تعمیر تلویزیون در محل تعمیر تلویزیون در محل

آب رفتن داخل کنترل تلویزیون و اقدامات لازم

لوازم خانگیتلویزیون

کنترل تلویزیون یکی از پرکاربردترین وسیله‌ها در هر خانه است که در معرض انواع خطرات قرار دارد. این وسیله به دلیل این که زیاد از آن استفاده می‌شود، همواره دم دست است و به همین دلیل ممکن است آسیب‌هایی به آن برسد. کنترل تلویزیون اکثر اوقات روی زمین یا روی مبل قرار دارد و به همین دلیل آسیب‌های مختلفی به آن می‌رسد. آب رفتن داخل کنترل تلویزیون نیز اتفاقی است که بسیاری از افراد آن را تجربه کرده‌اند.

در این مقاله به بررسی راه‌هایی برای مقابله با خیس شدن کنترل تلویزیون و تعمیر کنترلی که روی آن آب ریخته، می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

هنگام آب رفتن داخل کنترل تلویزیون چه اتفاقی می‌افتد؟

ممکن است به دلیل سهل انگاری، داخل کنترل تلویزیون آب رفته باشد. این موضوع شاید در ابتدا مسأله خاصی به نظر نرسد و با کمی خشک کردن کنترل تلویزیون، بتوانید به کار با آن ادامه دهید. با این حال ممکن است یک دفعه هنگام استفاده، کنترل از کار بیفتد یا با گذشت زمان بعضی از دکمه‌های آن کار نکنند.

دلیل این اتفاق آب رفتن داخل کنترل تلویزیون است که در برخی مواقع می‌توان آن را تعمیر کرد. خیس شدن کنترل تلویزیون می‌تواند باعث سوختن برد یا قطعات آن شود، اما این اتفاق ممکن است بعد از گذشت زمان رخ دهد. در نتیجه ممکن است متوجه نشوید که آب رفتن داخل کنترل تلویزیون، دلیل خرابی آن است.

تعمیر تلویزیون در محل تعمیر تلویزیون در محل

آب رفتن داخل کنترل تلویزیون

کنترل تلویزیون دارای مدار‌ها و قطعات مختلفی است و سیم‌کشی‌های زیادی داخل آن وجود دارد. در نتیجه آب رفتن داخل کنترل تلویزیون می‌تواند باعث اتصال این مدار‌ها، سوختن قطعات و خارج شدن آن‌ها از مدار شود که در نهایت منجر به خرابی کنترل می‌شود. بعد از خیس شدن کنترل تلویزیون باید سریعاً وارد عمل شده و اقداماتی را انجام دهید.

ر‌ها کردن کنترل تلویزیون خیس، باعث خرابی بیشتر آن و حتی از کار افتادن کامل آن می‌شود. تعمیر کنترل تلویزیون آبخورده احتمال دارد امکان‌پذیر نباشد و مجبور شوید مبلغ زیادی را برای خرید یک کنترل نو بپردازید. به خصوص اگر تلویزیون هوشمند دارید، قیمت کنترل‌های این تلویزیون‌ها بسیار بالاتر است. پس بهتر است روش تعمیر کنترل تلویزیون آبخورده را بدانید.

با آب رفتن داخل کنترل تلویزیون، برد کنترل و قطعاتی که روی برد قرار دارند، خیس می‌شوند. خیس شدن قطعات الکترونیکی هیچ‌گاه اتفاق خوبی نیست و منجر به سوختن یا نیم‌سوز شدن آن قطعه می‌شود.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر تلویزیون!

زمان خیس شدن کنترل تلویزیون به این قطعات آب می‌رسد و مدار و سیم‌کشی آن‌ها خیس می‌شوند. آب علاوه بر این که باعث خرابی آن‌ها شده، بلکه باعث افزایش مقاومت در مدار نیز می‌شود. به همین دلیل ممکن است باتری کنترلتان سریع‌تر خالی شود. در این حالت علت این اتفاق آب رفتن داخل کنترل تلویزیون است.

بیشتر بخوانید تقویت آنتن تلویزیون

برد کنترل تلویزیون

کنترل تلویزیون دارای یک برد است که در یک طرف آن قطعات مختلف مانند ترانزسیتور، آی‌سی‌ها، سیم‌پیچ‌ها و مدار‌های مختلف وجود دارند. در طرف دیگر دکمه‌های کنترل قرار دارند که هر یک دارای مداری خاص بوده و با فشردن آن‌ها جریانی از آن مدار عبور می‌کند. این جریان در نهایت باعث عوض شدن کانال تلویزیون یا دستورات دیگر می‌شود. آب رفتن داخل کنترل تلویزیون می‌تواند باعث مختل شدن این جریان و در نهایت خرابی کامل کنترل تلویزیون شود.

سفت شدن دکمه‌های کنترل، اتفاق دیگری است که با خیس شدن کنترل تلویزیون به وقوع می‌پیوندد. بعد از آب رفتن داخل کنترل تلویزیون، ممکن است احساس کنید که دکمه‌های آن سفت شده است و به راحتی نمی‌توانید آن‌ها را فشار دهید. دلیل این اتفاق، آب‌خوردگی دکمه‌ها است.

دکمه‌های تلویزیون جنسی پلاستیکی دارند که با فشردن آن‌ها، کلیدی از یک مدار بسته شده و جریانی که در آن مدار به راه می‌افتد، منجر به کار کردن کنترل می‌شود. هنگام آب رفتن داخل کنترل تلویزیون ممکن است بخش بیرونی دکمه، دچار آب‌خوردگی شده و به سختی فشرده شود.

به همین دلیل هنگام زدن دکمه اتفاقی نمی‌افتد یا احساس می‌کنید که دکمه فشرده نمی‌شود. ممکن است بخش بیرونی دکمه آب را به خود جذب کرده باشد که باعث می‌شود نتواند کلید مدار را ببندد. روش‌هایی برای تعمیر کنترل تلویزیون آبخورده وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

هنگام آب رفتن داخل کنترل تلویزیون چه کنیم؟

بهتر است پس از آب رفتن داخل کنترل تلویزیون، سریعا اقداماتی انجام دهید تا از خراب شدن آن جلوگیری کنید. پس از این اتفاق، بلافاصله باید وارد عمل شوید. هر چه زمان بیشتری از آب رفتن داخل کنترل تلویزیون گذشته باشد، احتمال تعمیر کنترل کمتر می‌شود. بهتر است هر چه سریع‌تر به مدار‌هایی که خیس شده‌اند رسیدگی کنید.

نصب و تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم آچاره

پس از آب رفتن داخل کنترل تلویزیون، به سرعت در پشتی آن را بردارید و باتری‌ها را بیرون بیاورید. باتری‌ها و پشت کنترل را خشک کنید. سپس اگر پیچ برای باز کردن کنترل وجود دارد، آن‌ها را باز کرده و دو بخش بیرونی کنترل را از یک دیگر جدا کنید. در صورتی که پیچی برای این کار وجود نداشته باشد، با استفاده از چاقو یا چیزی نازک و تیز، کنترل را از بغل باز کنید. این کار باید از شیار بین دو بخش کنترل انجام شود. باز کردن کنترل به این روش باعث آسیب رسیدن به آن نمی‌شود و بعداً می‌توانید دو بخش را به هم متصل کنید.

تعمیر کنترل به دلیل آب رفتن داخل کنترل تلویزیون

بیشتر بخوانید: انواع کابل تلویزیون

بعد از باز کردن دو بخش کنترل، تمام آب‌های داخل آن را خالی کنید و سپس آن را کامل خشک کنید. برای خشک کردن کنترل نباید از سشوار یا هر وسیله مانند آن استفاده کنید. این موضوع می‌تواند باعث افزایش دمای زیاد سیم‌ها شده و آسیب بیشتری به کنترل برساند. پس از آب‌گیری بهتر است آن را در جایی گرم قرار دهید تا آب باقی مانده خشک شود.

به دلیل این که پس از آب رفتن داخل کنترل تلویزیون به سرعت وارد عمل شده‌اید، آب به بخش‌های عمیق‌تر و قطعات کنترل تلویزیون نمی‌رسد و قبل از آن، خشک می‌شود. در نتیجه بهتر است پس از آب رفتن داخل کنترل تلویزیون به سرعت رسیدگی به آن را شروع کنید و با سهل انگاری باعث خرابی بیشتر آن نشوید. می‌توانید کنترل را به سرعت تکان دهید تا آب‌های داخل آن خارج شوند. بعد از این که کنترل را خشک کردید و آن را در جای گرم قرار دادید، می‌توانید قطعات آن را دوباره به هم وصل کنید و از آن استفاده نمایید.

تعمیر کنترل تلویزیون آب خورده

برای تعمیر کنترل تلویزیون آبخورده راه‌هایی وجود دارد. در صورتی که بدانید آب خوردگی باعث خرابی کنترل شده است و بخواهید آن را تعمیر کنید، احتمال زیادی وجود دارد که مجبور شوید تعدادی از قطعات آن را تعویض کنید. همچنین این احتمال وجود دارد که سیم کشی مدار کنترل آسیب دیده باشید و مجبور شوید بخشی از سیم کشی را ترمیم کنید. به همین دلیل در صورتی که مهارت لازم را ندارید، بهتر است کار تعمیر کنترل تلویزیون را به متخصصان آچاره بسپارید یا کنترل جدیدی بخرید.

تعمیر قطعات کنترل تلویزیون

برای تعمیر کنترل تلویزیون ابتدا باید بخش‌های مختلف آن را از هم جدا کنید. همانطور که اشاره شد برای این کار می‌توانید پیچ‌های پشت کنترل را باز کنید. در صورتی که پیچی وجود نداشت می‌توانید با استفاده از وسیله‌ای نازک و تیز، کنترل را از شیار بین دو بخش باز کنید.

بعد از باز کردن کنترل برد و قطعات آن را خواهید دید. برد بزرگ‌ترین قطعه داخل کنترل است که یک طرف آن سبز و طرف دیگر آن قهوه‌ای است. در طرف سبز دکمه‌های تلویزیون قرار دارند و بخش پلاستیکی دکمه‌ها به این طرف وصل شده‌اند. طرف قهوه‌ای نیز شامل انواع قطعات الکترونیکی مختلف است.

مطلب پیشنهادی آموزش اتصال لپ تاپ به تلویزیون در ویندوز 10

ابتدا بهتر است با استفاده از فازمتر از ورود جریان به برد اطمینان حاصل کنید. بسیار اتفاق افتاده است که قطعات کنترل کاملاً سالم بوده و تنها ورود جریان از باتری به برد کنترل دچار آسیب شده باشد. اگر این جریان مختل شده بود، می‌توانید از باتری جدیدی استفاده کنید یا در نهایت سیم‌های متصل به برد را عوض نمایید.

برای این کار می‌توانید از لحیم استفاده کنید و سیم‌های جدید را به برد متصل سازید. همچنین بهتر است بررسی کنید تا جریان به تمام قطعات و بخش‌های تلویزیون برسد. برای این کار باید دکمه‌های کنترل را فشار دهید و جریان را بررسی کنید.

خشک کردن کنترل

راه دیگری که برای تعمیر کنترل تلویزیون وجود دارد، خشک کردن و تمیز کردن آن است. برای این کار کنترل را باز کرده و در مکانی گرم قرار دهید تا خشک شود. بهتر است کنترل را یک روز به همین شکل نگه دارید. بعد از آن بهتر است تا روی دکمه‌ها را کاملاً با آب و صابون بشویید تا تمام آلودگی‌های آن از بین برود.

این رویه باید کاملاً خشک شود تا از آن استفاده کنید. بعد از آن باید روی قطعات را تمیز کنید. برای این کار بهتر است از کمی الکل و پنبه استفاده نمایید. پنبه را به الکل آغشته کرده و سپس روی قطعات بکشید. این کار باعث تمیز شدن قطعات و جریان بهتر داخل کنترل می‌شود.

تعمیر کنترل به دلیل آب رفتن داخل کنترل تلویزیون

استفاده از برنج برای حل مشکل آب رفتن داخل کنترل تلویزیون

می‌توانید در یک ظرف برنج ریخته و کنترل را داخل آن بیندازید. این روش تقریبا برای تمام وسایل الکترونیکی کاربرد دارد. در صورت آب‌خوردگی یک کنترل می‌توانید آن را داخل برنج بیندازید. سپس کنترل باید به مدت چند ساعت همانطور داخل برنج باقی بماند. برنج تمام آب داخل کنترل را به خود جذب کرده و در نهایت باعث خشک شدن آن می شود.

استفاده از برنج برای خشک کردن وسایل برقی

در صورتی که بعد از انجام این کار‌ها، کنترل تلویزیونتان باز هم کار نکرد، احتمالاً قطعاتی از آن خراب شده است. تعمیر کنترل تلویزیون در این صورت ممکن است کار به صرفه‌ای نباشد. در نتیجه بهتر است خرید یک کنترل نو را در نظر بگیرید. خرید کنترل نو به صرفه‌تر از تعمیر کنترل تلویزیون آبخورده است.

این کنترل ممکن است بعداً نیز دچار مشکلاتی شود و مرتب نیاز به تعمیر داشته باشد. به همین دلیل می‌توانید با خرید یک کنترل تلویزیون نو، وقت، انرژی و سرمایه خود را هدر ندهید. البته یک روش دیگر هم وجود دارد، اگر تلویزیون هوشمند دارید می‌توانید موبایل خود را به کنترل تلویزیون تبدیل کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله بررسی موضوع آب رفتن داخل کنترل تلویزیون پرداخته شد. اقداماتی برای تعمیر کنترل تلویزیون آبخورده نیز بررسی شد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها کنترل خود را تعمیر کنید. خیس شدن کنترل تلویزیون می‌تواند مشکلی باشد که زیاد با آن روبه رو می‌شوید. مطالب این مقاله می‌تواند برای حل این مشکل مفید واقع شوند.

3.7/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه

  1. سلام اگر آب روی قطعات الکترونیکی برای پاک کرد برد بریزیم در حالی که تغذیه وصل نیست و کامل خشک کنیم آیا برد میسوزه یا نه؟

    1. اگر تغذیه متصل نباشه مشکلی ایجاد نمیشه اما بعدش باید کامل خشک بشه و بعد به تغذیه متصل بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات تعمیر تلویزیون در محل
تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید