نکات مهم درباره تعمیر برد صدا آیفون تصویری

برقکاریآیفون صوتی و تصویریساختمان

آیفون‌ها از موقعی که به عرصه آمدند محبوب بودند. البته لازم به ذکر است که محبوبیت آن‌ها در کشور ما از زمان فروش آیفون تصویری افزایش یافت. آیفون‌ها به عنوان یک وسیله ارتباطی شناخته شدند و امروزه تقریبا تمام خانه‌ها از آیفون تصویری استفاده می‌کنند.
احتمال خرابی قطعات آیفون هم مانند تمام وسایل دیگر امکان دارد. برای مثال یکی از خرابی‌هایی که برای آیفون تصویری پیش میاید تعمیر برد صدا آیفون تصویری است. اگر می‌خواهید درمورد شیوه تعمیر آیفون تصویری بدانید پیشنهاد می‌کنم این مقاله را از دست ندهید.

دستورالعمل چگونگی تعمیر برد صدا آیفون تصویری

آیفون‌های تصویری در سه بخش مختلف تعمیر می‌شوند. برخی از افراد در زمینه تعمیر مانیتور داخلی آیفون‌ها مهارت بیشتری دارند و در همان حوزه فعالیت می‌کنند. برخی دیگر هستند که در حوزه تعمیرات مربوط به بخش کابل‌کشی فعالیت می‌کنند. دسته دیگر هم در بخش تعمیرات به پنل بیرونی تخصص دارند و این کارها را انجام می‌دهند. البته بخش تعمیرات مانیتور داخلی به سه قسمت اموزش تعمیر برد صدا مانیتور آیفون تصویری تقسیم می‌شود. لازم به ذکر است که تعمیرات مربوط به بخش برد تغذیه و برد صدا و برد تصویر و مانیتور دارای سه بخش هستند که به قسمت‌های زیر نام‌گذاری شده‌اند:

چگونگی تعمیر برد صدا آیفون تصویری

همان‌طور که می‌دانید بخش برد صدا یک بخش بسیار مهم در آیفون تصویری است. ناگفته نماند که کنار برد صدا، برد تصویری هم بسیار بخش مهمی به‌حساب می‌آید. اگر هرکدام از این دو بخش خراب شود به این معنی است که آیفون شما دیگر به‌درد نمی‌خورد و عملا کار نمی‌کند. ما به شما نکاتی را خواهیم آموخت که خودتان بتوانید در منزل به تعمیر برد صدا آیفون تصویری و برد تصویر آن بپردازید.

چگونگی تعمیر برد صدا آیفون تصویری به چه صورت است؟

برد صوت را در حقیقت همان برد اصلی مانیتور آیفون می‌دانیم. این برد در دو نوع سوئیچر داخلی و بدون سوئیچر داخلی تولید شده است و در بازار عرضه شده است. این نکته را هم بدانید که برد صوتی از نوع دیپ است. اگرچه نوع SMD تفاوت زیادی با نوع DIP ندارد. در آموزش تعمیر برد صوت مانیتور آیفون قطعات زیاد و متفاوتی وجود دارد که کسب اطلاعات درمورد آن ها نیاز است. این قطعات عبارت هستند از: آی سی زنگ، دیودها، هوک، خازن و رگولاتورها.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر آیفون تصویری!

چگونگی تعمیر برد

تعویض خازن برای تعمیر برد صدا آیفون تصویری

بخش خازن یکی از بخش‌های بسیارمهم در آموزش تعمیر برد صدای مانیتور آیفون تصویری است. از این خازن‌ها در مدار آمپلی فایری که در برد اصلی آیفون تصویری وجود دارد استفاده می‌شود و جنبه تقویت صدا را دارد. اگر این قطعه خراب شود دیگر صدای زنگ را نمی‌شنوید. خازن‌های اطراف آی سی 386، به طورمعمول از ظرافت پایینی برخوردار هستند و این ویژگی را ندارند.

تعویض هوک

در قسمت تعمیر برد صدا آیفون تصویری باید بدانید که وظیفه قطعه میکروسوئیچ‌ها یا همان هوک‌ها، وصل کردن صدا است. علاوه بر آن این قطعه در بخش برد تصویر هم به‌کار می‌رود و اتفاقا وظیفه هوک‌ها در آن قسمت نیز قطع و وصل صدا است. اگر شما علائمی نظیر ضعیف شدن صدای زنگ یا قطع شدن کامل آن مواجه شدید باید گفت که این علامت‌ها نشانه خرابی این قطعه است.

در این صورت باید قطعه هوک را بررسی کنید. اگر هرکدام از مشکلات بالا به وجود آمده بود باید به صورت تخصصی به بررسی آن بپردازید تا بتوانید ایراد رفع کنید. هرچند که بهترین راه حل این است که در هنگام بروز این خرابی قطعه را به کل عوض کنید. به عبارتی نباید روی درست شدن و تعمیر شدن این قطعه حساب باز نکنید.

بیشتر بخوانید: نصب آیفون صوتی تابا

رگولاتورها در تعمیر برد صدای مانیتور آیفون تصویری

به مبحث رگولاتورها که برسیم احتمالا اکثر شما تصور کرده‌اید که برد صدا فقط برای موارد صوتی آیفون مهم است. اما خوب است که بدانید این برد برای تغذیه برد نیز اهمیت زیادی دارد. در واقع برد تصویر، تغذیه خودش را از این برد می‌گیرد. به همین جهت نیز در برد صوت برای تامین کردن ولتاژ موردنظر تصویر از رگولاتور استفاده می‌شود.

رگولاتورها در بخش تعمیر برد

اگر رگولاتور خراب شود تعمیر آن بسیار پیچیده و سخت می‌شود. رگولاتورها نیز به دو بخش عمده تقسیم می‌شوند.

رگولاتور نوع اولی که باید بشناسید به نام TIP شناخته می‌شود. این رگولاتور به عنوان یک تامیر در مدار انجام وظیفه می‌کند. اگر به هرصورت شما گوشی آیفون تصویری را سرجای خودش قرار ندهید، رگولاتورها در عرض چند دقیقه مدار و تصویر را باهم قطع می‌‌کنند. درواقع این رگولاتورها مشکلاتی مانند قطع شدن یا مثلا دیر قطع شدن تصویر را حل می‌کنند. اگر رگولاتور این کارها را انجام نداد احتمال می‌رود که خراب شده باشد. در این‌صورت باید بررسی‌های لازم روی آن انجام شود. شاید نیاز باشد که این قطعه را عوض کنید تا آیفون به حالت اول بازگردد.

رگولاتور بعدی نوع LM7812 است که درباره مبدل ولتاژ dc به dc است. در این رگولاتور مقدار خروجی آن عدد 12 و با ولتاژ 12 است. اگر می خواهید این قطعه را بررسی و حتی تست کنید باید به کمک یک ولت متر، ولتاژ خروجی‌اش را محاسبه کنید. اگر ولتاژ آن کم بود باید ورودی‌اش را نیز مورد بررسی قرار دهید. باید این عدد روی 12 و حتی بیشتر باشد. اگر چنین چیزی نبود باید حتما مقادیر قبلی را چک کنید.

نتیجه‌گیری

گفتیم که آیفون‌های تصویری از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین وسایل ارتباطی به‌خصوص در کشور ما است. اما این ابزار هم مانند همه وسایل دیگر خراب می‌شود و به بررسی و شاید حتی تعمیر قطعه نیاز داشته باشد. یکی از این قطعات مهم مربوط به بخش صدای مانیتور است.

در واقع ما در این مقاله به شما نحوه تعمیر برد صدا آیفون تصویری را توضیح دادیم. با رعایت این نکات می‌توانید خودتان هم در منزل به بررسی و تعمیر آن بپردازید و به متخصص نیازی نخواهید داشت. امیدواریم که این مقاله مفید واقع شده باشد. باتشکر.

2.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا