اتصال گوشی اندروید به تلویزیون

لوازم خانگیتلویزیونموبایل

امروزه گوشی‌ها‌ و تلویزیون‌های هوشمند امکانات سرگرمی بی‌شماری را در اختیارمان می‌گذارند. برای Mirror کردن صفحه گوشی و اتصال گوشی به تلویزیون بسته به نوع گوشی اندرویدی و مدل تلویزیون، روش‌های مختلفی وجود دارد. در این مطلب انواع روش‌های اتصال گوشی اندرویدی به تلویزیون را بررسی می‌کنیم؛ پس در ادامه با مجله آچاره همراه باشید.

اتصال گوشی اندروید به تلویزیون

برای اتصال گوشی اندرویدی به تلویزیون سه روش مختلف وجود دارد:

  • اتصال با کابل
  • اتصال بی‌سیم (Wifi)
  • اتصال با بلوتوث

اتصال گوشی به تلویزیون

 

  1. اتصال موبایل به تلویزیون از طریق کابل

اتصال گوشی به تلویزیون از طریق کابل HDMI

قبل از اقدام برای اتصال گوشی به تلویزیون با کابل HDMI باید ابتدا مطمئن شوید که گوشی شما این قابلیت را دارد یا خیر. در صورتی که گوشی و تلویزیون شما هر دو از MHL پشتیبانی می‌کنند، جهت اتصال گوشی با این روش به یک کابل تبدیل  Micro USB و یا Type C به HDMI نیاز دارید.

بسته به اینکه گوشی شما دارای درگاه Type C یا Micro USB است، کابل اتصال گوشی به تلویزیون را به پورت شارژ گوشی متصل کرده، سپس یک سر کابل HDMI را  به گوشی و سر دیگر آن را به درگاه HDMI تلویزیون وصل کنید.

اتصال گوشی به تلویزیون با کابل

اتصال موبایل اندرویدی به تلویزیون از طریق دانگل HDMI کروم کست

در صورتی که قصد دارید گوشی هوشمندتان را به تلویزیون قدیمی متصل کنید می‌توانید از دانگل HDMI با قابلیت پشتیبانی از فناوری Miracast استفاده کنید. از این فناوری جهت انتقال بی‌سیم تصویر و اطلاعات بین گوشی و تلویزیون هوشمند استفاده می‌شود.

دانگل HDMI کروم کست دو خروجی دارد که یک سر آن به ورودی HDMI تلویزیون و سر دیگر آن ورودی Micro USB است. پس از اتصال این دانگل، با نصب برنامه Google Home می‌توانید تصویر صفحه گوشی هوشمندتان را به صفحه تلویزیون متصل کرده و از کار با گوشی در یک صفحه نمایش بزرگ‌تر لذت ببرید.

  1. اتصال بی‌سیم گوشی اندروید به تلویزیون

اتصال گوشی اندروید به تلویزیون با Miracast

برای اتصال گوشی به تلویزیون از این طریق، نیاز به سیستم عامل اندروید بالاتر از 4.2 و تلویزیون هوشمند مجهز به Wifi دارید. تکنولوژی Miracast در مدل‌های مختلف تلویزیون هوشمند و گوشی‌های اندرویدی نام‌های متفاوتی دارد:Smart View، Screen Mirroring، Cast Screen، Wireless Display، Miracast Screen و غیره.

بعد از فعال کردن گزینه اتصال از طریق این فناوری، تلویزیون شروع به جستجوی دستگاه می‌کند. برای اینکه تلویزیون هوشمند بتواند گوشی شما را پیدا کرده و تشخیص بدهد،

برای تلویزیون از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.


فناوری Miracast باید در گوشی و تلویزیون به طور همزمان فعال بوده و هر دو دستگاه به یک وای فای متصل شده باشند.

اتصال موبایل به تلویزیون از طریق بلوتوث

اتصال گوشی به تلویزیون با wifi direct

اتصال گوشی به تلویزیون با WiFi Direct

WiFi Direct در واقع نوعی اتصال گوشی به تلویزیون بلوتوثی اما از نوع پیشرفته است. در صورتی که تلویزیون شما از قابلیت WiFi Directپشتیبانی می‌کند می‌توانید سراغ تنظیمات رفته و با انتخاب گزینه WiFi Direct اجازه بدهید تلویزیون گوشی شما را پیدا کرده و در نهایت با انتخاب گوشی در گزینه‌های پیدا شده، تصویر گوشی را به صفحه تلویزیون منتقل کنید.

بیشتر بخوانید روش‌های اتصال گوشی آیفون به تلویزیون

  1. اتصال گوشی اندروید به تلویزیون از طریق DLNA

نرم افزار DLNA در مقایسه با روش‌های دیگر محدودیت‌هایی دارد. شما نمی‌توانید از این طریق Mirror Screen انجام بدهید، اما برای فعالیت‌های محدودتری مثل تماشای فیلم در صفحه نمایش بزرگ‌تر می‌تواند کارآمد باشد. در صورتی که این برنامه به طور پیش فرض روی گوشی اندرویدی شما نصب نیست، می‌توانید آن را از گوگل پلی دانلود و نصب کنید.

بیشتر بخوانید استفاده از موبایل به عنوان کنترل تلویزیون

نحوه اتصال گوشی به تلویزیون ال جی

جهت اتصال گوشی به تلویزیون ال جی می‌توانید از تمام روش‌های گفته شده در این مقاله استفاده کنید.

جهت اتصال از طریق Wifi به قسمت تنظیمات تلویزیون و گزینه Network رفته، سپس گزینه Device Connector را در منوی Connectionانتخاب کنید. حالا گزینه Smartphone و بعد Screen Share را انتخاب کنید تا دستگاه آماده Mirror Screen شود. در این حالت تنظیمات اتصال از طریق Wifi در گوشی هوشمند نیز باید فعال باشد. این فناوری در گوشی‌های اندرویدی  معمولا با عنوان Smart View، Cast، و یا Wireless Projection وجود دارد. 

اتصال موبایل اندروید به تلویزیون دوو

جهت اتصال گوشی اندرویدی به تلویزیون دوو می‌توانید از تمام روش‌های گفته شده در این مقاله استفاده کنید. جهت اتصال بی‌سیم گوشی به تلویزیون اندروید می‌توانید از طریق کروم کست اقدام کنید (به قسمت “اتصال گوشی به تلویزیون از طریق دانگل HDMI کروم کست” مراجعه کنید).

خلاصه

تماشای فیلم و انجام بازی در صفحه نمایش بزرگ‌تر قطعا جذابیت بیشتری دارد. برای اینکه بتوانید گوشی هوشمندتان را به تلویزیون وصل کرده و از صفحه نمایش بزرگ‌تر بهره ببرید راه‌های مختلفی وجود دارد. بسته به اینکه تلویزیون شما هوشمند است یا از نوع قدیمی، نحوه اتصال متفاوت خواهد بود. بدون شک یکی از راحت‌ترین روش‌ها، اتصال بی‌سیم و از طریق Wifi است. اما در صورتی که تلویزیون شما این امکان را نداشته باشد می‌توانید از دیگر روش‌های ارائه شده در این مطلب استفاده کرده و گوشی اندرویدی‌تان را به تلویزیون متصل کنید.

بیشتر بخوانید هنگام خیس شدن موبایل چکار کنیم؟

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات تعمیر تلویزیون در محل
تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید