تعمیر خودرو در محل تعمیر خودرو در محل

چگونه باید نشتی سانروف خودروی خود را رفع کنید؟

خودروسرویس و نگهداری

اگر روی صندلی‌های خودرو شما درست زیر سانروف خیس شده و می‌خواهید خودتان اوضاع را سر و سامان دهید با این مقاله از مجله آچاره همراه باشید. ورود قطرات آب به اتومبیل‌های دارای سانروف یا پاناروما از بزرگ‌ترین مشکلات رانندگان این نوع خودروها است. اما خوشبختانه اکثر مشکلات نشتی سانروف را می‌توانید با تمیز کردن نوار لاستیکی و رفع گرفتگی مجرای تخلیه حل کنید.

نشت آب از سقف ماشین – بررسی مجاری تخلیه آب سانروف

تعمیر نشتی سانروف خودرو و آب بندی سانروف

سانروف یکی از آپشن‌های لوکس خودرو است که امکان بهره‌مندی از نور و هوای تازه و لذت چرخیدن باد در بین موها و تماشای آسمان از داخل اتومبیل را میسر می‌کند. تمام این لذت‌ها اگر سانروف نشتی داشته باشد و در یک روز بارانی با صندلی خیس خودرو مواجه شوید از بین خواهد رفت! سازندگان خودرو، سانروف‌ها را از جنسی می‌سازند که مقاوم به ورود آب و نور آفتاب به داخل کابین خودرو  باشند اما گاهی به دلیل استفاده طولانی مدت از خودرو و یا بالا نبودن کیفیت ساخت، سانروف نشتی پیدا می‌کند.

معمولاً این مشکل مربوط به نوار لاستیکی و مسیر تخلیه خودرو است که به خاطر تجمع آشغال، مسدود شده است. در نتیجه آب تخلیه نشده و به داخل اتاقک سرریز می‌شود. می‌توانید با یک تعمیر ساده در عرض 20 دقیقه، نشت آب از سقف ماشین را حل کنید.

تعمیر نشتی سانروف خودرو

سانروف خودرو را باز کنید از جاروبرقی معمولی و سری جاروبرقی پلاستیکی با قطر کوچک برای مکیدن گرفتگی‌های احتمالی استفاده کنید. جاروبرقی را روی محل تخلیه آب نیز بگیرید تا گرفتگی‌های احتمالی با مکش جارو از بین بروند. درزگیر اطراف شیشه خودرو را بررسی کنید. گاهی ایراد مهر و موم باعث نشت آب به داخل کابین می‌شود لذا حتما آن را بررسی کنید. در برخی از سقف‌ها منشا نشتی، مهر و موم اطراف شیشه سانروف است. اگر ترک‌خوردگی وجود داشته باشد می‌توان آن را با سیلیکون RTV ترمیم کرد. سیلر سیلیکونی شفاف معمولاً بهترین گزینه برای رهایی از این مشکل است زیرا تطبیق‌پذیری فوق‌العاده‌ای با خودروهای دارای رنگ‌های مختلف دارد.

تعمیر خودرو در محل
تعمیر خودرو در محل

رفع نشتی سانروف ماشین - آب بندی سانروف

 اگر درزگیر مشکلی نداشته باشند، زمان این فرا رسیده که زه‌کشی و آب‌‎گیر سقف را کنترل کنید. در این خودروها برای اینکه آب از بین درز سانروف عبور نکند یک سینی تعبیه شده که آب در آن جمع شده و به بیرون منتقل می‌شود. در دو سمت سینی لوله‌هایی برای تخلیه آب قرار دارد که ممکن است با گرد و غبار، برگ و حشرات مسدود شوند. مسلما وقتی مسیر تخلیه بسته باشد آب داخل سینی سانروف باقی می‌ماند که این تجمع آب می‌تواند منجر به نشتی سانروف شود.

محاسبه رایگان هزینه تعمیرات خودرو و تعویض روغن و تعویض باتری خودرو !

علت نشتی سانروف خودرو

با استفاده از تلنبه دستی که شامل یک لوله PVC و یک تلکه شلنگ است مواد زائد را از نوار لاستیکی و زیر آن، خارج کنید. از یک سیم انعطاف پذیر بسیار کوچک بعنوان لوله بازکن استفاده کنید و آن را در لوله وارد کنید تا گرفتگی از بین برود. این سیم باید به اندازه کافی سخت باشد تا بتواند انسداد را رفع کند و در کنار سخت بودن کمی انعطاف‌پذیر باشد تا تمام مسیر را پاک کند.

تعمیرات تخصصی خودرو و تعویض روغن و تعویض باتری خودرو با تیم حرفه‌ای آچاره

نشتی سانروف ماشین و نشت آب از سقف ماشین

همانطور که سیم را به سمت پایین لوله هدایت می‌کنید، آن را بچرخانید. اگر تمیز کردن لوله‌ها جواب نداد با فشار به مسیر تخلیه خودرو آسیب وارد نکنید و هرگز سیم را خم نکنید تا بهتر جا بیفتد چون اگر مشکل شما با انجام اقدامات فوق مرتفع نشود و نشت آب از سقف ماشین قطع نشد به احتمال زیاد باید از خدمات آب‌بندی سانروف خودرو ‌استفاده کنید. در صورتیکه هرگونه خدماتی برای ماشین خود می‌خواهید می توانید در آچاره ثبت سفارش کنید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا