کارهای لازم بعد از سمپاشی خانه

نظافت و شستشوخانه‌داری

مهم‌ترین هدف از سمپاشی خانه، این است که خانه خود را از حشرات موجود از جمله کک، کنه، موش، مورچه، موریانه، سوسک ریز، ساس و… ایمن نگه دارید تا از آرامش خانه خود لذت ببرید. اما ممکن است نگران ازبین‌بردن بوی سمپاشی و اقدامات بعد از سمپاشی باشید.

اکثر متخصصان در زمینه سمپاشی خانه این نکته را تاکید می‌کنند که کارهای لازم بعد از سمپاشی خانه به‌اندازه عملیات سمپاشی مهم و کاربردی است؛ بنابراین در این مقاله با ما همراه باشید تا بررسی کنیم بعد از سمپاشی چه باید کرد؟ و چه نکاتی را باید رعایت کنید.

نکات مهم قبل از سمپاشی منزل

بهتر است قبل اینکه به اقدامات بعد از سمپاشی بپردازیم، نکات مهم قبل از سمپاشی منزل را بررسی کنیم:

  1. تاحدامکان مواد غذایی را از خانه خارج کنید و یا تمام مواد غذایی را جمع‌آوری و در یک مکان که امکان ورود سم به آن وجود ندارد قرار دهید.
  2. ظروف آشپزخانه را جمع‌آوری و در یک مکان مناسب قرار دهید.
  3. به‌هیچ‌وجه خودتان اقدام به سمپاشی ننمایید.

کارهای لازم بعد از سمپاشی خانه

اقدامات و کارهای لازم بعد از سمپاشی خانه

در ابتدای مقاله از اهمیت اقدامات بعد از سمپاشی صحبت کردیم. ممکن است در ذهن شما پرسش‌هایی مانند «بعد از سمپاشی چه باید کرد» شکل گرفته باشد. پس در ادامه نیاز است دقیق‌تر این موضوع را بررسی کنیم.

1. عجله نکنید!

معمولاً متخصصین حوزه سمپاشی از شما درخواست می‌کنند که برای انجام عملیات سمپاشی منزل خود را ترک کنید و نکته قابل‌توجه این است که نباید بعد از اتمام سمپاشی، بلافاصله به منزل برگردید، به‌خصوص اگر به بو حساسیت داشته باشید بنابراین بهتر است از متخصصین درخواست کنید تا زمان مناسب بازگشت به منزل را به شما اعلام کنند.

2. یک تصور اشتباه!

برای نظافت، جمع‌آوری مواد سمی که در منزل شما پخش شده است و تمیزکردن آن‌ها بلافاصله پس از سمپاشی برنامه‌ریزی نکنید! در صورت رعایت این موضوع باعث اثربخشی کامل سمپاشی، و ازبین‌رفتن حشرات باقی‌مانده خواهد شد. پیشنهاد می‌شود حداقل یک هفته نظافت کامل را انجام ندهید.

3. موادی که باید دور ریخته شود

غذا: پس از برگشت به منزل، هر غذایی که فراموش کردید در داخل یخچال قرار دهید را در سطل زباله بیندازید. حتی اگر از مواد طبیعی و ارگانیک برای سمپاشی استفاده شده باشد.

ظروف: ظروفی که وضعیت مشابهی مانند غذاها را دارند نیز خوب بشویید.

کاغذها: کاغذها، مقواها و… می‌توانند حشرات را به خود جذب کنند، مخصوصاً اگر مرطوب باشند. پس دقت کنید همه آن‌ها را جمع‌آوری کنید و در نزدیک آشپزخانه قرار ندهید.

جوش شیرین برای از بین بردن سوسک

4. تعمیرات را فراموش نکنید

درزگیری: بهترین راه پیشگیری از حملات احتمالی و مجدد حشرات در آینده، پرکردن درزها است؛ بنابراین پنجره‌ها را با  انواع توری بپوشانید، روی راه‌های فاضلاب درپوش بگذارید و سوراخ‌های کنج دیوار، بین کاشی‌ها و… را پر کنید.

تعمیر نشتی‌ها: نشتی شیرآلات منزل شما یکی از راه‌های ورود حشرات و آفات به منزل شماست پس در نظر داشته باشید تعمیر شیرآلات منزل خود را در اولین فرصت انجام دهید.

5. مواظب پوست خود باشید

باوجود اینکه اکثر مواد سمپاشی برای انسان خطری ایجاد نمی‌کند، استفاده از ماسک و دستکش در هنگام جابه‌جایی وسایل و نظافت منزل، برای محافظت از پوست و سلامتی شما بعد از سمپاشی نیاز است.

6. جمع‌آوری حشرات موذی تلف شده

در نظر داشته باشید که پس از سمپاشی نقاطی مختلف منزل را بررسی کنید و حشرات تلف شده را جمع‌آوری کنید. زیرا حشرات تلف شده، حشرات دیگر را به سمت خود می‌کشانند. پس منتظر نمایید که سمپاشی انجام شده کامل تأثیر بگذارد و سپس جمع‌آوری حشرات تلف شده را انجام دهید.

نکات مهم درباره کارهای لازم بعد از سمپاشی خانه

یکی از تصورهای غلط این است که متخصصین سمپاشی از مواد شیمیایی بسیار سمی و یا خطرناک استفاده می‌کنند. اما بیایید به نکات زیر توجه کنیم تا درک بهتری نسبت به این موضوع داشته باشیم:

۱. تمام مواد شیمیایی مورداستفاده برای سمپاشی تا حدی سمی هستند. بااین‌حال، آنها برای انسان کشنده نیستند. به‌خصوص مقداری که برای ازبین‌بردن حشرات در منزل استفاده می‌شود. اگر به بوی و مواد شیمیایی حساسیت دارید، بهترین کار خارج‌شدن از محل سمپاشی و برگشت به محل طبق زمان‌بندی اعلامی توسط متخصص است.

۲. گاهی با انتخاب شما سمپاشی با مواد ارگانیک انجام می‌شود که ممکن است خطرات کمتری برای ساکنین منزل داشته باشد. اما در نظر داشته باشید که تأثیر این مواد نیز بر روی حشرات کمتر است و درصورتی‌که تعداد حشرات زیاد نباشد گزینه مناسبی است.

درصورتی‌که پس از بازگشت به منزل هریک از علائم ذیل را داشتید حتماً به پزشک مراجعه کنید:

  • سرگیجه
  • اشک چشم
  • خارش در گلو
  • مشکلات تنفسی
  • خارش یا مشکلات و حساسیت‌های پوستی
  • خارش چشم

کارهای لازم بعد از سمپاشی خانه

برای گسب اطلاعات بیشتر مقاله با خطرات سمپاشی منزل آشنا شوید را مطالعه کنید.

همه چیز درباره ازبین‌بردن بوی سمپاشی

یکی از کارهای لازم بعد از سمپاشی خانه از بین بردن بوی آن است. بیشتر سموم مورداستفاده حاوی فرمالدهید هستند که این ماده سمی دارای بوی ناخوشایندی است و تا مدتی در محیط منزل شما باقی می‌ماند.

همه چیز درباره ازبین‌بردن بوی سمپاشی

از اقدامات مهم برای ازبین‌بردن بوی سمپاشی نیاز است ابتدا در و پنجرة منزل خود را به مدت چند ساعت باز بگذارید تا هوای تازه در منزل به جریان بیفتد و پس از این امر می‌تواند در صورت نیاز از انواع بوگیرها، اسپری‌های خوشبوکننده و جوش شیرین در قسمت‌هایی که بوی بیشتری احساس می‌شود، استفاده کنید.

بوی سمپاشی

در صورت نیاز می‌توانید با ثبت درخواست در پلتفرم آچاره با متخصصین و تکنسین‌های حرفه‌ای سمپاشی و نظافت منزل ارتباط برقرار کنید.

اگر بعد از سمپاشی خانه نیاز به تمیزکاری و نظافت داشتید، می‌توانید از خدمات نظافت منزل آچاره استفاده کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا