نظر مراجع تقلید درباره نماز با لاک

زیبایی و سلامتناخن

استفاده از برخی محصولات آرایشی با احکام شرعی هم‌خوانی ندارند؛ بنابراین بهتر است قبل از تصمیم به مصرف، با احکام آن‌ها آشنا باشیم. حکم نماز با لاک و ژلیش مشترک است و ما در این مقاله قصد داریم تا با دیدگاه مراجع مختلف در ارتباط با حکم استفاده از ژلیش و لاک ناخن برای خواندن نماز آشنا شویم.

آشنایی با حکم شرعی نماز با لاک

در ابتدا به شرح احکام رایج در ارتباط با لاک ناخن می‌پردازیم:

وضو با لاک انگشتان پا

از آنجایی که مسح پا فقط در یک ناحیه انجام می‌شود، دیدگاه همه مراجع این است که اگر فقط یک انگشت بدون لاک یا ژلیش باشد می‌توان وضو گرفت و مسح را روی همان ناخن پای بدون لاک انجام داد. البته اگر فرد بخواهد غسل کند، باید تمام ناخن‌های خود را پاک نماید.نماز با لاک انگشتان پا

آیا نماز با لاک باطل است؟

نماز خواندن با ژلیش مانعی ندارد اما در صورتی که بعد از انجام وضو از ژلیش ناخن استفاده شود. در غیر اینصورت وضو باطل است؛ زیرا ژلیش مانع رسیدن آب به ناخن خواهد شد.

غسل جبیره

در صورتی که برای پاک کردن ژلیش خود وقت کمی دارید و باید فورا اقدام به وضو گرفتن نمایید، می‌توانید از غسل جبیره کمک بگیرید. همه‌ی قسمت‌های بدن را مطابق معمول غسل دهید و وقتی به قسمت‌هایی که روی آن مانع وجود دارد رسیدید، آن قسمت‌ها را با دست مرطوب مسح نمایید. البته در صورتی که امکان پاک کردن لاک باشد و شخص کوتاهی کند، وضو و غسل جبیره او باطل خواهد بود.

نماز با لاک

برای خدمات ناخن در منزل از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

کدام مرجع تقلید نماز با لاک را قبول دارد؟

تقریبا همه مراجع در این باره دارای یک عقیده هستند که استفاده از لاک یا ژلیش اگر بعد از وضوگرفتن باشد، نه‌تنها نماز را باطل نمی‌کند، بلکه جزو زینت نیز محسوب می‌شود. پس نماز خواند با لاک منع شرعی ندارد. البته شرطی که باید رعایت شود این است که در جلوی نامحرم نماز خوانده نشود؛ زیرا ممکن است نگاهش به دستان لاک‌زده شما بیفتد که در آن صورت اشکال دارد. اما اگر قبل از وضو باشد، مانع رسیدن آب به ناخن می‌شود؛ در نتیجه وضو را باطل می‌کند.

نظر آیت‌الله خامنه‌ای درباره نماز با لاک

اگر یکی از انگشتان پا لاک نداشته باشد و مسح پا از سر آن انگشت تا مفصل ساق انجام شود، وضو صحیح است.

آیت‌الله مکارم شیرازی

در وضو انگشتان دست بايد از لاک پاک شود، ولي در انگشتان پا اگر يک انگشت خالي از لاک باشد (غير از انگشت کوچک) و بر روی آن مسح بکشند صحيح است.

آیت‌الله صانعی

اگر حداقل یکی از انگشتان پا لاک نداشته باشد و روی آن مسح کشیده شود، وضو صحیح است.

نظر آیت‌الله سیستانی درباره نماز با لاک

مسح بر ناخن لاک‌زده صحیح نیست، اما اگر فاصله بین یک ناخن و ناخن دیگر به مقداری باشد که بتوان بر آن مسح کرد، مسح بر آن مقدار بدون مانع است.

سخن پایانی

از آنجایی که مصرف بسیاری از محصولات آرایشی با احکام شرعی همخوانی ندارند، آشنایی با حکم آن‌ها قبل از اقدام به استفاده از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله به شرح حکم استفاده از ژلیش برای نماز و نماز با لاک پرداختیم و با دیدگاه مراجع مختلف در این‌باره آشنا شدیم. شما می‌توانید سوالات و نظرات خود را در ارتباط با این مقاله در بخش دیدگاه‌ها با ما درمیان بگذارید. امیدواریم این پست برای شما مفید بوده باشد.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا