21 روغن روشن کننده پوست صورت را بیشتر بشناسید!

زیبایی و سلامتپوست

اگر در جمع اطرافیان خود نشسته باشید و گرم صحبت در یک محیط دوستانه باشید، خیلی از موقع ممکن است اطرافیانتان نگران هاله سیاه دور چشمشان باشند یا بر اثر آفتاب خوردگی از تیره شدن پوستشان شکایت کنند. در این مواقع استفاده از پمادها و روغن های بسیاری توصیه می شود که برای روشن شدن پوست کاربرد دارند و جتی بسیاری از افراد معروف نیز از روغن روشن کننده پوست صورت استفاده می‌کنند. در این مقاله آچاره قصد دارد انواع روغن های روشن کننده را به شما معرفی کند.

روغن سنجد برای شفافیت پوست

چگونه یک روغن باعث روشنی پوست می شود؟

شاید با خودتان فکر کنید مگر یک روغن چه قدر می تواند توانایی داشته باشد و پوست را روشن کند؟ اما باید بدانید این موضوع نیز مانند تمام موضوعات دیگر یک راه حل کوچک دارد و روغن هایی که این مزیت را داشته باشند باعث حل این مشکل می شوند. روشن شدن پوست و درمان لک ها نیاز به سه عنصر به نام اسید لینولئیک، ویتامین A و ویتامین C دارد و ترکیب آن ها به عنوان روغن روشن کننده پوست صورت بکار می رود.

 

معرفی روغن روشن کننده پوست صورت

در این قسمت تصمیم گرفته ایم تا با توجه به موارد گفته شده، روغن هایی را نیز معرفی کنیم تا با استفاده هر کدام، معجزه مواد روشن کننده برای شما هم ملموس شود.

1- روغن سنجد تلخ

این روغن در ساختار خود مقدار بسیار زیادی اسید لینولئیک و اسیدهای آلفا لینولئیک دارد و با استفاده از این ترکیب باعث سفید شدن 70 درصدی پوست می شود. چرا؟ این سوالی است که احتمالا ذهن شما را درگیر می کند، بهتر است بدانید این اسید ها با کم کردن میزان ملانین در ملانوسیت های فعال و همچنین انجام لایه برداری باعث روشن شدن پوست می شوند. اسیدهای موجود در این روغن، کاربردهای دیگری هم دارند و برای از بین بردن لک جوش، و انواع لک های دیگر مانند لک های ناشی از آفتاب یا کهولت سن استفاده می شوند.


2- روغن گرفته شده از بهار نارنج

برای معرفی روغن روشن کننده پوست صورت نکات بسیار زیادی هست که باید به آنها توجه کنیم، پس از معرفی اسیدها، ماده ای به نام هیدروکینون است که در صنعت زیبایی بسیار کاربرد دارد و مانع رشد ملانین در پوست می شود. اما همان طور که می‌دانید، هیدروکینون شیمیایی و ساخته شده نیز مانند سایر موادی که به صورت شیمیایی به دست می آیند، ضررهایی هم به همراه خود دارد. باید بدانید که معمولا تمام مواردی که به صورت شیمیایی درست می شوند، در دامن طبیعت نیز به وجود آمده اند و فقط نیاز به کمی اطلاعات دارد، هیدروکینون نیز از این قاعده مستثنی نیست و می توانید نمونه آن را در روغن بهار نارنج استفاده کنید. این روغن نیز برای کاهش ملانین موثر است و برای از بین بردن تمامی لکها کاربرد دارد.

روغن بهار نارنج برای شفاف کردن پوست

برای خدمات پاکسازی پوست از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

3- روغن آرگان یا طلای مایع

روغن آرگان یا طلای مایع نیز باعث روشن شدن پوست صورت و جوانسازی آن می شود. چگونه؟ این روغن نیز مانند سایر روغن های معرفی شده باعث جلوگیری از تولید ملانین در پوست و در نتیجه روشن شدن آن می شود. شاید با خودتان بگویید چرا در میان تمام روغن های معرفی شده، آرگان را به نام روغن مایع می شناسند. این روغن به غیر از خاصیت روشن کنندگی بالایی که دارد، مزیت های دیگری مانند جوان سازی پوست و از بین بردن جوش و چین و چروک نیز دارد و همچنین می توانید از آن برای تقویت موهایتان نیز استفاده کنید.

روغن آرگان برای شفاف کردن رنگ پوست


4- روغن روشن کننده پوست صورت به نام هسته انگور

همان طور که در بالاتر به آن اشاره کردیم هر کدام از روغن روشن کننده پوست صورت که نام برده می شود، خواص دیگری نیز دارد که باید به آنها توجه شود. به طور مثال روغن هسته انگور علاوه بر خاصیت روشن کنندگی، برای پوست های چرب و کاهش آکنه بسیار مفید است. این روغن همچنین برای تقویت موها و از بین بردن شوره سر استفاده می شود.


خدمات پیشنهادی: قالیشویی


5- روغن اسطوخودوس

قبل از این که بخواهیم به خواص روغن اسطوخودوس اشاره کنیم، بهتر است بدانید، این روغن خاصیت غیرقابل وصفی در روشن شدن پوست دارد و همچنین برای مهار تولید بیش از حد رنگدانه ها به کار برده می شود. با توجه به دانستن این نکته بهتر است خاصیت های دیگر آن مانند رفع خشکی پوست، تقویت ناخن و همچنین آرامش اعصاب را به لیست دانسته هایتان اضافه کنید.

روغن اسطوخدوس برای شفاف کردن پوست صورت


6-روغن نارگیل

نارگیل از آن میوه هایی است که آوازه خاصیت آن در تمامی عطاری ها پیچیده است و از بوی جذاب آن در صنعت عطر و همچنین کرم ها بسیار استفاده می شود. درست است که روغن نارگیل به صورت بسیار زیادی برای تقویت موها کاربرد دارد اما می توانید از آن برای روشن شدن پوست زیر بغل استفاده کنید یا در صورتی که پوستتان دچار سوختگی یا لکه است از معجزه آن غافل نشوید.

روغن نارگیل و شفاف کردن پوست صورت


7-روغن بادام

روغن بادام علاوه بر روشن کردن پوست و کاربرد بسیار آن در این زمینه، تاثیر هیجان انگیز دیگری هم دارد؛ سیاهی اطراف چشم یکی از مسائل آزار دهنده است که با استفاده از این روغن لایه برداری می شود. پس از برنزه کردن می توانید از این روغن برای بازشدن رنگ پوستتان نیز استفاده کنید.

روغن بادام برای روشن کردن رنگ پوست


8- روغن کرچک

روغن کرچک برخلاف اسم گوش خراشی که دارد، در زمینه سلامت پوست و مو بسیار کاربرد دارد. اگر روغن روشن کننده پوست صورت نیاز بسیار لازم و ضروری شما است، حتما روغن کرچک را در لیست سفارش های خود قرار دهید. این روغن علاوه بر خاصیت روشن کنندگی برای جلوگیری از پیری، رفع آکنه و رفع لک ها کاربرد دارد.

9- روغن زیتون

روغن زیتون با توجه به خاصیت رفع ترکی که دارد در بسیاری از سالن های زیبایی برای رفع ترک پاها نیز توصیه می شود؛ اما چیزی که این روغن را خاص میکند، خاصیت آن در از بردن چین و چروک به دلیل ویتامین E بالای آن است؛ شواهدی از تاثیر این روغن در سرطان پوست نیز مشاهده شده است. اگر می خواهید تاثیر این روغن را بیشتر حس کنید، آن را با ماست و عسل ترکیب کرده و به مدت 20 دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید.


10- روغن گلاب

یکی از بهترین روغن روشن کننده پوست صورت گلاب است و همچنین از آکنه جلوگیری می کند. از ترکیب آن با تخم مرغ می توانید ماسک بسازید و برای شفافیت پوستتان استفاده کنید.


11- روغن روشن کننده پوست صورت به نام چوب صندل

روغن چوب صندل نیاز به استفاده منظم دارد تا بتوانید تاثیر روشن کنندگی آن را حس کنید. این روغن علاوه بر خاصیت روشن کنندگی باعث از بین بردن لکه ها و جوش های سر سیاه نیز می شود و به عنوان یک مرطوب‌کننده قوی و درمانگر برای از بین بردن التهابات استفاده می شود.

روغن دانه سیاه برای روشن کردن پوست

12-روغن سیاه دانه

روغن سیاه دانه نیز مانند سایر روغن هایی که در این مقاله معرفی کردیم دارای خاصیت های بسیار زیادی است. چگونه؟ این روغن باعث جلوگیری از سپیدی مو می شود و می تواند گزینه مناسب برای سفید شدن های ارثی مو باشد و همچنین به عنوان ترمیم کننده در تیرگی های پوستی مانند کشاله های ران، زیر بغل ها یا زیر چشم ها استفاده می شود.

13- روغن جوانه گندم

جوانه گندم علاوه بر این که روغن بسیار پر خاصیتی است، به صورت خوراکی نیز پر از مزیت است و معمولا در سالاد استفاده می شود. روغن این ماده برای تقویت و شفافیت پوست بسیار کاربرد دارد و برای رفع چین و چروک مناسب است.

14- روغن رزماری

روغن رزماری از گیاه آن گرفته می شود و دارای ویتامین های گفته شده ای و سی برای روغن روشن کننده پوست صورت است و با استفاده از رتینول موجود در ویتامین ای باعث جوان سازی پوست می شود.


15- روغن زردچوبه

شاید کمتر کسی اسم این روغن به گوشش خورده باشد اما بهتر است بدانید استفاده از روغن زردچوبه برای تمام بیماری های پوستی کاربرد دارد و روشن کننده فوری پوست به حساب می آید.

کرم روشن کننده پوست


16-روغن گرفته شده از کشمش سیاه

این روغن از مویز استخراج می شود و برای پوست های خشک بسیار موثر است، باعث درخشان شدن پوست می شود و در کاهش چین و چروک بسیار تاثیر دارد. اگر دارای جای زخم هستید حتما از این روغن برای رفع آن استفاده کنید.


17- روغن گرفته شده از گل سرخ

اگرچه استفاده از روغن گل محمدی و گلاب بسیار موثر است اما تاثیر روغن گل سرخ در شفافیت پوست صورت را فراموش نکنید. این روغن دارای منع مصرف برای پوست های حساس است و با افزایش آب زیر پوست، به آن خاصیت ارتجاعی می دهد و از چروکیدگی پوست جلوگیری می کند.


18- روغن کاربردی به نام مارولا

این روغن با داشتن مقدار بسیار بالایی اسید اولئیک، باعث درخشانی و زیبایی پوست شده و به عنوان روغن روشن کننده پوست صورت بکار می رود.

19- روغن اکالیپتوس

اکالیپتوس همان طور که از اسم آن پیداست، بسیار کاربردی است و برای درمان التهابات پوستی، آفتاب سوختگی و دیگر آسیب ها استفاده می شود و همچنین خاصیت خنک‌کنندگی دارد.

اکالیپتوس برای شفافیت پوست


20- روغن گرفته شده از درخت چای

روغن شفاف کننده پوست صورت به نام درخت چای باعث از بین بردن عوامل دیگری مانند زخم هایی که از کندن جوش به جا می ماند یا دیگر آسیب های پوستی استفاده می شود و همچنین برای روشن شدن پوست کاربرد بسیار زیادی دارد.

انواع روغن برای داشتن پوست شفاف


21- روغن گنه گنه

این روغن با خاصیت روشن کنندگی خود تنظیم کننده چربی پوست نیز هست و از طرفی برای از بین بردن لک و مرطوب کردن پوست صورت کاربرد دارد.


سخن پایانی در مقاله روغن روشن کننده پوست صورت …

در این مقاله 22 روغن درمانی و مناسب برای روشن سازی، تقویت پوست و رفع آکنه به شما معرفی شده است و با استفاده از آن می توانید درمان پوست و گاهی موی خود را شروع کنید. درصورتیکه تمایل به دریافت خدمات پاکسازی پوست و جوانسازی در منزل را نیز داشتید می توانید از خدمات زیبایی بانوان آچاره در منزل خودتان استفاده نمایید.


از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.
4.2/5 - (109 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا