رفع علت روشن شدن خودکار ps5 + آموزش تنظیم دستگاه

کنسول بازیلوازم دیجیتال

تجربه بازی با پلی‌استیشن و دستگاه ps5 یکی از لذت‌بخش‌ترین کارها برای دوستداران گیم و بازی‌های کامپیوتری است؛ اما گاهی‌اوقات کاربران به علت روشن شدن خودکار ps5 گاهی دچار مشکل می‌شوند.

این دستگاه‌ها که در نسخه‌های پلی‌استیشن 5 یا نسخه دیجیتال عرضه شده‌اند، متاسفانه چنین اشکالاتی را دارند که در بیشتر مواقع ناشی از تنظیمات نادرست دستگاه است. برای اینکه بدانید چرا ps5 خودبخود روشن می‌ شود و چگونه می‌توان این مشکل را حل کرد، با مجله آچاره همراه باشید.

یادآور می‌شویم که آچاره با ارائه سرویس تعمیر کنسول بازی در تهران و سایر شهرها، کار شما را ساده کرده است و هر زمان که دستگاه خراب شد یا نیاز به بازبینی داشت، با ثبت سفارش در آچاره می‌توانید از سرویس تعمیرات کنسول بازی در محل بهره‌مند شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره سراسری 1471 تماس بگیرید.

نکات کلیدی

  • یک علت روشن شدن خودکار PS5، روشن شدن دستگاه از طریق اینترنت است. برای رفع این مشکل بهتر است این گزینه را نیز غیرفعال کنید.
  • اتصال مستقیم دستگاه به تلویزیون می‌تواند علت روشن شدن خودکار ps5 باشد.
  • ممکن است دستگاه شما در حال دانلود فایل‌های به‌روزرسانی باشد و به‌همین دلیل دستگاه به‌طور خودکار روشن شود.

علت روشن شدن خودکار ps5 چیست؟

روشن شدن خودکار دستگاه ps5 دلایل مختلفی دارد، در ادامه به برخی از این دلایل اشاره می‌کنیم.

اولین دلیل احتمالی که می‌تواند علت روشن شدن خودکارps5 باشد، به فعال‌بودن HDMI-CEC برمی‌گردد. این گزینه به شما امکان می‌دهد پلی‌استیشن خود را به دستگاه‌های دیگر وصل کنید.

اگر شما PS5 خود را مستقیماً به تلویزیون وصل کرده باشید، ممکن است علت روشن شدن خودکار PS5 همین روشن شدن هم‌زمان تلویزیون باشد.

حالت استراحت PS5 دلیل دیگری است که می‌تواند علت روشن شدن خودکار PS5 باشد، این مورد برای افرادی که آگاهی کافی ندارند بیشتر اتفاق می ‌افتد که سیستم شما در حالت استراحت قرار دارد یک نور نارنجی رنگ روشن می‌شود و این در حالی است که شما می‌توانید به کمک کنترل از راه دور و اینترنت این دستگاه را روشن کنید.

ممکن است دستگاه شما در حال دانلود فایل‌های به‌روزرسانی باشد و به‌همین دلیل دستگاه به‌طور خودکار روشن شود.

چرا ps5 خودبخود روشن می شود

چگونه از روشن شدن خودکار ps5 جلوگیری کنیم؟

در ادامه با بررسی راهکارهای موجود به رفع علت روشن شدن خودکار دستگاه ps5 خواهیم پرداخت.

1. غیرفعال‌ کردن HDMI-CEC

در بیشتر مواقع علت روشن شدن خودکار PS5 مربوط به فعال‌بودن HDMI-CEC است. برای حل این مشکل می‌توانید گام‌های زیر را دنبال کنید:

  • پلی‌استیشن 5 خود را روش کنید و پروفایل کاربری را انتخاب کنید تا وارد به منوی اصلی دستگاه شوید.
  • در منوی اصلی “تنظیمات” را انتخاب کنید. این گزینه به‌شکل نماد یک چرخ‌دنده در تب بالا و سمت چپ تصویر پروفایل کاربری قابل‌مشاهده است.
  • در بخش تنظیمات گزینه “System”را انتخاب کنید.
  • از منوی سیستم و در تب سمت چپ گزینه HDMI را انتخاب کنید.
  • در اینجا گزینه “Enable HDMI Device Link” را مشاهده خواهید کرد. اگر دایره سمت راست این عبارت سفید و یک‌دست است؛ یعنی این ویژگی فعال است.
  • برای حل مشکل علت روشن شدن خودکارPS5 بهتر است این گزینه را در حالت غیرفعال قرار دهید.

چرا ps5 خودبخود روشن می شود

2. خاموش‌ کردن قابلیت کنترل از راه دور PS5

اگر فکر می‌کنید علت روشن شدن خودکار PS5 شما این است که دستگاهی از طریق ریموت آن را کنترل و روشن می‌کند، می‌توانید این ویژگی را غیرفعال کنید.

برای غیرفعال‌سازی این ویژگی می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • از منوی “System”در بخش “Settings” گزینه‌ی “Remote Play” را از برگه سمت چپ انتخاب کنید.
  • در آن جا، گزینه “Enable Remote Play” را مشاهده خواهید کردودرصورتی‌که دایره سمت راست عبارت، سفید ثابت باشد، به این معنی است که این ویژگی فعال است.
  • در غیر این صورت برای غیرفعال‌سازی دایره را به سمت مخالف بکشید تا این آپشن غیرفعال شود.

علت روشن شدن خودکار دستگاه ps5

3. غیرفعال کردن آپشن روشن‌ شدن PS5 از طریق اینترنت

یک علت روشن شدن خودکار PS5، روشن شدن دستگاه از طریق اینترنت است. برای رفع این مشکل بهتر است این گزینه را نیز غیرفعال کنید و به‌خاطر داشته باشید که به‌هنگام وصل نشدن پلی استیشن به اینترنت در صورت نیاز این گزینه را مجددا فعال کنید.

برای غیرفعال کردن این آپشن مراحل زیر را دنبال کنید:

  • از منوی “System” در ” Settings “، گزینه “Power Saving” را در برگه سمت چپ انتخاب کنید
  • در آن جا گزینه “Features Available in Rest Mode.” را انتخاب کنید.
  • در منوی “Features Available in Rest Mode.” دو گزینه به نام‌های “Stay Connected to the Internet” و “Enable Turning On PS5from Network وجود دارد.
  • “Stay Connected to the Internet” یک ویژگی حالت استراحت است که علت روشن شدن خودکار PS5 برای دانلود به‌روزرسانی‌ها یا آپلود داده‌های ذخیره شده است. درصورتی‌که این ویژگی فعال باشد دستگاه خودبه‌خود روشن می‌شود. برای غیرفعال‌سازی این ویژگی در صورت فعال‌بودن آن دایره را به سمت مخالف بکشید تا شفاف شود.
  • “Enable Turning On PS5from Network” ویژگی دیگری از دستگاه‌های PS5 در حالت استراحت است که به کمک آن دستگاه قادر خواهد بود از طریق کنترل از راه دور یا خود برنامه PS5به‌طور خودکار روشن شود، مشابه قبل برای غیرفعال‌سازی این گزینه درصورتی‌که فعال است دایره سفید را به سمت مخالف بکشید تا شفاف شود.
  • اگر قبلاً ویژگی فوق “Stay Connected to the Internet” را غیرفعال کرده اید، “Enable Turning On PS5from Network” نیز باید به‌طور خودکار غیرفعال شود.

علت روشن شدن خودکار ps5

جمع‌بندی

دستگاه‌های پلی استیشن اوقات خوشی را برای افراد علاقه‌مند به بازی فراهم می کنند؛ با این حال بعضی از کاربران به علت روشن شدن خودکار دستگاه ps5 خود شکایت دارند.

این مشکل موجب می‌شود در مواقعی که تصمیم به استفاده از دستگاه ندارید، ناخواسته روشن شود و در بدون اینکه شما متوجه شوید در تمام طول روز روشن بماند. برای برطرف کردن این مشکل لازم است علت روشن شدن خودکار ps5 را بررسی کنید؛ آنگاه می‌توانید مطابق راهکارهای عنوان شده در این مطلب، مشکل را رفع نمایید.

سوالات متداول

چرا ps5 خود‌به‌ خود روشن می‌شود؟

علت روشن شدن خودکار دستگاه ps5 متفاوت است، یکی از این دلایل می‌تواند به‌دلیل اتصال مستقیم دستگاه شما با تلویزیون باشد که به‌محض روشن شدن تلویزیون، دستگاه نیز روشن می‌شود.

چرا دستگاه ps5 خودبه خود خاموش و روشن می‌شود؟

اگر دستگاه شما به‌دلیل بازی زیاد و دلایل دیگر، بیش‌ازحد داغ شده باشد برای جلوگیری از آسیب به قطعات داخلی به‌طور خودکار خاموش و روشن می‌شود.

چرا ps5 با روشن شدن تلویزیون روشن می‌شود؟

به‌دلیل فعال‌سازی گزینه HDMI-CEC است که در دستگاهای مدرن مثل تلویزیون و ps5 وجود دارد و باعث می‌شود دستگاه شما از طریق HDMI به تلویزیون وصل شود و روشن شدن تلویزیون علت روشن شدن خودکار دستگاه است.

4.3/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا