مبل چرک مرده را چگونه تمیز کنیم [راهنمای نظافت انواع مبل]

مبل‌شویینظافت و شستشو

مبل چرک مرده را چگونه تمیز کنیم که به بافت آن آسیبی نرسد و تمامی لکه‌های سرسخت و قدیمی آن پاک شوند؟ آیا پاک‌کننده قوی و ایمنی وجود دارد که به وسیله آن بتوانیم مبلمان آلوده و پر از لکه را تمیز کنیم؟

برای رسیدن به پاسخ این سوالات با مجله آچاره همراه باشید. در این بخش قصد داریم بهترین راهکارهای نظافت و شستشوی مبل چرک و کثیف را توضیح دهیم. یادآور می‌شویم که یکی از خدمات پردرخواست آچاره سرویس مبل شویی است که توسط نیروهای مجرب و دستگاه‌های پیشرفته در شهر تهران و سایر شهرستان‌ها ارائه می‌شود.

چنانچه ساکن شهر مشهد هستید، می‌توانید از سرویس مبل شویی در مشهد بهره ببرید و با تعرفه مصوب اتحادیه، مبلمان‌های خود را ظرف نیم ساعت تمیز و درخشان کنید.

نکات کلیدی

  • بهتر است قبل از تمیز کردن مبل، برچسب راهنما را مطالعه کنید که از روش صحیحی برای تمیز کردن مبل‌های خود استفاده کنید.
  • استفاده از مواد طبیعی از جمله سرکه، بیکربنات سدیم و روغن زیتون، به شما کمک می‌کند تا به راحتی لکه‌های مبل را برطرف کنید.
  • برای تمیز کردن لکه‌های غذا، نوشیدنی و جای خودکار، از برس یا فرچه استفاده کنید. استفاده از برس برای تمیز کردن لکه‌ کارآمد است. اما برای این کار، نباید برس را خیلی سفت روی پارچه مبل خود بکشید. چون ممکن است به پارچه مبل شما آسیب برسانید.

مبل چرک مرده را چگونه تمیز کنیم؛ نحوه شستشوی مبل چرک و کثیف

یکی از روش‌های پرکاربرد برای شستشوی مبل‌های چرک و کثیف استفاده از شوینده‌ها و پاک‌کننده‌های مخصوص مبل است. با استفاده از این مواد، می‌توان به راحتی چرک و آلودگی را از روی مبل‌ها پاک کرد.

1. بخارشوی خانگی

بخارشوی خانگی یکی از بهترین روش‌ها برای شستشوی مبل‌های چرک و کثیف است. با استفاده از این دستگاه، می‌توان به راحتی با قدرت بخار، چرک و آلودگی را از روی مبل‌های خود پاک کرد. به‌ طور کلی، بخارشوی خانگی علاوه بر پاک کردن مبل، به بهبود کیفیت هوای داخل منزل شما نیز کمک می‌کند.

مبل چرک مرده را چگونه تمیز کنیم

2. شامپو فرش

شامپو فرش یکی از معمولی‌ترین شوینده‌های مبلمان و فرش به شمار می‌آید؛ اما سوال این است که با شامپو فرش مبل چرک مرده را چگونه تمیز کنیم که کاملا ضدعفونی و درخشان شود؟

اگر مبل شما با پارچه‌ای خاص یا فرش پوشانده شده است، بهترین روش برای شستشوی آن استفاده از شامپو فرش است. با استفاده از شامپو فرش، چرک و آلودگی به راحتی از روی مبل پاک خواهد شد. علاوه بر این، این نوع شامپوها کیفیت و رنگ فرش و پارچه‌ی مبل را حفظ می‌کند.

محاسبه رایگان هزینه سرویس مبل شویی با دستگاه در مشهد!

3. ترکیب آب و اسید سیتریک

اسید سیتریک کمک می‌کند تا چرک و آلودگی از روی مبل پاک شود. برای استفاده از این نوع ترکیب، بهتر است ترکیبی از آب و اسید سیتریک را تهیه کرده و سپس با استفاده از دستمال، مبل خود را پاک کنید.

تکنیک‌های ساده برای تمیز کردن انواع مبل

برای حفظ زیبایی و نظافت مبل‌های خود، نیاز است به روش‌های صحیح تمیز کردن آنها و شستن کوسن مبل توجه کنید. در ادامه، در پاسخ به این سوالت که مبل چرک مرده را چگونه تمیز کنیم تکنیک‌های ساده‌ای را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

شستشوی مبل چرک و کثیف

  • شستشوی مبل ابریشمی

برای تمیز کردن مبل ابریشمی، احتیاط بیشتری باید کرد. این نوع مبل، نیازمند مراقبت و توجه خاصی است. برای شروع، از پاک کننده خاصی که طبق توصیه خود شرکت سازنده برای تمیز کردن مبل تهیه شده، استفاده کنید.

پس از انجام این کار، با یک دستمال نرم و مرطوب، مبل را پاک کنید. برای خشک کردن مبل ابریشمی از تابش مستقیم نور خورشید جلوگیری کنید و از مبل برای مدت کوتاهی استفاده نکنید.

مبل شویی مشهد در منزل با تیم آچاره

  • تمیز کردن مبل چرم

مبل چرم، نیز همانند مبل ابریشمی، نیازمند توجه و مراقبت خاصی است. برای پاک کردن این نوع مبل، از پاک‌کننده خاصی که طبق توصیه شرکت سازنده استفاده کنید. در صورت عدم تهیه پاک‌کننده مخصوص، می‌توانید از محلول صابون با آب گرم استفاده کنید.

در هر دو حالت، با دستمال نرم و مرطوب مبل را پاک کنید، اما دقت داشته باشید، همیشه بعد از پاک کردن، مبل را با دستمال نرمی خشک کنید. بهتر است هر هفته، مبل چرم خود را با کرم مخصوص نرم کنید.

مبل چرک مرده را چگونه تمیز کنیم

  • نظافت مبل مخمل

برای پاک کردن مبل‌های مخملی، با یک ماشین خشک کن و یا مکنده، نخ اضافی موجود بین شانه‌های مبل را بردارید. دستمال خیس و کمی شوینده را با ضربه‌های سبک، بر روی مبل بکشید. سپس با یک دستمال خشک، بر روی مبل بزنید تا به خوبی خشک شود.

کلام آخر

با استفاده از راهکارهایی مانند استفاده از مواد طبیعی و پاک‌کننده‌های خانگی و صنعتی، شما می‌توانید به راحتی مبل خود را به بهترین شکل ممکن تمیز کنید. همچنین باید به یاد داشت که استفاده از روش‌های صحیح تمیز کردن موجب می‌شود که هیچگونه تغییر رنگی برای پارچه رومبلی پیش نیاید.

ما تلاش کردیم در این راهنمای نظافت توضیح دهیم که مبل چرک مرده را چگونه تمیز کنیم به طوری که بافت و رنگ پارچه دچار تغییر و لکه‌های بور نشود. شما می‌توانید با راهکارهای ارائه شده، مبلمان خود را کاملا تمیز و ضدعفونی کنید.

آچاره خدمات مبل شویی در تهران و شهرستانها ارائه می‌دهد. شستشوی مبل شما با دستگاه مخصوص و مواد شستشوی نانو و توسط تکنسین ماهر انجام می‌شود. برای اطلاع از قیمت این خدمت کافی است به راهنمای قیمت مندرج در این صفحه https://achareh.co/landing/furniture-cleaning مراجعه کنید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا