نصب آیفون تصویری آلدو در 4 مرحله (راهنمای تصویری)

برقکاریآیفون صوتی و تصویریساختمان

آیفون‌های تصویری یکی از محبوب‌ترین وسایل ارتباطی برای تمامی منازل به‌شمار می‌رود. از آن‌جایی که محل اقامت شما یکی از مهم‌ترین دارایی‌های شماست، از این رو داشتن امنیت در این مکان باعث آرامش و امنیت خاطر شما می‌شود.

ممکن است کسی به دیدار شما بیاید یا کسی پشت در باشد که آن را نشناسید. با آیفون تصویری این قابلیت را دارید که شخص را ببینید و اگر مایل بودید در را برایش باز کنید یا خیر. آیفون تصویری آلدو یک شرکت ایرانی و تقریبا نوپا در زمینه تولید آیفون تصویری می‌باشد. از این رو اگر می‌خواهید نصب آیفون تصویری آلدو را یاد بگیرید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را از دست ندهید.

آموزش نصب آیفون تصویری آلدو تک واحدی

روش و آموزش نصب آیفون تصویری آلدو تک واحدی قدیمی و جدید، مشابه است. هنگام نصب آیفون تصویری آلدو تک واحدی، چهار رشته سیم قرمز، زرد، سفید و آبی مشاهده می‌کنید. این رشته سیم‌ها از داخل واحد به پنل جلوی درب متصل می‌شوند. بعد از نتیجه سیم‌بندی مانیتور و پنل، نوبت به نصب ترانس و قفل بازکن می‌رسد.

وظیفه ترانس تامین برق پنل و قفل بازکن، در مدار سیم‌کشی آلدو است. طبق نقشه، پایانه‌های مثبت و منفی یا همان پایانه DC ترانس را توسط دو رشته سیم، به پنل وصل ‌کنید. تا این مرحله توانسته‌اید برق پنل را تامین کنید. پس از اتمام این مراحل به بخش نصب قفل بازکن می‌رسید. در این مرحله، از پایانه‌های AC ترانس، یک رشته سیم به شکل مستقیم به قفل بازکن و یک رشته سیم به‌شکل غیرمستقیم توسط پنل متصل می‌شود.

محاسبه رایگان هزینه نصب آیفون تصویری!

 

 آموزش نصب آیفون تصویری

4 مرحله نصب آیفون تصویری آلدو

طریقه نصب آیفون تصویری آلدو چند مرحله دارد که با رعایت تمامی آن‌ها، می‌توانید آیفون را به‌خوبی نصب کنید. هم‌چنین توجه و دقت به مراحل، برای این است که با سوختگی و خرابی سیستم مواجه نشوید.

1. شناسایی کردن نوع دربازکن برقی

به عنوان اولین قدام برای نصب آیفون تصویری، باید به نوع برند گوشی کنونی و نصب شده داخل ساختمان توجه زیادی کنید. شما با درنظر گرفتن عوامل متعددی از جمله برآورد قیمت آیفون تصویری و… می‌توانید یک خرید عالی داشته باشید. آیفون آلدو یکی از همین گزینه‌های مناسب برای خریداری است.

2. شناسایی کردن نوع سیم‌کشی ساختمان

شناسایی کردن سیم‌کشی ساختمان از مهم‌ترین عوامل برای نصب آیفون تصویری ALDO است. اگر سیم‌کشی درب بازکن شما برای آیفون‌های صوتی و تصویری، سیاه و سفید باشد پس لازم است برای دیدن تصاویر رنگی، تعویض سیم‌کشی انجام دهید. تعویض سیم کشی برای مشاهده تصاویر با وضوح بالا است.

برای سیم‌کشی درون خانه، از کابل‌های 06 استفاده می‌کنند. البته هر برند درون منزلی با درنظرگرفتن استانداردهای منحصر به خود، توسط قسمت تحقیق و توسعه تعریف می‌شود و از تعداد زوج‌های مختلف این قطر بهره می‌گیرند. برای مثال آیفون تصویری آلدو برای منتقل‌کردن تصاویر خود از کابل 4 زوج استفاده می‌کند.

این کابل از فضای قرار داده شده برای پنل زنگ دم در، زنگ کوچه یا خیابان کشیده شده و داخل هر ساختمان و واحدی که به سیم‌کشی احتیاج دارد وصل می‌شود. این ویژگی باعث ارائه دادن کارایی بهتر به مشتریان می‌شود.

شناسایی نوع سیم کشی

3. نصب آیفون تصویری

پس از تمام شدن مرحله سیم‌کشی ساختمان، کابل 4 زوج آیفون تصویری رنگی آلدو، به شکل مجزا به پشت هر نمایشگر متصل شده است. برای این که بعد از اتمام این کار، تمامی رشته سیم‌های مجزا به یک کابل 4 زوج واحد که در تمام ساختمان کشیده شده، وصل شده است. سپس دستگاه به گرفتن جریان برق از منبع انرژی می‌پردازد و مشغول انجام کارهای مختلفی می‌شود. این کارها شامل باز کردن درب پارکینگ و ساختمان، نمایش تصویر پنل زنگ یا دوربین مدار بسته و… می‌شود.

4. نصب کردن پنل زنگ دم در

نصب پنل زنگ دم در جزو مراحل طریقه نصب آیفون تصویری آلدو به شمار می‌رود. این مرحله بعد از مرحله نصب اتصالات آیفون رنگی انجام می‌شود. نصب پنل زنگ دم در، درگاه منتقل کردن جریان برق شهری اصلاح شده به داخل ساختمان است. 4 زوج کابلی که در توضیحات قبلی اسم بردیم، بعد از کل اتصالات سیم‌کشی نمایشگرهای رنگی، به پورت ورودی پنل دم در وصل می‌شود. این کار باعث می‌شود که پس از اتصال ترانس به پنل، زنگ و دریافت جریان برق شهری، برق دریافتی و اصلاح شده را داخل ساختمان انتقال دهد.

پس از این که تمامی مراحل بالا را با موفقیت پشت سر گذاشتید، حالا وقت تست آیفون تصویری گرفتن از سیستم نصب شده است تا عملکرد اصولی آیفون و پنل زنگ و سیم‌کشی ساختمان را تایید کنید. در این مرحله کارهایی نظیر برقراری ارتباط از طریق پنل دم در، درست‌کردن مکالمه به منظور انتقال صحیح صدا از صفحه نمایش به پنل و برعکس آن انجام می‌شود.

سیم کشی آیفون تصویری

نحوه سیم کشی آیفون تصویری آلدو

نحوه سیم کشی آیفون تصویری آلدو از مهم‌ترین و ضروری‌ترین گام‌ها برای شناختن و نصب‌کردن آیفون آلدو و سیم‌کشی و رنگ‌بندی آن است. این شناخت باعث می‌شود که کسانی که اولین بار است که با استانداردهای جهانی سیم‌کشی‌های صفحه نمایش رنگی داخل منزل برخورد می‌کنند، سردرگم نشوند. نحوه سیم کشی آیفون تصویری آلدو، از راه 4 رشته‌سیم با رنگ‌های سفید، آبی، قرمز و زرد انجام می‌پذیرد.

کارایی هرکدام از سیم‌ها با توجه به شناسنامه آن‌ها که همان رنگ سیم نیز هست، مشخص می‌شود. از نکات مهمی که در موقع سیم‌کشی، تفاوت سیم هر برند مشاهده می‌شود، این است که با این‌که سیم‌ها رنگ‌های یکسانی دارند، اما قابلیت و عملکردهای آن‌ها متفاوت است. به عبارتی هرکدام از رنگ سیم‌ها یک نوع عملکرد را در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

  1. سیم رنگ قرمز برای صدا است که در رنگ‌بندی سیم‌کشی آیفون تصویری آلدو استفاده می‌شود.
  2. رنگ سفید به‌عنوان سیم تصویر در آیفون استفاده می‌شود.
  3. رنگ آبی به‌عنوان منفی در رنگ‌بندی سیم‌کشی آیفون تصویری آلدو استفاده می‌شود.
  4. رنگ زرد به‌عنوان مثبت دستگاه استفاده می‌شود. 

سیم کشی آیفون تصویری آلدو چند طبقه – 4 سیمه

نصب آیفون تصویری آلدو

سیم کشی آیفون تصویری آلدو چند طبقه – 5 سیمه

نصب آیفون تصویری آلدو - 5 سیمه

سیم کشی آیفون تصویری آلدو یک طبقه

نصب آیفون تصویری آلدو - یک طبقه

مشخصات فنی آیفون تصویری آلدو

قابلیت ارتباط داخلی

می‌توان گفت که تقریبا همه آیفون‌های تصویری آلدو قابلیت ارتباط داخلی و اینترکام پشتیبانی را دارند. این ویژگی باعث شده است که در تمام مجتمع های بزرگ که واحدهای زیادی دارند، هر واحد به صورت جدا با نگهبانی ارتباط برقرار کند.

متصل شدن به دوربین مداربسته

دومین ویژگی مثبت آیفون تصویری آلدو این است که قابلیت اتصال به دوربین مداربسته را دارد. با این ویژگی شما می‌توانید در جاهای مختلف ساختمان مثل راهرو، پارکینگ، انباری و جاهای دیگر این دوربین را نصب کنید. با متصل‌کردن هرکدام از خروجی‌های مانیتور به پنل آیفون و دوربین مداربسته می‌توانید دوربین را با هربار فشار دادن دکمه مانیتور، مشاهده کنید.

کیفیت بالا و نصب راحت آیفون

نصب و نقشه نصب آیفون تصویری آلدو کار راحتی است و به آسانی قابل انجام است. سیم‌های آن دارای چهار رنگ مختلف است که هرکدام برای یک‌کار خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد. مثلا سیم قرمز برای منتقل کردن صدا، سیم آبی به‌عنوان سیم منفی در سیم‌کشی، سیم زرد به‌عنوان سیم مثبت و سیم سفید برای پخش و انتقال تصویر است. 

نصب آیقون

آیا برای نصب آیفون تصویری آلدو نیاز به متخصص داریم؟

پاسخ این سؤال قطعا مثبت است. شما برای نصب آیفون تصویری ALDO باید از یک فرد متخصص و ماهر استفاده کنید. دلیل استفاده از فرد کاربلد به‌خاطر این است که جزئی‌ترین اشتباه و خطایی در منتقل کردن تصویر می‌تواند عملکرد آیفون را کاهش دهد. اما افراد نصاب و متخصص به تمام این مسائل آگاه هستند و با مشکلات و نقشه نصب آیفون تصویری آلدو آشنایی دارند.

 آیا اگر نصب آیفون تصویری آلدو اشتباه انجام شود باعث سوختن آن می‌شود؟

 در نحوه سیم کشی آیفون تصویری آلدو از دو رشته سیم فاز و نول استفاده می‌شود. به همین دلیل هم اگر این سیم‌ها دچار اتصالی شوند، یا به‌صورت درست و اصولی به دستگاه وصل نشوند، حتما آیفون می‎سوزد و از کار می‌افتد.

نتیجه‌گیری

امروزه آیفون تصویری به یکی از محبوب‌ترین وسایل ارتباطی برای خانه‌ها تبدیل شده است. وجود و نصب آیفون تصویری برای هر خانه‌ای ضروری و لازم است تا به‌وسیله آن بتوانیم امنیت بیشتری داشته باشیم. با کمک این آیفون شما به‌راحتی افرادی که زنگ را می‌فشارند، می‌بینید و درصورت نیاز در را برایشان باز می‌کنید.

برای نصب آیفون تصویری آلدو می‌توانید از نیروهای متخصص آچاره کمک بگیرید تا دچار اشتباه نشوید. برای نگه‌داری آیفون تصویری آلدو، رعایت یک‎سری نکات لازم است تا دچار خرابی و سوختگی نشود. امیدواریم که این مقاله مفید بوده باشد. باتشکر.

3.9/5 - (11 امتیاز)

7 دیدگاه

  1. آیفون تصویری آلدو ارتباط داخلیش کارنمیکنه
    سیم بندی درسته . رنگ بندی درسته . جامپر نگهبانی درسته طبق نقشه . اما ارتباط گوشی با نگهبانی برقرار نمیشه . پشتیبانی جواب نمیده . دفترچه هم هیچ نقشه ای ندارن که آیا سیم اضافه ای باید به سیم بندی فعلی اضافه بشه یا مشترک گیری بشه تا ارتباط برقرار بشه . متاسفانه دفترچه ناقص است . اگر از دوستان کسی می دونه که چه سیمی باید مشترک گیری یا اتصال کوتاه بشود تا ارتباط با نگهبانی برقرار بشه ممنون میشم اگر راهنمایی کنید . بین چه رنگ بندی یا پایه ای باید اتصال بشه تا داخلی راه اندازی بشه . باتشکر

    1. سلام. دو دلیل می‌تواند داشته باشد ممکن است یا سیم داخل راف قعطی داشته باشد یا یراد از ارتباط داخلی باشد در هر صورت باید توسط متخصص بررسی شود.

    2. آیفون تصویری آلدو ارتباط داخلیش کارنمیکنه
      سیم بندی درسته . رنگ بندی درسته . جامپر نگهبانی درسته طبق نقشه . اما ارتباط گوشی با نگهبانی برقرار نمیشه . پشتیبانی جواب نمیده . دفترچه هم درست توصیح نداده و آیا سیم مشکی رنگ پشت گوشی که بعنوان سیم زنگ مشخص شده باید به جایی متصل بشه یا اینکه آزاد باشه . متاسفانه دفترچه ناقص است . اگر از دوستان کسی می دونه که چه سیمی باید مشترک گیری یا اتصال کوتاه بشود تا ارتباط با نگهبانی برقرار بشه ممنون میشم اگر راهنمایی کنید . بین چه رنگ بندی یا پایه ای باید اتصال بشه تا داخلی راه اندازی بشه . باتشکر

  2. سلام
    آیفون تصویری آلدو تعمیر کرده ام و الان مجددا میخواهم وصل کنم .
    اون 4 رشته سیم که به سوکت وصل میشه را دارم بهمراه فاز و نول . در این میان دو سیم سفید و یک سیم سبز جداگانه هم از رشته سیم داخل جعبه توی خونه بیرون هستند (۱- آیا این سیم ها مازاد هستند یا اینها را هم باید به جایی وصل کنم ؟)
    ۲- سوکت را به cn3 وصل کنم یا به cn4 ؟
    ۳- رنگ فاز و نول قهوه ای و آبی هم روی گوشی و هم داخل جعبه یکی هستند دیگه ؟

    1. سلام. چهار رشته باید به سوکت وصل شوند و جا به جا وصل شدن فاز و نول مهم نیست فاز و نول باید به گوشی وصل شود و چهار رشته هم به cn3 وصل شود کافیه است.

  3. سلام و عرض ادب
    آیفون ۹ واحدی خریدم با سوئیچر مرکزی که ۴ تا از گوشی ها ۴ سیم و ۴ عدد از گوشی ها ۵ سیم میباشند لطفا جهت نصب راهنمایی بفرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا