تمیز کردن و شستن پرده زبرا

نظافت و شستشو

پرده زبرا یکی از جدیدترین پرده‌های مورد استفاده در دکوراسیون داخلی می‌باشد. این پرده‌ها نیز مانند پرده‌های پارچه‌ای نیاز به تمیز کردن و شستشوی دوره‌ای دارند. البته اکثر مردم شستن پرده زبرا را یک چالش می‌دانند؛ اما باید بدانید که تمیز کردن این پرده‌ها ساده است. پس با ما همراه باشید تا نحوه شستن پرده زبرا را به شما آموزش دهیم.

نظافت خانه خود را به نظافتچیان آچاره بسپارید.

اهمیت تمیز کردن و شستن پرده زبرا

می‌توانید از پرده‌های زبرا در قسمت‌های مختلف خانه استفاده کنید. پرده‌ها بسته به محیط و شرایط، ممکن است آلودگی‌های مختلفی را به خود جذب کنند. پرده‌های آشپزخانه بیشترین درصد گردوغبار و آلودگی را جذب می‌کنند. زمان مناسب برای شستن این پرده‌ها هر فصل و یا هر شش ماه یک‌بار است.

همان‌طور که می‌دانید پرده زبرا از تور و پارچه تشکیل شده است که دو قسمت موازی و عمودی هستند. به دلیل ساختار این پرده، گردوغبار و آلودگی روی آن می‌نشیند و پس از مدتی کثیف می‌شود. شستشوی دوره‌ای و به موقع این سایه‌های شفاف می‌تواند از آلرژی، حساسیت و گردوغبار و آلودگی جلوگیری کند.

 روش‌های مختلف شستن پرده زبرا

پرده‌های زبرا به شما این امکان را می‌دهند که سطح نور طبیعی را با پایین آوردن زنجیر تنظیم کنید. می‌توانید سایه‌های پرده را طوری تنظیم کنید که مقدار کمی نور به داخل اتاق شما نفوذ کند. با سایه‌هایی که به فضای داخلی خانه می‌دهد می‌تواند به زیبایی اتاق شما کمک کند.

پرده‌های زبرا را نمی‌توان مانند پرده‌های دیگر در ماشین لباسشویی شست زیرا آستر و بافت پارچه از بین می‌رود. در عوض می‌توانید پرده زبرای خود را با بخار شو یا یک اسفنج و محلول شامپو فرش به‌راحتی تمیز کنید. در اینجا چند روش برای شستن پرده زبرا وجود دارد.

 استفاده از بخارشوی برای شستن پرده زبرا

در این روش، برای شستن پرده زبرا از بخارشوی استفاده کنید و پرده را از بالا به پایین به آرامی و با دقت بشویید. اطمینان حاصل کنید که دمای بخار و بخار به پارچه آسیب نزند.

شستن پردا زبرا با بخارشوی

استفاده از شامپو فرش برای شستن پرده زبرا

در این روش مقداری شامپو فرش یا مواد شوینده را در آب حل کنید تا محلول رقیق شود. سپس یک تکه اسفنج یا پارچه را در محلول آماده شده آغشته کرده و روی سطح پرده زبرا بمالید. در نهایت، پرده را با یک پارچه تمیز و مرطوب یا اسفنج بشویید. مراقب باشید محلول آماده شده را زیاد رقیق نکنید زیرا تمیز کردن کف و مواد شوینده از روی پرده کمی مشکل خواهد بود.

محافظ پرده نانو اسپری

یکی دیگر از راه‌های تمیز نگه داشتن پرده زبرا، استفاده از نانو اسپری است که آن را از نیاز به شستشوی دوره‌ای بی‌نیاز می‌کند. اسپری نانو پرده را از نفوذ مایعاتی مانند چای، شربت، قهوه و سایر مایعات و ایجاد لکه و چربی محافظت می‌کند. یک لایه نازک، غیرقابل لمس و بی‌بو و نامرئی در اطراف بافت پرده ایجاد می‌کند.

در این فرآیند، بافت پرده شما همچنان قادر به تنفس و عبور هوا خواهد بود. برای انواع پرده‌های پارچه‌ای می‌توانید از اسپری محافظ نانو استفاده کنید. کاهش زمان شستشو و کمبود مواد شوینده شیمیایی باعث افزایش طول عمر پرده زبرا می‌شود.

نظافت هفتگی پرده زبرا

شستن پرده زبرا به صورت هفتگی یا ماهانه نیازی به باز کردن کل پرده و پایه ندارد. به راحتی می‌توانید این کار را در محل نصب انجام دهید. برای شستن هفتگی یا ماهانه پرده، اولین قدم تمیز کردن سطح پرده است. پرده را به طور کامل باز کنید، سطح پرده را از بالا و پایین با یک جاروبرقی یا یک دستمال گردگیری کنید. در نهایت، اگر از بخارشوی یا شامپو فرش استفاده کنید، مفید خواهد بود.

شستشوی پرده زبرا

شستشوی فصلی پرده زبرا

اگر نظافت هفتگی انجام دادید، دیگر نیازی به شستشوی فصلی پرده‌های زبرای خود نخواهید داشت؛ اما گاهی اوقات، میزان گردوغبار و چربی روی سطح پرده آن‌قدر زیاد است که رنگ پارچه شما تیره می‌شود و نمی‌توانید فقط آن را با گردگیری تمیز کنید. در این صورت برای شستن پرده زبرا باید آن را از پایه باز کنید و مانند فرش بشویید.

ابتدا برای شستن پرده زبرا با این روش، پایه پرده را باز کرده و روی سطح صاف قرار دهید. فرش یا محلول شوینده را در آب حل کنید، سپس اسفنج را در مواد فرو کنید و به آرامی روی صفحه بکشید. پس از تمیز کردن، پرده را با آب بشویید تا پرده به خوبی تمیز شود. در نهایت آن را آویزان کنید تا بدون چروک خشک شود.

برای پرده شویی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

مزایای استفاده از پرده زبرا

  1. نصب بدون دردسر: فرقی نمی‌کند که شما چه طرح و مدلی از پرده زبرا را بپسندید و انتخاب کنید، نصب و راه‌اندازی این مدل پرده‌ها کار راحت و بی‌دردسری است.
  2. تمیز کردن آسان: پرده‌های زبرا دارای مجموعه‌ای از پارچه‌ها هستند که در برابر گردوغبار، کثیفی و آب مقاوم هستند و تمیز کردن آن‌ها بسیار آسان است. به سادگی جاروبرقی را روی آن‌ها بکشید و سپس به آرامی با یک پارچه مرطوب آن‌ها را پاک کنید یا در صورت نیاز از گردگیر استفاده کنید.
  3. انتخابی برای زندگی مدرن: پرده‌های زبرا بسیار متنوع هستند. اکثر مردم این روزها سبک مدرن و شیک را ترجیح می‌دهند. اگر این همان چیزی است که به آن علاقه دارید، پس پرده‌های زبرا یک انتخاب عالی هستند. آن‌ها تقریباً با فضای داخلی و خارجی هر خانه‌ای مطابقت دارند.
  4. طرح‌های چند منظوره: پرده‌های زبرا ازطرح های مختلف و متنوعی برخوردار هستند. برای پرده‌های زبرا شما دو گزینه برای انتخاب دارید. می‌توانید به صورت دستی آن‌ها را با دستان خود باز و بسته کنید یا از یک کنترل از راه دور استفاده کنید که به شما امکان می‌دهد آن‌ها را از هر جایی در خانه باز و بسته کنید.

راهنمای گام به گام شستن پرده زبرا در منزل

مرحله 1: پرده‌های زبرا را که می‌خواهید تمیز کنید، پایین بکشید

در اولین قدم برای شستن پرده زبرا، بهتر است از یک جاروبرقی استفاده کنید که دارای برس مخصوص پرده و مبلمان باشد. پرده را بکشید تا صاف شود و قبل از جاروبرقی کشیدن، لبه آن را نگه دارید. مطمئن شوید که پرده چین و چروک وجود ندارد. پرده‌های زبرای خود را از بالا به پایین تمیز کنید. به یاد داشته باشید که پشت پرده را نیز جاروبرقی بکشید.

مرحله 2: فقط گردوغبار را از بین ببرید

گاهی اوقات قبل از شستن پرده زبرا، مجبور می‌شوید پرده‌های زبرا را جاروبرقی بکشید تا از شر گردوغبار خلاص شوید. گاهی اوقات می‌توانید از گردگیر استفاده کنید، اما جاروبرقی مؤثرترین راه برای از بین بردن گردوغبار است. جاروبرقی برای از بین بردن گردوغبار از مواد پارچه‌ای پرده‌های زبرای شما بسیار مناسب است.

مرحله 3: آماده کردن آب و صابون

در این مرحله یک سطل آب داغ پر از آب صابون آماده کنید و سپس یک پارچه مرطوب را در آب ولرم قرار دهید. تا زمانی که مطمئن شوید مواد شوینده حاوی سفید کننده نیستند، هر نوع مواد شوینده‌ای می‌توانند جایگزین خوبی برای صابون باشند.

مرحله 4: لکه‌ها را پاک کنید

گاهی اوقات، برخی از پرده‌های زبرا لکه‌هایی را جذب می‌کنند که ممکن است شما را مجبور به تمیز کاری اساسی کند. تا زمانی که از پاک‌کننده‌های لکه مناسب و مطمئن برای پرده‌های خود استفاده کنید، تمیز کردن لکه‌ها آسان است.

در این مرحله از شستن پرده زبرا، پس از استفاده از پاک کننده لکه، با استفاده از یک مسواک نرم، لکه‌هایی که به سختی پاک می‌شوند و لکه‌های باقی مانده روی پرده زبرا را کاملاً پاک کنید.

مرحله 5: شستن پرده زبرا

در مرحله آخر شستن پرده زبرا، پرده را به صورت افقی از بالا به پایین پاک کنید. یک پارچه مرطوب را در کف فرو کنید و آن را پاک کنید. برای شستن پرده زبرا، از ترکیب یک ماده شوینده با آب گرم در یک سطل استفاده کنید. پارچه را با آب تمیز کنید و اجازه دهید به طور کامل خشک شود.

اگر به طور مرتب پرده‌ها را گردگیری و لکه‌گیری کنید، نیاز کمتری به شستن پرده زبرا پیدا می‌کنید. اگر برای نظافت منزل و شستشوی پرداه‌های خود نیاز به کمک دارید می‌توانید از سرویس پرده شویی آچاره استفاده کنید تا بدون دردسر و در کمترین زمان ممکن پرده‌هایی تمیز داشته باشید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا