تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

علت صدای فن یخچال ال جی

لوازم خانگییخچال و فریزر

یخچال‌های جدید بدون برفک دارای یک فن خنک‌کننده‌ کندانسور هستند که وظیفه‌ آن، به گردش درآوردن هوا از طریق کویل کندانسور است. این عمل در راستای از بین بردن گرما و همچنین تبخیر آب یخ‌زدایی از ظرف تخلیه صورت می‌گیرد، بنابراین صدای غیرمعمول یخچال ممکن است به دلیل بروز اختلال در موتور فن کندانسور به وجود آمده باشد که علاوه بر ایجاد صدا در یخچال، موجب خاموش و روشن شدن منظم و همچنین کاهش خنکی آن نیز می‌شود. در این شرایط شما باید ریشه بروز مشکل را پیدا کرده و آن را رفع کنید. به همین منظور در این مقاله از مجله‌ آچاره با بررسی این موضوع، به شما در راستای شناسایی علت صدای فن یخچال ال جی کمک کرده و اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید.

شناسایی علت صدای فن یخچال ال جی

در ساختار هر یخچال فریزر معمولا از 3 فن استفاده شده که هر کدام از انواع فن یخچال می‌تواند علت ایجاد صدای غیرطبیعی در یخچال شما محسوب شود. این فن‌ها عبارتند از:

  • فن یخچال
  • فن کندانسور
  • فن اواپراتور

علت میانی که می‌توان برای تولید صدای غیرطبیعی توسط این فن‌ها درنظر گرفت، تمیز نبودن و ایجاد رسوب در آن‌هاست و شما با برطرف کردن این مشکل می‌توانید عملکرد صحیح آن‌ها را بازیابی کنید. پیشنهاد می‌کنیم که در قدم اول با باز کردن درب یخچال، شرایط فن یخچال را چک کرده و در صورت نیاز اصلاحات موردنظر را در این قسمت اعمال کنید. در قدم بعد شما می‌توانید با بررسی جداگانه دیگر فن‌ها، علت بروز مشکل را در مدت زمانی کوتاهی شناسایی کنید.

فن کندانسور

رفع صدای غیرمعمول یخچال شامل چند مرحله می‌شود که قدم اول آن پیدا کردن محل نصب کندانسور است. برای پیدا کردن موقعیت کندانسور در یخچال شما باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

  1. ابتدا یخچال را از برق کشیده و سپس پنل دسترسی پشتی را بیرون بیاورید.
  2. کندانسور را معمولا می‌توانید در نزدیکی کمپرسور و در قسمت پایینی یخچال پیدا کنید.
  3. پس از آنکه محل کندانسور را پیدا کردید، فن آن را برای مشاهده‌ هرگونه پوسیدگی یا آسیب وارسی کنید.
  4. در آخر، اگر موتور فن دچار انسداد یا فرسودگی شده باشد باید آن را تعویض کنید.
برای تعمیر یخچال از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

علت صدای فن یخچال ال جی

فن اواپراتور

علت دیگر  صدای غیرمعمول یخچال ال‌جی شما ممکن است به موتور فن اواپراتور برگردد. اما وظیفه‌ این قطعه چیست؟ هنگامی که کمپرسور در حال کار کردن است، موتور فن اواپراتور هوا را از روی کویل‌های اواپراتور می‌کشد. اگر یخچال شما صدایی تولید کند که نشات گرفته از سمت فریزر باشد، احتمالا علت آن وجود اختلال در عملکرد این فن است. در این شرایط یخچال به اندازه‌ معمول خنک نمی‌ماند و زمان بیشتری را هم به منظور خنک کردن محفظه داخلی نیاز دارد. همانند مورد قبل، برطرف کردن این اختلال نیز به پیدا کردن فن موتور اواپراتور نیاز دارد که مراحل آن را با یکدیگر مرور می‌کنیم.

تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

  1. پس از آن که برق یخچال را قطع کردید، درپوش فن اواپراتور را که در داخل یونیت موجود در محفظه‌ فریزر قرار دارد، پیدا کرده و آن را جدا کنید.
  2. در این مرحله می‌توانید هرگونه آسیب یا سایشی را با مشاهده‌ دقیق موتور اواپراتور پیدا کنید. حالت دیگر آن است که میزان زیادی یخ بر روی موتور وجود داشته باشد که با یخ‌زدایی کردن فریزر احتمالا مشکل رفع می‌شود.
  3. توصیه‌ی دیگر ما این است که شفت موتور را به‌ صورت دستی ولی آزادانه و پرقدرت بچرخانید.
  4. در صورتی که در مرحله‌ قبل موفق نشدید که شفت را راحت بچرخانید، احتمال ایجاد پوسیدگی در موتور فن اواپراتور وجود داشته که با تعویض این قطعه رفع خواهد شد.

گرومت فن موتور اواپراتور

در این بخش ابتدا کاربرد گرومت را توضیح می‌دهیم. گرومت موتور فن اواپراتور درجهت جداسازی موتور از براکت نصب و کاهش صدای ارتعاش مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین ساییدگی مکرر موجب فرسایش و جدا شدن گرومت‌ها می‌شود که با توجه به کاربرد آن‌ها، این اتفاق باعث افزایش لرزش و ایجاد صدا می‌شود. شاید بپرسید که هنگام بروز این مشکل چه کارهایی می‌توانید انجام دهید؟

  1. مانند هر زمان دیگری ابتدا یخچال را از برق بکشید.
  2. درپوش موتور فن اواپراتور را بردارید. می‌توانید با استفاده از توضیحات بخش قبلی موقعیت آن را پیدا کنید.
  3. در این قسمت باید گرومت را در جهت پیدا کردن هرگونه فرسایش بررسی کنید. همچنین ممکن است متوجه شوید که گرومت‌ها جدا شده‌ا‌ند.
  4. در این صورت شما باید گرومت‌های موتور فن اواپراتور را جایگزین کنید.

علت صدای فن یخچال ال جی

انواع مختلف صداهای یخچال

یخچال شما در شرایط مختلف صداهای مختلفی را تولید می‌کند و شما می‎توانید با توجه به نوع صدا، علت ایجاد آن را در مدت زمان کوتاه‌تری شناسایی کنید. در ادامه با مرور انواع مختلف صداهایی که یخچال تولید می‌کند، به شما در این روند کمک خواهیم کرد.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

صدای زمزمه

شنیدن این صدا از یخچال ممکن است به علت تمیز نبودن کمپرسور باشد. کویل‌های کمپرسور که در پشت یخچال قرار دارند، وظیفه‌ از بین بردن گرما را برعهده دارند. در صورتی که این بخش مدت زیادی تمیز نشود و گرد و غبار زیادی روی آن‌ را پوشانده باشد، این بخش برای دفع کردن گرما باید سخت‌تر کار کند که در این صورت صدای بلندتری را نیز تولید خواهد کرد. اگر در این شرایط سریعا کویل‌ها را تمیز کنید، این مشکل رفع خواهد شد. دلیل دیگر این صدا نزدیک بودن وسایل به دریچه‌های هوا در کناره‌ها و پشت یخچال است. هنگامی که اجسام در فاصله‌ بسیار نزدیکی از نواحی ذکر شده قرار گرفته باشند، ممکن است به دیوار برخورد کرده و مانع عبور جریان هوای مناسب شوند.

صدای بوق (هنگامی که در بسته است)

اگر محفظه‌ فریزر و یا یخچال را با مواد زیادی پر کنید، محتویات مانع از بسته شدن صحیح درب شده و یخچال درجهت هشدار صدای بوق خواهد داد. این صدا ممکن است به آسیب یا شکستگی درب فریزر مربوط باشد که می‌توانید با بررسی دقیق شرایط درب این مشکل را شناسایی کنید. همچنین شما با مراجعه به پنل کنترل یخچال می‌توانید صدای هشدار آن را قطع کنید اما آچاره این اقدام را به شما پیشنهاد نمی‌کند. چرا که در صورت بروز اختلالات جدی در آینده، شما متوجه بروز این مشکلات نخواهید شد.

برای تعمیر یخچال از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

علت صدای فن یخچال ال جی

 راهکارهای رفع صدای فن یخچال ال جی

در بخش‌های قبل اطلاعات لازم به منظور شناسایی و رفع صدای فن یخچال ال جی را در اختیار شما گذاشتیم اما به صورت کلی چگونه می‌توان صدای یخچال ال جی را کاهش داد؟ شما با توجه به نکاتی که در ادامه ذکر می‌کنیم، می‌توانید صدای یخچال ال جی خود را به حداقل ممکن برسانید.

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

  • یخچال را بر روی سطوح ناهموار قرار نداده و حتما پایه‌های یخچال را کاملا تراز کنید.
  • یک لایه نسبتا منعطف زیر یخچال خود قرار دهید.
  • پشت یخچال را با استفاده از عایق‌کننده مخصوص بپوشانید.
  • یک قفسه مخصوص ساخته و یخچال را درون آن قرار دهید. این روند حتما باید زیر نظر افراد دارای صلاحیت به انجام برسد.
  • کندانسور و فن‌ها را در فواصل زمانی معینی تمیز کنید.
  • درون محفظه یخچال از مواد عایق‌کننده مخصوص استفاده کنید.

در این مقاله از مجله آچاره تلاش کردیم تا تمامی اطلاعات لازم به منظور شناسایی علت صدای فن یخچال ال جی را در اختیار شما قرار دهیم. در روند عیب‌یابی و تعمیر قسمت‌های مختلف یخچال نکات ایمنی را رعایت کرده و اگر تخصصی در این زمینه ندارید، این روند را به افراد متخصص واگذار کنید. همچنین فراموش نکنید که بخش نظرات پل ارتباطی میان آچاره و شماست و کارشناسان آچاره از شنیدن سوالات و نظرات شما خوشحال خواهند شد. امیدواریم که از مطالعه این مقاله بهره برده باشید.

در آچاره علاوه بر تهران، امکان ثبت سفارش تعمیر و سرویس یخچال در اصفهان نیز وجود دارد.

4.2/5 - (25 امتیاز)

2 دیدگاه

  1. سلام،یخچال وفریزر اسنوا دارم و متاسفانه از روزی که خریدم دقیقا گویا کنار یک موتور چاه عمیق زندگی می کنم دو سه بار نمایندگی جهت تعمیرامده اند و هیچ نتیجه ای حاصل نشده است حتی بدتر هم شده است، اعصاب برایمان نگذاشته است پیشنهاد میکنید چه کنیم؟

    1. سلام دوست عزیز
      فن های داخلیشون بعضا از همون روز اول اینجوری صدا میده. فکر میکنیم نمایندگی باید طبق گارانتی تعویض کنه. ولی راهی جز تعویض فن نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید