تعمیر لباسشویی تعمیر ماشین لباسشویی

کد خطای 4C ماشین لباسشویی سامسونگ

لوازم خانگیماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی تنها در صورتی می‌تواند به‌درستی کار کند که آب به‌طور مداوم و کامل وارد مخزن آن شود. اگر ماشین لباسشویی سامسونگ شما کد خطای 4C را نشان می‌دهد، یعنی منبع ورودی آب مشکل دارد و نمی‌تواند آن‌طور که باید عمل کند. علت اصلی می‌تواند کافی نبودن فشار آب، مسدود شدن یا پیچ خوردن شیلنگ آب ورودی یا مسدود شدن فیلتر آب باشد. در صورت وجود انسداد در کشوی پخش مواد شوینده نیز ممکن است همین کد خطا ظاهر شود. در این راهنما بررسی می‌کنیم که چه چیزی باعث بروز کد خطای 4C در ماشین لباسشویی سامسونگ می‌شود و برای تعمیر ماشین لباسشویی چه باید کرد.

معنای کد خطای 4C ماشین لباسشویی سامسونگ

همانطور که بیان شد کد خطای 4C ماشین لباسشویی سامسونگ به این معنی است که دستگاه در تأمین آب ورودی مشکل دارد. این کد خطا زمانی فعال می‌شود که آب به اندازه کافی و با سرعت مورد نیاز به مخزن دستگاه وارد نشود. به احتمال زیاد دلیل این امر این است که فشار یا سرعت جریان آب بسیار پایین است. در حالت ایده‌آل، فشار آب ورودی باید بین 0.5 تا 8 بار (bar) باشد تا ماشین لباسشویی به بهترین نحو کار کند.

دلایل احتمالی بروز خطای 4C در ماشین لباسشویی سامسونگ

دلایل متعددی باعث می‌شود ماشین لباسشویی سامسونگ شما کد خطای 4C را نمایش دهد. از دیدگاه خارجی، مشکل می‌تواند از منبع آب ورودی یا شیلنگ تأمین آب و فیلتر آن باشد. از دیدگاه مشکل داخلی، کشوی ورودی مواد شوینده نیز می‌تواند دچار نقص شده باشد.

منبع تأمین آب ورودی

قبل از عیب‌یابی قطعات در ماشین لباسشویی سامسونگ، اول از همه لازم است اطمینان حاصل کنید که منبع آب ورودی، عاری از هر گونه مشکل باشد. منظور شیر آب ورودی به ماشین لباسشویی می‌باشد که به لوله‌کشی داخلی منزل شده وصل است.

کد خطای 4C ماشین لباسشویی سامسونگ

مسائل متعددی وجود دارد که می‌تواند بر عملکرد درست منبع آب ورودی تأثیر بگذارد. در مرحله اول، بررسی کنید که آب منزل به طور کامل قطع نشده باشد. برای این منظور یک شیر دیگر مانند شیر آب ظرف‌شویی را باز کنید و فشار آب را بررسی کنید. سپس، شیر آب ورودی که به ماشین لباسشویی منتهی می‌شود را بررسی کنید.

این احتمال وجود دارد که شیر آب به‌طور کامل باز نباشد و در نتیجه جریان آب به ماشین لباسشویی کاهش یابد. لازم به ذکر است، شرایط آب و هوایی منطقه شما نیز می‌تواند منبع بروز مشکل باشد. به عنوان مثال، لوله‌های آب ممکن است در زمستان یخ بزنند و جریان آب ورودی به ماشین لباسشویی را مسدود سازند.

راه‌حل این مشکل به علت اصلی بروز آن بستگی دارد. با فرض اینکه هیچ اختلالی در تأمین آب منزل وجود ندارد، مطمئن شوید که شیر آبی که ماشین لباسشویی شما را تغذیه می‌کند کاملاً باز باشد. اگر لوله یخ زده است، آن را با استفاده از سشوار یا آب گرم (و نه جوش!) به آرامی گرم کنید تا یخ‌زدایی انجام شود. همچنین ممکن است شیر آب خراب باشد و نیاز به تعویض داشته باشد.

تعمیر لباسشویی
تعمیر ماشین لباسشویی

انسداد شیلنگ تأمین آب

ماشین لباسشویی سامسونگ از طریق شیلنگ تأمین آب به شیر فلکه اصلی آب متصل می‌شود. این شیلنگ تأمین آب قابل جدا شدن است و یک سر آن به شیر و سر دیگر آن به ورودی ماشین لباسشویی متصل است. اگر هیچ مشکلی در تأمین آب ورودی منزلتان ندارید، احتمالا ایراد از شیلنگ تأمین آب است.

اگر کد خطای 4C روی پنل ظاهر شده است، احتمالاً شیلنگ مسدود شده یا پیچ خورده است. وقتی ماشین لباسشویی خیلی نزدیک دیوار قرار بگیرد یا اگر غیر اصولی نصب ممکن است شیلنگ آب ورودی پیچ بخورد یا خوب تخلیه نشده و مسدود شود. تجمع خاک، گرد و غبار و یا آشغال در داخل لوله، می‌تواند باعث مسدودشدگی آن شود.

کد خطای 4C ماشین لباسشویی سامسونگ

برای رفع این مشکل، ابتدا منبع آب ماشین لباسشویی را قطع کنید. سپس دستگاه را از دیوار پشت آن فاصله دهید تا بتوانید هرگونه پیچ خوردگی در شیلنگ را بررسی کنید.در مرحله بعد، منبع آب را ببندید و پارچه‌ای زیر آن قرار دهید. باید شیلنگ را از دو سر جدا کرده و آن را از نظر گرفتگی داخلی بررسی کنید. می‌توانید یک سر شیلنگ را در سینک ظرف‌شویی محکم نگه داشته و آن را باز کنید تا مشخص شود گرفتگی دارد یا خیر. به محض اینکه انسداد لوله آب برطرف شد، شیلنگ را به ماشین لباسشویی و شیر نزدیک آن مجدداً وصل کنید.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر لباسشویی!

فیلتر مشبک آب

یک فیلتر مشبک کوچک در قسمت اتصال شیلنگ آب ورودی به پشت ماشین لباسشویی قرار دارد. این فیلتر مشبک طوری طراحی شده است که هرگونه آلودگی یا آشغالی را که از مسیر شیلنگ آب وارد می‌شود را مسدود کرده و از ورود آن به داخل ماشین لباسشویی جلوگیری کند. در این حالت ممکن است کد خطای 4C به دلیل مسدود شدن فیلتر مشبک فعال شود. این مشکل می‌تواند در مدت زمان طولانی با پر شدن فیلتر از خاک و آشغال رخ دهد.

کد خطای 4C ماشین لباسشویی سامسونگ

راه‌حل این مشکل ساده است. ابتدا شیر آب ورودی ماشین لباسشویی را ببندید و پارچه‌ای را در زیر آن قرار دهید. سپس شلنگ تأمین آب را در محلی که به ماشین لباسشویی متصل می‌شود، شل کنید. با استفاده از یک پیچ‌گوشتی یا انبردست، فیلتر مشبک را از شیر متصل به ماشین لباسشویی جدا کنید. آن را در سینک ظرف‌شویی بشویید و خاک یا آشغال‌های به جا مانده در آن را پاک کنید. سپس فیلتر را دوباره در محل خود قرار دهید. برای جلوگیری از تکرار این اتفاق، این روند را دو بار در سال تکرار کنید.

انسداد کشوی ورودی مواد شوینده

کشوی مواد شوینده در جلوی ماشین لباسشویی قرار دارد و قابل جدا شدن است. آب از داخل این کشو عبور می‌کند و مواد شوینده و نرم‌کننده پارچه را که داخل آن قرار می‌گیرد حل کرده و با خود وارد دیگ ماشین می‌کند. پس از استفاده طولانی مدت طولانی از ماشین لباسشویی، کشوی مواد شوینده ممکن است مسدود شود. به طور معمول، این اتفاق به دلیل تجمع مواد شوینده اضافی رخ می‌دهد که ممکن است مشکل‌ساز شود.

کد خطای 4C ماشین لباسشویی سامسونگ

برای حل مشکل ابتدا کشوی ورودی مواد شوینده را از محفظه آن خارج کنید. برای این کار به هیچ ابزاری احتیاج ندارید و کشو به راحتی بیرون می‌آید. سپس آن را بررسی کنید که آیا اجسام خارجی یا تجمع مواد شوینده جامد در آن مانع از ورود آب به داخل مخزن ماشین لباسشویی می‌شود یا خیر. در ادامه کشو را زیر شیر آشپزخانه کاملاً شسته و با یک پارچه خشک آن را تمیز کنید و داخل محفظه آن قرار دهید.

نحوه پاک کردن کد خطای 4C

برای از بین بردن کد خطای 4C در ماشین لباسشویی سامسونگ، ابتدا باید به کمک توضیحاتی که بیان شد علت اصلی را برطرف کنید. در غیر این صورت، نمایش کد خطا ادامه خواهد داشت. پس از عیب‌یابی و رفع علت اصلی، می‌توانید با ریست کردن ماشین لباسشویی سامسونگ، کد خطای 4C را پاک کنید. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال نمایید:

تعمیرات تخصصی لباسشویی با آچاره

ریست کردن ماشین لباسشویی سامسونگ

برای ریست کردن ماشین لباسشویی سامسونگ، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا ماشین لباسشویی خود را از پریز برق جدا کرده یا فیوز اصلی مربوط به قسمت قرارگیری ماشین لباسشویی را خاموش کنید.
  2. در مرحله بعد، یک تا پنج دقیقه صبر کنید تا اگر برق در ماشین لباسشویی جریان داشته باشد، تخلیه شود.
  3. در نهایت، ماشین لباسشویی را با اتصال مجدد دوشاخه به پریز یا روشن کردن فیوز مجدداً روشن کنید.

پس از اتمام این مراحل، می‌توانید مطمئن باشید که ماشین لباسشویی شما با موفقیت ریست شده است.

کد خطای 4C ماشین لباسشویی سامسونگ

استفاده از حالت عیب‌یابی ماشین لباسشویی

پس از رفع مشکل و ریست کردن ماشین لباسشویی سامسونگ، ممکن است بخواهید بررسی کنید که کد خطای 4C واقعاً پاک شده است یا خیر. می‌توانید این کار را با وارد شدن به حالت عیب‌یابی ماشین لباسشویی انجام دهید تا بررسی کنید که آیا 4C یا سایر کدهای خطا هنوز در ماشین لباسشویی وجود دارد یا خیر. برای ورود به حالت عیب‌یابی در ماشین لباسشویی سامسونگ، این مراحل را دنبال کنید:

  1. ابتدا با روشن کردن ماشین لباسشویی شروع کنید. سپس دکمه‌های Delay Start و Soil Level را فشار داده و نگه دارید. بسته به مدل ماشین لباسشویی شما ممکن است دکمه‌ها متفاوت باشند، بنابراین لطفاً با بررسی دفترچه راهنمای کاربر، اقدام به این کار نمایید.
  2. دکمه‌های ذکر شده را نگه دارید تا زمانی که همه صفرها روی صفحه نمایشگر دستگاه ظاهر شده و صدای زنگ از دستگاه شنیده شود.
  3. سپس دکمه Soil Level را فشار دهید تا حرف D روی صفحه نمایش داده شود. این بدان معناست که دستگاه وارد حالت عیب‌یابی کد خطا شده است.
  4. برای نمایش همه کدهای خطا در حالت عیب‌یابی، لازم است دکمه ولوم دستگاه را چندین دور بچرخانید. پس از آنکه مجدداً به حرف D در صفحه نمایش رسیدید، به این معنی است که همه کدهای خطای فعلی (در صورت وجود) را مشاهده کرده‌اید.

اگر کد خطای 4C را در این مرحله مشاهده نکردید، معنای آن، این است که مشکل حل شده و کد خطا پاک شده است.

نحوه تست ماشین لباسشویی سامسونگ پس از تعمیر

مؤثرترین روش برای تست ماشین لباسشویی سامسونگ پس از تعمیر، اجرای کامل چرخه شستشو از ابتدا تا انتها است. برای انجام این کار لزوماً نیازی به قرار دادن چیزی مانند البسه در ماشین لباسشویی نیست. بنابراین آزمایش با مخزن خالی هم می‌تواند عملکرد صحیح ماشین لباسشویی را به درستی نشان دهد.

از آنجایی که کد خطای 4C به وجود مشکل در منبع آب ورودی اشاره دارد، باید در مراحل اولیه چرخه شستشو توجه بیشتری داشته باشید و دقت کنید که آیا آب با فشار و سرعت کافی وارد دیگ می‌شود یا خیر. در ادامه در صورتی که دیگ ماشین لباسشویی بدون مشکل پر شد و چرخه شستشو آغاز گردید، می‌توان مطمئن بود که خطا بطور کامل برطرف شده است.

3.3/5 - (14 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر لباسشویی
تعمیر لباسشویی خود را به متخصصین ما بسپارید!

 

کلیک کنید