسره شدن زنگ آیفون صوتی نسبت داد. یکی از رایج‌ترین آن‌ها چسبیدن دکمه‌ آیفون است. این اتفاق می‌تواند در هر دو مدل آیفون سیمی و بی سیم اتفاق بیفتد و اگر این مشکل وجود داشته باشد شما خوش شانس هستید زیرا می‌توانید به راحتی آن را حل کنید.

آیفون‌های سیمی ممکن است به دلایل مختلف مانند سیم کشی قدیمی یا کوتاه بودن سیم‌ها خود به خود به صدا درآیند یا حتی مشکل نصب زنگ در می‌تواند دلیل عملکرد نامناسب آن باشد.

اگر سیگنال دستگاه دیگری با زنگ آیفون صوتی شما تداخل پیدا کند  نیز زنگ آیفون بی‌سیم ممکن است خود به خود به صدا درآید. اگر یک تلفن خانگی بی‌سیم یا دستگاه بی‌سیم دیگری در همان محدوده فرکانسی باشد می‌تواند علت یکسره شدن زنگ آیفون صوتی منزل شما شود.

راهنمای سریع عیب یابی آيفون صوتی

اگر آیفون درب منزل بی وقفه زنگ می‌زند احتمالا به این معنا است که دکمه آن گیر کرده است. حل این مشکل چندان سخت نیست اما اگر یکسره شدن زنگ آیفون صوتی برای مدت طولانی ادامه پیدا کند ترانسفورماتور را می‌سوزاند. اگر این اتفاق بیفتد، صدای زنگ به طور کلی از کار می‌افتد.

بشتر بخوانید: نصب آیفون صوتی تابا

یکسره شدن زنگ آیفون صوتی به سه دلیل زیر اتفاق می‌افتد:

  1. دکمه گیر کرده است و به‌درستی فشار داده نمی‌شود. چسبیدن دکمه باعث می‌شود زنگ به صدا درآید.
  2. دکمه درست کار می‌کند اما زنگ همچنان به صدا در می‌آید. برای حل این مشکل باید ایراد سیم کشی را حل کنید. اگر زنگ شما بی سیم باشد ممکن است مشکل تداخل فرکانس بی سیم باعث یکسره شدن زنگ آیفون صوتی شما باشد.
  3. اگر سیم کشی مشکلی نداشت و با تغییر فرکانس بی سیم باز هم مشکل برطرف نشد زنگ آیفون صوتی شما معیوب شده است و باید تعویض شود.

برای رفع این مشکل می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

به مکانیسم دکمه دسترسی پیدا کنید. برای دسترسی به دکمه از یک پیچ گوشتی استفاده کنید. پیچ‌ها را بردارید و زنگ در را باز کنید تا دکمه را مشاهده کنید. تمام سطوح دکمه و اطراف بدنه و لبه‌های آن را با استفاده از الکل ایزوپروپیل تمیز کنید.

الکل آلاینده‌هایی را که باعث چسبیدن دکمه می‌شوند را تجزیه می‌کند و سپس خودش حل می‌شود تا زمان جمع‌آوری مجدد زنگ در، قطعات الکترونیکی خیس نشوند.

زنگ در را دوباره مونتاژ کنید و آن را امتحان کنید. اگر آن را به طور کامل تمیز کرده باشید، دکمه باید دوباره آزادانه حرکت کند و مشکل شما حل شود. اگر دکمه آزادانه حرکت می‌کند و زنگ هنوز به صدا در‌می‌آید، مشکل دیگری وجود دارد که باید به آن رسیدگی کنید.

مطلب پیشنهادی آموزش نصب آیفون تصویری تابا

حل مشکل یکسره شده زنگ آیفون

برای زنگ‌های آیفون سیمی و بی‌سیم، چسبیدن دکمه می‌تواند علت یکسره شدن زنگ آیفون صوتی باشد. دکمه را با فشار دادن و رها کردن آن امتحان کنید تا ببینید می‌چسبد یا خیر.

زنگ آیفون سیمی ممکن است دارای یک اتصال کوتاه در سیم کشی باشد که باعث به صدا در آمدن صدای زنگ می‌شود. سیم‌ها را در مناطق در معرض دید بررسی کنید و آنها را با نوار برق بپوشانید.

زنگ آیفون بی‌سیم ممکن است سیگنال‌هایی را از زنگ‌ درهای نزدیک یا دستگاه‌های الکترونیکی مانند تلفن‌های همراه یا بازکننده‌های درب پارکینگ دریافت کند.

 

برخی از مدل‌های بی‌سیم این امکان را به شما می‌دهند تا فرکانس عملکردشان را تغییر دهید که می‌تواند مشکل را حل کند. اگر مشکل یکسره شدن زنگ آیفون صوتی برطرف نشد ممکن است لازم باشد یک زنگ درب جدید با طیف وسیعی از فرکانس‌ها و قابلیت مسدود کردن فرکانس‌های دیگر خریداری کنید.

جمع‌بندی

آیفون‌های صوتی مکانیسم‌های پیچیده‌ای ندارند اما ممکن است هرازگاهی از کار بیفتند. اگر با مشکل یکسره شدن زنگ آیفون صوتی منزل خود مواجه شدید و بعد از انجام تمام موارد بالا موفقیتی حاصل نشد کار را به تعمیرکار حرفه‌ای بسپارید. واضح است که مشکلی اساسی در زنگ آیفون صوتی شما وجود دارد که نیاز به تعمیر حرفه‌ای و اختصاصی دارد.

این مشکل را به عنوان یک نقطه ضعف برای برند آیفون خود تلقی نکنید. به طور معمول، زمانی که مشکلی به این شکل پیش می‌آید ممکن است دستگاه در معرض گرما یا رطوبت بیش از حد قرار گرفته و خراب شده باشد. بنابراین، تنها راه منطقی برای حل مشکل یکسره شدن زنگ آیفون صوتی این است که دستگاه توسط یک تکنسین با تجربه مورد بررسی قرار گیرد.

4.4/5 - (8 امتیاز)

2 دیدگاه

  1. سلام زنگ درب بازکن صوتی تابا یکسره شده که مراحل ذیل را انجام دادم ولی همچنان به محض اینکه سکوت زنگ را وصل می کنم زنگ یک سره است .
    ۱- شستشو پنل با اسپری ناهید و نهایتا تعویض دکمه
    ۲-شستشو سلکتور ورفع نشدن عیب وتعویض آن
    ۳- چک سیم زنگ
    حالا اگر با شستشو ویا تعویض هوک مشکل حل نشد چه کار باید کرد البته یک تلفن بیسم نزدیک بود وجابجا شد ولی مشکل ممتد زنگ حل نشد حالا چه باید کرد لطفا راهنمایی کنید

  2. سلام تورو خدا راهمایی کنید زنگ ایفون ما صدانداشت ولی درباز میکنه صداهم ردوبد ل میشه ولی زنگ پشت سرهم میزنه شاسی وگوشی هم تعویض شده سه تا تعمیرکاراومدن و نتونستن درستش کنند بچه هابا لگدمحکم میزنن تا ما بفهمیم وایفون بزنی م راهنمایی کنی
    ازکازرون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا