آموزش تعویض سوزن چرخ خیاطی خانگی

لوازم خانگیچرخ خیاطی

دلایل زیادی پیش می‌آیند که به‌خاطرشان مجبور هستید سوزن چرخ خیاطی را عوض کنید. مثلا ممکن است سوزن شکسته باشد یا نوع پارچه‌ای که می‌خواهید بدوزید با نوع سوزن همخوانی ندارد و مجبور به تعویض سوزن چرخ خیاطی خانگی می‌شوید. اگر خیاط تازه‌کاری هستید یا تعویض سوزن همیشه برایتان دشوار است؛ در این مقاله می‌خواهیم به شما بگوییم که چگونه این کار را به‌سادگی انجام دهید. همراه ما باشید تا هر آن‌چه از تعویض سوزن چرخ خیاطی لازم است را یاد بگیرید.

چه زمانی نیاز به تعویض سوزن چرخ خیاطی است؟

مواقع مختلفی هستند که شما نیاز پیدا می‌کنید سوزخ چرخ را عوض کنید. مثلا سوزن شکسته، خم شده، یا دارد پارچه را خراب می‌کند و دیگر نمی‌توانید از آن استفاده کنید. 

مانند یک حرفه ای سوزن را عوض کنید

بعضی از خیاط‌ها پیشنهاد می‌دهند که بعد از هر نوبت خیاطی، سوزن را عوض کنید چون وقتی سوزن کهنه شود، به پارچه آسیب می‌زند. اگر شما نمی‌خواهید هر سری سوزن را عوض کنید و به‌نظرتان این کار اسراف است، در زمان‌هایی که این نشانه‌ها را دیدید عوضش کنید:

  • نخ در حین دوزندگی پاره می‌شود.
  • بعد از تماس سوزن با پارچه، سوراخ‌های بزرگی در پارچه به‌جا می‌ماند.
  • هنگام تماس سوزن به پارچه صدا می‌آید.
  • بعضی قسمت‌ها دوخته نمی‌شود.

روش تعویض سوزن چرخ خیاطی خانگی

در ابتدا لازم است که سوزن قبل را جدا کنید. برای این‌کار، می‌توانید چرخ خیاطی را خاموش کنید. اگر هم روشن گذاشتید، لامپ چرخ را روشن کنید که نور روی دستتان بیوفتد. برای تعویض سوزن چرخ خیاطی، باید بازوی نگهدارنده‌ی سوزن را شل کنید. این بازو، سوزن را در جای خود محکم می‌کند. سمت راست این بازو را که ببینید یک پیچ کوچک می‌بینید. با باز کردن پیچ، این بازو شل می‌شود. در برخی چرخ‌ها مانند سینجر هم، به سادگی می‌توانید بازو را بپیچانید و سوزن را جدا کنید. در برخی از چرخ‌ها هم لازم است با پیچ‌گوشتی دو سو پیچ را شل کنید. بعد از شل شدن، با دست سوزن را بگیرید و بیرون بکشید. بهتر است اگر پایتان روی پدال چرخ است، آن را بردارید تا سوزن شل‌تر شود. 

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

جا گذاری سوزن چرخ خیاطی جدید با دست

اولین روش برای تعویض سوزن چرخ خیاطی خانگی، این است که با دست سوزن را بگیرید و وسط بازوی نگه‌دارنده قرار دهید. بعد آن را رو به بالا فشار دهید. سپس پیچ بازوی نگهدارنده را با کمک پیچ گوشتی محکم کنید. از سفت شدن سوزن سر جای خود مطمئن شوید.

نحوه تعویض سوزن خیاطی

جا گذاری سوزن چرخ خیاطی با صفحه محافظ

 در این صفحه سوراخی مخصوص سوزن وجود دارد. سوزن را در آن قسمت قرار دهید و زیر بازوی نگهدارنده قرار دهید. سپس سوزن را در محل فشار دهید و محکم کنید. وقتی سوزن در جای خود قرار گرفت، پیچ را باید در جهت عقربه‌های ساعت بگردانید.


خدمات پیشنهادی آچاره:سرویس چرخ خیاطی


 

نخ کردن سوزن چرخ خیاطی

جا گذاری سوزن با سوزن نخ‌ کن اتوماتیک

این آپشن را برخی از چرخ‌های خیاطی، به‌خصوص چرخ‌های مدرن دارند. اگر سوزن در وضعیت درستی نسبت به سوزن‌ نخ‌کن قرار گرفته، می‌توانید به سادگی کار را انجام دهید. 

انواع سوزن خیاطی

  • سوزن لحاف دوزی: این سوزن‌ها قطور هستند و برای زمان‌هایی که چندین لایه پارچه روی هم قرار می‌گیرند استفاده می‌شود. طول سوزن لحاف دوزی کوتاه‌تر از سوزن‌های دیگر است اما سرعت کار آن بیشتر است.
  • سوزن چرم: این سوزن‌ها برای دوختن لایه‌های چرمی به کار می‌روند.
  • سوزن جین: برای دوختن پارچه‌های جین و پنبه‌ای، باید از این مدل سوزن‌ها استفاده کنید.
  • سوزن تیز:‌ این سوزن‌ها هم مانند سوزن لحاف دوزی هستند و برای دوختن پارچه‌های ضخیم استفاده می‌شوند.
  • سوزن پس دوزی : این سوزن‌ها سر کجی دارد و در چرخ‌ خیاطی‌های صنعتی استفاده می‌شود. کاربرد آن در دوخت مخفی است.
  • سوزن استرچ یا ریون: این سوزن‌ها برای دوختن پارچه‌های ریون یا ژرسه استفاده می‌شوند. به سوزن‌های ریون سوزن سرسوخته هم می‌گویند.
از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

نخ کردن سوزن بعد از تعویض سوزن چرخ خیاطی

پس از تعویض سوزن چرخ خیاطی، نوبت می‌رسد به نخ کردن سوزن. اول چک کنید که ماسوره داخل چرخ هست یا نه. و اگر هست، آیا نخ درون آن وجود دارد؟ اگر ماسوره خالی بود، حتما‌ آن را خارج، و نخ کنید.

نخ کردن سوزن

آموزش نخ کردن سوزن چرخ خیاطی

نخ کردن سوزن چرخ خیاطی ژانومه، نخ کردن سوزن چرخ خیاطی کاچیران یا … فرق خاصی با هم ندارند و همگی یک الگو را دنبال می‌کنند. برای این کار، مانند زیر عمل کنید.

  1. قرقره را روی میله‌ای بگذارید که بالای چرخ است. سپس نخ را از همان بالا با کمک راهنمایی که روی چرخ مشخص شده به پایین بکشانید. 
  2. نخ را مانند حرف U، از بالا به پایین بکشید و سپس به بالا ببرید. الگوی این کار روی چرخ با فلش نمایش داده شده است.
  3. نخ را از منفذی عبور دهید که در اهرم بالایی قرار گرفته است و بعد، به سمت سوزن بکشانید. 
  4. نخ را از منفذی که پایین سوزن است رد کنید. 
  5. نخ ماسوره را دربیاورید. 

پایان

حال که مراحل تعویض سوزن چرخ خیاطی و نخ کردن آن توضیح داده شد، امیدوار هستیم که برای این کار در آینده مشکلی نداشته باشید. منتظر شنیدن نظرات و پیشنهاداتتان برای مقالات آتی هستیم. ممنون که این مقاله را تا انتها مطالعه کردید.

3.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا