بهترین گزینه برای رنگ کردن کابینت ام دی اف!

ساختمانچوب و کابینتکابینت

یکی از کار‌هایی که برای نو‌سازی آشپزخانه بسیار مقرون‌به‌صرفه بوده و به بودجه شما آسیب نمی‌زند، رنگ کردن کابینت ام دی اف است. بسیاری از افراد گمان می‌کنند که نمی‌توانند با پول کم در خانه خود تغییرات بزرگی را ایجاد کنند؛ کابینت یکی از مهم‌ترین بخش‌های آشپزخانه بوده و ایجاد تغییر در آن مساوی است با تغییر در کل آشپزخانه!

اگر آشپزخانه‌ای کوچک و با کابینت‌های ام‌دی‌اف رنگِ چوب یا هر رنگ دیگری دارید، با زدن رنگ سفید روی آن‌ها می‌توانید روشنایی را به آشپزخانه خود هدیه کنید. با رنگ کردن کابینت ام دی اف گویی اندازه آشپزخانه‌تان چندین برابر می‌شود. این تغییر بزرگ می‌تواند در روحیه‌تان تاثیر مثبتی بگذارد.

برای انجام این کار باید ابتدا نوع ام‌دی‌اف کابینت خود را بشناسید تا بتوانید تشخیص دهید که چه نوع رنگی برای آن مناسب است. انجام دقیق و به‌ترتیب مراحل رنگ‌زدن کابینت اهمیت زیادی دارد. در ادامه به شما برای طی کردن این روند کمک می‌کنیم.

نکات کلیدی

  • از رنگ‌های اکریلیک، لعاب، گچ، اسپری رنگ، لاتکس و مولتی‌سورفیس می‌توان به‌عنوان رنگ‌های مناسب برای رنگ کردن کابینت ام دی اف نام برد.
  • برچسب ام‌ای‌اف دقیقاً شبیه به کاغذ دیواری بوده و تنها جنس رویی آن متفاوت است.
  • برای خرید برچسب کابینت باید عواملی همچون متراژ کابینت‌ها، ضخامت برچسب، رنگ، طرح، نوع رول یا متری و جنس آن سنجیده شوند.
  • برای رنگ کردن کابینت‌های روکش‌دار، رنگ لاتکس و رنگ روغن مناسب هستند.
  • روکش های‌گلاس، ملامینه، لمینت و ممبران از رایج‌ترین روکش‌های کابینت ام‌دی‌اف به‌شمار می‌روند.

رنگ های مناسب برای رنگ کردن کابینت ام دی اف

نمی‌توان هر رنگی را برای رنگ زدن کابینت استفاده کرد؛ چراکه ممکن است نوع برخی رنگ‌ها با جنس کابینت سازگاری نداشته باشد. از رنگ‌های اکریلیک، لعاب، گچ، اسپری رنگ، لاتکس و مولتی‌سورفیس می‌توان به‌عنوان رنگ‌های مناسب برای رنگ کردن کابینت ام دی اف نام برد. معمولاً رنگ‌های نام‌برده‌شده برای رنگ کردن کابینت چوبی و به‌خصوص MDF مناسب هستند.

خدمات نقاشی و رنگ‌آمیزی را به کارشناسان خبره آچاره بسپارید.

  • زیرسازی و بتونه‌کاری
  • نقاشی ساختمان و دیوار
  • رنگ های روغنی، پلاستیک و اکریلیک
رنگ‌آمیزی با آچاره
خدمات نقاشی و رنگ‌آمیزی را به کارشناسان خبره آچاره بسپارید.
  • زیرسازی و بتونه‌کاری
  • نقاشی ساختمان و دیوار
  • رنگ های روغنی، پلاستیک و اکریلیک
رنگ‌آمیزی با آچاره

رنگ کردن کابینت ام دی اف

1. رنگ اکریلیک

بی‌بو‌بودن، غلظت زیاد و سرعت خشک‌شدن بالا از ویژگی‌های بارز این رنگ است. رنگ اکریلیک ساختمان امروزه برای رنگ‌کردن بسیاری از وسایل به‌کار می‌رود. چنان‌چه قصد دارید از این رنگ برای زیبایی بخشیدن به کابینت‌های خود استفاده کنید، به یک قلم و غلتک نیاز دارید. در ابتدا باید غلتک یا قلم خود را به‌خوبی تمیز کرده و آن را به رنگ اکریلیک آغشته کنید و روی چوب کابینت بکشید. شما با استفاده از این رنگ می‌توانید ظاهری مدرن و زیبا به آشپزخانه خود ببخشید.

در‌ صورت رنگ کردن کابینت ام دی اف با رنگ اکریلیک دست‌تان در شست‌و‌شو بسیار باز است؛ زیرا این رنگ در برخورد با آب خاصیت خود را از دست نمی‌دهد. برای شروع کار نیاز نیست رنگ را حتماً با بنزین مخلوط کنید؛ ادغام این رنگ با آب هم امکان‌پذیر است. می‌توان از مقاومت در برابر سایش، مقاوم‌بودن در برابر اشعه خورشید و نور فرا‌بنفش، آسانیِ اجرا، سازگاری با محیط‌زیست، پوشانندگی زیاد و ضد‌حساسیت‌بودن به‌عنوان ویژگی‌های اصلی رنگ اکریلیک نام برد.

2. رنگ لعاب

در رنگ کردن کابینت ام دی اف با رنگ لعاب باید دقت کنید که رنگ‌تان مبتنی بر آب باشد. این رنگ حالت ژل داشته و به همین دلیل استفاده از آن بسیار آسان است. با استفاده از این رنگ برای کابینت‌های خود دیگر لازم نیست نگران نفوذ آب به ام دی اف کابینت باشید.

بافت این رنگ به‌گونه‌ای است که پس از قرار‌گرفتن بر روی سطح مورد‌نظر و خشک‌شدن، پوششی سخت و بسیار مقاوم ایجاد می‌کند و اجازه نمی‌دهد که هیچ‌گونه رطوبت و آبی درون چوب نفوذ کند.

3. رنگ گچ

کار‌کردن با این نوع رنگ بسیار آسان بوده و تنها کافی است که یک قلم‌مو داشته باشید. پیش از رنگ کردن کابینت ام دی اف با رنگ گچ باید دقت داشته باشید که این رنگ در‌ صورت برخورد با آب به‌راحتی پاک شده و برای پاک کردن آن به بنزین یا تینر نیازی نیست.

فورمولاسیون رنگ گچ ساده است و برای شروع رنگ کردن کابینت فقط باید کمی از سطح آن را سنباده بزنید. با استفاده از این رنگ به سنباده‌زنی زیاد و کامل نیازی ندارید.

4. اسپری رنگ

اسپری‌های رنگ دارای طیف وسیعی از رنگ هستند که می‌توانید بنا به سلیقه خود، هر رنگی که بخواهید را انتخاب کرده و برای رنگ کردن کابینت ام دی اف استفاده کنید. در این روش رنگ زدن کابینت به هیچ وسیله خاصی مانند قلم‌مو نیاز ندارید و تنها نیاز است که کابینت‌ها را در فضایی باز قرار دهید و شروع به رنگ زدن ام دی اف کنید.

اگر نمی‌توانید کابینت‌ها را به بیرون منتقل کنید، باید دقت داشته باشید که فضایی که در آن قرار دارید حتما دارای تهویه باشد؛ چراکه ذرات رنگ اسپری در هوا پخش می‌شوند.

خدمات رنگ کاری ام دی اف

5. رنگ لاتکس

زمانی که قصد دارید رنگ لاتکس را با قلم یا غلتک روی کار پیاده کنید، به رقیق‌کردن آن نیازی نخواهید داشت. استفاده از رنگ لاتکس برای رنگ کردن کابینت ام دی اف بسیار آسان بوده و یکی از ویژگی‌های به‌خصوص آن ضد‌آب‌بودن است. در‌واقع، این رنگ به دلیل ضد‌آب‌بودن و ساختار رزینی، به‌عنوان یکی از زیر‌مجموعه‌های رنگ اکریلیک شناخته می‌شود. تفاوت این دو رنگ در چیست که این‌گونه جدا از هم شناخته می‌شوند؟

رنگ لاتکس بر پایه آب بوده و با آب به‌آسانی تمیز می‌شود، اما برای تمیز کردن رنگ اکریلیک به تینر نیاز دارید؛ چراکه این رنگ بر پایه مواد شیمیایی است.

6. رنگ مولتی سورفیس

ویژگی اصلی رنگ مولتی سورفیس این است که ضد‌آب بوده و از آن مهم‌تر در برابر حرارت مقاومت بالایی دارد. برای رنگ کردن کابینت ام دی اف با این رنگ باید روی سطح مورد‌نظر یک لایه رنگ زده و اجازه دهید تا خشک شود و سپس لایه دیگر را بزنید.

برای این‌که خاصیت ضد‌آب‌بودن رنگ مولتی سورفیس را تقویت کنید، می‌توانید پس از خشک‌شدن روی آن وارنیش بزنید. همچنین شما برای رنگ کردن کابینت ام دی اف با استفاده از رنگ مولتی‌سورفیس به یک قلم نیاز دارید.

برای خدمات نقاشی و رنگ‌آمیزی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

رنگ کردن کابینت ام دی اف و مراحل رنگ زدن ام دی اف

قبل از رنگ زدن کابینت‌ها باید دقت زیادی را به‌ خرج دهید تا ببینید کابینت‌هایتان مشکلی دارند یا خیر! چنان‌چه کابینتی با سطح صاف و صیقلی دارید، بهتر است دست‌دست نکرده و کار را آغاز کنید. اگر پیش از رنگ کردن کابینت ام دی اف، سطح برخی از کابینت‌های آشپزخانه‌تان پوسته‌پوسته شده باشد، می‌توانید از 2 طریق برای اصلاح آن‌ها اقدام کنید. اولین روش این است که یک سنباده برداشته و سطح خراب‌شده را آن‌قدر سنباده بزنید تا صاف شود.

اگر نمی‌توانید این کار را انجام دهید بهتر است به فکر تعویض همان قطعات خراب‌‎شده باشید. پیش از آن‌که کار رنگ‌کردن را آغاز کنید، بهتر است با یک سنباده تمامی کابینت‌ها را سنباده بکشید؛ ضرورت این کار به این دلیل است که وقتی چوب MDF سنباده بخورد، رنگ روی آن حالت بهتری خواهد داشت. اگر خود‌تان می‌توانید مسئولیت رنگ کردن کابینت ام دی اف را بر‌عهده بگیرید، باید برخی موارد را رعایت کنید. چنان‌چه نمی‌توانید مسئولیت این کار را برعهده بگیرید، بهتر است کابینت‌ها را با استفاده از خدمات رنگ کاری ام دی اف رنگ کنید.

قبل از شروع کار باید لباسی بپوشید که کهنه باشد تا اگر رنگی شد، بتوانید آن را دور بیندازید. استفاده از ماسک ضروری نیست اما بهتر است برای تنفس راحت‌تر در زمان رنگ کردن کابینت آن را روی دهان خود قرار دهید. حال نوبت این است که اتصالات کابینت‌ها را جدا کرده و برای رنگ کردن کابینت های چوبی آشپزخانه آماده شوید. برای رنگ کردن کابینت ام دی اف به وسایل خاصی نیاز ندارید و تنها با یک غلتک یا قلم‌مو می‌توانید کار را شروع کنید.

پس از انتخاب رنگ و نوع آن باید غلتک را در دست گرفته و شروع به رنگ‌آمیزی کنید. موضوع انتخاب رنگ بسته به سلیقه و بودجه افراد متفاوت است. پیش از رنگ کردن کابینت ام دی اف باید دقت داشته باشید که رنگ انتخابی‌تان با دیگر اِلمان‌های داخلی آشپزخانه هماهنگ باشد.

رنگ کردن ام دی اف روکش دار

تغییر رنگ ام دی اف با برچسب

معمولاً بیشتر افرادی که کابینت‌های گالوانیزه دارند، برای ایجاد تغییر در آن‌ها از برچسب‌های طرح‌دار یا رنگی استفاده می‌کنند. ممکن است رنگ کردن کابینت ام دی اف برای برخی افراد امکان‌پذیر نباشد و بنابه دلایلی شرایط آن را نداشته باشند. در این زمان تغییر رنگ ام دی اف با برچسب، فکر بسیار خلاقانه‌ای است. برچسب مخصوص ام دی اف با برچسب‌های دیگر متفاوت است و شما با استفاده از این متریال می‌توانید در عرض چند ساعت کابینت‌های خود را از این رو به آن رو کنید.

در‌ واقع، نام این محصول خود به‌تنهایی گویای همه چیز هست و نیاز نیست که توضیح اضافه‌ای درباره آن بدهیم. کارایی برچسب ام دی اف همانند کارایی کاغذ دیواری است. این محصول را می‌توانید در انواع رنگ و طرح‌ها ( طرح چوب، سنگ، مات و …) روی کابینت آشپزخانه بزنید. با این برچسب می‌توان بدون رنگ کردن کابینت ام دی اف، کابینت‌هایی نو، زیبا و جدید داشت. برخی مواقع این برچسب‌ها آن‌قدر طبیعی جلوه می‌کنند که نمی‌توان تشخیص داد کابینت‌ها را عوض کرده‌اید یا برچسب زده‌اید!

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

برچسب ام‌ای‌اف دقیقاً شبیه به کاغذ دیواری بوده و تنها جنس رویی آن متفاوت است؛ برچسب ام‌دی‌اف باید توانایی این را داشته باشد که از کابینت در برابر آب، حرارت و رطوبت محافظت کند. برچسب را می‌توانید در اندازه و طرح موردپسند خود سفارش داده و به‌راحتی روی کابینت‌های آشپزخانه نصب کنید. از قابل شست‌و‌شو‌بودن، انعطاف‌پذیری بالا، تنوع زیاد، ضد‌آب‌بودن، نصب راحت و به‌صرفه و اقتصادی‌بودن می‌توان به‌عنوان مزیت‌ها و برتری‌های برچسب در تغییر رنگ ام دی اف با برچسب نام برد.

در هنگام زدن برچسب روی کابینت باید دقت زیادی داشته باشید تا برچسب را هدر ندهید. یکی از مشکلاتی که برخی از افراد در زمان زدن برچسب با آن مواجه می‌شوند، حباب زیر برچسب است. این محصول را هم باید همانند کاغذ دیواری با آرامش کامل و بسیار آرام نصب کنید.

تغییر رنگ ام دی اف با برچسب

نحوه زدن برچسب روی کابینت ام دی اف

پیش از زدن برچسب روی کابینت باید لوازم مورد‌نیاز را آماده کنید. متر، مداد، قیچی یا کاتر، سشوار و کاردک پلاستیکی از وسایل لازم برای نصب برچسب هستند. قبل از شروع باید تمامی اتصالات و دستگیره‌های کابینت را همانند اقدامات پیش از رنگ کردن کابینت ام دی اف جدا کنید. اگر برای این کار به کمک احتیاج دارید، فراموش نکنید که آچاره با بیش از 6000 نقاش حرفه‌ای به‌منظور ارائه انواع خدمات رنگ‌آمیزی در کنار شماست.

پس از جدا‌سازی دستگیره‌ها باید سطح کار را از آلودگی‌ها و گرد‌و‌غبار پاک کنید تا برچسب به‌خوبی به کابینت بچسبد. پس از انجام کار‌های لازم پیش از برچسب‌زدن باید مراحل ذیل را به‌ترتیب انجام دهید:

  • اندازه‌گیری کابینت‌ها یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید آن را دقیق انجام دهید. بعد از اندازه‌گیری ابعاد کابینت‌ها باید برچسب را چند سانت بزرگ‌تر از اندازه‌ی به‌دست‌آمده برش دهید.
  • برای نصب برچسب بهتر است از یک فرد دیگر هم کمک بگیرید تا شما را در انجام این کار همراهی کند؛ البته خود‌تان به‌تنهایی هم می‌توانید تغییر رنگ کابینت ام دی اف با برچسب را انجام دهید. فردی که برای این کار بر می‌گزینید، باید چشم‌هایی تیز داشته تا بتواند در زمان نصب تکه‌های برچسب از کج یا راست‌بودن آن‌ها اطمینان حاصل کند.
  • حال لازم است چند سانت از پشت برچسب را جدا کرده و آن را روی قسمت پایین کابینت قرار دهید. پس از قرار‌دادن برچسب باید کم‌کم کاغذ پشت آن را جدا کرده و به‌آرامی بقیه برچسب را به کابینت بچسبانید.
  • برای این‌که هیچ هوایی بین برچسب و سطح کابینت وجود نداشته باشد، باید از کاردک پلاستیکی کمک گرفته و هوای اضافی را خارج کنید.
  • پس از رنگ کردن کابینت ام دی اف کافی است به آن مهلت دهید تا خشک شود اما با زدن برچسب روی کابینت کار تمام نمی‌شود. سشوار را روی حالت گرم گذاشته و باد آن را به سمت برچسب بگیرید تا کار‌تان تثبیت شود.

تغییر رنگ ام دی اف با برچسب

نکات مهم خرید برچسب برای کابینت

برچسب‌های کابینت دارای ویژگی‌هایی هستند که ممکن است هر‌کدام بر دیگری برتری داشته باشند. برخی برچسب‌ها خاصیت ضد‌خشی هم دارند که در‌ صورت خرید آن‌ها باید هزینه بیشتری بپردازید. قیمت نهایی برچسب با‌ توجه به عوامل گوناگونی همچون: متراژ کابینت‌ها، ضخامت برچسب، رنگ، طرح، نوع رول یا متری و جنس آن سنجیده می‌شود. چنان‌چه قصد رنگ کردن کابینت ام دی اف آشپزخانه خود را ندارید و می‌خواهید روی آن‌ها برچسب بزنید، ابتدا باید متراژ دقیق کابینت‌های خود را به‌دست بیاورید.

یکی از نکات مهمی که باید در زمان خرید برچسب کابینت رعایت کنید، این است که کمی بیشتر از متراژ کابینت‌های‌تان برچسب بخرید. امکان دارد هنگام نصب آن مشکلاتی به‌وجود بیایند که نتوان دوباره از همان برچسب استفاده کرد. اگر برچسب بیشتری داشته باشید، در‌ صورت مواجهه با مشکل نیاز نیست که دوباره برای خرید آن وقت بگذارید؛ با این کار اجازه نمی‌دهید روند کار‌تان مختل شود. برای رنگ کردن کابینت ام دی اف و همچنین چسباندن برچسب باید پیش از کار، رنگ یا طرح مد‌نظر خود را تصور کنید.

از آن‌جایی که برچسب‌ها طرح‌های مختلفی دارند، تصور کردن آن‌ها کمی دشوار است؛ برای ساده‌تر‌کردن موضوع می‌توانید طرح دلخواه خود را از اینترنت پیدا کرده و آن را در آشپزخانه خود ببینید. گاهی یک تضاد می‌تواند جذابیت بیشتری را به خانه یا آشپزخانه‌تان ببخشد که نباید هنگام خرید برچسب از این موضوع غافل شوید!

اگر فکر می‌کنید که می‌توانید برچسب‌ها را برای چند سال در آشپزخانه خود نگه دارید، بهتر است برچسب‌هایی را بخرید که بسیار مقاوم هستند. برچسب پی‌وی‌سی با این‌که در مقایسه با برچسب پلاستیکی از قیمت بالا‌تری برخوردار است، اما مقاومت زیادی دارد.

تغییر رنگ کابینت ام دی اف با روکش

0 تا 100 رنگ کردن ام دی اف روکش دار

برای رنگ کردن ام دی اف روکش دار ابتدا باید دقت کنید که جنس روکش کابینت‌تان از چیست. برخی کابینت‌ها دارای یک لایه روکش پلاستیکی وکیوم‌شده هستند و برخی دیگر هم روکشی ساده دارند. اگر کابینت ام‌دی‌اف شما دارای روکش پلاستیکی باشد، باید برای انتخاب نوع رنگ با یک فروشنده رنگ مشورت کنید. معمولاً 2 نوع رنگ لاتکس و رنگ روغن برای کابینت‌های روکش‌دار مناسب هستند. پیشنهاد می‌شود اگر در رنگ کردن کابینت مهارت زیادی ندارید، رنگ لاتکس را برگزینید.

لازم است بدانید رنگ لاتکس برای تثبیت‌شدن به زمان زیادی نیاز دارد؛ همچنین اگر فرزند کوچک دارید استفاده از این رنگ برای‌تان مناسب نیست. ابزار لازم برای رنگ کردن ام دی اف روکش دار، همانند ابزار لازم برای انواع دیگر کابینت‌های ام‌دی‌اف (قلم‌مو و غلتک) است. قبل از رنگ زدن کابینت باید تمامی کشو‌ها و دستگیره‌های کابینت‌ها را جدا کنید. پیش از رنگ کردن کابینت روکش دار باید سطح کابینت را عاری از هر‌گونه آلودگی کنید؛ چراکه آشپزخانه محل تجمع چربی‌هاست.

برای خدمات رنگ‌آمیزی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

سنباده‌زنی را آغاز کرده و پس از انجام آن با یک دستمال چسبناک بقایای چوب‌های موجود روی سطح را تمیز کنید. پس از این مرحله لازم است که پرایمر سیلر را روی کابینت‌ها بزنید تا جای سنباده‌زنی‌ها را به‌خوبی پوشش دهد. در رنگ کردن کابینت ام دی اف روکش دار، پرایمر حکم زیر‌سازی عالی برای رنگ‌های براق و نیمه‌براق را دارد. پس از خشک‌شدن پرایمر نوبت مرحله آخر یعنی رنگ زدن تم دی اف روکش دار است. بهتر است کار رنگ‌آمیزی را با یک لایه‌ی سبک از رنگ آغاز کنید.

به رنگ به مدت حداقل 4 ساعت زمان دهید تا خشک شود و پس از آن دوباره سطح کار را به‌آرامی سنباده بزنید تا نا‌خالصی‌ها و نا‌همواری‌ها رفع شوند و سپس دوباره کار رنگ‌کردن را از سر بگیرید. بعد از این‌که رنگ کابینت‌ها خشک شد، باید آن‌ها را سر هم کرده و نصب کنید.

رنگ کردن کابینت های چوبی آشپزخانه

چگونگی تغییر رنگ کابینت ام دی اف با روکش

رنگ کردن کابینت ام دی اف یکی از کار‌هایی است که می‌توان با آن به MDF زیبایی و جذابیت بخشید. البته بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به‌جای رنگ کردن کابینت از انواع روکش مصنوعی کابینت استفاده کنند تا هم ظاهر کار را بسیار شگفت‌انگیز کنند و هم چوب ام‌دی‌اف را از عوامل خراب‌کننده حفظ نگه دارند. روکش‌های ام دی اف دارای تنوع زیادی هستند که هر‌کدام ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد خود را دارند:

1. روکش ام دی اف های‌گلاس

پلکسی های‌گلاس یکی از زیبا‌ترین روکش‌ های کابینت ام دی اف است که طرفداران زیادی دارد. این روکش دارای سطحی بسیار براق و شفاف است که همین موضوع سبب جذابیت فوق‌العاده آن شده است. این روکش علاوه‌بر زیبایی چشمگیر دارای مقاومت بالایی هم هست.

با زدن روکش های‌گلاس دیگر نیاز نیست وقت خود را صرف رنگ کردن کابینت ام دی اف کنید. پیش از خرید روکش های‌گلاس لازم است بدانید که خش‌پذیری آن بسیار بالا بوده و برای نگهداری روکش باید کار‌های به‌خصوصی را انجام دهید.

خرید رنگ مخصوص ام دی اف

2. روکش ملامینه کابینت ام دی اف

معمولاً افرادی که قصد دارند از روکش برای کابینت‌های خود استفاده کنند، یا باید روکش پشت چسبی تهیه کنند یا این‌که چسب مخصوص را خریده و به پشت روکش بزنند. البته اگر می‌خواهید روکش ملامینه را برای کابینت‌های ام‌دی‌اف خود بزنید، به هیچ‌گونه چسبی نیاز ندارید؛ چراکه این روکش با حالت رزینی خود حالت چسبی داشته و به‌خوبی به سطح کار می‌چسبد. هزینه رنگ کردن کابینت ام دی اف در برخی مواقع زیاد می‌شود؛ شما می‌توانید با انتخاب روکش ملامینه در این هزینه‌ها و همچنین هزینه چسب روکش صرفه‌جویی کنید.

روکش ملامینه کابینت بر‌خلاف روکش های‌گلاس در برابر خط‌و‌خش بسیار مقاوم بوده و قیمت آن نسبت به دیگر روکش‌ها بسیار مناسب‌تر است. برخی از روکش‌های ملامینه برجسته بوده و از همین جهت حالت خاصی را به کابینت شما می‌دهند.

3. روکش ممبران یا همان پی وی سی

مقاومت بالا در برابر حرارت، رطوبت و خش از ویژگی‌ها و خصوصیات بارز این نوع روکش است. روکش ممبران هم در میان مردم محبوبیت زیادی دارد. نکته مثبت در مورد این روکش این است که با استفاده از آن می‌توانید کابینت‌های دارای برجستگی را هم روکش کرده و از زیبایی خاص آن لذت ببرید.

با رنگ کردن کابینت ام دی اف نمی‌توانید مقاومتی که روکش پی‌وی‌سی به کابینت‌‎تان می‌دهد را به‌دست آورید.

4. روکش لمینت برای کابینت ام دی اف

مراحل ساخت این نوع روکش به‌صورتی است که در کارخانه در برابر فشار بسیار بالا تولید می‌شود. روکش لمینت بسیار نازک بوده و حالت کاغذی دارد. این روکش از لایه‌های کاغذ و پلاستیک رزینی ساخته شده که سبب ایجاد مقاومت در آن شده است.

با انتخاب روکش لمینت می‌توانید به اندازه رنگ کردن کابینت ام دی اف از رنگ‌های گوناگون استفاده کنید؛ زیرا این روکش دارای تنوع رنگ بالایی است. روکش لمینت کابینت در 2 نوع براق و مات تولید می‌شود که نوع براق آن به اندازه روکش های‌گلاس براقیت ندارد.

رنگ کردن کابینت ام دی اف

سوالات رایج

برای رنگ کردن کابینت ام دی اف از چه رنگ‌هایی می‌توان استفاده کرد؟

اسپری رنگ، رنگ گچ، رنگ لعاب، رنگ لاتکس، رنگ اکریلیک و رنگ مولتی‌سورفیس

روکش MDF چند نوع دارد؟

روکش UV، چوبی، ممبران، های‌گلاس، لمینت، ملامینه، لترون و پی‌ال‌اچ

خدمات رنگ کاری ام دی اف شامل چه مواردی می‌شود؟

شرکت‌های رنگ‌آمیزی کابینت باید از ابتدا تا انتهای مراحل رنگ کردن کابینت را بر‌عهده بگیرند.

هزینه خرید رنگ مخصوص ام دی اف چقدر است؟

قیمت رنگ مخصوص کابینت به میزان بو، ضد‌آب‌بودن، سرعت خشک‌شدن، مقدار درخشندگی، وسعت سطح مورد‌نظر و... بستگی دارد.

سخن پایانی

کابینت یکی از لوازم ضروری در آشپزخانه است که رنگ آن نشان می‌دهد چه سلیقه‌ای دارید و شما می‌توانید آن را با دیگر اِلمان‌‎های داخلی خانه‌ی خود سِت کنید. اگر از رنگ کابینت خود خسته شده‌اید یا می‌خواهید با تعویض آن آشپزخانه خود را بزرگ‌تر نشان دهید اما می‌دانید که این کار هزینه زیادی را در پی دارد، رنگ کردن کابینت ام دی اف بهترین قدمی است که می‌توانید در این جهت بردارید. در‌ واقع با این کار شما با یک تیر دو نشان می‌زنید.

اگر وقت کافی برای خشک‌شدن رنگ روی کابینت ندارید و قصد دارید هرچه سریع‌تر از کابینت‌ها استفاده کنید، استفاده از روکش کابینت یکی از ایده‌هایی است که عملی‌کردن آن بسیار ساده و با هزینه مناسب است.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا