نگهداری از گیاهان آپارتمانی نگهداری از گیاهان آپارتمانی

معرفی گیاهان دورکننده پشه (10 گیاه دافع پشه‌)

باغبانی و سمپاشینگهداری از گیاهان آپارتمانی

تفاوتی ندارد چه فصل و چه موقعی از سال باشد، حشرات موذی مثل پشه در همه فصول قابل رؤیت هستند. حال اگر بخواهیم این حشرات را با مواد شیمیایی از بین ببریم، به مرور زمان انسان و حیوانات خانگی آسیب می‌بینند. اما در طبیعت گیاهانی یافت می‌شوند که دافع پشه هستند.

به همین علت، در این مقاله از مجله آچاره قصد داریم شما را با گیاهان دورکننده پشه آشنا کنیم تا به روش طبیعی از شر این موجودات خلاص شوید. پیشنهاد می‌کنیم برای تکمیل اطلاعات خود  مقاله پشه کش خانگی با مواد اولیه در دسترس را نیز مطالعه کنید.

مرهم لیمو

نام دیگر گیاه مرهم لیمو، مرهم نعناع است. این گیاه بوی بسیار تند و قوی دارد و می‌تواند پشه‌ها را دفع کند. با توجه به این که نگهداری از این گیاه بسیار راحت است می‌توانید یک گلدان کوچک از آن را در خانه خود نگه دارید.

مرهم لیمو

نپتا کاتاریا دافع پشه

این گیاه به نام catnip نیز شناخته می‌شود و کاربرد فراوان و گسترده آن در دمنوش‌های گیاهی است. این گیاه از جمله گیاهان دورکننده پشه محسوب می‌شود و نگهداری از آن در خانه برای حیوانات خانگی و کودکان کاملاً بی‌ضرر است.
نگهداری از گیاهان آپارتمانی
نگهداری از گیاهان آپارتمانی

علف لیمو

به علف لیمو، سرهای ابریشمی هم گفته می‌شود. یک‌بار دم کشیدن این گیاه کافی است تا از عطر بی‌نظیر و مجذوب‌کننده این گیاه آگاه شوید. اما برای پشه‌ها این گیاه به سبب وچود نت مرکباتی کاملاً تحریک‌کننده است. به همین علت وارد فضایی که علف لیمو در آن وجود دارد، نمی‌شوند. این گیاه استفاده‌های دیگر نیز دارد. مثلاً می‌توانید آن را به چای اضافه کنید و از طعم و عطر آن لذت ببرید.

گیاهان دورکننده پشه

نعناع یکی از گیاهان دورکننده پشه

همه شما این گیاه را می‌شناسید. نعناع کاربردهای بسیار متفاوتی در انواع داروهای گیاهی و پزشکی دارد. اما یکی از کاربردهای آن هم دفع کردن پشه و حشرات است. بهترین مکان برای نگهداری نعناع در خانه آشپزخانه است که هم فضا را معطر می‌کند و هم پشه‌ها را از محیط دور می‌کند.

گیاه نعناع

رزماری

در بوی رزماری یک نت چوبی وجود دارد که باعث می‌شود از گیاهان دورکننده پشه باشد. پرورش دادن این گیاه درون خانه هم بسیار ساده است و اگر آن را به درستی آبیاری کنید و در معرض نور خورشید قرار دهید، تا مدت‌های طولانی در دفع پشه‌ها به شما کمک می‌کند. دقت کنید که این گیاه را نباید بیش از حد آبیاری کیند زیرا آبیاری بیش از حد، ریشه‌های آن را مسدود می‌کند.

محاسبه رایگان هزینه نگهداری از گیاهان آپارتمانی!

گباه رزماری برای دفع حشرات

اسطوخودوس

اسطوخودوس یا لوندر گیاهی زیبا و خوش‌بو است که همه را به خود جذب می‌کند اما در عوض، پشه‌ها را دور نگه می‌دارد. به این صورت که از این گیاه می‌توان به عنوان پشه کش خانگی نیز استفاده کرد. اگرچه اسطوخودوس گیاهی است که در فضای باز رشد می‌کند و خانگی نیست اما باز هم می‌توانید در جایی که نور کافی و جریان هوای مناسب وجود داشته باشد، آن را نگهداری کنید. مراقبت مناسب از این گیاه باعث دور شدن پشه‌ها خواهد شد.

گیاهان دورکننده پشه

ریحان از گیاهان دورکننده پشه

ریحان نیز از جمله گیاهان معطری است که می‌توانید در خانه از آن نگهداری کنید و پشه‌ها را به صورت کامل دفع کنید. به صورت کلی گیاهان معطر دشمنان اصلی پشه‌ها هستند و آن‌ها هیچ‌وقت وارد مکانی که یکی از این گیاهان وجود داشته باشند نمی‌شوند. ریحان هم از جمله گیاهان معطر است. برای مراقبت از ریحان لازم است آن را در نور متوسط نگه دارید و روزانه آن را آبیاری کنید.

مراقبت و نگهداری از گیاهان آپارتمانی با تیم آچاره

گیاهان دورکننده پشه

گیاه سیر

سیر همان‌طور که برای ما بوی ناخوشایندی دارد، برای پشه‌ها هم دارد بنابراین راه دیگری برای جلوگیری از ورود پشه به خانه است. استفاده از آن هم راه‌های متفاوتی دارد. می‌توانید حبه‌های آن را برش دهید و در قسمت‌های مختلف خانه پخش کنید یا فقط یک گیاه سیر را در خانه خود پرورش دهید.

گیاه سیر برای دور کردن پشه

گل همیشه بهار

گل همیشه بهار از جمله گیاهان دورکننده پشه است. می‌توانید با پرورش این گیاه در یک گلدان و گذاشتن آن در ورودی خانه، از ورود پشه‌‌ها جلوگیری کنید. البته این گل به جز پشه‌ها سایر حشرات را نیز دور نگه می‌دارد، اما جزو گیاه بی‌خطر برای حیوانات خانگی به حساب می‌آید.

 گل همیشه بهار برای دور کردن پشه

علف سیترونلا یکی از گیاهان دورکننده پشه

یکی از موادی که برای ساخت پشه‌کش‌ها به کار می‌رود، همین علف سیترونلا است. بنابراین با نگهداری این گیاه در خانه، یکی پشه‌کش عالی را در خانه نگه می‌دارید. در مراقبت از آن باید دقت داشته باشید که گلدان را در مکان سرد نگهداری کنید. زیرا این گیاه نسبت به هوای سرد حساس‌تر است و بوی بیش‌تری از خود بروز می‌دهد.

علف سیترونلا

نتیجه‌گیری

اگر شما در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که حشرات موذی به ویژه پشه شما را آزار می‌دهند، با خواندن این مقاله و نگهداری از این گیاهان که دانه آن‌ها هم به سادگی در دسترس است می‌توانید همه این حشرات را از خود و خانه‌تان دور نگه دارید. در این مقاله تلاش کردیم تا تمام گیاهان دورکننده پشه را به شما معرفی کنیم. این گیاهان نه تنها پشه‌های موذی را از شما دور می‌منند بلکه فضای خانه شما را هم معطر و زیبا می‌کنند.

تعداد بالای گلدان در خانه ممکن است روند نظافت منزل را آهسته کند زیرا جابه‌جایی آن و مجددا برگشت به حالت  اولیه آن زمانبر خواهد بود. برای تسریع در زمان انجام می‌توانید از نظافتچی متخصص آچاره بهره ببرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا


نگهداری از گیاهان خود را به متخصصین ما بسپارید!

 

کلیک کنید