تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

همه‌چیز درباره دمای مناسب یخچال | تنظیم دمای یخچال

لوازم خانگییخچال و فریزر

دمای مناسب یخچال تاثیر زیادی در نگهداری صحیح مواد غذایی و تازه ماندن آن‌ها دارد و عمر مفید یخچال را افزایش می‌دهد. جالب است بدانید تنظیم دمای یخچال و فریزر می‌تواند باعث کاهش رشد باکتری‌ها شود و از سلامت شما محافظت کند. در ادامه این مقاله از مجله آچاره بیشتر در این باره صحبت خواهیم کرد.

دمای مناسب یخچال چند درجه است؟

به‌طور کلی می‌توان گفت بهتر است دمای یخچال بین ۱.۷ تا ۳.۳ درجه سانتی‌گراد باشد. تنظیم دمای یخچال در این محدوده باعث می‌شود تا مواد غذایی شما سرد شوند ولی منجمد نشوند. درصورتی‌که دمای یخچال از این مقدار بیشتر باشد ممکن است مواد غذایی خراب شوند.

چگونه دمای یخچال را اندازه بگیریم؟

در بعضی مواقع ممکن است که درجه یخچال دقیق نباشد و یا در بعضی از یخچال فریزرها به‌جای اعلام دما از مقیاس ۱ تا ۵ برای خنکی یخچال استفاده می‌شود. برای اندازه‌گیری دمای مناسب یخچال در چنین حالت‌هایی بهتر است از یک دماسنج استفاده کنید.

چگونه دمای یخچال را اندازه بگیریم؟

دمای مناسب یخچال فریزر در تابستان|دمای مناسب یخچال در زمستان

 یکی دیگر از عواملی که می‌تواند تعیین‌کننده دمای مناسب یخچال باشد دمای هوای محیط است. مطمئناً درجه یخچال در فصل تابستان باید نسبت به زمستان متفاوت باشند. پس خوب است اطلاعاتی درباره تنظیم دمای یخچال در زمستان و تابستان داشته باشیم. در فصل تابستان که هوا گرم است بهتر است در یخچال‌هایی که دما به‌صورت دیجیتالی تنظیم می‌شود دمای یخچال نزدیک به صفر باشد. دمای مناسب یخچال در تابستان برای فریزر بین ۳- و ۲۰-  است و دمای ایده‌آل برای یخچال‌های ترموستاتی ۲+ یا ۳+ و برای ساید بای ساید و یخچال‌های دیجیتال ۳+ یا ۴+ است.

تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

تنظیم دمای یخچال برای برندهای مختلف

دمای مناسب یخچال ساید ال جی

در مدل‌هایی با بازه دمایی ۰ تا ۷، دمای ۰ تا ۱ بیشترین سرما و دمای ۶ تا ۷ کمترین سرما را ایجاد می‌کند و دمای مناسب برای یخچال ساید ال جی  ۳ تا ۴ درجه سانتی‌گراد است.

دمای مناسب یخچال فریزر سامسونگ

طبق اطلاعات سایت رسمی سامسونگ (Samsung) بهترین دما برای یخچال سامسونگ ۳ درجه سانتی‌گراد و برای فریزر ۱۹- درجه سانتی‌گراد است.

دمای مناسب یخچال دوو

تنظیم دمای یخچال یخ‌زن و ساید بای ساید دوو (Dewoo) به شرایط آب و هوایی بستگی دارد؛ اما دمای استاندارد برای یخچال ۴+ و برای فریزر ۱۸- هست.

دمای مناسب یخچال در زمستان و تابستان

علت بوی بد یخچال و روش‌های از بین بردن آن

برای همه ما پیش‌آمده است که وقتی در یخچال را باز می‌کنیم بوی بدی از یخچال استشمام کنیم. گاهی بوی بد به علت خراب شدن مواد غذایی در داخل یخچال باشد اما در خیلی از موارد می‌تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد. به‌طورکلی عامل اصلی بوی بد یخچال میکروب‌ها هستند. میکروب‌ها در مناطقی رشد می‌کنند که رطوبت وجود داشته باشد. این رطوبت می‌تواند از طریق مواد غذایی، تعریق یخچال حاصل شود. اکنون که می‌دانیم علت اصلی ایجاد بوی بد در یخچال چیست باید به دنبال راه‌حلی برای رفع آن باشیم.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

روش‌هایی برای از بین بردن بوی بد یخچال

1.تمیز کردن کامل یخچال

برای تمیز کردن یخچال تمام مواد غذایی و قفسه‌ها را از یخچال خالی کنید. فضای داخلی یخچال را با یک پاک‌کننده مناسب تمیز کنید و کاملاً با دستمال خشک‌کنید. تمامی قفسه‌ها را با آب گرم و صابون بشویید و همه مواد غذایی را چک کنید و از سلامت و بسته‌بندی درست آن‌ها مطمئن شوید.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

2. از جوش‌شیرین استفاده کنید

یکی از خاصیت‌های جوش‌شیرین این است که می‌تواند بوی بد را جذب کند. پس یک‌کاسه را از جوش‌شیرین پر کنید و داخل یخچال قرار دهید. اجازه دهید جوش‌شیرین به مدت چند ساعت در داخل یخچال بماند. اگر بوی بد خیلی زیاد بود و از بین نرفت روی قفسه‌ها نیز جوش‌شیرین بپاشید و اجازه دهید به مدت ۲ ساعت باقی بماند سپس با یک دستمال مرطوب جوش‌شیرین‌ها را پاک‌کنید.

3.استفاده از ظروف مناسب

خیلی اوقات مواد غذایی پس از سرد شدن بوی بدی ایجاد می‌کنند. پس بهتر است همیشه مواد غذایی در ظرف‌های در بسته نگهداری کنید.

4.      استفاده از لیمو برای تمیز و تازه نگه‌داشتن هوای یخچال

اسید مرکبات باعث طراوت بخشیدن به فضای یخچال می‌شود چند گلوله پنبه را با آب‌لیمو خیس کنید و با استفاده از آن فضای داخلی یخچال را پاک‌کنید. همین‌طور می‌توانید در فصل لیموی تازه، چند برش از آن را در یک بشقاب قرار دهید و داخل یخچال بگذارید. این کار باعث می‌شود تا بوی بد جذب لیمو شود و همین‌طور رایحه لیمو در فضای یخچال پخش شود.

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

5.     دمای یخچال را چک کنید

تنظیم دمای یخچال نکته بسیار مهمی است. چون اگر دمای یخچال گرم باشد می‌تواند فضای مناسبی برای رشد میکروب‌ها فراهم کند همین‌طور باعث سریع‌تر خراب شدن مواد غذایی شود. برای تنظیم دمای مناسب یخچال از راهنمایی‌های بخش‌های قبلی استفاده کنید.

6.      استفاده از بوگیرهای مخصوص یخچال

اگر دوست دارید از یخچال شما همیشه رایحه خوشی به مشام برسد می‌توانید از بوگیرهای مخصوص یخچال نیز استفاده کنید.

7.     بررسی فنی یخچال

اگر همه روش‌های بالا را امتحان کردید و به خصوی از دمای مناسب یخچال اطمینان کسب کردید اما همچنان وقتی در یخچال را باز می‌کنید بوی بدی از آن خارج می‌شود ممکن است مشکل از فیلتر آب یخچال و یا سیستم تخلیه یخچال باشد. بهتر است موضوع را جدی بگیرید و از یک تکنسین ماهر برای تعمیر یخچال کمک بگیرید. در آچاره تعمیرکاران ماهر زیادی آماده خدمت‌رسانی به شما هستند و در کم‌ترین زمان ممکن لوازم خانگی شما را سرویس و تعمیر خواهند کرد.

برای ثبت سفارش تعمیر و سرویس یخچال و ارتباط با متخصصین آچاره میتوانید از طریق سایت با اپلیکیشن اقدام به ثبت سفارش نمایید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید