تعمیر تلویزیون در محل تعمیر تلویزیون در محل

تعمیر مادربرد تلویزیون: معرفی اجزای مین برد و علل خرابی

لوازم خانگیتلویزیون

مادر برد اصلی‌ترین برد در تلویزیون است و دارای وظایف بسیار متنوع و مهمی است. قطعات مختلف تلویزیون دستورات را از مادربرد‌‌‌ دریافت می‌کنند و همانند مغز انسان فرمان‌های لازم برای کارکرد بهینه را به بخش‌های مختلف صادر می‌کند. مین برد ورودی‌ها و خروجی‌های صدا و تصویر را پردازش می‌کند و پورت‌های مختلفی چون ورودی HDMI ،USB، ورودی صدا، تصویر، بخش‌های تیونر (دریافت سیگنال آنتن)، حافظه رم و پردازشگر تلویزیون (CPU) بر روی آن قرار دارد.

کلیه دستوراتی که ما از طریق کنترل تلویزیون صادر می‌کنیم توسط این قطعه پردازش می‌شود و بر اساس پردازش صورت‌گرفته دستورات لازم به سایر قسمت‌های تلویزیون ارسال می‌شود. در این مقاله از مجله آچاره به نکاتی درباره تعمیر مادربرد تلویزیون اشاره خواهیم کرد.

قسمت‌های مختلف مادر برد تلویزیون

در مین برد قسمت‌های مختلفی وجود دارد که برای کارکرد بهینه دستگاه حیاتی و ضروری هستند. این قطعات شامل پردازنده اصلی، پاور، خازن، ترانزیستور، تمامی ورودی‌ها و خروجی‌ها مثل USB و HDMI، ماژول وای‌فای و ورودی LAN برای اتصال مین برد به اینترنت دیده می‌شوند. همان‌طور که می‌بینید مین برد از قطعات بسیار مهم تلویزیون می‌باشد و در نتیجه عدم کارکرد صحیح این قطعه بر عملکرد تلویزیون تأثیر می‌گذارد.

بیشتر بخوانید آب رفتن داخل کنترل تلویزیون و اقدامات لازم

علت‌های خرابی مادربرد در تلویزیون

شایع‌ترین خرابی‌های مین برد تلویزیون مربوط به خرابی برد اینورتر، برد پاور، برد x y z پلاسما، برد تیکان (T-con) و مین برد تلویزیون می‌باشد. هزینه تعویض و تعمیر مادربرد تلویزیون بر اساس برند و مدل‌های مختلف متفاوت است اما به‌طورکلی می‌توانید هزینه و قیمت تعمیرات را بر اساس نرخ تعویض و تعمیر برد تلویزیون که هرساله تعیین می‌شود و در تمامی نمایندگی‌های تعمیرات تلویزیون ثابت هستند پیدا کنید.
تعمیر تلویزیون در محل
تعمیر تلویزیون در محل

تعمیرات تخصصی تلویزیون

علائم خرابی مین برد

روی کنترل مادربرد‌‌‌، تمام اجزای اصلی دستگاه وجود دارد: یک اینورتر، یک پانل زمان‌بندی، یک منبع تغذیه. مادربرد‌‌‌ دارای پردازنده، حافظه، تیونر، مبدل و غیره است. در صورت خرابی مادربرد‌‌‌، علائم زیر ممکن است ظاهر شوند:

تعمیر مادربرد تلویزیون

تلویزیون روی لوگو هنگ می‌کند: این علت شایع‌ترین دلیل خرابی مین برد تلویزیون می‌باشد. در این وضعیت تصویر بر روی لوگوی تلویزیون هنگ می‌کند و بعد از روشن شدن تلویزیون لوگو بالا می‌آید و دوباره تلویزیون خاموش می‌شود. بعد از هر بار خاموش روشن‌کردن تلویزیون کانال‌ها و تنظیمات تلویزیون به حالت اولیه می‌رود و دوباره باید تنظیمات تلویزیون را انجام دهید.

بیشتر بخوانید 5 مدل از بهترین مادربردهای گیمینگ

  • صدای تلویزیون ضعیف یا قطع می‌شود.
  • رنگ‌های تلویزیون به‌هم‌ریخته و تصویر بسیار بی‌کیفیت ارائه می‌شود.
  • تلویزیون روی چراغ قرمز گیر می‌کند و روشن نمی‌شود.
  • خروجی‌های مختلف تلویزیون تصویر ندارند.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر تلویزیون!

تعمیر مادربرد تلویزیون ال جی

مدل‌های مختلف تلویزیون‌های ال جی، مانند سایر برندهای تلویزیون در داخل خود بردهای مختلفی هستند که هرکدام بسته به مدل تلویزیون وظایف خاص خود را دارند. مین برد (Main board) از بردهای اصلی موجود در تلویزیون ال جی است. در صورت بروز مشکل در مین برد تلویزیون، هم می‌توان آن را تعویض و هم تعمیر کرد. نکته مهم و ضروری در مورد خرابی مین برد تلویزیون ال جی، استفاده از کابل HDMI اورجینال مخصوص به خود دستگاه است.

استفاده از کابل‌های نامرغوب و اتصال آن‌ها به تلویزیون باعث سوختن سی‌پی‌یو می‌شود و در نهایت ممکن است باعث سوختن مین برد تلویزیون ال جی شما شود. ازآنجایی‌که تعمیر و تعویض مین برد به دانش و مهارت بالایی نیاز دارد، توصیه ما این است که حتماً برای تعمیر از متخصصین و تعمیرکارهای خبره و مجرب کمک بخواهید.

بیشتر بخوانید: روش‌های نگهداری از تلویزیون ال ای دی و افزایش طول عمر آن + فیلم

تعمیر مادربرد تلویزیون سامسونگ

تلویزیون سامسونگ نیز از برندهای معروف و متداول در بازار ایران است. همان‌طور که گفته شد بر روی مین برد تلویزیون سامسونگ همچون سایر برندها ورودی‌ها و خروجی‌های صدا و تصویر دیده می‌شوند که بهترین راه تشخیص مین برد نیز پیداکردن همین ورودی‌ها و خروجی‌های صدا و تصویر است. مین برد سیگنال‌های آنالوگ صوتی و تصویری را دریافت و آنها را تبدیل به سیگنال‌های دیجیتال و باکیفیت می‌کند.

نصب و تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم آچاره

تعمیر مادربرد تلویزیون‌های سامسونگ کاری تخصصی است و بهترین راه کمک‌گرفتن از متخصصین این کار است. در صورت بروز کوچک‌ترین مشکل در مین برد، سایر قطعات نیز تحت‌تأثیر قرار خواهند گرفت و در صورت دست‌کاری خودسرانه و بدون دانش لازم می‌تواند به سایر قسمت‌های تلویزیون نیز آسیب وارد کند.

مطلب پیشنهادی اتصال گوشی اندروید به تلویزیون

سخن پایانی

مادربرد‌‌‌ از قطعات اصلی تلویزیون است و کنترل سایر قسمت‌ها بر عهده این قطعه بسیار مهم است. بر روی مین برد خروجی‌ها و ورودی‌های مختلفی قرار گرفته است. سیگنال‌های صدا و تصویر توسط این مین برد دریافت و پردازش و به‌صورت خروجی‌های دیجیتالی به سایر قسمت‌ها فرستاده می‌شود.

باتوجه‌به نفس مین برد و همکاری که با سایر قطعات تلویزیون دارد خرابی آن نقش قابل‌توجهی در کارکرد تلویزیون دارد. در صورت خرابی این قطعه برای تعمیر یا تعویض آن باید حتماً از متخصصین باتجربه کمک گرفت زیرا تعمیرات این قطعه نیاز به تخصص و دانش بالایی دارد. در این مقاله سعی شد با زبانی ساده وظایف، علائم و نحوه تعمیر مادربرد تلویزیون گفته شود. اگر پرسشی دارید می‌توانید در بخش نظرات درج کنید تا پاسخگوی شما باشیم.

به این پست امتیاز دهید

1 دیدگاه

  1. سلام و ارادت تلویزیون سامسونگ ال سی دی مدل LA46F71B دارم که قدیمی هستش الان تصویر دارد ولی صدا ندارد دستگاه رو رسیت کردم بازم درست نشد با توجه به اطلاعات و آموزش شما مین برد خراب است و چون قدیمی هستش احتمالا موچود نمی باشد آیا این برد قابل تعمیر است و اگر هستش چه باید بکنم سپاس از شما ارادتمند مجید مهنام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات تعمیر تلویزیون در محل
تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید