سمپاشی سمپاشی

سمپاشی چاه فاضلاب

باغبانی و سمپاشیسمپاشی

سمپاشی چاه فاضلاب بهترین راه خلاصی از حشرات و آلاینده‌های فاضلابی است. به دلیل رسوب چربی و پسماند مواد غذایی در لوله‌های فاضلاب، حشرات فاضلابی به‌راحتی از آن‌ها تغذیه کرده و زندگی می‌کنند. تا زمانی که چاه فاضلاب ضدعفونی و سمپاشی نشود، حشرات فاضلابی در درون لوله‌ها تخم‌ریزی کرده و به سرعت افزایش می‌یابند. زمانی که تعداد این حشرات زیاد می‌شود، کم کم از فاضلاب خارج شده و در سطح خانه پراکنده می‌شوند. قطعا مقابله با تعداد زیادی از این حشرات که منتشرکننده آلودگی هستند، بسیار مشکل است. بنابراین بهترین روش کنترل آن‌ها سمپاشی چاه فاضلاب است.

درون چاه فاضلاب چه آلودگی‌هایی وجود دارد؟

همه ما به آلوده بودن فضای داخل لوله‌ها و چاه فاضلاب واقف هستیم. اما مسلما از میزان خطرناک بودن آلودگی آن اطلاعات دقیقی نداریم. به همین دلیل لازم است کمی در مورد آن آگاهی بیشتری کسب کنیم تا اهمیت سمپاشی شبکه فاضلاب را بهتر درک نماییم.

سمپاشی چاه فاضلاب

محیط داخلی فاضلاب حاوی مقادیر زیادی آمونیوم، فسفر و نیتروژن، گوگرد، کلریدها، قلیاییت، ترکیبات سمی است. این ترکیب‌های فاضلابی از مواد غذایی، شوینده‌های اسیدی و فضولات انسانی ایجاد می‌شوند. فاضلاب، محل زیست انواع باکتری‌های بیماری‌زا، ویروس‌ها و تخم کرم‌ها و حشرات است. یکی از گازهای موجود در فاضلاب سولفید هیدروژن است که بسیار سمی است و مانع از جذب اکسیژن می‌شود. این گاز سمی که به گاز فاضلاب و گاز ترش نیز معروف است، بویی شبیه به بوی تخم مرغ فاسد دارد. تماس کوتاهی با این گاز موجب سوزش در بینی و گلو و ریه ها شده و در مقادیر زیاد می‌تواند برای انسان خطرآفرین باشد.

سمپاشی
سمپاشی

حال تصور بفرمایید حشراتی که در چنین محیط آلوده‌ای زندگی می‌کنند، عامل انتشار چه آلودگی‌های خطرناکی هستند! به همین دلیل سمپاشی چاه فاضلاب را باید به عنوان امری جدی برای تضمین سلامتی افراد خانواده به‌شمار آورد.

در محیط داخل فاضلاب چه حشراتی زندگی می‌کنند؟

سوسک‌ یکی از حشراتی است که فاضلاب خانگی را به عنوان اولین مکان زندگی خود انتخاب می‌کند. سوسک‌ها جزء حشرات همه‌چیز‌خوار هستند. یعنی گستره تغذیه‌ای آن‌ها بسیار وسیع است. بنابراین درتمامی قسمت‌های فاضلاب خانگی زندگی می‌کنند. این حشرات محیط‌های تاریک و مرطوب را بسیار دوست دارند. از این رو فاضلاب خانگی بهترین مکان برای زیست آن‌ها محسوب می‌شود و سمپاشی سوسک را به یک امر مهم تبدیل می‌کند.

مگس تخلیه یا مگس پروانه دومین حشره‌ای است که فاضلاب خانگی را برای زندگی کردن دوست دارد. این حشرات از خانواده دوپتراها یعنی همان مگس‌های معمولی هستند. تنها تفاوتشان جثه بسیار ریز و بدن و بال‌هایشان است که شباهت زیادی به پروانه دارد. مگس پروانه در زهکش فاضلاب‌ها و سپتیک تانک‌هایی که در انتهای لوله فاضلاب برای جمع‌آوری جامدات و تصفیه فاضلاب نصب می‌شود تخم‌ریزی می‌کند.

مگس تخلیه یا مگس پروانه

مگس میوه که گاها با نام مگس سرکه نیز شناخته می‌شوند یکی دیگر از ساکنین فاضلاب خانگی هستند. این حشرات بسیار ریز شباهت زیادی به پشه دارند. مگس میوه برای تخم‌ریزی مواد تخمیری را ترجیح می‌دهد. به این ترتیب لاروها و نوزادهایش به هنگام تولد منبع غذایی مناسبی در دسترس خواهند داشت. فاضلاب‌های خانگی که حاوی مقدار زیادی مواد غذایی تخمیر شده است، جایگاه خوبی برای تخم‌ریزی این حشره می‌باشد.

استعلام هزینه سمپاشی انواع حشرات موذی

بهترین روش سمپاشی چاه فاضلاب و ضدعفونی کردن آن چیست؟

افراد معمولا تمایل زیادی به سمپاشی شبکه فاضلاب خانه خود ندارند. آنها سعی می‌کنند با روش‌های دیگری مانند استفاده از مواد شوینده و محلول های ضدعفونی کننده لوله‌های فاضلاب را تمیز کنند. برخی نیز استفاده از مواد طبیعی مانند جوش شیرین و سرکه را ترجیح می‌دهند و با سمپاشی موافق نیستند.

بعضی افراد نیز در شرایط بسیار حاد از اسیدهای خطرناک و غیرایمن برای تمیزی و ضدعفونی فاضلاب خانه خود استفاده می‌کنند. اما باید قبول کرد که این اقدامات نه تنها نتیجه ماندگار و مثبتی نخواهد داشت، بلکه می‌تواند سلامتی انسان را به خطر بیندازد.

بهترین روش برای سمپاشی چاه فاضلاب

برای انجام یک سمپاشی درست و اصولی باید نکات مهمی را در نظر داشت؛

شناسایی و تشخیص نوع حشرات موجود در فاضلاب و فراوانی آن‌ها

اولین قدم مثبت برای سمپاشی بدون نقص فاضلاب عبارتند از ؛

  • شناسایی نوع حشراتی است که در فاضلاب خانه شما وجود دارند.
  • کثرت و میزان فراوانی آن‌ها برای مشخص شدن مقدار سمی که باید مورد استفاده قرار گیرد.
  • مشخص کردن مسیرها و لوله‌هایی که حشرات بیشتر در آن مناطق دیده می‌شوند. زیرا ممکن است در این مسیرها تخم‌ریزی کرده باشد.

شناسایی و تشخیص نوع حشرات

همکاری تمامی واحدهای ساختمان

در بسیاری از ساختمان‌ها شبکه فاضلابی مشترک است. بنابراین سمپاشی و پاکسازی یک قسمت از شبکه فاضلاب مسلما نمی‌تواند راهکار موثری باشد. زیرا حشرات فاضلابی قادر هستند به‌راحتی در تمام قسمت‌های شبکه فاضلاب حرکت کنند. روش درست این است که علاوه بر چاه فاضلاب تمامی شبکه فاضلاب سمپاشی شود و این کار همکاری تمامی ساکنان را می‌طلبد.

ثبت سفارش سمپاشی خانه و محل کار

انجام سمپاشی چاه فاضلاب با سموم مؤثر و مناسب

برای این کار لازم است از یک شرکت معتبر و مجرب در این زمینه با تجهیزات و امکانات پیشرفته کمک بگیرید. کارشناسان و تکنسین‌های این شرکت‌ها به خوبی به مسایل ایمنی آگاهی دارند. به این ترتیب مطمئن خواهید بود که در حین سمپاشی و پس از آن، خطری سلامتی اعضا‌ء خانواده را تهدید نمی‌کند. همچنین متخصصان این شرکت‌ها با سنجش میزان آلودگی و نوع حشرات فاضلابی، نوع سم و دوز مناسب آن را مشخص می‌کنند. بنابراین می توان اطمینان خاطر داشت که فاضلاب خانه برای مدت‌ها از وجود حشرات موذی پاک شده است.

سمپاشی چاه فاضلاب با سموم موثر

چنانچه شخصا اقدام به این کار می‌کنید باید ضمن رعایت تمامی نکات ایمنی، سم مناسبی را بکار ببرید. اصولا دستورالعمل کاربرد و نحوه استفاده سموم ضد آفات روی محصول درج شده است. لازم است این اطلاعات را به دقت مطالعه فرمایید و با احتیاط به آن عمل کنید.

اقدامات لازم برای اثرگذاری سموم

برای ماندگاری و اثرگذاری بیشتر سموم در داخل لوله ها و چاه فاضلاب، بهتر است درپوش لوله‌ها را ببندید و از آبریزی در فاضلاب خودداری کنید. همچنین برای حفظ سلامتی خود بهتر است برای مدتی در محیط سمپاشی شده قرار نگیرید.

همانگونه که عنوان شد، اگر سمپاشی شبکه فاضلاب به‌درستی انجام شود، دیگر شاهد جولان دادن حشرات موذی در سطح خانه نخواهید بود. اما اگر بعد از سمپاشی باز هم متوجه حضور حشرات فاضلابی شدید، بهتر است برای جلوگیری از افزایش جمعیت آن‌ها سریعا اقدام نمایید. اگر تعداد آن‌ها کم بود می‌توانید از اسپری‌های ضد حشرات استفاده کنید. برای این کار بهتر است ماسک بزنید و چشم‌هایتان را با وسیله ایمنی مانند عینک شنا کاملا بپوشانید. سپس درپوش لوله را برداشته و منفذ اسپری را تا جای ممکن وارد لوله کنید و داخل لوله را سمپاشی کنید.

سمپاشی منهول‌های فاضلاب

برای اتصال لوله‌ها به دیگر قسمت‌های شبکه فاضلاب و یا برای تغییر مسیر لوله‌ها از منهول‌های فاضلاب استفاده می‌کنند. منهول‌های فاضلاب شهری بزرگتری از منهول‌های فاضلاب خانگی هستند و معمولا از جنس بتنی یا پلی اتیلن ساخته می‌شوند. اما در فاضلاب خانگی از منهول‌های کوچکتر و از جنس پلاستیکی آن استفاده می‌شود. منهول‌ها امکان دسترسی به قسمت‌های مختلف فاضلاب را فراهم کرده و در لایروبی لوله‌ها بسیار کمک‌کننده هستند. سمپاشی منهول‌های فاضلاب در دفع حشرات و آلاینده‌های فاضلابی بسیار مؤثر است. زیرا منهول‌ معمولا محل اتصال چند لوله به یکدیگر است. بنابراین با سمپاشی منهول‌ها سطح وسیعی از شبکه فاضلاب سمپاشی خواهد شد.

سمپاشی منهول‌های فاضلاب

سخن پایانی

سمپاشی چاه فاضلاب باید با رعایت تمامی نکات ایمنی انجام شود. توصیه می‌‌شود چنانچه تجربه‌ و مهارتی در این زمینه ندارید، شخصا اقدام به سمپاشی نکنید. عارضه‌های تنفسی و آسیب چشم‌ها مواردی است که احتمال بروز آن‌ها به هنگام سمپاشی غیر اصولی وجود دارد. بنابراین لازم است از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید. برای این کار می‌توانید با آچاره تماس بگیرید. آچاره در اسرع وقت با اعزام افراد متخصص سمپاشی فاضلاب خانه شما را به صورت سیستماتیک و مؤثر انجام خواهد داد.

4.1/5 - (10 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا