تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

تنظیمات درجه و دمای یخچال دوو + دلیل صدای فن یخچال دوو

لوازم خانگییخچال و فریزر

اگر برایتان پیش آمده باشد مواد غذایی را از یخچال خارج کرده‌ و متوجه شوید که نیمه یخ زده یا بدتر از آن، گرم است، احتمالاً کنجکاو خواهید شد که بدانید دمای استاندارد یخچال و فریزر چقدر است. یخچالی که گوجه‌فرنگی‌های شما را منجمد می‌کند، سبزیجاتتان را پژمرده می‌کند یا شیرتان را به پنیر تبدیل می‌کند یا خراب است یا نیاز به تنظیم دما دارد. هدف یخچال کند کردن رشد باکتری‌ها است و هدف فریزر این است که از طریق فرآیند انجماد، رشد باکتری‌ها را تا حد امکان کند نماید. اگر  تنظیمات درستی روی یخچال اعمال نشود مطمئنا عملکرد خوبی  نخواهیم داشت. اگر صاحب یخچالی از مدل‌های متنوع برند دوو هستید در این مقاله با ما همراه باشید تا درباره دمای استاندارد یخچال و فریزر دوو اطلاعات مفیدی کسب کنید.

دمای استاندارد یخچال و فریزر دوو

باکتری در همه مواد غذایی وجود دارد، اما می‌توان آن را به دو صورت در نظر گرفت: باکتری خوب وجود و باکتری بد. باکتری‌های خوب در مرحله تولید به غذا اضافه می‌شود تا طعم بهتری داشته باشد و اغلب در مواردی مانند نان خمیر ترش و ماست یافت می‌شود. یکی از علائم قابل تشخیص باکتری بد کپک است، غذای کپک زده برای خوردن خطرناک است.

یخچال و فریزر دوو

فاسد شدن غذا اجتناب‌ناپذیر است، زیرا موجودات میکروسکوپی دائماً غذای ما را میل می‌کنند. وقتی غذا در یخچال نگهداری می‌شود، رشد باکتری‌ها کند می‌شود. طبق گفته سازمان استانداردهای مواد غذایی انگلستان، دمای ایده آل یخچال برای مواد غذایی 8 درجه سانتی‌گراد و کمتر است. با در نظر گرفتن افت دما بر اثر باز و بسته شدن درب یخچال، یخچال باید در دمای 1 تا 5 درجه سانتی‌گراد تنظیم شود.
تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

تنظیمات عددی روی یخچال دوو به چه معناست؟

برخی از یخچال‌ها دما را نشان نمی‌دهند، اما روی تنظیماتی کار می‌کنند که از 1 تا 5 فهرست شده است. اعداد روی صفحه دمای یخچال، قدرت برودتی را نشان می‌دهند؛ بنابراین، هر چه تنظیم بالاتر باشد، یخچال سردتر خواهد بود. انتخاب تنظیم 5 یخچال شما را در سردترین حالت قرار می‌دهد. برای اندازه‌گیری دقیق دما، یک دماسنج را در قفسه میانی یخچال نگه دارید، یا از روش‌های دیگر برای اندازه‌گیری دمای یخچال استفاده کنید.

علت سرد نکردن و صدای یخچال فریزر دوو

دمای استاندارد فریزر دوو

برخلاف تصور رایج، انجماد مواد غذایی رشد باکتری‌ها را متوقف نمی‌کند، فقط سرعت آن را کاهش می‌دهد. هنگامی که فریزر برای اولین بار در خانه‌ها رایج شد، مواد غذایی در دمای 10- درجه سانتی‌گراد منجمد شدند. با این حال، اگر غذا در دماهای پایین‌تر منجمد شود، رشد باکتری‌ها را حتی بیشتر کند می‌کند و محتوای ویتامین C را در سبزیجات منجمد حفظ می‌کند. امروزه 18- درجه سانتی‌گراد استاندارد پذیرفته شده برای انجماد مواد غذایی است.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

دمای مناسب یخچال دوو

دلیل صدای فن یخچال فریز دوو چیست؟

اغلب اوقات  صداهای یخچال دوو طبیعی بوده و به هیچ عنوان آزاردهنده نیست. اما اگر این صدای فن بیش از حد باشد باید ریشه مشکل را در موارد زیر جستجو کرد.

  1. خرابی کمپرسور موتور یخچال
  2. صدایی مثل کلیک کامپیوتر که مربوط به شیر برق یا رله‌ها است.
  3. صدای بدنه یخچال که ناشیی از تراز نبودن آن است.
  4. صدای یخ‌ساز که طبیعی بوده و بخشی از فرایند یخسازی است.
  5. سیستم برفک‌زدایی که باعث آب شدن برفک یخچال می‌شود ممکن است خراب شود و پر سر و صدا کار کند.
  6. مسدود شدن مسیر گردش مبرد در لوله‌های یخچال
  7. صدای روغن کمپرسور یخچال
  8. کهنه شدن موتور فن یخچال و پر سر و صدا کار کردن آن
  9. صدای پروانه فن یخچال
  10. صدای غیر عادی موتور فن کندانسور
  11. شل شدن پیچ و مهره‌ها و اتصالات یخچال

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

چرا دمای یخچال من نامناسب است؟

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا یخچال شما دمای نامناسبی دارد. سازمان‌دهی ضعیف محتویات یخچال می‌تواند جریان هوای مناسب در اطراف یخچال را متوقف کند، به این معنی که برخی از قسمت‌های یخچال سردتر از بقیه هستند. لاستیک درب یخچال را بررسی کنید و اگر به درستی نصب نشده باشد، به این معنی است که هوای سرد به راحتی می‌تواند خارج شود. اگر ترموستات یخچال خراب باشد، دمای یخچال شما هم قابل تنظیم نیست.

اگر فکر می‌کنید یخچال شما ایرادی دارد که باعث می‌شود خیلی سرد یا خیلی گرم باشد، برای تعمیر یخچال و تنظیم دمای استاندارد یخچال و فریزر دوو از یک متخصص کمک بگیرید.

 

ارائه بیش از 300 سرویس در 30 شهر ایران

در آچاره به شما کمک می‌کنیم در کمترین زمان ممکن خدمات موردنظرتان را دریافت کنید. آچاره گسترده‌ترین ارائه‌دهنده خدمات و تعمیرات منزل است که علاوه بر تهران، در ۳۰ شهر دیگر خدمات ارائه می‌دهد. خدمات تعمیر پکیج یکی از این خدمات است که در کرج،‌ اصفهان، شیراز،‌ تبریز و … ارائه می‌شود. اگر ساکن شهر مشهد هستید و به تعمیر یخچال مشهد نیاز دارید روی لینک کلیک کنید.
به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید