روش‌هایی برای لیفت ابرو در خانه که تا الان نمی‌دانستید!

زیبایی و سلامتلیفت و لمینت مژه و ابرومژه و ابرو

لیفت ابرو در سال‌های اخیر طرفداران زیادی داشته و توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. لیفت ابرو، موهای طبیعی ابروی شما را شکل می‌دهد و تغذیه می‌کند و کمک می‌کند ابروهایی ضخیم‌تر، تیره‌تر و سالم‌تر داشته باشید. اگر ابروهایتان باریک و کم حجم است، لیفت ابرو به آنها جلوه‌ای زیبا و طبیعی می‌بخشد. شاید دوست داشته باشید خودتان لیفت ابرو را انجام دهید و در هزینه‌های آرایشگاهتان صرفه‌جویی کنید. اگر چنین است در این مقاله با آموزش لیفت ابرو در خانه با ما همراه باشید.

همچنین برای اطلاع از قیمت لیفت مژه و ابرو می‌توانید به این صفحه از آچاره مراجعه کنید و از هزینه ارائه این خدمات در منزل مطلع شوید.

ابروی لیفت شده چه فرقی با ابروی عادی دارد؟

به ابروهایی که رو به بالا حالت گرفته باشند، ابروی لیفت شده می‌گویند. این ابروها چهره را جذاب‌تر و جوان‌تر نشان می‌دهند. این روش به دلیل حالت رو به بالایی که در ابرو ایجاد می‌کنند، می‌تواند به عنوان ترفندی برای پنهان کردن افتادگی پلک استفاده شود.

لیفت ابرو در خانه

ساخت ژل لیفت ابرو در خانه

برای لیفت ابرو در خانه ابتدا باید ژل ابرو تهیه کنید. برای ساخت ژل ابرو حدود 1 یا 2 قاشق ژلاتین را به مقداری آب گرم اضافه کنید. محلول را هم بزنید. ژلاتین در تقویت ریشه موهای شما نقش زیادی دارد و ابروهای شما را محکم می‌کند. روغن اسطوخودوس را به محلول اضافه کنید. به همین سادگی ژل ابروی شما آماده شد!

مواد را به کمک قیف داخل تیوپ ریمل خالی (که خوب آن را شسته‌اید) بریزید. ژل ابرو را به مدت چند ساعت در یخچال قرار دهید. بعد از این مدت می‌توانید از ژل ابرو خانگی برای لیفت ابروهای خود استفاده کنید. ژل را با برس ریمل روی ابروها بزنید. ابروها را در جهت بالا شانه بزنید. این کار را دو تا سه بار انجام دهید. صبر کنید تا ژل روی ابروهای شما خشک شود. ترجیحا ژل را برای استفاده در دفعات بعدی در یخچال نگهداری کنید.

روش لیفت ابرو در خانه

لیفت ابرو را می‌توان با استفاده از مواد طبیعی و یا شیمیایی انجام داد. اگر تمایلی به استفاده از مواد شیمیایی ندارید یا پوستتان به این مواد حساسیت نشان می‌دهد، موادی مانند ژلاتین، ژل آلوئه ورا، وازلین و … مواد طبیعی و بی‌خطری هستند که می‌توانید برای لیفت ابرو در خانه از آنها استفاده کنید.

روش لمینیت ابرو نیز برای لیفت کردن ابرو کاربرد دارد. البته این روش اغلب در سالن‌های آرایشی انجام می‌شود. کیت‌های خانگی لیفت ابرو در منزل نیز تهیه شده‌اند تا کار افرادی که تمایل دارند ابروهای خود را در خانه لیفت کنند، راحت شود. ماندگاری لمینت ابروی انجام شده در سالن معمولاً از لیفت‌های خانگی بیشتر است.

لیفت ابرو در خانه

بیشتر بخوانید استفاده صحیح از فرمژه: 12 اشتباه رایج در استفاده از فرمژه

لیفت ابرو در خانه با مواد طبیعی

در ادامه به معرفی روش‌های لیفت ابرو در خانه با مواد طبیعی می‌پردازیم.

لیفت ابرو با صابون

یکی از روش‌های جالب و مؤثر برای لیفت ابرو در خانه استفاده از صابون است. صابون در حالت دادن به ابرو بسیار قوی عمل می‌کند و از نظر ماندگاری با لمینیت قابل مقایسه است. مزیت لیفت ابرو با صابون این است که در این روش از مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود. صابون نوعی چربی به نام گلیسیرین را در ساختار خود دارد که موهای ابرو را در جای خود نگه می‌دارد. صابون قابلیت این را دارد که در تمام طول روز ابروهای شما را به یک حالت حفظ کند. در پایان روز نیز باید آن را از ابروهایتان پاک کنید.

صابون لیفت ابرو

لیفت ابرو با صابون چگونه انجام می‌شود؟

برای لیفت ابرو با صابون در خانه ابتدا صورت خود را بشویید تا هر گونه آلودگی و گرد و غبار از روی آن پاک شود. سپس ابروهای خود را به سمت بالا شانه بزنید. براش مخصوص ابرو یا براش ریمل را کمی مرطوب کرده (دقت کنید که براش را زیاد خیس نکنید؛ چرا که در این صورت صابون آبکی و رقیق خواهد شد) و آن را روی یک صابون جامد بکشید. این کار را به نحوی انجام دهید که سطح براش به طور یکنواخت با صابون پوشانده شود.

در مرحله بعد با استفاده از براش آغشته به صابون ابروهای خود را به سمت بالا شانه بزنید. اجازه دهید تا صابون روی ابرو خشک شود. بعد از خشک شدن صابون اگر مشاهده کردید که در بخش‌هایی از ابرو دانه‌های سفید صابون وجود دارند، آنها را تمیز کنید. دقت داشته باشید که برای لیفت ابرو با صابون در خانه باید از صابون‌های مخصوص این کار استفاده کنید. در غیر این صورت ممکن است ابروهای شما دچار قرمزی، خارش و پوسته پوسته شدن شوند. صابون مخصوص لیفت ابرو پی اچ متعادل‌تری نسبت به صابون‌های معمولی دارد و ابرو را نمی‌آزارد.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

لیفت ابرو در خانه با آلوئه ورا

لیفت ابرو با آلوئه ورا یکی از روش‌های پرطرفدار برای لیفت کردن ابرو به روش طبیعی است. با برش برگ‌های آلوئه ورا ماده‌ای ژله‌ای به‌دست می‌آید که برای لیفت ابرو در خانه از آن استفاده می‌شود. مقداری از این ژل را با روغن گیاهی ترکیب کنید. روغن اسطوخودوس یا روغن رزماری برای این کار مناسب به‌نظر می‌رسند. مواد را با یکدیگر مخلوط کنید و به‌آرامی به وسیله براش روی ابروها بکشید.

آلوئه ورا

لیفت ابرو با وازلین

یکی دیگر از روش‌های لیفت ابرو با وازلین است. وازلین در اکثر خانه‌ها یافت می‌شود و گزینه‌ای مناسب برای انجام لیفت ابرو در خانه به‌حساب می‌آید. برای لیفت ابرو با وازلین مقداری از این ماده را با برس ابرو یا ریمل بردارید و روی ابروها بمالید و آنها را به سمت بالا حالت دهید. می‌توانید وازلین را با روغن‌های طبیعی و مفید دیگری نیز ترکیب کنید. توجه کنید که از وازلین به مقدار کم استفاده کنید. اگر مقدار زیادی از آن را به‌کار ببرید، بعد از انجام چند بار لیفت ابرو با وازلین ممکن است دچار ریزش ابرو شوید.

لیفت ابرو با کتیرا

یکی دیگر از راه‌های لیفت ابرو در خانه با مواد طبیعی، استفاده از کتیرا است. لیفت ابرو با کتیرا یک روش سریع، آسان و مطمئن برای لیفت و حالت دادن ابروهای شما است. زمانی که به یک مهمانی فوری دعوت می‌شوید و یا برای حضور در برنامه خاصی عجله دارید، این روش به کارتان می‌آید.

برای لیفت ابرو با کتیرا مقداری از آن را با کمی آب مخلوط کنید. این کار غلظت کتیرا را تا حدودی کاهش می‌دهد و امکان استفاده آسان‌تر از آن را روی ابروها فراهم می‌آورد. با استفاده از یک برس ریمل مقداری از کتیرا را به ابروهای خود بزنید. ابروها را به سمت بالا شانه بزنید تا حالت دلخواهتان را بگیرند.

لیفت ابرو در خانه با کتیرا

کتیرا خیلی زود روی ابرو خشک می‌شود. باید سرعت عمل داشته باشید تا قبل از خشک شدن مواد حالت دلخواه را به ابروهایتان بدهید. این روش به مدت چند ساعت ماندگاری دارد. از ابروهای لیفت شده خود لذت ببرید.

مقاله پیشنهادی علت تیرگی پوست دور دهان چیست + روش درمان

لیفت ابرو با قهوه و کاکائو

قهوه، پودر کاکائو، روغن نارگیل، عسل و مقداری ژل آلوئه ورا را با یکدیگر مخلوط کنید تا خمیری نه چندان شل و نه چندان سفت به‌دست بیاید. ترکیب را به مدت 5 دقیقه روی ابرو قرار داده و فرم دلخواهتان را مشخص کنید. بعد از گذشت 5 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید. این ترکیب علاوه بر لیفت ابرو کمی رنگ ابروهایتان را نیز عوض می‌کند.

دانه های قهوه

لیفت ابرو در منزل برای چه افرادی مناسب است؟

اگر هر یک از ویژگی‌های زیر را دارید، لیفت ابرو در منزل برای شما مزایای زیادی خواهد داشت:

  • اگر فردی هستید که به داشتن ابروهای پهن علاقمندید
  • اگر نمی‌خواهید هزینه و زمان خود را در آرایشگاه صرف کنید
  • اگر از فاصله کمی که بین چشم و ابرویتان وجود دارد، گله‌مند هستید
  • اگر پلک افتاده‌ای دارید و می‌خواهید کمتر به‌چشم بیاید
  • اگر نمی‌خواهید از روش‌هایی مانند هاشور ابرو استفاده کنید
  • اگر ابروهایی با تارهای نازک دارید
از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

در تهیه ژل‌ ابروی خانگی به چه نکاتی توجه کنیم؟

بهتر است هنگام تهیه ژل ابروی لیفت‌ خانگی نکات را رعایت کنید:

  • برای تهیه ژل ابروی رنگی، مقداری از سایه چشم در رنگ مورد علاقه‌تان را با مواد ژل ابرو ترکیب کنید.
  • ژل لیفت ابرو را با برس ریمل یا برس ابرو روی موهای ابرو قرار دهید.
  • در تهیه ژل ابرو از روغن‌ها زیاد استفاده نکنید. در صورت استفاده بیش از حد از روغن، ژل حالت رقیق و آبکی به خود می‌گیرد و قوام مناسبی نخواهد داشت.
  • ژل ابرو را می‌توانید با استفاده از مواد متعددی تهیه کنید. ژلاتین، وازلین، کراتین، آلوئه ورا و … مواد طبیعی هستند که برای این منظور مناسب‌اند. انتخاب روش تهیه ژل ابرو به سلیقه شما و همچنین مواد در دسترستان بستگی دارد.

جمع‌بندی

در این مقاله در مورد مراحل انجام لیفت ابرو در خانه توضیح داده شد. لیفت ابرو در خانه را می‌توانید هم با کیت‌های آماده لیفت ابرو در خانه انجام دهید و هم با استفاده از ژل‌های ابرویی که به صورت طبیعی توسط خودتان تهیه شده‌اند. البته ماندگاری ابروهای لیفت شده در آرایشگاه و با مواد شیمیایی از ابروهایی که در خانه و با مواد طبیعی لیفت شده‌اند، بیشتر است. شما چه تجربه‌ای از ساخت ژل لیفت ابروی خانگی دارید؟ لطفا در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

3.1/5 - (12 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا