روش تمیز کردن توالت فرنگی؛ آسان و مقرون‎‌به‌صرفه!

نظافت و شستشو

تمیز کردن توالت فرنگی جزء امور نظافتی است که باید در طول هفته چندین بار تکرار شود. اگر روش آسان و صحیح نظافت سرویس بهداشتی را ندانید، این کار خسته‌کننده خواهد بود.

از طرفی دیگر استفاده از مواد شوینده قوی و خورنده گذشته از صرف هزینه زیاد، لعاب کاشی‌ها و توالت فرنگی را از بین خواهد برد. به این ترتیب شاهد فرسوده شدن زودهنگام تجهیزات سرویس بهداشتی خواهید بود.

با مجله آچاره همراه باشید تا آسان‌ترین روش تمیز کردن توالت فرنگی را برای شما بگوییم تا بتوانید ظرف چند دقیقه سرویس بهداشتی را برق بیندازید!

چنانچه به‌دلیل مشغله‌های شغلی و امور روزمره فرصت کافی برای نظافت منزل و لوازم شخصی خود ندارید، می‌توانید از مهارت و تجربه نیروهای نظافتچی آچاره در این زمینه بهره ببرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نظافت منزل کلیک کنید یا با شماره سراسری ۱۴۷۱ تماس بگیرید.

نکات کلیدی

  • هرگز نباید مواد شیمیایی را برای قوی‌تر شدن با یکدیگر ترکیب کنید؛ زیرا این کار منجر به تولید ماده سمی می‌شود و به پوست و ریه شما آسیب می‌رساند.
  • دکمه سیفون، شیر و شلنگ آب را هم فراموش نکنید، لازم است تمامی این قسمت‌ها که تماس مستقیم با دست دارند، کاملا تمیز و ضدعفونی شوند.
  • قرص‌های ضدعفونی‌کننده مخزنی می‌توانند تمام آب موجود در مخزن را به یک مایع سوزاننده تبدیل کنند. با گذشت زمان این مورد می‌تواند به نشتی منجر شود و گهگاهی هم از شستشوی کامل توالت جلوگیری نماید.

نحوه تمیز کردن توالت فرنگی با سرکه و جوش شیرین

یکی از روش‌هایی که می‌توانید با استفاده از آن توالت فرنگی خود را تمیز کنید، استفاده از محلول سرکه و جوش شیرین است.

تميز کردن توالت فرنگي با استفاده از سرکه و جوش شیرین، کار سختی نیست و شما می‌توانید با استفاده از این محلول، سرویس بهداشتی را ضدعفونی کنید.

تحقیقات و تجربه نشان داده‌ است که سرکه می‌تواند برای از بین بردن لکه‌های آب سخت، جزء بهترین گزینه‌ها باشد. همچنین برای از بین بردن زنگ‌زدگی روشویی و وان حمام نیز بسیار موثر است.

  • در وهله اول باید آب کاسه توالت فرنگی خود را تخلیه کنید و سرکه سفید را به اندازه‌ای که نیاز است، داخل کاسه بریزید. سرکه می‌تواند مواد معدنی را که در آن قسمت جمع شده‌اند، حل کند.

تمیز کردن توالت فرنگی با جوش شیرین و سرکه

  • کار بعدی شما این است که در صندلی توالت فرنگی را ببندید و بگذارید که سرکه چند ساعت بماند. (این مدت زمان به میزان و سختی لکه‌ها و رسوبات توالت بستگی دارد.)
  • در مرحله بعدی باید یک پیمانه جوش شیرین را داخل کاسه توالت بریزید و اگر لازم بود، مقدار بیشتری سرکه به آن اضافه کنید تا بتوانید یک محلول گازدارتری را تولید کنید.

تمیز کردن توالت فرنگی با جوش شیرین

  • یک جفت دستکش را بردارید و با برس تمام قسمت‌های توالت فرنگی را بشویید.
  • پس از اتمام این کار، کاسه را شستشو داده و در صورت نیاز می‌توانید این فرایند را دوباره تکرار کنید تا لکه‌ها به طور کامل از بین بروند.

تمیز کردن قسمت بیرونی توالت فرنگی

برای این که بتوانید قسمت خارجی توالت فرنگی را تمیز کنید، می‌توانید از یک اسپری ضدعفونی کننده حمام همه منظور کمک بگیرید.

این گونه اسپری‌ها می‌توانند سطوح سخت را در مدت زمان ۳۰ ثانیه به خوبی ضدعفونی کنند و به طور کلی در مدت زمان ۱۰ دقیقه، می‌توانید این کار را به طور کامل انجام دهید.

توصیه می‌کنیم که هر بار یک ناحیه را تمیز کنید و پاک کننده را روی مخزن، کناره‌ها و همینطور بیرون کاسه توالت اسپری کنید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه بماند. سپس باید هر ناحیه را به شکل کامل با یک اسفنج یا یک پارچه پاک کنید.

قبل از این که به یک ناحیه دیگر بروید، قسمت‌های مورد نظر را به خوبی بشویید و فراموش نکنید که قسمت کوچکی که بین مخزن و صندلی توالت وجود دارد را تمیز کنید.

یکی از نکات مهمی که در این زمینه وجود دارد، این است که سطوح مورد نظر قبل از ضدعفونی شدن، باید تمیز شوند و شما باید تمیزکاری اولیه را قبل از ضدعفونی انجام دهید.

برای این که بتوانید میکروب‌ها را به صورت موثر از بین ببرید، باید با توجه به مدت زمان توصیه شده روی برچسب، سطوح مرطوب بمانند.

اسپری ضدعفونی کننده ۲۴ ساعته هم، می‌تواند گزینه مناسبی برای انجام این کار باشد و با استفاده از آن می‌توانید اطمینان داشته باشید که سطوح برای از بین بردن باکتری‌ها و میکروب‌ها، در یک مدت زمان مشخص مرطوب می‌مانند.

مشاهده رایگان هزینه خدمات نظافت منزل و ساختمان!

تمیز کردن درب صندلی توالت فرنگی

یکی از قسمت‌های توالت که باید به تمیز کردن آن بپردازید، صندلی و درب توالت است. برای شستشوی آخر می‌توانید این قسمت را در نظر بگیرید .

برای این که بتوانید هر دو طرف درب و صندلی توالت را تمیز کنید، می‌توانید از یک پاک کننده حمام کمک بگیرید و همانطور که سطوح بیرونی توالت را تمیز کردید، این قسمت‌ها را هم تمیز کنید.

دکمه سیفون، شیر و شلنگ آب را هم فراموش نکنید، لازم است تمامی این قسمت‌ها هم که تماس مستقیم با دست دارند، کاملا تمیز و ضدعفونی شوند.

کاربرد وایتکس برای توالت فرنگی

وایتکس یکی از محصولات ضدعفونی‌کننده است و برای سطوح مختلف می‌توان از آن استفاده کرد. وایتکس برای توالت فرنگی هم، کاربرد دارد و بسیاری از افراد شاید استفاده از وایتکس را برای تمیز کردن توالت فرنگی راه‌حل خیلی خوبی بدانند.

تمیز کردن توالت فرنگی با وایتکس

اگر قصد دارید از وایتکس برای تمیز کردن توالت خود استفاده کنید، به این نکته توجه داشته باشید که وایتکس دارای مواد شیمیایی است و باید هنگام استفاده از آن، نهایت دقت را به‌کار ببرید.

هیچ وقت نباید مواد شیمیایی را برای قوی‌تر شدن با یکدیگر ترکیب کنید؛ زیرا این کار منجر به تولید ماده سمی می‌شود و به پوست و ریه شما آسیب می‌رساند.

با در نظر داشتن موارد فوق، برای تمیز کردن توالت فرنگی با وایتکس به روش زیر عمل کنید:

برای شستن توالت فرنگی با وایتکس، باید یک چهارم لیوان یا پیمانه از این مایع را داخل توالت بریزید و با فرچه تمام سطوح به صورت کامل تمیز کنید.

برای این که بتوانید به شکل بهتری توالت را تمیز کنید، می‌توانید به مدت ۱۲ تا ۲۴ ساعت بگذارید تا وایتکس به همان حالت داخل توالت فرنگی بماند و سپس آن را آبکشی کنید.

نظافت خانه و ساختمان با تیم کاربلد آچاره

از چه چیزهایی باید برای تمیز کردن توالت فرنگی اجتناب کرد؟

یکی از مواردی که باید برای تمیز کردن توالت فرنگی باید از آن اجتناب کنید، افزودنی‌های مخزن و قرص‌های ضدعفونی‌کننده هستند. معمولاً قرص‌ها و دیسک‌ها می‌توانند آب توالت را آلوده به مواد شیمیایی کنند.

تمیز کردن توالت فرنگی

تبلیغات وسیعی در این خصوص انجام می‌شود تا افراد برای راحتی بیشتر ترغیب شوند از این محصولات استفاده کنند؛ اما کارشناسان بهداشتی در این مورد هشدار داده‌اند و بهتر است از روش‌های دستی که قبل‌تر بیان کردیم برای تمیز کردن توالت فرنگی استفاده کنید.

به گفته محققان این گونه قرص‌ها می‌توانند تمام آب موجود در مخزن را به یک مایع سوزاننده تبدیل کنند. با گذشت زمان این مورد می‌تواند به نشتی منجر شود و گهگاهی هم از شستشوی کامل توالت جلوگیری نماید.

یکی دیگر از توصیه‌هایی که داریم، این است که از برس یکبار مصرف توالت استفاده نکنید؛ زیرا این کار یک راه بیهوده از لحاظ زیست محیطی به حساب می‌آید.

شستن توالت فرنگی

علاوه بر این توجه داشته باشید که برس‌های توالت با موهای سیلیکونی خیلی نرم هم، نمی‌توانند به خوبی توالت را تمیز کنند.

به طور کلی باید گفت، تمیز کردن توالت کاری غیر جذاب است، ولی اگر شما یک روال منظم را برای تمیز کردن آن در پیش بگیرید، می‌توانید این کار را به صورت سبک‌تر و راحت‌تری انجام دهید.

سخن پایانی

محلول سرکه و جوش شیرین و همچنین وایتکس از جمله موادی هستند که به طور معمول برای تمیز کردن توالت فرنگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. توصیه می‌کنیم همواره از این مواد برای نظافت سرویس بهداشتی استفاده کنید و محصولات جرم‌گیر و بسیار قوی برای نظافت سرویس بهداشتی به‌کار نبرید.

این مواد اسیدی علاوه بر مضر بودن برای سلامتی پوست و ریه شما، لعاب و درخشندگی کاشی و سرامیک را از بین می‌برند. البته در خصوص استفاده از محلول وایتکس برای تمیز کردن توالت فرنگی هم لازم است که نکات ایمنی را رعایت کنید.

منبع: https://www.goodhousekeeping.com

https://www.nytimes.com

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا