انواع فیکساتور آرایش و نحوه استفاده از آنها

زیبایی و سلامتآرایش

تا به حال دقت کرده‌اید که چرا آرایش بعضی از خانم‌ها تا مدت زیادی روی صورتشان می‌ماند و بعد از ساعت‌ها، نه آرایش چشم و نه آرایش پوستشان خراب نمی‌شود و رژ لبشان ذره‌ای رنگ خود را از دست نمی‌دهد؟ در مراسم‌ها و مهمانی‌ها، بعد از خوردن غذا یا نوشیدنی، یا پس از گذشت چند ساعت، مجبورید آرایش خود را تمدید کنید تا مثل اولش شود. اما چیزهایی هستند که با کمک آنها می‌توانید آرایش را برای مدتی طولانی روی صورتتان نگه دارید. در این مقاله می‌خواهیم با انواع فیکساتور آرایش و نحوه استفاده از آنها آشنا شویم تا از این به بعد، نگران خراب شدن آرایش روی صورتتان نباشید. با ما همراه شوید.

فیکساتور آرایش چیست؟

فیکساتور آرایش باعث می‌شود که آرایش چهره‌تان پاک نشود و زمان بیشتری بر چهره‌تان ماندگار شود. این محصول، ساختاری پلیمری دارد که دیواری محافظ روی پوستتان ایجاد می‌کند و به‌این ترتیب، مانع ریزش مواد آرایشی از روی پوستتان می‌شود. با این کار، آرایش در طی چند ساعت دست نخورده باقی می‌ماند تا زمانی که خودتان اقدام به پاک کردن آن کنید. فیکساتور را باید در پایان آرایش، وقتی تمام قسمت‌های مورد نظر چهره‌تان را آرایش کردید، روی پوست خود اسپری کنید تا معجزه خود را انجام دهد. فیکساتور را روی مواد مختلف آرایشی از جمله کرم پورد، رژگونه و سایه چشم می‌توانید بزنید و ممانعتی ندارد.

انواع فیکساتور آرایش با توجه به نوع پوست

آیا انواع فیکساتور آرایش برای پوست مضر هستند؟

همانطور که خودتان هم می‌دانید، مواد آرایشی هر چقدر هم که خوب باشند اگر مدام در تماس با پوستتان باشند می‌توانند طراوت پوست شما را بگیرند. در مورد فیکساتورها، می‌توان گفت که نباید از این محصول به‌صورت روزانه استفاده کنید و بهتر این است که آن را محدود کنید به موقعیت‌ها و مناسبات خاص. از آن‌جا که در ساختار انواع فیکساتور آرایش از مواد پلیمری استفاده شده، استفاده مداوم و روزمره آن آسیب جدی‌ای به پوستتان وارد می‌کند چون جلوی فعالیت سلول‌های پوستی را می‌گیرد و راه تنفسشان را می‌بندد.

انواع فیکساتور

فیکساتور در دو نوع پودری و اسپری در بازار وجود دارد. معمولا انتخاب خانم‌ها فیکساتور اسپری است چون برای استفاده از فیکساتور پودری باید آن را روی پوست خود بزنید و خیلی‌ها نمی‌خواهند با آرایششان تماس داشته باشند. در ادامه این دو نوع فیکساتور را بررسی می‌کنیم.

برای آرایش صورت بانوان از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

انواع فیکساتور آرایشی

فیکساتور اسپری

اسپری فیکس کننده بافت سبکی دارد و روی صورتتان احساس سنگینی نمی‌کند. همچنین تا ساعت‌های متمادی آرایش را بدون تغییر نگه می‌دارد و نیاز نیست نگران پخش شدن آرایشتان باشید. قیمت این مدل فیکس‌کننده نیز مناسب و مقرون به‌صرفه است. همچنین، اگر پوست چرب دارید و همیشه نگران برق زدن صورتتان وسط مهمانی هستید، این اسپری فکر آن را هم کرده و علاوه بر تثبیت آرایش، از چرب شدن پوست هم جلوگیری می‌کند. تنها کاری که لازم است بکنید این است که وقتی آرایشتان تمام شد، دست خود را با فاصله از صورتتان نگه دارید، چشمان خود را ببندید و اسپری فیکساتور را در چند پاف به صورت خود بزنید. حواستان باشد که پس از اسپری کردن به آن دست نزنید یا ماساژ ندهید. چند دقیقه که صبر کنید مواد روی صورتتان خشک می‌شود.

پودر فیکساتور

این پودر، هم در حالت براق و هم در حالت مات تولید می‌شود. اگر انتخاب شما فیکساتور پودری بود، میزان کمی از آن را روی آرایش خود بزنید. پودر فیکس کننده به شما این امکان را می‌دهد که رژ لب و سایه چشمتان را هم فیکس کنید در صورتی که با اسپری فیکس کننده نمی‌توانستید این کار را بکنید. اگر خواستید از این نوع فیکساتور آرایش استفاده کنید، پس از اتمام آرایش صورت مقداری از آن را روی صورت خود قرار دهید و پخش کنید. برای این کار نیز از براش کابوکی استفاده کنید.

معرفی انواع فیکس کننده ارایش

آیا ستینگ پادر همان فیکساتور است؟

ستینگ پادرها و فیشینگ پادرها را بعضی‌ها در دسته انواع فیکساتور آرایش قرار می‌دهند با این‌که این محصولات جز کانسیلرها هستند و کرم پودر را روی صورت پوشش می‌دهند. این محصولات ماندگاری بالایی دارند اما نباید آنها را جز فیکساتورها به حساب آورد.

مطلب پیشنهادی:سایت‌های لوازم آرایشی ترکیه‌ای

انواع فیکساتور آرایش مناسب برای پوست چرب و پوست خشک

در صورتی که پوست چربی دارید، از هر دو نوع فیکس کننده اسپری و پودری می‌توانید استفاده کنید اما پیشنهاد ما به شما فیکساتور آرایش پودر است چون نسبت به نوع اسپری بهتر می‌تواند چربی را پنهان کند و دوام آرایش بالاتر خواهد بود.

برای پوست‌های خشک فیکساتور اسپری توصیه می‌شود چون مدل پودری به خشک‌تر شدن پوست کمک می‌کند. 

فرق پرایمر و فیکس کننده

این دو محصول با هم تفاوت دارند، اما هر کدام نقشی از زیبا سازی آرایش چهره‌تان ایفا می‌کنند. پرایمر پایه‌ آرایشی شماست. در واقع زیرساخت کار است و باعث می‌شود آرایشتان یک دست شود. فیکساتور در پایان کار روی صورتتان می‌نشیند و آرایشتان را تثبیت نگه می‌دارد.

برای آرایش صورت بانوان از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

راهنمای انتخاب فیکساتور مناسب

انواع گوناگون و برندهای مختلف و معروفی از فیکساتور در بازار هستند و همگی ادعای بهترین بودن دارند. اما آخر کدام را باید انتخاب کرد؟ هر برندی را که انتخاب می‌کنید، حواستان باشد که این ویژگی‌ها را داشته باشد:

  • روی صورتتان برق نزند.
  • مواد آرایشی را تا مدت طولانی روی صورتتان نگاه دارد.
  • زود خشک شود.
  • آسیب‌رسان نباشد.
  • چسبندگی روی صورت ایجاد نکند.

راهنمای انتخاب فیکساتور مناسب ۲۰۲۲

چه فیکساتوری مناسب چه آب و هوایی است؟

فیکساتورها را، علاوه بر نوع پوست، باید بر اساس محل زندگی و آب و هوای آن‌جا انتخاب کنید. مثلا اگر محل زندگی‌تان آب و هوای گرم و خشکی دارد، اسپری دارای آبرسان تهیه کنید که در طول روز پوستتان مرطوب هم باشد. اگر در جایی زندگی می‌کنید که گرم است و صورتتان عرق می‌کند یا چرب می‌شود، محصولی که مانع این اتفاق می‌شود را انتخاب کنید.

پایان

در این مقاله به تمام سوالات و ابهاماتی که درباره انواع فیکساتور آرایش و استفاده‌های آن می‌توانست گفته شود پاسخ دادیم تا با کارکرد این محصول به خوبی آشنا شوید. هنگام انتخاب فیکس کننده، حتما نوع پوست و آب و هوای جایی که در آن زندگی می‌کنید را در نظر داشته باشید تا نتیجه مطلوبتان را به دست بیاورید. شما درباره فیکساتورها چه می‌دانید؟ اگر استفاده می‌کنید و راضی هستید، تجربیات خود را برایمان بنویسید تا دیگران هم از نظرات شما استفاده کنند.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا