ساده‌ترین روش‌های نگهداری پرده و نکات مراقبت از آن

نظافت و شستشوخانه‌داری

همه ما از اهمیت و ضرورتی که پرده در خانه دارد، آگاه هستیم. یکی از مسائل مهم در این رابطه، نگهداری پرده است. زیرا گرد و غبار و آلودگی بعد از مدتی روی پرده می‌نشیند. این موضوع در شهرهای پرجمعیت و شلوغ‌تر به سبب آلودگی بیش‌تر، شایع‌تر است.

به غیر از آن، در خانه‌هایی که بچه کوچک حضور دارد، ممکن است لکه‌های کثیفی هم روی پرده‌ها ظاهر ‌شوند که سبب از بین رفتن ظاهر زیبای پرده شما و همین‌طور کاهش طول عمر آن می‌شود.

در این مقاله قصد داریم که نکات مهم و کاربردی تمیز کردن و نگهداری پرده را برای شما عنوان کنیم. با ما همراه باشید؛ همچنین اگر مایل باشید می‌توانید از نظافتچیان آچاره برای شستشوی پرده‌های خود کمک بگیرید.

انواع روش‌های نگهداری از پرده

نگهداری پرده روش‌های مختلفی دارد که با توجه به زمان و نوع آلودگی، متفاوت است. در ادامه انواع آلودگی‌های روی پرده‌ها و روش نگهداری پرده تحت آن شرایط را معرفی خواهیم کرد.

روش های مراقبت از پرده

1. نگهداری پرده و مراقبت روتین و روزانه از پرده

ساده‌ترین و راحت‌ترین روش پاک کردن آلودگی از روی پرده، پاک کردن گرد و غبار از روی پرده است. یکی از وسایلی که می‌توانید برای این کار استفاده کنید، جاروبرقی است. استفاده از آن به این صورت است که برای نگهداری پرده هنگام گرفتن غبار، باید یک تکه پارچه سبک که به سری مکنده جاروبرقی بچسبد مثل یک جوراب قدیمی یا حتی نایلون را بردارید و آن را روی سری جاروبرقی بچسبانید و با یک کش آن را محکم و فیکس کنید.

با این حرکت هم می‌توانید پرده خود را از شر گرد و غبار خلاص کنید هم می‌توانید مطمئن باشید که این آلودگی‌ها هیچ خللی در کارکرد جاروبرقی شما ایجاد نمی‌کند. این روش در شستن پردا زبرا هم کاربرد دارد.

در صورت انجام مراحل نگهداری پرده به صورت روتین، پرده شما کم‌تر به شستشو نیاز پیدا خواهد کرد. بنابراین طول عمر آن هم بالاتر می‌رود.

مراقبت روتین و روزانه از پرده

2. پاک کردن لکه‌ها از روی پرده برای نگهداری پرده

گاهی اوقات ممکن است با دستان کثیف پرده را لمس کنید و آلودگی دستان شما به صورت لکه روی قسمتی از پرده باقی بماند. در هر صورت، پایین آوردن کامل پرده و شستن پرده برای پاک کردن یک لکه کار سختی است و چندان هم منطقی نیست. ساده‌ترین روش برای تمیز کردن این لکه‌ها بدون شستن کامل پرده این است که از چند قطره مایع ماشین لباسشویی و آب گرم استفاده کنید. این چند قطره مایع را در یک کاسه آب گرم مخلوط کنید و یک پارچه تمیز را به این مایع آغشته کنید.

سپس آرام روی محل لک‌شده بکشید و تا زمانی که لکه یه صورت کامل محو شود به این کار ادامه دهید. دقت کنید که پرده را نباید به هم بسابید زیرا این کار باعث آسیب رسیدن به بافت پرده شما می‌شود. بعد از این که لکه پاک شد، این بار با یک پارچه مرطوب شده با آب خالی، بقایای صابون را از روی پرده پاک کند.

پاک کردن لکه‌های پرده

3. پاکسازی و شستشوی عمیق پرده برای نگهداری پرده

پیشنهاد می‌شود هر یک سال یا دو سال یکبار، پرده به صورت عمیق و کامل شسته شود. این شستشو برای پاک کردن گرد و غباری که به عمق الیاف پرده نفوذ کرده‌، لازم است. برای این نوع شستشو، پرده کامل پایین می‌آید و توسط خشکشویی یا در خانه شسته می‌شود.

دقت کنید که هنگام شستشوی پرده‌ها، جنس پرده، نوع شستشو متناسب با جنس پرده و شرایط شسته شدن آن‌ها متفاوت است. بنابراین همواره باید دستورالعمل‌های لازم را دنبال کنید. بعد از شسته شدن پرده‌ها، خشک شدن کامل آن‌ها هم لازم است و پرده‌ها بهتر است بعد از خشک شدن کامل آویزان شوند.

برای پرده شویی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

نکات تکمیلی مراقبت از پرده

  1. در هنگام خرید پرده دقت کنید که حتما هم‌اندازه یا بزرگ‌تر از پنجره باشد تا در تلاش برای مماس کردن با پنجره، خراب نشود.
  2. برای مراقبت از پرده در برابر آسیبی که نور خورشید به آن می‌زند، به خصوص در رنگ‌های تیره، از آستر یا پشت‌پرده‌ای استفاده کنید.
  3. هنگام خشک کردن پرده، آن را مقابل نور مستقیم آفتاب قرار ندهید.
  4. هنگام شستن و پرده تمام گیره‌ها را برای نگهداری پرده جدا کنید.
  5. برای شستن پرده در خانه از آب خنک، مایع لباسشویی ملایم و چرخش ملایم ماشین لباسشویی استفاده کنید.

نگهداری پرده

نتیجه گیری

با توجه به این موارد در شستشو و نگهداری پرده، به هیچ عنوان نیازی به نگران شدن درباره طول عمر پرده ندارید و با راه‌حل‌های معرفی‌شده به سادگی می‌توانید گرد و غبار و لکه‌های موجود روی پرده را از بین ببرید.

3/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا